Drivetest Skoda Fabia (2014-2018)

1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
Skoda Fabia (2014-2018) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 22.01.2015
Uniformă

Skoda a lansat a treia generație a modelului de clasă mică Fabia anul trecut, la Salonul Auto de la Paris. Este un model așteptat cu interes în Europa, fiind una dintre cele mai accesibile mașini din gama Skoda. La noi în țară, Fabia este un model popular, o alternativă pentru autohtonul Sandero. Am luat un prim contact cu noua Skoda Fabia în cadrul testului internațional, acolo unde Sebastian a condus varianta cu motor de 1.0 litru și 75 CP. 

Skoda Fabia a ajuns și în România, iar noua generaţie își așteaptă clienții. Am vrut să vedem mai de aproape cum se comportă noul model și am primit la test o Skoda Fabia 1.2 TSI de 110 CP în echiparea Style. Modelul de test a venit echipat și o serie de opționale, dintre care cel mai vizibil este pachetul Colour Concept, care permite vopsirea plafonului și a jantelor într-o culoare diferită de cea a caroseriei. Modelul nostru era gri, iar plafonul și jantele erau vopsite în alb. 

Skoda Fabia (2014-2018)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style

  • Pret de pornire 10.420 €
  • Pret model testat 15.504 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul de 1.2 litri turbo pe benzină face parte de ceva vreme din oferta grupului Volkswagen. A debutat acum câțiva ani pe noul VW Polo, fiind unul dintre primele propulsoare ce s-au aliniat trendului downsizeing. Pentru noua Fabia, motorul 1.2 TSI este disponibil în două varainte de putere: 90 și 110 CP. 

Modelul testat de noi a venit cu motorul 1.2 TSI de 110 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Motorul își face treaba decent, însoțit un un duruit specific motoarelor VW Group de cilindree mică. Urcă fericit în ture, dacă îi cerem asta, dar pentru uzul citadin se va dovedi silențios. Cutia de viteze manuală este etajată corect și schimbă relativ precis. 

Skoda Fabia 1.2 TSI va fi cel mai fericită în oraș, acolo unde cei 175 Nm își vor face treaba încă de la 1.400 rpm pentru a misca cu aplomb noul reprezentat Skoda în clasa mică. La drum lung, motorul devine cam vocal, mai ales dacă solicităm toată puterea disponibilă la 4.600 rpm. Pentru depășiri este nevoie să retrogradăm o treaptă, așa că așteptăm cu interes și versiuni mai puternice pentru noua Fabia.

Un mare plus pentru sistemul Start-Stop, care s-a dovedit a fi extrem de eficient și foarte puțin enervant. Motorul se oprește și pornește foarte natural, singurul moment când am simțit nevoia să anulăm sistemul fiind mersul în coloană. 

Mai trebuie menționată amplasarea ciudată a butonului de pornire a motorului. Exemplarul nostru de test a venit cu cheie inteligentă și buton de pornire. Acesta este amplasat pe coloana volanului, chiar acolo unde în mod normal ar fi butucul contactului. Amplasarea este cumva atipică, dar se dovedește a fi practică. Singurul neajuns este că nu te poți lauda că mașina ta are pornire la buton.

Consum

Motorul pe benzină oferit de Skoda este unul care este suficient de atent cu buzunarul viitorului proprietar. Consumul mediu de carburant declarat de către constructor este de 4.8 litri/100 km, iar cel urban oficial este de 6.1 litri/100 km. În timpul testului nostru, computerul de bord a raportat o valoare medie de 8.0 litri/100 km, iar în traficul urban această cifră a crescut până la 8.5 litri/100 km.

Consumul declarat de Skoda se încadrează printre cele mai bune din segment, fiind depășit doar de cel al modelului Ford Fiesta 1.0 Ecoboost de 125 CP cu o medie de 4.3 litri/100 km și Nissan Micra 1.2DIG-S de 98 CP, care declară aceeași valoare medie de 4.3 litri/100 km. Pentru restul concurenței, consumul mediu oficial se învârte în jurul cifrei de 5.0 litri/100 km.

Performanţe

În ceea ce privește performanțele, trebuie spus că motorul cu patru cilindri, sistem turbo și 110 CP este suficient pentru duce Skoda Fabia într-un zonă selectă a automobilelor de clasă mică ce pot efectua sprintul de la 0 la 100 km/oră într-un timp de sub 10 secunde.

Timpul oficial este de 9.4 secunde. Alături de Skoda Fabia 1.2 TSI se află, evident, Volkswagen Polo 1.2 TSI (9.3 secunde) și Seat Ibiza 1.2 TSI (9.8 secunde), dar și Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 CP (9.4 secunde), Peugeot 208 1.6 VTi (9.9 secunde), noua Mazda2 Skyactiv-G 115 CP (8.7 secunde!) și Renault Clio 1.2 TCe 120 CP (9.4 secunde).

Interior

Skoda are de împlinit așteptări mari cu noua sa Fabia. Astfel că cehii nu s-au zgârcit și au creat un interior pe măsură. Ca de obicei, nu vom fi uimiți de nimic țipător sau foarte extravagant, pentru că nu acesta este stilul mărcii. Interiorul este sobru, dar modern și aduce o serie de inovații reunite sub blazonul Simply Clever. La interior, aceste soluții se regăsesc sub forma spațiilor de depozitare pentru sticle de 0.5 litri în buzunarele portierelor din spate, un coș de gunoi cu pungă detaşabilă ascuns tot în buzunarul portierei din spate și un spațiu special pentru telefonul mobil. 

Mai mult, portbagajul a devenit acum unul dintre cele mai spațioase din clasă, cu un volum de 330 litri, depășindu-l chiar şi pe cel al modelului Dacia Sandero, deţinătorul precedentul record. În portbagaj există și o soluție sub forma unui coș de plastic pentru a imobiliza obiectele de mici dimensiuni. 

Dacă în față spațiul pentru pasageri este satisfăcător, în spate acesta a scăzut uşor. Noua Fabia este mai scurtă cu 8 mm față de generația anterioară, iar dacă la volan se află un șofer mai înalt, pasagerul din spatele său va avea probleme în găsirea unei poziții confortabile. Modelul testat de noi a venit echipat cu scaune față sport (dotare opțională de 154 euro). Acestea sunt profilate și oferă un bun sprijin lateral, dar au tetiera unită cu spătarul și nu poate fi reglată. De asemenea, aș fi preferat ca plaja de reglaj a volanului să fie mai amplă. 

Chiar și așa, noua Fabia impresionează prin calitatea materialelor folosite pentru nivelul de echipare Style. Plasticele sunt de bună calitate, totul este solid și dă senzația de lucru făcut cu simț de răspundere. 

Preţ de achiziţie

Skoda nu mai este o marcă de buget. Tendința din cei mai recenți ani a fost ca marca din Cehia să încerce să se apropie de Volkswagen la capitolul calitate și uneori chiar și preț. Totuşi, noua Fabia oferă un preț de bază atractiv, de 10.400 euro (TVA inclus), dar acesta este valabil pentru versiunea cu motor 1.0 de 60 CP în echiparea de bază Activ. Pentru a putera alege o Fabia 1.2 TSI Style de 110 CP, prețurile încep de la 14.200 euro, iar exemplarul testat de noi mai avea o serie de dotări opționale ce fac prețul final să fie 15.500 euro.

Cel mai mare rival pentru Skoda Fabia este Dacia Sandero. Ce-i drept, Dacia nu oferă motoare de peste 100 CP, dar un Sandero 0.9 TCe de 90 CP în echiparea de top Laureate costă 10.200 euro. Alternative mai ieftine mai găsim şi la Hyundai pentru actualul model i20, care va fi în curând înlocuit, la Kia pentru modelul Rio şi Suzuki Swift.

Pentru sumă de aproximativ 15.000 euro în clasa mică mai poți alege Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 CP Titanium, Honda Jazz 1.4, Renault Clio 1.2 TCe sau Toyota Yaris 1.33. În plus, bătălia se va încinge și mai tare în viitorul apropiat prin sosirea noii generații Opel Corsa, a noii Mazda2 și a noului Hyundai i20.

Siguranţă

Skoda Fabia a trecut prin testele de impact organizate de organismul independent EuroNCAP chiar anul trecut. Noua Fabia a promovat cu brio, obținând scorul general de cinci stele într-o perioadă în care calificativul maxim este din ce în ce mai greu de atins. Scorul pentru protecția pasagerilor adulți și infanți a fost de 81%, în timp ce protecția pietonilor este la 69%.

Skoda Fabia vine echipată în standard cu ESC (sistem electronic de stablitate), ABS, MSR (sistem reglaj moment motor), ASR, EDS (diferențial electronic) și HBA (asistent de frânare hidraulic). De asemenea, șase airbaguri asigură protecția pasagerilor, iar pe bancheta din spate există prinderi Isofix pentru scaun de copil.

Ţinută de drum

Skoda Fabia este un automobil mai mic și mai ușor față de generația anterioară. Acest lucru se traduce printr-o manevrabilitate îmbunătățită. Suspensia este nouă pentru modelul Fabia, iar îmbunătățirea se simte. Confortabilă și plăcută în oraș și suficient de fermă atunci când accelerăm ritmul, noua Fabia satisface la acest capitol, dar încă nu se ridică la nivelul oferit de Fiesta sau Polo.

Direcția are asistare electro-hidraulică și oferă un feeling foarte plăcut în volan. În plus, diferențialul electronic reduce subvirarea și ajută noul model să aibă un comportament dinamic superior generației anterioare. 

Vizibilitate

Nu există probleme deosebite la acest capitol. Fabia are o formă clasică, fără prea multe artificii de design, iar acest lucru se traduce și printr-o suprafață vitrată destul de generoasă. Din perspectiva celui de la volan poți observa fără probleme partenerii de trafic, iar montanții din față nu jenează prea tare. La manevrele cu spatele ne ajută un set de senzori de parcare (dotare opțională 197 euro), iar dimensiunile compacte ale noului model fac o joacă de copil parcarea în spații mai înguste.

Tehnologie

Skoda a îmbunătățit semificativ tehnologia pe care o regăsim la bordul noului model Fabia. Avem un display central tactil de 6.5 inch cu o grafică color de ultimă generație. Sistemul răspune rapid la orice comandă, fie că este dată direct pe ecran sau prin intermediul tastelor alăturate. În plus, Skoda a adus și sistemul MirrorLink pe noua Fabia, sistem ce permite interconectarea cu telefonul mobil inteligent ce permite clonarea ecranului telefonului direct pe display-ul mașinii.

Din păcate nu l-am putut testa, deoarece sistemul MirrorLink este deocamdată incompatibil cu telefoanele cu sistem de operare IOS. Funcționează doar cu telefoane cu sistem de operare Android sau Windows și necesită instalarea unei aplicații. Este și singura modalitate de a avea navigație la bordul noii Fabia. Altfel spus, dacă nu ai un smartphone cu date, nu vei avea nici sistem de navigație. Skoda mai are de reglat câteva mici probleme la acest capitol, dar cu siguranță le va rezolva. 

Până atunci, ne putem conecta telefonul prin Bluetooth pentru a putea vorbi liniștiți în timp ce conducem, iar sistemul permite accesarea agendei şi a listei de apeluri din telefon. 

Modelul testat de noi a venit și cu sistem de climatizare automat Climatronic, intuitiv și foarte simplu de folosit. 

Design

Skoda nu a îndrăznit prea mult atunci când a venit vorba de designul noului model Fabia. A decis să dea un plus de agresivitate în partea frontală prin faruri ceva mai bine profilate, dar calandrul este identic cu cel folosit de modelele Rapid și Octavia. Skoda își îmbracă toate modelele într-un fel de uniformă și asta le face greu de recunoscut pe stradă. Modelul testat de noi a trecut complet neobservat, doar câțiva proprietari de Skoda Fabia întorcând capul. 

Partea bună este că Skoda oferă posibilitate personalizării, ca de exemplu posibilitatea de a avea plafonul și jantele vopsite într-o culoare diferită față de restul caroseriei. Cu puțină imaginație, poți crea o Fabia mai atractivă pe gusturile tale.

Nu ne-a placut

  • Spațiu redus pentru pasagerii din spate
  • Design anonim
  • Interior sobru
Date tehnice - Skoda Fabia (2014-2018) 1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
3992
Putere maxima CP (rpm)
110 (4600)
Latime mm
1732
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1400)
Inaltime mm
1467
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1054
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2470
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
330
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Fabia (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (42)

  • Simpatica, dar un pic prea mult 15500 pentru clasa mica. Dar zilele noastre si compactele au crescut bine de tot in pret.
    37 7
  • Adrian
    Sper ca noul 1.2 TSI a fost imbunatatit.
    29 4
  • Au micsorat masina si au crescut preturile. Dupa care se mira ca Dacia a vandut juma' de million de masini anul trecut. Oamenii astoia au uitat ca scopul unei masini este sa te duca mai repde intre 2 puncte.
    Daca mosulicii Vw Group care fac strategia Vw & skoda o sa continue mult sa le viseze marci premium, cu preturi pe masura, mi-e teama ca in 2-3 ani o iau la vale. Deja mitul masinilor nemtesti este puternic afectat de pragmatismul indus de criza recent incheiata. Sa ceri peste 15k de euro de o cutie de chibrituri (ce-or face la masina asta cu 110 cp si nu pot face cu 90?), la care schimbi becurile 1 data pe luna (deh, cablurile instalatiei electrice or fi facute in Ro) iar tabloul de bord se aprinde mai ceva ca instalatia din pomul de Craciun denota incredere exagerata.
    Cu banii pe Fabra asta, acum 4-5 ani iti luai un Golf dotat decent. Iar astazi iti iei o compacta asiatica sau chiar franceza, la fel de fiabila (nu ca skoda ar fi marele exemplu de fiabilitate).
    59 13
  • razvanis
    La 15.500 ai optiuni multiple in clasa compacta, chiar din grupul VAG, chiar cu motor similar dar platforma MQB 100%.
    21 10
  • @razvanis,

    ceea ce e mai trist e ca tu chiar crezi ce scrii acolo
    17 15
  • Aceeasi poveste...la anumite m
    De la 6,1% la 8,5% in oras , cred ca este muuuuult mai mult de depunctat la ,,Consum,, decat o stea, insa....no comment. Aia nu au miros...
    17 6
  • AM REVAZUT COMPARATIVELE LA ,,PERFORMANTE,, SI , O SPUN IAR, CRED CA DIN NOU AS ALEGE NOUA MAZDA 2 PE CARE VA CAM TEMETI SA O SUPUNETI LA DRIVE-TEST. BANUIESC CA O SA O DEPUNCATATI SI PT. CA ARE TRACTIUNE FATA S.A.M.D. VORBA UNUI ALT COMENTETOR, AU MICSORAT SPATIUL IN SPATE IAR DV. II ACORDATI UN TOTAL DE 4.2. DE CE? AAAA. TREBUIA SA PRIMEASCA 4 STELE LA ,,INTERIOR,, SUCCESURI! P.S.-PORTBAGAJUL E JENANT!PRIVITI DIMENSIUNILE TRUSEI MEDICALE SI COMPARATI-O CU SPATIUL PT. ,,BAGAJE,,.. MA LASHI!
    25 7
  • Kelemen
    Ha ha! In your face, crApple!
    SI nu e obligatoriu sa ai conexiune de date la telefon chiar si la unul cu Android. Din cate stiu, aplicatia Here Maps de la NOKIA e disponibila si pe aceasta platforma (chiar daca e doar beta, am impresia) nu doar pe Windows. Dar chiar si cu Google Maps stiu ca poti descarca, atunci cand esti conectat la un hotspot wifi, o bucata de harta, atat cat sa acopere traseul calatoriei, nu o tara intreaga.
    In fine, cel mai bine e cu Here Maps. Pe telefoanele Lumia functioneaza excelent iar acum ca a venit si pe Android, cu atat mai bine. E disponibila si pe iOS pentru cei cu telefoane crApple care s-au saturat de crApple Maps sa-i mai trimita in camp. :D
    6 5
  • Suleyman Cunoscatoru
    Este un pret foarte bun comparativ cu, concurenta !
    Exemplu: Nissan Micro 1.2DIG-S +18.000euro.
    10 17
  • Suleyman Cunoscatoru
    Asteptam un test cu modelul combi + noul 1.4tdi.
    12 7
  • La 15.500 are manivele la usile din spate? WOW. Sincer nu vad de ce cineva ar alege Fabia in locul unui Rio, noului i20 (asteptam testul) sau chiar unui Clio. De Mazda 2 sau de noul Jazz nu mai zic...

    Da, se va vinde la noi pentru ca e surogat de VW. Pacat ca si design-ul e la fel de sters...
    28 8
  • O sa citez si eu romanul de rand :"Pai decat sa dai banii astia pe ea , iti iei altceva mai tare SH" . Acum lasand gluma la o parte 155oo este imens de mult pentru o Fabia . Sa nu uitam ca varianta anterioara era 6800 cu motorul de 1.2 HTP
    22 10
  • @ingerullol: 1.2 thp nu este in sine un motor, mai degraba o adunatura de somalezi mici care imping masina pe strada....
    18 5
  • Crystyann
    Aceleasi comentarii ca la aproape toate test drive-urile...mama ce scumpa este, mama ce alte 50 de modele premium imi iau de banii astia si care sunt full option, full electric fara piele, navi :))) .
    faceti comparatia cu nivele de top la Fiesta, Polo, Yaris etc si veti vedea ca toate pleaca de la 15.000 EUR in sus cu un motor de peste 100 CP. Asta este piata...fraier nu este cine vinde, ci cine cumpara :)).
    Majortatea masinilor testate sunt echiparea de top + optiuni suplimentare, ca doar nu o sa ai la test drive o cheliciune.
    Oricum 90% din vanzarile Fabia vor fi intre 9.500 EUR si 12.500 EUR. Eu am condus-o si este o masina decenta, mult peste vechea generatie, cu minusurile si plusurile ei.
    15 5
  • Suleyman Cunoscatoru
    @ingerulol: Aceasta masina va pleca de pe la 9000euro din cate imi dau seama, dar cu motorul de 1.0 si 60cp + dotari zero.
    In drive test ai varianta full !

    Modelul ce incepea pe FABIA 1, de la 6000 si ceva, era 1.2htp cu 54cp.

    @Andy: ,,NOUL i20", este defapt vechiul i20, care nu era o masina spelndida, si are aceleasi motorizari vechi, acelasi 1.2 diesel care consuma cat un 2.0tdi de la VW. Pe cand Fabia are niste motorizari mult mai ok. Sa nu mai vorbim de intretinere care este buna la Skoda si ieftina fata de alte marci.
    7 13
  • Crystyann
    Fabia veche pleca de la 6.800 EUR + programul REMAT - avantaj, 60CP, aer, esp, 4 airbag-uri si cam atat.... Sa imi zica mie unul care a luat in ultimii 5 ani Fabia la 6.000 EUR TVA inclus si ii fac plinul gratis!
    17 2
  • @Crystyann

    Ai descris perfect situatia pietei cat si pozitia parelologilor!
    7 1
  • @Suleyman
    Ai dreptate. Insa ar mai fi trebuit adaugat faptul ca diferenta dintre cea mai ieftina Fabia 1 si cea mai ieftina Fabia din generatia actuala, poate fi pe deplin justificat de multitudinea de dotari cu care producatorii sunt OBLIGATi de legislatia europeana sa-si echipeze masinile. Daca ma gandesc ca Fabia 1 in prima varianta de echipare avea un singur airbag si nici nu stiu daca avea ABS, iar acum producatorii sunt obligati la 4 aibag-uri si esp, diferenta este cat se poate de justificata.
    9 1
  • Ar fi putut totusi sa nu copieze blocurile optice fata de la fratiorul mai mare Polo 6R !
    1 4
  • @misha : tu te referi la o editie numita Fabia Junior de prin 2006 - aia nu avea Aer conditionat, nu avea ABS,doar un airbag la sofer, bari negre, Chiar radeam cu un prieten ca aia zici ca e masina de raliu - au scot tot de pe ea sa fie cat mai usoara ( mai ales la pret)
    6 1
  • Samuraiul
    Vad ca tot amintiti de Mazda. Voi stiti cat costa un parbriz pentru Mazda 3 (model de clasa compacta)? 5.000 lei cu tot cu manopera, si la cum sunt drumurile din Romania schimbi unul pe an. Mai lasati-ma cu japonezele ca piesele si service-urile te rup la preturi. Nu va mai luati doar dupa marketing (e masina de oras, nu trebuie sa faca suta in 3 secunde!), cereti preturi la revizii, la piese. Din acest punct de vedere, Skoda si Dacia sunt imbatabile.
    12 15
  • gigi_frana
    m-am uitat de curiozitate la pretul masinilor testate in ultima vreme in clasa asta...ce sa vezi? aproape toate sunt mai scumpe de 15.000

    sunt departe de a fi fan skoda,dar in cazul de fata nu mai e vina ei :)
    13 2
  • Da, Crystyann, e posibil ca ala sa fi fost modelul.... Insa nu vreau sa ma gandesc cat de plina de dotari era Dacia entry-level...De altfel Dacia are si in prezent un model cu bare negre, fara AC.
    5 1
  • Pe cei care spun ca pretul este exagerat de mare i-as ruga sa configureze un Ford Fiesta, Mazda 2, Nissan Micra, Peugeot 208 sau Opel Corsa exact sau asemanator cu aceasta masina si poate vor avea surpriza ca pretul sa fie tot in jur de 15000 de euro. Nu zic ca e putin pentru o masina de clasa mica (pe de o parte sa nu uitam ca e si destul de bine dotata), dar nici concurenta nu poti sa spui ca sta mult mai bine.
    Cat despre masina... poate ca e buna, dar cu siguranta este una dintre cele mai urate masini de clasa mica. La naiba, nici de data asta nu le-a iesit celor de la Skoda. Si Fabia 1 si Fabia 2 au fost unele dintre cele mai urate din clasa.
    Sper ca motorul asta sa nu mai aiba atatea probleme, ca de rezolvat in totalitate, nu cred.
    17 6
  • din pacate nu mai merita sa iei o masina din clasa asta pentru ca sunt f scumpe si te incadrezi la urmatoarea clasa.
    5 6
  • @LUCCI: Nu te las pt ca vorbesti prostii. Are 330 litri in portbagaj si este din cate se pare cel mai incapator din clasa ei, cum poti sa spui ca este jenant ?? Portbagaj ca de S-Klasse pe clasa mica nu se poate.
    14 5
  • Te incadrezi in urmatoarea clasa, asa este. Dar vei avea o masina poate cu motor mai slab si cu siguranta mai slab dotata. Crezi ca poti sa gasesti un Opel Astra sau nou sau de ce nu, Skoda Octavia asemanator cu masinuta asta? Poate vei gasi o Kia C'eed sau un Megane 3.
    16 4
  • E adevarat ce zice @misha_zaitev, cine ar fi crezut ca pe clasa mica vei putea alege ca optiune Adaptive Cruise Control? Pana acum cativa ani a era rezervat pentru modele de clasa mare sau lux(sau detectarea oboselii soferului).
    5 4
  • gigi_frana
    gasesti pana si Golf, Focus,si Astra...dar da,masini pe stoc,neconfigurabile,aproape chele si oarecum submotorizate

    chiar eu am dat intr-un showroom Opel peste un Astra Sedan,1.4 100CP la ~13500
    7 6
  • Mie mi se pare decenta masina, nu iti strepezeste ochii, dar nici nu ai nevoie de ochelari de soare sa te uiti la ea! Motorizare decenta, dotari normale. Pret... cam mare, dar cand a fost Skoda ieftina? Fara tichete, sau lichidari de stoc? Niciodata.
    Oricum, are concurenta mare in segment: Clio, Mazda 2, Fiesta, lupte grele.
    Strict parerea mea.
    @Samuraiul: mananci caramele si ! Am un parbriz ciobit si trebuie sa il schimb. Oferta a fost de 800 normal cu montaj sau 1100 cu incalzire, aftermarket. 2600 ron pret normal. Si asta la dealer, unde stim ca nu sunt cele mai mici preturi din lume.
    15 4
  • Costin
    Lasand la o parte toate rautatile gratuite eu stau si ma intreb uimit de ce e asa mare diferenta intre consumul declarat si cel real ??? Chiar nu inteleg la ce-mi foloseste consum bun pe hartie "official" cand in viata de zi cu zi e mai mare cu 2 litri :( Raportat strict la spatiul si consumul oferit mi se pare si scumpa.
    7 6
  • Crystyann
    Consumul la orice masina e influentat de x factori : temeperatura exterioara, stil de condus, cauciucuri ( presiune, latime si profil ), daca motorul e mult prea nou, ce consumatori electrici ai, calitatea carburantului etc
    Consumul iarna la orice masina este mai mare cu aproximativ 1 litru decat vara mai ales pe distante scurte si medii - lucru firesc insa. Daca pe jos mai era zapada sau mazga mai creste putin...masina are cauciucuri de iarna, mai adaugam putin la consum...Poate au dat baietii drumul si la scaune incalzite, mai adaugam putin...Au mai bagat si putin piciorul in ea, ca doar este test drive nu test de consum, a mai crescut putin.E frig, start stopul nu prea isi face treaba deci iar nu s epupa cifrele....
    Si uite asa consumurile cresc...la toate, nu numai la Fabia. Uitati-va si voi la masinile voastre si vedeti daca in ultimele 2 luni s-au apropiat vreodata de consumul dat de producator.
    PS: Nu-s fan Fabia :)
    18 3
  • Samuraiul
    @octav- eu sunt dispus sa iti trimit pe mail factura pentru parbriz (apropo, nu este heliomat si atermic!). Daca e ca tine, sunt dispus sa mananc ce vrei tu, dar daca e ca mine esti dispus sa faci acelasi lucru? Apropo, tu parca aveai Ford Focus, te-ai reprofilat cumva si stii preturile si la Mazda?
    10 5
  • @Samuraiul
    Maaaaaaaaaaaaama, 5000 de lei, dar ce frate l-ai luat pe ala de cristal!?!?!? Mazda aia 3 din ce an este , chiar m-ai facut curios...? Sa inteleg ca parbrizul fostului meu Golf 4 , Pilklington, la 350 de lei, fara manopera, era giugiuc?
    7 1
  • Recunosc ca sunt fan Skoda,am avut Skoda fabia combi 1,1,2 64cp,cam slaba,am in prezent combi 2 cu motor 1,2 tsi 86cp.Cu privire la consum,asa este,iarna este cu aproape 1l mai mare,cauzele au fost mentionate de altii,dar vara la un consum dat de producator de 6,6l urban si 4,4l/100km extraurban,la mine au fost uneori chiar mai mici,dar respectand normele legale si fara teste de incercare sa vad cat poate.pe autostrada mi-a dat in jur de 5l/100km,dar nu prea avem autostrazi.Fostul motor tsi 1,2l are niste hibe pe care ,daca esti interesat le inveti si nu ai probleme,ex.la o repornire dupa cateva ore sau mai ales zile,cand dai contact trebuie instantaneu aproape sa dai drumul ambreialui,caci altfel se aud zgomote ciudate.Eu cred ca prin punerea ambreialui are loc lubrefierea si intiderea lantului mai rapida.Am studiat noul motor 1,2 tsi,este 90% modificat si dupa parerea celor care l-au testat nu mai are vechile probleme,o sa vedem cat de curant pe net observatiile clientilor.
    8 4
  • Samuraiul
    Mazda 3 model 2014
    6 1
  • @Samuraiul.
    La prima intrebare, raspunsul este da. La a doua, nu! Am (in acest moment) Mazda 3 generatia precedenta. Posibil sa ma confunzi. Stiu preturi in general pentru ca imi place sa fiu informat.
    Te prinzi tu care e adresa de email, chiar sunt curios de oferta. Desi cred ca oferta era cu senzorii pe ea. Dar... astept. Oricum, o alegere excelenta ca masina, am mers cu ea.
    4 1
  • razvanis
    @vianu - Leon cu motor TSi incepe la 14500 pret lista, cu ceva dotari si un discount il scoti lejer sub 15mii si cu motorul 1.2 de 110 cp.

    N-ar fi mai usor sa te interesezi inainte sa comentezi ?
    2 5
  • aaa...acum vorbesti de discounturi

    acelasi lucru il vei face si la fabia si ajungi la pret de citigo
    4 4
  • catalinraven
    Parbriz cu suport pentru senzor ploaie/lumina pt Ford focus 2 pre-FACELIFT oferta Colina Motors 3800 lei. Aftermarket 800 lei, acelasi producator de parbriz si cu montarea inclusa.
    Deci, DA!
    Chinezariile si turcismele de care vb voi care costa 250-300 lei le monteaza taximetristii sau curierii pe logan-uri.
    Totusi, revenind la FABIA in cauza, pretul maricel in comparatie cu anumiti competitori directi dar sa nu uitam ca asta e un pret de catalog.
    Daca te duci cu banul in mana negociezi lejer 1500 de euro.
    Spor tuturor
    0 4
  • @Razvanis : Si Octavia ai la 14.600 TVA inclus 1,2TSi de 86CP. Numai ca masinile din clasa mica au alt target de cumparatori. Poate ca esti tanar, nu ai copii si nu ai nevoie de cei 70 cm in plus..Poate esti mai fitos si iti doresti o masina mai mica dar mai dotata in locul uneia mai mare dar basic. Poate esti pensionar,mergi 90% in oras ( si atunci maxim 2 km pana la piata) si vrei sa gasesti mai usor loc de parcare etc..
    Nu te lua pe tine drept etalon...nu toti ne dorim sa o avem mai mare :)). Marimea nu este totul, crede-ma pe cuvant :))
    PS: Ma repet, maxim 2-3% din Fabii vor costa peste 15.000 EURO. Restul vor fi in jurul a 10.000- 12.000 EUR.
    8 4
  • Orice as face cu 15.500 de euro, dar in nici un caz nu as arunca banii pe o fabia:)...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru