Miercuri, 09.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
După mai multe teste alături de noua generaţie Seria 5, am decis să ne apropiem mai mult de modelul bavarezilor şi să îl invităm pentru o perioadă mai lungă în garajul nostru.
Temperamentul rece al nemţilor este doar o idee preconcepută, pentru că germanul a acceptat imediat invitaţia şi s-a instalat confortabil pe locul de parcare unde au mai poposit în trecut Renault Megane Coupe, Dacia Duster, Chevrolet Aveo, Hyundai i20 şi Renault Latitude.
Perseverenţa nemţilor nu este însă o idee preconcepută. Nu e de mirare că BMW a ţinut să ne convingă că preferinţele clienţilor de pe piaţa germană sunt extrem de sănătoase. Aşa se face că am primit un break, Seria 5 Touring mai exact, poate cea mai populară variantă de caroserie din Vest.
Reţeta tehnică a familistului german
Şi pentru ca materialul de studiu să fie cât mai bine croit pe nevoile publicului ţintă, familiştii în special, BMW ne-a aşezat la picioare pedalele unui diesel cu pedigree.
Este vorba despre motorul cu patru cilindri, TwinPower Turbo, şi o capacitate de 2.0 litri şi 218 cai putere. Şi pentru ca răsfăţul să fie deplin chiar şi atunci când forţezi la maxim capacităţile de încărcare ale break-ului, motorul garantează 450 de Nm mai devreme decât ora la care sună ceasul meu deşteptător. Şi pentru că un familist pune mare preţ pe siguranţă, dar şi pentru că suntem în sezonul rece, am primit cadou şi tracţiunea integrală xDrive.Deşi am petrecut ceva timp împreună, nu m-am prins încă dacă Seria 5 Touring încearcă să mă transforme în familist. Cert este că de când facem echipă compartimentez mai chibzuit spaţiul din portbagaj, caut cu privirea punctele de ancorare pentru scaunul copilului, fac tot mai des ordine în interior şi zâmbesc involuntar când trec pe lângă grădiniţe sau şcoli.
Exemplarul de test ne-a fost prezentat la un kilometraj destul de fraged. Doar 900 de kilometri româneşti fuseseră înscrişi pe computerul de bord. Momentan, noi am reuşit să mai adăugăm lângă această valoare alţi 380 de kilometri, marea lor majoritate scurşi prin Bucureşti.
Ştiri despre BMW
-
Grupul BMW anunță că produce modele electrificate la uzina din Araquari, Brazilia. SUV-ul X5 va fi primul plug-in hybrid premium construit în America de Sud, începând din ultimul trimestru al anului 2024. (Luni, 15 Aprilie)
-
Potrivit celor mai recente cifre de vânzări, BMW a încheiat primul trimestru din 2024 în fața rivalilor de la Mercedes-Benz. Până în acest moment, Audi nu a dezvăluit cifrele de vânzări din Q1. (Vineri, 12 Aprilie)
-
Potrivit celor mai recente informații, neoficiale ce-i drept, viitorul BMW M3 va fi oferit atât într-o versiune termică cât și pur electrică. Mai mult, ar putea fi păstrat actualul propulsor de 3.0 litri twin-turbo. (Vineri, 08 Martie)
-
BMW Group a semnat un parteneriat cu NTT Data România pentru a deschide un nou centru de dezvoltare software în Cluj Napoca. Până în 2027, aici vor lucra mii de angajați. (Marti, 05 Martie)
-
Sedanul cu zero emisii BMW i5 a fost transformat în Art Car. Denumit i5 Flow Nostokana, acesta este inspirat de clasicul Art Car bazat pe Seria 5 din generația E34, prezentat în 1991. (Luni, 04 Martie)
@Automarket........ Mircea,Bogdan ce masini conduceti in viata de zi cu zi?? doar o curiozitate?
@Tzenu - Mircea are un bravo daca nu ma insel ... nu-i asa Mircea?