Drivetest Opel Corsa facelift

1.2 Turbo 100CP GS
4.1
Opel Corsa facelift zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Joi, 18.04.2024
Conservator

Corsa este una dintre vedetele gamei Opel. Lansat în urmă cu 42 de ani, acest model a fost comercializat în peste 15 milioane de exemplare la nivel global. Actuala generație, cunoscută de fanii Opel sub denumirea de Corsa F, este chiar prima lansată sub umbrela fostei PSA.

Anul trecut, Opel Corsa F a primit un facelift, iar noi am luat pentru prima oară contact cu el în Germania. Acolo am condus versiunea cu zero emisii, Corsa-e Long Range, în nivelul de echipare GS.

De această dată, pe drumurile patriei, am condus un Corsa facelift echipat cu motor termic. Ca de obicei, pe lângă impresiile de la volan, ți-am pregătit și un video cuprinzător, în care detaliem noutățile acestui Corsa facelift, echipat cu motor termic, în nivelul de echipare GS.

PREZENTARE VIDEO

Opel Corsa facelift
1.2 Turbo 100CP GS

  • Pret de pornire 23.100 €
  • Pret model testat 22.812 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă în urmă cu ceva timp am condus noul Corsa facelift în versiunea pur electrică, de această dată am experimentat versiunea echipată cu motorul pe benzină, de 1.2 litri, care dezvoltă 100 de cai putere la 5.500 de rotații pe minut și 205 Nm cuplu la 1.750 rpm.

Cei 100 de cai putere sunt suficienți pentru mediul urban. Pentru a te strecura prin trafic, chiar nu ai nevoie de mai mult. Este o mașină destul de fâșneață în această configurație, care nu te va lăsa la greu nici la drum lung, în cazul unei depășiri.

Dacă activezi modul de rulare Sport, propulsorul răspunde puțin mai rapid la comenzi, iar transmisia menține mai mult o treaptă de viteză inferioară.

Fiind vorba despre un motor cu 3 cilindri este destul de gălăgios, mai ales atunci când turațiile cresc. Pe de altă parte, la ralanti, propulsorul are vibrații destul de pronunțate.

Transmisia este una automată cu 6 rapoarte. Nu este cea mai precisă cutie de viteze din industrie, dar la un condus normal nu simți foarte tare întârzierile. Ele apar atunci când apeși pedala de accelerație la podea și observi că durează puțin.

Până la urmă vorbim despre un model de oraș, așadar nu este nicio surpriză aici.

 

Consum

Pentru această motorizare, Opel declară un consum combinat de 5.5 litri/100 de km.

Având în vedere că noi am testat noul Opel Corsa facelift în timpul săptămânii, atunci când valorile de trafic au fost foarte ridicate, computerul de bord ne-a indicat un consum urban de 9.5 litri/100 de km.

În cei 180 de kilometri pe care i-am parcurs în extra urban, consumul s-a plimbat între 4.1 și 5.6 litri/100 de km. Am condus atât pe drumurile naționale, cât și pe autostradă. Probabil aș fi putut obține valori și mai bune dacă activam modul Eco.

Pentru o motorizare identică, Peugeot 208 propune un consum de 5.0 litri/100 de km, iar Renault Clio facelift 1.0 TCe consumă 5.2 litri/100 de km. Dacă ne uităm la un Hyundai i20, ce-i drept echipat cu motorizarea 1.0 mild-hybrid și tot 100 CP, vedem că se poate și mai bine: 4.1 litri/100 de km.

Performanţe

Dacă luăm în calcul cele 1.210 kilograme ale mașinii, cei 100 de cai putere nu mai par atât de mulți. Acest lucru se vede cel mai bine la valorile de accelerație: 0-100 km/h în 10.8 secunde și o viteză maximă de 188 km/h. Însă, nu e chiar așa rău dacă te uiți și peste gard, la vecinii de segment.

Rivalii sunt tot cam pe acolo: avem 10.9 secunde pentru Peugeot 208, 12.2 secunde pentru Renault Clio și 11.1 secunde pentru Hyundai i20. Așadar, într-o cursă de accelerație, Corsa ar ieși câștigătoare. Cel puțin pe hârtie.

Interior

Dacă Peugeot, și el tot parte din Stellantis, a mizat pe un interior destul de futurist pentru 208, germanii de la Opel au ales calea conservatorismului în cazul lui Corsa facelift. Cu alte cuvinte, vorbim despre un habitaclu cu un aer clasic, în care negrul este predominant.

Zone acoperite cu plastic tare găsești mai peste tot, inclusiv în partea superioară a portierelor. Dar, Opel a mai "îndulcit" puțin situația cu o serie de inserții din piele ecologică. În funcție de nivelul de echipare pentru care optezi, pielea sintetică poate fi înlocuită cu microfibră.

Volanul este nou odată cu acest facelift și este teșit în partea inferioară. La fel ca multe alte modele de ultimă generație, cu funcțiile sistemului de climatizare poți interacționa prin intermediul display-ului central. Dar, pentru cei care nu doresc asta, Opel a păstrat și butoanele fizice aferente.

Scaunele din față oferă un suport lateral destul de bun, dar la drum lung s-ar putea ca șezutul și spătarul să ți se pară puțin cam tari. În cazul mașinii testate de noi, tapițeria a fost din stofă neagră, cu o serie de inserții albe și gri.

Pe bancheta spate, spațiul este destul de limitat, mai ales dacă pasagerii au o înălțime peste medie. Spre exemplu, eu, la 1.92 metri, am stat cu genunchii lipiți de scaunul șoferului și nu am putut să îmi îndrept capul pentru că împingeam destul de tare în plafon.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, ele sunt suficiente, și ca număr, și ca volum. Torpedoul este foarte încăpător, dar nici cotiera centrală nu stă deloc rău din acest punct de vedere.

Antifonarea nu este chiar punctul forte al lui Opel Corsa facelift. Și vei resimți acest lucru mai ales la viteze de autostradă. Dar, dacă utilizezi mașina mai mult în oraș, nu te va deranja acest aspect.

Cu bancheta în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 309 litri. Țin minte că atunci când am testat versiunea electrică avea un portbagaj de 267 de litri. Tocmai din cauza bateriei, montate sub podea. Deci ai un avantaj la încărcarea bagajelor, dacă ești fan motoare termice.

Peugeot 208 are un portbagaj de 352 de litri, la fel ca Hyundai i20, iar Renault Clio facelift este campion cu 391 de litri.

Preţ de achiziţie

Micul model german are unul dintre cele mai accesibile prețuri de pornire de pe piață: adică 17.200 de euro. Însă, de valoarea asta primești doar un motor de 75 de cai putere și echiparea de bază, Edition. Versiunea pe care am testat-o noi, adică Opel Corsa GS 1.2 PureTech 100, are un preț de listă de 23.100 de euro cu TVA inclus. Dotările opționale pe care le-a avut mașina noastră au crescut prețul cu 1.021 de euro.

Dar, dacă te grăbești, poți beneficia de un discount de 1.309 euro, ceea ce înseamnă că poți cumpăra mașina din aceste imagini cu 22.812 euro cu TVA inclus.

Pe lista cu dotări standard regăsim, printre altele, jante de 16 inch, faruri Eco LED, stopuri LED, tapițerie din stofă, instrumentar de bord digital, de 7 inch, display central de 10 inch pentru sistemul multimedia și volan îmbrăcat în piele ecologică.

Opțional, noi am mai avut bifat sistemul de climatizare automată, culoarea exterioară, proiectoarele ceață LED și pachetul Confort GS. Acesta din urmă include scaunele față încălzite, volanul încălzit, cotiera centrală, 2 suporturi pentru pahare și spațiu de depozitare în cotieră.

Peugeot 208 1.2 PureTech 100, în nivelul de echipare Active Pack, costă cel puțin 19.501 euro, Renault Clio 1.0 TCe Evolution pornește de la 16.600 de euro, iar pentru un Hyundai i20 1.0 T-GDi mild-hybrid va trebuie să scoți din buzunare începând cu 21.301 euro.

Siguranţă

Opel a vrut să uite din răsputeri punctajul de 4 stele pe care actuala generație Corsa l-a primit, în 2019, la testele de siguranță Euro NCAP. Modelul german a avut punctaje foarte bune în ceea ce privește protecția oferită adulților și copiilor (84%, respectiv 86%), dar belgienii l-au depunctat pentru sistemele sale de siguranță.

Tocmai de aceea, acest Corsa facelift a venit și cu un pachet de sisteme de siguranță îmbunătățit. Regăsim acum sistem radar de poziționare pe bandă, Cruise Control adaptiv cu funcție Stop&Go, dar și o cameră video cu vedere la 180 de grade, cu rezoluție mai bună.

Euro NCAP nu a testat, încă, versiunea îmbunătățită a lui Corsa, așadar putem doar presupune că acum ar obține, fără probleme, 5 stele.

Ţinută de drum

Opel Corsa facelift este o mașină potrivită pentru oraș, pentru drumurile de zi cu zi. Direcția este destul de ușoară, astfel că o manevrezi cu lejeritate în parcări și prin trafic. În extra-urban, pe o succesiune de viraje, nu este cea mai precisă. PLus că trebuie să mai țin cont și de ruliu, care a acolo să te bată pe umăr.

Să nu mă înțelegi greșit, poți utiliza mașina și la un drum puțin mai lung, în afara orașului, așa cum am procedat și noi, dar nu ar trebui să exagerezi cu distanța, pentru că sentimentul de oboseală s-ar instala mai rapid decât în alte situații. La viteze de autostradă, mașina este destul de stabilă. Nu vei avea emoții dacă faci o depășire la 130 de km/h.

Suspensia este puțin cam gălăgioasă atunci când treci peste denivelări sau limitatoare de viteză. Cu toate acestea, ea amortizează destul de bine șocurile și o să te simți confortabil chiar și prin orașele cu o infrastructură deficitară.

 

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este o problemă prea mare dacă te afli la volanul lui Corsa facelift. Da, oglinzile exterioare nu ar strica să fie puțin mai mari, dar până la urmă vorbim despre o mașină de dimensiuni reduse, deci pot spune că nu sunt foarte deranjante.

Cât privește vizibilitatea prin lunetă, ea nu va pune probleme, mai ales că vorbim despre o mașină de mici dimensiuni. Ajută clar la manevrarea în spațiile de parcare.

Tehnologie

Corsa facelift oferă destul de multă tehnologie, în ciuda interiorului monoton. Spre exemplu, o noutate adusă de acest facelift este instrumentarul de bord complet digital, cu diagonală de 7 inch. Grafica este și ea nouă, dar ai aceleași litere și cifre specifice mărcii germane.

La rândul său, sistemul multimedia este îmbunătățit substanțial și interacționezi cu el prin intermediul unui ecran de 10 inch. Se mișcă bine, mulțumită unui procesor nou Qualcomm Snapdragon, și suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Ambele fără fir.

Grafica sistemului este decentă, este destul de intuitiv, iar widget-urile configurabile și scurtăturile sub formă de gesturi au fost păstrate.

În partea inferioară a bordului poți avea o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, dar, în cazul mașinii testate de noi, lipsea această dotare. Regăsești, totuși, o priză la 12V și un port USB în caz că vrei să îți încarci telefonul mobil sau alte dispozitive.

Design

În ceea ce privește designul, Corsa termic și Corsa electric nu diferă foarte mult. Ai aceeași grilă frontală Opel Vizor, spoilerul redesenat la nivelul prizelor de aer, am menționat deja jantele de 16 inch și farurile LED (opțional poți bifa farurile Intelli-Lux LED Matrix).

Culoarea exterioară a mașinii din imagini se numește Gri Grafik și este nou intrată în paleta lui Corsa. Încheiem cu numele modelului, care a fost inscripționat pe hayon, sub noul logo al constructorului din Russelsheim.

Și, nu în ultimul rând, Opel a decis ca, din motive de sustenabilitate, Corsa facelift să nu aibă niciun element cromat. Nu este o noutate, pentru că am mai văzut acest fenomen, inclusiv în segmentul premium. Și o să îl tot vedem.

Nu ne-a placut

  • Spațiu limitat în spate
  • Mult plastic tare la interior
  • Vibrații pronunțate la ralanti

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • "...dar nu ar trebui să exagerezi cu distanța, pentru că sentimentul de oboseală s-ar instala mai rapid decât în alte situații."

    Ce repede obosiți câte unii! Hai să nu exagerăm! Anul trecut am făcut vreo 1800 de km în 4 zile. Două persoane și bagajul aferent, în țară, pe drumuri naționale & europene și mai puțin pe autostrăzi, cu o altă marcă dar cu exact aceleași caracteristici și la dimensiune și la motor. Și nu a fost absolut deloc obositor. Nicio clipă nu am simțit oboseala. Asta este doar în mintea nostră! Ne raportăm doar la suv-uri și motoare de la 2 litri în sus, vezi doamne, doar acolo e confort. E ca și cum ai spune că viața e frumoasă doar în vilă, la bloc e mai stresant...
    16 2
  • Nu prea-și conservă Opel cota de piață, care scade de la an la an, probabil prețurile crescute peste media pieței scăzându-i competitivitatea.
    Exemplul opus e locul 2 la vânzări anul trecut, Sandero, exclus total nejustificat din comparația de mai sus.
    8 0
  • Pejo face tot ce poate sa omoare Opel, dar o face cu toate eforturile posibile sa pastreze aparentele. Intre Corsa si 208 e o diferenta uriasa. Corsa e din alt film.
    4 4
  • "consum urban de 9.5 litri/100 de km"... pai, nu prea mai e de oras, nu?
    3 0
  • 1200kg cat are Corsa asta, avea Megane III.
    Nu stiu cum dar Suzuki reusesc cu Swift si Ignis sa ramana foarte aproape de 1000kg.
    Ditamai grupul cu n-shpe branduri si modele in portofoliu si nu reusesc sa scoata decat elefanti cu infatisari si aere de gheparzi dar care se misca si consuma ca niste elefanti, evident.
    5 2
  • Eu n-am înțeles un lucru din articol si anume Preț de pornire 23100€, preț model testat 22812€ ???? Pentru mine discount-ul nu trebuie luat in calcul, pentru ca este aleatoriu.
    Consider Corsa o mașină onesta, dar daca îl compar cu prețul unui un Sandero full option (cutie de viteza manuala) 16360, diferența de 6000€ nu prea justifica achiziționarea, chiar daca Corsa sta mai bine in prestații
    4 0
  • de ce ti-ai lua opel? nu vad absolut nici un motiv sa iei aceasta marca, pe care grupul PSA a transformat-o in low cost. o masina urata care intotdeauna a avut probleme.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru