Feedback

DrivetestDS 5

2.0 Hibrid 200CP 4x4 Aut6 Sport Chic
3.8
Test drive DS 5 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto | Ciprian Mihai
Joi, 29.03.2018
Boem

La început de 2015, DS, noul brand premium inventat de Citroen, lansa modelul de segment mediu DS5 facelift. Câteva modificări de exterior, ceva îmbunătățiri la interior și noul nume care pierdea particula "Citroen" (prima versiune a generației s-a numit Citroen DS5).

Prin intermediul brandului DS, francezii ne arată că încă pot produce mașini cu caracter și cu un aer boem fără să apeleze la liniile de design pe care le-am tot văzut în piață. Încă o dată, francezii și-au dorit să fie nonconformiști și ne-au servit Camembert cu boabe de struguri într-un segment dominat de platourile cu brätwurst.

Atât de nonconformiști și de boemi, încât astăzi avem în față un model pe care e virtual imposibil să îl așezi 100% corect într-o categorie de caroserie. E break? E hatchback? E un sedan cu hayon cu o formă atipică?

DS 5
2.0 Hibrid 200CP 4x4 Aut6 Sport Chic

  • Pret de pornire 44.613 €
  • Pret model testat 48.565 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

M-am urcat rapid în nava-amiral a producătorul francez și am apăsat butonul care pornește motorul. O secundă de liniște urmată de un bâzâit lung. Și atât. Nicio vibrație și niciun zgomot caracteristic motoarelor cu combustie internă.

Exemplarul testat se numește DS5 Hybrid4, iar acesta integrează un sistem hibrid de propulsie diesel-electric. Așa cum spuneam și mai sus, francezii au fost nonconformiști chiar și când vine vorba de sistemul hibrid: nu au mizat pe "tradiționala pereche" benzină-electric.

Dar liniștea nu a durat foarte mult. Motorul diesel de 2.0 litri și-a făcut simțită prezența rapid și cu un zgomot destul de pătrunzător la nivelul habitaclului. Unitatea diesel care angrenează puntea față și motorul electric amplasat pe puntea spate formează un sistem de propulsie capabil să ofere un total de 200 de cai putere. Propulsorul diesel contribuie cu 163 CP și 300 Nm, în timp ce motorul electric produce 37 CP și 200 Nm.

DS5 Hybrid4 poate rula în patru moduri diferite: Auto, ZEV, Sport și 4WD. În modul Auto, sistemele mașinii îți vor oferi soluția optimă pentru situația din trafic (electric, diesel sau diesel-electric). În modul ZEV (Zero Emission Vehicle), mașina va funcționa cu energia înmagazinată în baterii (doar pe o distanță de câțiva kilometri), în timp ce în modul Sport, transmisia și răspunsul celor două motoare sunt gândite pentru performanțe de top. În modul 4WD, modelul francez o să pună la treabă atât motorul diesel de pe puntea față, cât și unitatea electrică de pe puntea spate, însă software-ul nu a fost conceput pentru performanțe maxime.

Dincolo de aceste informații, DS5 Hybrid4 are o personalitate dublă. În modul electric, totul se desfășoară lin și discret. În momentul în care motorul diesel intervine, habitaclul este inundat cu sunete mai puțin plăcute, întrucât rafinamentul lipsește.

Sistemul hibrid diesel-electric este asistat de o cutie pilotată cu șase trepte căreia îi lipsește liniaritatea și răspunsul prompt. În același timp, există situații când schimbările de treaptă se realizează cu șocuri generoase. Dacă vrei să uiți puțin de aceste senzații provocate de transmisia lui DS5 Hybrid4, poți seta pe modul Sport.

Consum

Alături de DS5 Hybrid4 am parcurs peste 300 de kilometri, marea majoritate fiind rulați în afara orașului. La final, computerul de bord a afișat un consum mixt de 6.2 litri la 100 de kilometri.

Pe "hârtie", modelul constructorului francez consumă 3.7 litri/100 de kilometri în regim urban, 3.0 litri/100 de kilometri în afara orașului și 3.5 litri/100 de kilometri în regim mixt.

Pentru că DS5 Hybrid4 e greu de așezat în șabloane, îl vom "arunca" în segmentul break-urilor medii premium. Adică acolo unde BMW, Audi și Mercedes-Benz fac legea cu Seria 3 Touring, A4 Avant și Clasa C T-Modell (la ora redactării acestui test, încă în versiunea fără facelift). Pe Volvo V60 l-am exclus, întrucât suedezul nu are încă prețuri și date tehnice pentru versiunile care urmează să fie lansate pe piața din România, iar vechea versiune nu mai este disponibilă.

Dintre aceastea, doar Mercedes-Benz vine cu un sistem hibrid diesel-electric. În cazul acestei versiuni, nemții anunță un consum mediu de 3.8 litri la 100 de kilometri. BMW Seria 3 Touring echipat cu motorul diesel de 2.0 litri de 190 CP, cutie automată și xDrive consumă 4.5 litri/100 de kilometri, aceeași valoare fiind anunțată și de Audi pentru A4 Avant 2.0 diesel 190 CP echipat cu transmisie automată și tracțiune integrală.

Performanţe

Deși are în total 200 de cai putere, DS5 Hybrid nu este poziționat ca un model cu valențe sportive. Modelul francez poate fi descris ca un GT, gata să-și încordeze mușchii din când în când, la nevoie, pentru a oferi reprize alerte. 

DS spune că modelul său de clasă medie are nevoie de 8.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Mercedes-Benz Clasa C 300h cu 231 CP face același sprint în 6.7 secunde, iar Audi A4 Avant și BMW Seria 3 Touring au nevoie de 7.4 secunde, respectiv 7.6 secunde pentru repriza 0-100 km/h.

Francezul termină tot pe ultima poziție și atunci când aducem în discuție viteza maximă. DS5 Hybrid4 este capabil să ruleze cu 211 km/h, în timp ce modelul constructorului din Stuttgart ajunge până la 238 km/h.

Interior

Imediat ce vei deschide portiera lui DS5 vei observa că francezii au ales să nu monteze butoane pe fețele de uși. Totul este curat, cu finisaje plăcute și accesorii metalice sau îmbrăcate în piele. Aceleași materiale plăcute la atingere și finisate elegant pot fi găsite și în restul habitaclului.

Volanul este unul extrem de generos, iar în partea de jos francezii au optat pentru inserții cromate. În același timp, instrumentarul de bord a fost împărțit în trei zone clare. Scaunele oferite de DS5 sunt confortabile și bine profilate, acesta fiind unul dintre capitolele pe care francezii au știut să-l exploateze mereu. 

Pe consola centrală, designerii au amplasat numeroase butoane, inclusiv comenzile pentru acționarea geamurilor electrice. Pe plafon, în apropierea oglinzii retrovizoare, găsim comenzile pentru acoperișul panoramic format din trei zone vitrate, dar și spații de depozitare dedicate ochelarilor.

În spate, pasagerii cu o înălțime de peste 1.80 metri vor avea probleme în zona capului din cauza plafonului plonjat, dar nu același lucru vom spune și despre spațiul alocat genunchilor. Spre deosebire de versiunile cu motor termic, care au un portbagaj de 468 de litri, DS5 Hybrid4 promite doar 325 litri. Un dezavantaj pentru tocmai în fața familiilor cărora le este adresat acest model.

Cere ofertă
Vrei un DS 5?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Așa cum am spus încă de la început, DS este poziționat ca un brand premium, iar DS5 reușește să inspire acest aspect atât prin designul exterior, cât și prin materialele și layout-ul habitaclului.

DS5 are un preț de pornire de 31.550 de euro pentru versiunea echipată cu motorul diesel de 150 de cai putere. Varianta hibrid diesel-electric pornește de la 44.600 de euro. Iar din acest punct de vedere, francezul reușește să stabilească punctul de referință în segment.

BMW Seria 3 Touring este cu circa 1.000 de euro mai scump, Audi A4 Avant trece și el de 45.000 de euro, iar Clasa C 300h T-Modell se apropie de 48.000 de euro.

Siguranţă

Organizația EuroNCAP nu a testat versiunea cu facelift a lui DS5, dar "bătrânul" Citreon DS5 a fost "decorat" cu cinci stele. Astfel, modelul constructorul francez a acumulat 89% în dreptul capitolului protecția pasagerilor adulți și 83% în cadrul secțiunii care testează protecția copiilor.

Protecția pietonilor a primit doar 40%, iar sistemele de siguranță disponibile au fost notate de EuroNCAP cu 91 de procente. DS5 facelift este oferit cu un sistem capabil să monitorizeze unghiul mort (opțional) care te antenționează atunci când există obstacole în zonele greu vizibile ale mașinii, dar și cu un sistem de atenționare la părăsirea benzii de rulare.

Ţinută de drum

Francezii sunt recunoscuți pentru suspensiile confortabile pe care le oferă, dar DS5 Hybrid4 este o excepție de la această regulă. Inginerii au vrut să injecteze ceva sportivitate, iar acest lucru îl vei simți atunci când traversezi străzile din orașe.

DS5 Hybrid4 are suspensii rigide, însă nu te gândi că acestea îți vor reorganiza organele interne la fel cum o poate face un Hot Hatch.

Totuși, suspensia francezilor este ușor cam zgomotoasă, și acest lucru știrbește din aerul premium pe care ți-l inspiră DS5. Virajele pot fi abordate cu mai mult curaj, însă senzația de ruliu nu a dispărut.

Tracțiunea integrală o să-ți sară în ajutor atunci când vrei să treci rapid prin acele de păr, dar nu uita să pui transmisia pe manual. Așa cum am amintit și în primul capitol, cutia ezită în modul auto și uneori schimbările sunt realizate cu șocuri. Direcția oferită pe DS5 Hybrid4 nu-i cea mai precisă și nici nu oferă un feedback consistent.

Vizibilitate

DS5 facelift este un model cu un design atrăgător și spectaculos. Deși mă așteptam să fac cunoștință cu un model cu o vizibilitate slabă, m-am lovit de un DS5 croit inteligent. Montanții A sunt duali pentru a-ți oferi o imagine îmbunătățită atunci când abordezi viraje strânse, iar oglinzile laterale sunt destul de generoase.

Luneta separată în două zone are un aspect plăcut, însă acest artificiu de design nu este câtuși de puțin funcțional. Dacă nu te descurci cu dimensiunile mașinii, DS oferă un set de senzori de parcare, dar și o cameră pentru mersul cu spatele (acest accesoriu nu a fost disponibil și pe mașina de test). 

Tehnologie

DS5 facelift nu mai este la prima tinerețe, iar tehnologiile cu care rivalii germani au venit pe piață par dezvoltate într-o altă eră.

În centrul consolei centrale, francezii au aplasat un ecran tactil cu o diagonală de 7 inch. Imaginea nu este cea mai bună din segment, dar ecosistemul pregătit de DS este ușor de operat. Cu toate acestea, sistemul de infotainment a întârziat de foarte multe ori afișarea informațiilor sau preluarea comenzilor. De apreciat faptul că francezii vin cu tehnologia MirrorLink cu ajutorul căreia legătura dintre șofer, telefonul mobil și mașină se realizează mult mai facil.

În imediata apropiere a parbrizului, DS a montat un Head-Up Display modest. Francezii au optat pentru un petic din material plastic pe suprafața căruia sunt proiectate informațiile esențiale.

Trebuie amintit și de ceasul analog inserat în bord, dar și de posibilitatea de a seta instrumentarul de bord și consola centrală pe un "mod nocturn". Printr-o simplă apăsare de buton, toate luminile de la nivelul habitaclului se sting, cu excepția ceasului care indică viteza de rulare. În trecut, această "tehnologie" făcea parte din arsenalul SAAB, un alt producător care se inspira din lumea aeronautică.

Per total, se vede că DS5 a fost dezvoltat acum niște ani, pentru că "verișorii" din gamele Citroen și mai ales Peugeot i-au cam luat-o înainte la capitolul tehnologie. Așteptă, cu interes, deci, viitoarea generație.

Design

DS5 este unul dintre modelele capabile să te facă să-ți întorci privirea atunci când defilează. Grila frontală înconjurată de accesorii cromate, blocurile optice alungite și banda cromată care urmărește linia capotei până în zona montanților A definesc caracterul elegant al lui DS5.

Privit din lateral, modelul constructorului francez impresionează prin silueta asemănătoare unui coupe, în timp ce zona din spate este "curată". Eleronul amplasat pe hayon și cele două terminații cromate ale sistemului de evacuare rezolvă toate necunoscutele ecuației designerilor francezi. 

Pur nonconformist, dar cu un look care nu poate să treacă niciodată neobservat, DS5 e dovada faptului că tipurile clasice de caroserie nu trebuie să fie tipizate pentru a arăta excelent.

Nu ne-a placut

  • Performanțe slabe
  • Motor diesel zgomotos
  • Suspensie gălăgioasă
Date tehnice - DS 5 2.0 Hibrid 200CP 4x4 Aut6 Sport Chic
Motor electric
Putere CP
37
Cuplu Nm
200
Motor termic
Putere CP (rpm)
163 (3850)
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1750)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1997
General
Combustibil
Diesel + electric
Lungime mm
4530
Viteza maxima km/h
211
Latime mm
1871
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Inaltime mm
1505
Tractiune
integrala
Greutate kg
1660
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2727
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
60
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
325
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre DS 5

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • mare pacat ca nu au putut sa ataseze designului (deosebit din pc meu de vedere) si o platforma tehnica pe masura. Si-au dat cu stangu'n dreptu' oferind un tren de rulare sub asteptari cand citesti (si stii istoricul lui) DS.

    nava amiral trebuia sa exceleze la toate capitolele dar au facut munca pe jumatate, incepand nonconformist si terminand cu "da-o'ncolo, merge si asa".

    capitolul DS5 se termina trist....
    19 4
  • Nelu Pantofaru'
    Eu as incadra masina asta la un Hatchback de segment mediu. Imi place sincer ideea si designul insa are foarte multe minusuri care s-au spus deja.
    11 4
  • Marcel: Toyota Lexus CT 200h are doar tractiune fata, sau exista si versiunea cu un... Raspunde
  • @vianu: Păcat într-adevăr de stilul reușit și avangardist, cel puțin la data lansării - și p-afară, și-n interior.
    @Nelu: Poți zice și așa, deși e/a fost mai exact un crossover struțo-cămiloid (coupe-break?!)

    Nu înțeleg totuși rostul testului, din moment ce producția lui (și-a lui DS4) pare că va fi oprită peste două-trei luni. În fine, și stocurile finale trebuie totuși vîndute... Presimt deci aroma unor rabaturi de +25%. ;-)
    ...Dar nici vreun înlocuitor nu-i în plan, după *geniala* șefă Citroen Mme Linda Jackson axarea (pseudo)mărcii DS continuînd pe diverse SUV-ulețe și doar DS3 avînd ceva șanse de urmași..
    17 2
  • acum vad pozele articolului...alb-negru!? ceva mesaje subtile, experiment foto..?

    @kiro...am banuiala ca proiectul a ramas la un moment dat fara finante pentru ca s-au inecat fix la mal: au facut eforturi imense cu designul interior/exterior, au facut eforturi legate de asamblare si materiale, au facut eforturi legate de implementarea si dezvolatarea (nu foarte performant) unui diesel-electric si au lasat-o moale cu (exact unde Citroen excela) trenul de rulare. WTF??

    @nelu...as spune ca aduce foarte mult cu Sportback-urile de la Audi...nu hatch, nu break intreg ci unul mai potrivit cu o consola spate scurta sa nu para chiar un dric motorizat. Ca si Audi-urile pomenite si DS-ul asta are un profil foarte reusit.
    6 2
  • @vianu: Sistemul Hibrid-4 (identic cu al 508-ului RXH) e totuși performant și chiar economic, dar numai la viteze mici, preponderent urbane, cînd și cuplul maxim cumulat atinge cca 450 Nm.
    Și modul 4x4 pe setarea așa-zisă *sport* e un avantaj.

    La drum însă - și mai ales la viteze autostradale - mașina devine doar un HDI mai greu de 163 CP, din cauza bateriilor, e-motorului etc (baterii Li-Ion care, btw, sînt garantate doar 5 ani.)

    Mari probleme de fiabilitate n-au avut totuși niciunul din hibridele astea PSA, cu excepția curelei de accesorii pt. sist. hibrid cam scumpe (+600 euro) care cedează la vreo 70K km - după posesorii de pe forumuri.

    Și ținuta de drum e lăudată-n general, la fel ca a 508-ului RXH.
    Concluzie (strict personală): la 35.000 poate m-ar tenta. :-)
    13 2
  • Scrooge
    s-a terminat cartusul color ?
    9 3
  • Mie imi place masina, e deosebita si calitativa. Automarket o testeaza doar acum? Masina asta si a incheiat cariera. Adica in mai, peste o luna se opreste productia. Divizia DS e pe drumul cel bun. DS7 e o bijutierie.
    4 2
  • Nu inteleg rostul pentru care fotorgrafiile sunt alb negru. Totusi este prezentarea unui autovehicul, nu o revista de arta fotografica ...
    Un mare minus !
    5 3
  • @aha

    pentru ca abia asa iti dai seama de designul deosebit al unui produs, cand e pe o culoarea anosta si care se confunda cu fundalul. Vopseaua (culoarea) si textura iti fura ochii, nu mai "vezi" masina.

    ca experiment, iti propun sa vezi un desen animat 3D fara sunet. Incredibil cat detaliu poate exista intr-o "amarata" de productie pentru copii doar prin lip sync, miscarea fetei si a corpului personajului. Abia atunci iti dai seama de ce un 3D este sau nu de calitate. In momentul in care ii dai pe sunet totul prinde viata si se completeaza (idem cu vopseaua unei masini) dar ceva ajunge sa fie acoperit.
    5 3
  • 50.000 de euro pe un citroen?
    3 3
  • @Adi
    Fiecare face ce vrea cu banii lui. Si da sunt unii care au dat si 80.000 de euro pe un Citroen C6 1... pentru ca noi posesori stim ca e ceva diferit, iar confortu de pe un C6 e unic. Si am fost cu S , Seria 7, A8, A6 etc...dar nu se compara la confort.... asa ca eu unu nu as da banii aia pe o masina germana supraevaluata doar ca sa-si poata plati Mercedes forta de munca scumpa din Germania....
    5 1
  • Detin un DS Sport 2014, aproape full ca dotari, cutie manuala in 6 trepte, diesel, 163CP. Masina arata 10/10 si este foarte OK pe autostrada, te simti foarte comod, si datorita Cruise Controlului, cutia manuala nu te incomodeaza catusi de putin. Partea proasta vine cand trebuie sa conduci prin aglomeratie, transmisia nu este printre cele mai fluide, amortizoarele sunt inexistente aproape (jante pe 19') si recomand inlocuirea lor cu unele mai bune gen Sachs sau Koni FSD daca este buget mai mare. Camera marsalier este super pe timp de zi, pe timp de noapte nu se vede nimic in ea, dar exista senzori de parcare deci nu e chiar rau. Recomand aceasta masina doar cu o cutie automata si sa includa suspensia reglabila care te scapa de zgomotele ciudate date de jantele mari si suspensia rigida. Cutie manuala, doar daca se merge pe autostrada, in oras masina este greu de manevrat din cauza rotilor mari, asa ca daca gasiti un model cu jante pe 17 ar fi de preferat. Costuri foarte mici de intretinere, comparativ cu modelele din germania. Amortizoare noi spate costa undeva la 4 milioane 2 bucati, revizie destul de ieftina, calitate interior as zice nota 10. Foarte incapatoare din cauza banchetei rabatabile, senzatie de SUV la condus din cauza pozitiei destul de inalte la volan, se poate regla si mai jos daca se vrea o pozitie sport de condus. Plusuri: heads-up display, panorama impartita in 3 arata super, calitate la interior foarte buna, clima automata cu 3 trepte de ventilare, deci n-o sa-ti bata aerul in ochi doar ca sa-ti faca cald sau rece in masina, clima o sa mearga incet dar sigur fara sa te deranjeze prea tare, cotiera cu racire - foarte mare, undeva la 6 cutii de bere, lumini ambientale foarte dragute, faruri adaptive pe viraj, scaun sofer cu masaj, scaunele fata incalzite si electrice, keyless entry si keyless go, consum decent pentru o masina destul de mare zic eu (am 1.70m), nimeni nu stie ce e cand o vede pt prima data si toti sa mira cand vad ce luxoasa este la interior. 0-100 undeva la 8.4 secunde. Atentie, nu are roata de rezerva, asa ca feriti cuiele. Sunet decent, sistem de sunet standar, cel Denon este superior ca si calitate din ce-am citit. O masina mai sigura ca un seria 3 sau C - Class din ce-am vazut la testele Euro Ncap si chiar mai incapatoare, mult mai ieftina de intretinut decat competitoarele. Sper ca nu v-am bagat in ceata prea mult...
    3 0
  • Marcel: Toyota Lexus CT 200h are doar tractiune fata, sau exista si versiunea cu un... Raspunde
  • Pai are 1660 kg ca e hybrid, baterii, motor in plus... si voi comparati cu un BMW seria 3 care are cu mult sub 1600kg ca sa nu mai zic Mercedes care la fel, mai usor si mai multi cp. Pana si seria 5 e mai usoara cu 40 kg. Pe langa asta motorul hybrid merge in regim 4x4 pana in 50 km mai mult ca sigur, dupa care cedeaza treaba motorului conventional, deci puterea scade la 163cp.
    1 0
  • @Ioan - nu am zis nici o secunda ca trebuie sa iti iei masina germana, ca sa iti faci o idee conduc o Laguna din 2012 de care sunt foarte multumit...dar hai sa fim realisti...masina asta nu merita 50.000 de euro. poate sa imi spuna oricine orice, nu stiam ca deodata asa ca prin minune citroen e cea mai tare masina din lume...GET REAL!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru