Feedback

DrivetestJeep Wrangler Unlimited

2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon
4.0
Test drive Jeep Wrangler Unlimited zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 16.07.2018
Între sacru și profan

La mijlocul anilor 40, Willys înghițea tone de apă în sezonul ploios din Insulele Solomon sau Palau, aspira prin toate orificiile nisipul din nordul Africii, se lupta cu noroiul în Europa și chiar lua parte la debarcarea din Normandia. Toate aceste acte de eroism i-au adus americanului o decorație valoroasă, ceea ce l-a făcut unic în lume. În plus, soldații americani care l-au folosit pe frontul celui de-al doilea război mondial în toate locurile de mai sus au declarat că „era credincios ca un câine, puternic asemeni unui cal de povară și agil precum o capră de munte.”

Willys a ajuns în multe muzee din lume și chiar a jucat un rol important într-unul dintre cele mai iubite seriale din lume: Mash 4077.

Wrangler, strămoșul său cu acte, nu se mai luptă cu forțele inamice, dar onorează cu stoicism orice provocare în teren accidentat. Fie că vorbim de nisip, zăpadă, noroi sau pietre, Jeep Wrangler promite să te ducă oriunde. Pentru profani, inamicii contemporani sunt orașele aglomerate, prețul piperat și traficul infernal. Din fericire, noua generație dispune de o serie de arme de ultimă generație, care promit să te ajute în războiul nervilor, al prețurilor și al răbdării.

Am mers să testez noul Jeep Wrangler în cadrul evenimentului internațional organizat în Austria, pe o ploaie câinoasă, care ne-a udat până la piele, dar a modelat terenul perfect pentru un test cu unul dintre cele mai iubite modele off-road din lume.

Jeep Wrangler Unlimited
2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon

  • Pret de pornire n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu noua generație, Jeep Wrangler a început să miroasă ușor italienește. Nu e de mirare, având în vedere apartenența brandului Jeep la Grupul FCA. Aroma de paste și pizza vine de sub capotă, acolo unde clienții vor descoperi un nou motor diesel, de 2.2 litri, Multijet, gata să suplinească absența vechiului motor de 2.8 litri, căruia nu-i vom duce lipsa având în vedere cilindreea ridicată și taxele aferente. Sau mă grăbesc să spun asta?

Dintr-un anumit punct de vedere sigur nu-i vom duce lipsa: rafinamentul. Vechiul agregat făcea din Wrangler o adevărată piftie, cu vibrații deranjante, transmise chiar și în levierul transmisiei manuale. Noul motor rezolvă această problemă, fiind ceva mai bine antifonat și cu vibrații considerabil reduse. Nu vă gândiți că Jeep a făcut vreo minune și Multijet-ul tace mâlc. El se aude destul de mult în habitaclu, chiar de pe la 2000 de rotații, însă zgomotul este fără îndoială mai mic decât în cazul vechiului model.

Am scăpat și de partea cu vibrațiile, întrucât cei patru cilindri sunt asociați acum unei cutii automate cu opt trepte. Nu excelează la capitolul răspuns prompt, dar măcar se descurcă în alternarea corectă a rapoartelor, reușind să o facă destul de liniar.

Motorul de 2.2 litri oferă 200 de cai putere și un cuplu de 450 de Nm. Este o valoare decentă, însă nu atât de generoasă dacă faceți cum am făcut și eu: adică alegeți varianta cu cinci uși Wrangler Unlimited, care cântărește 2.2 tone.

Momentul motor este oferit pe la 2000 de rotații, iarăși un prag pe care mi l-aș fi dorit ceva mai devreme. Dar, una peste alta, Wrangler se descurcă cu resursele astea și pe asfalt și în afara lui.

În plus, Jeep ne asigură că alături de acest motor de 2.2 litri, Wrangler Unlimited poate tracta până la 2500 de kilograme, o valoare importantă pentru cei care vor să se înhame la misiuni de salvare.

Consum

Un alt motiv pentru care Jeep a renunțat la vechiul motor de 2.8 litri este consumul. Unitatea nouă, de 2.2 litri, promite o valoare medie de 7.9 litri. Eu am testat mastodontul mai mult în afara orașului și pe un traseu off-road, ceea ce mi-a adus un consum de 11.5 litri/100 de kilometri. Destul de departe de valorile oficiale.

Îmi va fi greu să compar Wrangler cu rivalii europeni, pentru că aceștia nu prea există. Mercedes G-Klasse a urcat vreo două trepte mai sus de când cu noua generație, iar fanii Land Rover încă așteaptă un nou Defender.

În condițiile astea, nu mă pot raporta decât la Mitsubishi Pajero, o mașină care se vinde parcă de 100 de ani în aceeași formă și care vine cu un diesel de 3.2 litri, tot de 200 de cai putere. Japonezul oferă un consum mediu de 8.5 litri/100 de kilometri.

Performanţe

În off-road nu prea am văzut liniuțe. Și nici cei de la Jeep n-au prea văzut. Prin urmare, terenul accidentat nu are nevoie de performanțe excelente. Noul Wrangler promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 9.6 secunde, ceea ce înseamnă însă o valoare mai mult decât bună pentru oricine vrea să folosească mașina asta și pe stradă.

Viteza maximă se oprește la 160 de km/h. Destul de puțin, dar justificată pentru un model care vine cu anvelope de off-road și cu aerodinamica unui dulap. Pentru cei care vor să se miște mai rapid, există versiunea Sahara, care este încălțată cu anvelope diferite și poate atinge 180 de km/h.

Dacă este să mă uit din nou la Pajero, Wrangler pare fâșneț pe lângă cele 11.1 secunde petrecute de japonez între 0 și 100 de km/h.

Interior

Odată cu noua generație, Jeep s-a îngrijit mai mult de interiorul lui Wrangler. Iar grija este diferită în funcție de nivelul de echipare. Pe lângă nivelul Sport, de bază, există Sahara și Rubicon. O să le luăm pe rând.

Sahara este dedicat celor care vor să găsească în Wrangler confortul unui SUV, ceea ce înseamnă că planșa de bord este îmbrăcată într-un plastic moale. Există și opțiunea unei capitonări cu piele, există elemente de aluminiu și tapițerie îmbrăcată de asemenea în piele. Toate aceste detalii încearcă să convingă clienții că au în față un produs premium. Și pe alocuri este. Fără îndoială, materialele sunt cu mult mai bune decât pe vechiul model.

Rubicon este nivelul de echipare dedicat celor care vor mai multe ieșiri în off-road. El se axează pe durabilitate, de aceea unele materiale vor părea ceva mai reci și neprietenoase, mai ales în partea inferioară a planșei de bord. Dar, culmea, pe alocuri (fețele ușilor și bordul superior) au un plastic destul de moale.

În plus, Jeep a avut grijă să izoleze foarte bine butoanele și ecranele pentru a putea spăla fără probleme interiorul după o inevitabilă bălăceală în noroi. Există, bineînțeles, tapițerie din piele, o carcasă cauciucată pentru sistemul multimedia central și boxe audio izolate bine.

S-au înmulțit și spațiile de depozitare. Avem locuri clasice, cum ar fi consola centrală și buzunarele portierelor, dar și unele neconvenționale: o cotieră cu fund dublu și suport pentru pahare în tetiera locului central de pe bancheta spate. Și dacă tot am ajuns pe bancheta din spate, trebuie să vă spun că spațiul la picioare este decent, la nivelul capului mai mult decât suficient, iar pe locul din mijloc se poate sta mai bine, mulțumită unui tunel central coborât. Pe spătarele scaunelor față există acum mai multe elemente de ancorare.

Noua generație beneficiază și de un portbagaj mai mare. El măsoară 533 de litri în cazul variantei Wrangler Unlimited. El crește chiar și pe varianta cu două portiere, ajungând la 192 de litri. Accesul se face în continuare prin deschiderea laterală a ușii portbagajului și prin ridicarea panoului cu lunetă. Nu e o soluție tocmai facilă pentru spațiile aglomerate, dar fanii Jeep sunt obișnuiți cu ea.

Tot la capitolul Interior o să vă vorbesc și despre tipurile de acoperiș ale lui Wrangler. Deși la prima vedere ar putea părea un subiect lipsit de importanță, el cântărește greu în alegerea lui Wrangler. De ce? Pentru că fiecare acoperiș te aduce aproape de natură în felul său.

1. Varianta clasică adoptă un acoperiș cu panouri de plastic, care pot fi demontate extrem de ușor. Este o operațiune pe care o poate face chiar și un copil. Soluția este cunoscută de pe vechiul model, însă pe noul Wrangler are avantajul fixării mult mai bune a panourilor și a izolării fonice superioare.

2. Nu lipsește nici posibilitatea optării pentru un acoperiș textil. Bucățile de material pentru acoperiș și pentru panourile laterale nu sunt prinse între ele cu velcro (popularul arici) sau fermoar. Ele vin prinse printr-un sistem de șine de plastic. Și acest tip de acoperiș permite o montare sau o demontare ușoară. Problema este cu situațiile în care Wrangler va ieși în teren accidentat, iar șinele de plastic se vor umple de noroi.

3. A treia opțiune pentru acoperișul lui Wrangler este și cea mai comodă. Vorbim tot despre un acoperiș textil, însă rabatabil electric. El este montat pe barele plafonului și se retrage asemeni unui acoperiș panoramic. Este o soluție facilă, se poate face până la 88 de km/h și durează 20 de secunde. Este similară cu ce vedem pe colegul de grup Fiat 500C. Acest tip de acoperiș este cel mai scump și cel care descoperă cel mai puțin din suprafața mașinii.

Deși o să pară că mă lungesc prea mult la acest capitol, nu pot să trec cu vederea jocul indiciilor din interiorul lui Wrangler. Sunt tot felul de desene și imprimeuri care te fac să te simți ca un copil. Spiritul ludic presupune desenarea unor mici Jeep-uri în interior: de la cel foarte evident desenat pe levierul schimbătorului, până la cele foarte discrete de la baza parbrizului, de pe jante sau a butonului de recirculare a aerului. Până și indicatorul de poziție al sistemului de navigație este tot un Jeep. De asemenea, preșurile de cauciuc sunt imprimate cu fețe de dinozaur, lopeți și curbe de nivel.

Și, pentru ca tu, cel de la volan, să te simți ca un adevărat MacGyver, fiecare Jeep Wrangler vine cu o mică trusă de scule în cotieră. Cele trei unelte permit demontarea parbrizului și a portierelor, iar fundul dublu al portbagajului are grijă de toate șuruburile acestor elemente de caroserie cu orificii special croite și semnalizate. Așa, să se simtă și uitucii în siguranță.

Și tot în portbagaj, pe ușă, Jeep păstrează o plăcuță metalică pe care notează informații esențiale despre Wrangler: dimensiuni, locul producției, presiunea din anvelope, adâncimea de traversare a unui râu. E ca eticheta aia extrem de utilă care îți spune cum să speli și să calci o cămașă scumpă.

Preţ de achiziţie

Nu avem încă informații despre prețuri, acestea urmând a fi dezvăluite în luna septembrie, odată cu deschiderea comenzilor. Fără îndoială, eticheta noului Wrangler va suferi o creștere ușoră a valorii afișate, motivată prin echiparea mai bună și materialele de o calitate superioară. Din fericire, odată cu noua generație G-Klasse, care a fost împinsă mult în segmentul premium și etichetată la peste 100.000 de euro, Wrangler nu va avea un rival pe măsură. Pajero e o mașină mult prea veche pentru a fi luată în calcul.

Siguranţă

EuroNCAP nu testează foarte des astfel de modele dedicate off-road-ului. Modelele Jeep care apar în consemnările EuroNCAP sunt Compass, Renegade și Grand Cherokee, adică SUV-uri care sunt utilizate mai mult pe asfalt și justifică izbirea lor de barierele deformabile.

Cu toate acestea, EuroNCAP mai face și excepții. Tocmai pentru a vedea ce se ascunde în spatele unui off-roader impozant. Testele recente de impact i-au adus lui Wrangler doar o stea, un punctaj rușinos, marcat în primul rând de lipsa unor sisteme de siguranță tot mai des întâlnite, cum ar fi frânarea automată de urgență și menținerea benzii de rulare sau măcar avertizare la depășirea ei.

Din păcate, parbrizul rabatabil nu permite instalarea unui sistem automat de frânare pentru situații de urgență, ceea depunctează serios Wrangler atât în evaluarea EuroNCAP, cât și în viața reală. Există acum o mulțime de sisteme de siguranță noi, cum ar fi monitorizarea unghiului mort și avertizarea la ieșirea cu spatele dintr-o parcare.

Nu vă imaginați însă că punctajul EuroNCAP a ieșit atât de mic doar din cauza sistemelor de siguranță. Jeep Wrangler a primit doar 50% din punctajul pentru protecția pasagerilor adulți și 69% din cea pentru protecția pasagerilor copii. Sunt valori foarte slabe, comparativ cu ce oferă industria. 

Ţinută de drum

Am ajuns în punctul culminant al testului. Cum se conduce noul Jeep Wrangler? Răspunsul este complex, așa că o să o luăm pe bucăți.

În primul rând, haideți să vă povestesc cum a devenit Wrangler o mașină alături de care poți trăi zi de zi. Vechiul model era ca o cameră de tortură dacă alegeai să-l conduci prin oraș. Motorul vibra, era zgomotos, izolarea fonică era defectuoasă, direcția greoaie, iar suspensia complet nerafinată. Odată cu noua generație, Jeep și-a propus să rezolve aceste probleme și să facă din Wrangler o mașină mult mai digerabilă. Chiar și pentru profani.

În primul rând vorbim despre o direcție asistată electro-hidraulic mult mai prietenoasă. Nu mai este greoaie, ba chiar te ajută să faci manevre mai ușor în spații strâmte. E drept, raza de bracare de peste 12 metri (în cazul versiunii mele cu 4 uși), rămâne în continuare unul cam mare și incomod.

Deși păstrează arhitectura clasică a șasiului separat, suspensia a devenit ceva mai omogenă, reușind să absoarbă denivelările cu mai mult stoicism. Nu e ca și cum ai pluti, dar tot e mai bine decât pe vechea generație. 

Urmează partea dinamică a testului nostru. Am condus Wrangler destul de mult pe asfaltul din Austria și pot spune că și aici au avut loc mai multe îmbunătățiri. Există un ruliu și un tangaj destul de pronunțat în virajele abordate cu aplomb sau pe frânările violente. E o senzație de disconfort pentru cei care își doresc să meargă ceva mai tare, însă, per total, stabilitatea a fost îmbunătățită.

Cu direcția am o problemă, întrucât ea continuă să fie depășită în situațiile unei rulări ceva mai susținute. Se întâmplă să tragi de volan și mașina să nu reacționeze imediat. Nu e o precizie pe care să ți-o dorești vreodată pe o mașină.

Am lăsat pentru final capitolul la care Wrangler continuă să exceleze: rularea în off-road. Noua generație nu dezamăgește. În primul rând, vine cu o serie de unghiuri mult mai bune: avem un unghi de atac de 44 de grade, unul de degajare de 37 de grade și o gardă la sol de 27.4 centimetri. Unghiul ventral a fost și el îmbunătățit. Așadar, o caroserie croită pentru a se mula cât mai bine pe suprafețe neprietenoase. Apoi, în funcție de versiunea pe care o alegeți, Jeep oferă două cutii de transfer diferite: Command Trac, pentru Sahara și Sport, Rock Trac pentru Rubicon-ul meu de test (cu o capacitate mult mai bună de 4.0:1).

Levierul reductorului are o cursă ușor greoaie, dar oferă acum mai multe moduri de rulare. Avem modul clasic, în care puterea merge către puntea spate. E și modul în care aderența se rupe cel mai ușor, chiar și atunci când asfaltul e puțin ud. Urmează modul 4H Auto, care permite gestionarea automată a resurselor pe ambele punți, fiind capabil să transmită până la 50% din acestea pe axa frontală. El este nou și este recomandat celor care nu sunt atât de specializați în off-road și vor doar o mașină cu aderență bună pe zăpadă sau noroi. Următoarele trepte ale reductorului sunt pentru specialiști, adică 4H Part Time și 4L. Tot pentru specialiști este și comutatorul roșu de pe planșa de bord, care blochează cele două diferențiale, față și spate. Și, tot pentru specialiști este și funcția care permite deconectarea barelor stabilizatoare față pentru a îmbunătăți cursa suspensiei. Este incredibil câtă articulare poate oferi roata față în astfel de situații.

Testul realizat în Austria ne-a înscris pe o serie de drumuri dificile, cu șleauri adânci și cu un noroi extrem de alunecos. Au fost situații dificile, în care Wrangler s-a chinuit să iasă. Până la urmă a răzbit. Rularea în modul 4L și blocarea diferențialului spate pot face minuni. Am simțit-o pe pielea mea.

Wrangler continuă să îți dea senzația aia de invincibilitate și rămâne una dintre mașinile care poate traversa un vad de apă mai adânc decât cei 76 de centimetri înscriși în fișa tehnică. Cu modificările necesare (adică un snorkel), poate fi un adevărat vehicul amfibie.

Asemeni vechiului model, și noul Wrangler asigură o bază excelentă pentru un vehicul off-road cu potențial uriaș. Spun o bază excelentă pentru că în Statele Unite, spre exemplu, se spune că un Wrangler păstrează configurația de serie doar 24 de ore. Este, de departe, un off-roader maleabil, din care se pot naște adevărați monștri.

Vizibilitate

Varianta cu două uși păstrează dimensiuni destul de compacte, însă cea cu patru uși este destul de mare și poate pune probleme celor neexperimentați. Mai ales că este și o mașină destul de lată, la cei aproape 1.9 metri pe care îi măsoară.

Pentru asta, Jeep a păstrat oglinzile laterale mari, care pot sta în continuare cu succes pe orice masă de machiaj a doamnelor. Luneta este și ea destul de generoasă, însă nu suficient cât să ajute. Ajută tare mult renunțarea la acoperiș și la panourile laterale. În această situație, Wrangler devine, brusc, o mașină cu o vizibilitate bună.

Pentru situațiile în care șoferul trebuie să încerce parcări dificile, Jeep a instalat și o cameră de marșarier cu o grafică destul de bună. Este interesantă poziționarea ei, chiar în centrul roții de rezervă. E o țeavă din metal pe care se fixează roata de rezervă și care se termină fix cu această cameră video.

Tehnologie

Pentru a trăi mai ușor alături de un Wrangler în traficul de zi cu zi, Jeep a pregătit o suită de tehnologii contemporane. Pornesc de la simplul computer de bord, care poate fi color și generos în informații. El este dublat de un ecran central, legat la sistemul multimedia Uconnect.

Dimensiunea cea mai generoasă, pe care o aduceți la lumină dacă bifați ce trebuie în lista de opționale, este de 8.4 inch. Sistemul promite o grafică bună și un răspuns tactil excelent. Păcat de meniul alambicat în care te pierzi. Nu lipsește suportul pentru sisteme ca Apple CarPlay și Android Auto.

Așa cum ziceam și la capitolul Interior, Jeep oferă și un sistem de navigație, prietenos, cu o serie de culori plăcute, indicații prețioase și imaginea unui Jeep văzut de sus pentru localizare.

Pe lista de opționale, clienții Jeep vor primi și un set de blocuri optice full LED, dezvoltate de specialiștii de la Magnetti Marelli.

Design

Jeep Wrangler este cea mai curajoasă mașină din lume. O afirmație, de asemenea, curajoasă. Spun asta pentru că designerii Jeep au decis să nu mai monteze logo-ul companiei pe capotă. Dacă nu mă înșel, în acest moment, Jeep Wrangler este prima mașină din lume care decide să renunțe la un logo frontal.

De unde curajul ăsta? Păi designerii Jeep susțin că grila radiatorului cu cele șapte fante verticale, dublată de blocurile optice rotunde, este o imagine pe care oricine o poate asocia cu Jeep. Practic, grila și farurile rotunde sunt noul logo Jeep.

Cam asta ar fi cea mai importantă schimbare estetică, pentru că altfel, dacă le pui una lângă cealalată, generația anterioară și cea testată aici nu diferă foarte mult. Designul este aproape identic, cu mici urme de noutate, cum ar fi LED-urile diurne poziționate pe pasajele roților față, o priză de aer laterală deasupra roților față, cinci noi culori de caroserie (Detonator Yellow, Deep Cherry Red, Sahara Tan, Cosmos Blue și Bright White) și un set de blocuri optice spate.

Acestea din urmă sunt oferite tot cu tehnologie LED în standard și au înglobată o carcasă proeminentă din plastic, în care Jeep a ascuns senzorul pentru monitorizarea unghiului mort.

Un alt aspect foarte important legat de aspectul noului Wrangler este ușurința cu care poate renunța la mai multe elemente de caroserie. Posibilitatea aceasta de configurare a rămas, ba mai mult a fost ușurată. Spre exemplu, spre deosebire de vechiul Wrangler, noul model renunță mult mai ușor la parbriz, rabatarea fiind facilitată prin deșurubarea rapidă a ștergătoarelor și a altor două șuruburi. 

De asemenea, portierele se desfac și se ridică mult mai ușor pentru că sunt acum din aluminiu și au chiar un suport special pentru a le putea apuca.

După mine, Wrangler arată cel mai bine „naked”, adigă gol pușcă. E momentul acela în care, după o jumătate de oră de muncă, proprietarul reușește să ajungă la esența mașinii și să se simtă cât mai aproape de natura din jur: fără acoperiș, fără portiere, fără panourile din spate și fără inhibiții.

În concluzie, deși dispune de mici modificări pe ici, pe colo, Jeep Wrangler rămâne cu același look cool, de off-roader simbol, pe care îl identifici de la un kilometru distanță, așa cum faci cu orice Porsche sau Mercedes G-Klasse.

Nu ne-a placut

  • Antifonarea motorului
  • Direcția cu răspuns întârziat
Date tehnice - Jeep Wrangler Unlimited 2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2143
Lungime mm
4882
Putere maxima CP (rpm)
200 (3500)
Latime mm
1894
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (2000)
Inaltime mm
1901
Viteza maxima km/h
160
Greutate kg
2207
Acceleratie 0-100 km/h s
10.3
Ampatament mm
3008
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
81
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
533
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Jeep Wrangler Unlimited

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • rotila
    profanii( ca ai adus vorba)sustin ca modelul cu patru usi este mai lung decat 4334 mm cumscrietii voi.
    n-are importanta.multi stiu putini cunosc.
    puteti sa stergeti postarea fara remuscari.
    10 1
  • G-ul este mult mai luxos,adevarat,dar in off-road nu cred ca este atat de capabil precum un wrangler rubicon.
    15 6
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Unghiul de bracare este 12 metri, ceea ce este super, doar că unghiurile nu se măsoară în metri.

    În sfârsit, un model adevărat de teren tip "Jeep ".
    7 3
  • Corocsenie Adrian
    @fritz
    Cred ca glumesti ! Nu ai idee ce tehnologie 4x4 e pe G class.
    8 15
  • @rotila
    Multumim de sesizare. S-a strecurat o greseala in selectarea versiunii.
    9 3
  • Banuiesc ca e motorul de Iveco,inbunatatiti.Acelasi de pe Alfa Romeo Stevlio. Nu degeaba inca mai razbat utilitarele Iveco prin Elvetia,Germania..(inca).
    1 3
  • scamel
    @ joe
    motorul este stravechiul 2,2D de la mercedes .
    1 6
  • daca masina asta e facuta pt autostrada inseamna ca ori eu ori autorul articolului are o perceptie gresita a notiunii... e ca si cum ai merge pe autostrada cu un panou PVC in bot... apropo, de ce nu scrieti niciodata coeficientul aerodinamic? ce CX are masina asta?
    6 1
  • Laurentiu29
    Motorul este produs de VN Motori.....italian ca si cel de 2.8 de pe modelul anterior, initial 177 CP.....VM echipeaza diverse marci, inclusiv americane - Dogde, Chevrolet.....si nu de ieri de azi
    2 0
  • o marca legendara care pastreaza partea frontala si aparatorile de noroi de la miticul jeep din al doilea razboi mondial ..evident mai stilizate
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru