„Aventour la feminin” frânează în siguranță cu cele mai populare frâne din lume

de Bogdan Mirică
Duminica, 05.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ca și în 2022, Aventour la feminin este prezentat de Textar România, brandul de produse de frânare premium, lider la nivel mondial. Plăcuțele de frână celebre sunt produse și în România din 2008.

Aventour la feminin promovează diversitatea la volan și dedică această experiență, această interacțiune cu mașini proaspăt lansate, electrice și convenționale, femeilor. Pentru că toți suntem egali atunci când suntem la volan. Însă, dincolo de acest laitmotiv, Aventour la feminin își propune să promoveze și siguranța la volan.

Tocmai de aceea, și în ediția din 2021 și în ediția din 2022, turul nostru include și un modul de conducere defensivă, desfășurat pe circuitul de la Prejmer, împreună cu prietenii echipei Iceteam Brașov. Instructorii dedică o parte practică și una teoretică invitatelor noastre pentru a promova cu ajutorul lor un stil de șofat preventiv și responsabil.

Nu puteam avea un partener mai potrivit pentru această inițiativă decât Textar România. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest nume, este suficient să spun că Textar este furnizor pentru 70% din automobilele lumii care folosesc frâne cu tambur și pentru 50% din automobilele lumii care folosesc frâne pe disc. Textar este un brand produs de grupul TMD Friction, care activează și în România încă din 2008.

O COMPANIE CU O ISTORIE DE PESTE 100 DE ANI

Povestea TMD Friction începe acum mai bine de un secol, când precursorii companiei de astăzi abia începeau să echipeze automobilele vremii cu tot felul de soluții de oprire. Prima implicare în producția de serie a unui automobil datează încă din 1910. Adică atunci când întreaga lume făcea cunoștință cu Ford Model T. Și brandul nostru de produse de frânare era acolo, livrând componente constructorului american. Astăzi, o mulțime de mașini de volum sau de performanță, inclusiv Porsche, folosesc frânele Textar.

De asemenea, din 1910 și până în prezent au urmat o mulțime de realizări care au înscris numele TMD Friction și Textar (brandul său încă de pe atunci) în industria automobilului:

  • în anul 1955, legendarul Stirling Moss a câștigat primul său Grand Prix de Formula 1 la volanul unui Mercedes-Benz W196 (una dintre celebrele Săgeți Argintii), echipat cu frâne Textar.
  • în anul 1967, metroul londonez a apelat la frânele produse de TMD Friction pentru a opri în siguranță milioanele de pasageri transportați zilnic.
  • în ultimul deceniu, TMD Friction a creat prima plăcuță de frână pentru discurile din carbon ceramic. Iar performanța a culminat cu crearea plăcuțelor de frână pentru Bugatti Veyron, supercarul capabil să atingă și 400 de km/h.

TMD FRICTION ȘI FABRICA SA DIN ROMÂNIA

Fabrica din România a luat ființă în anul 2008, atunci când a fost construită o fabrică de plăcuțe de frână: TMD Friction Caransebeș.

În prezent, TMD Friction operează fabrici în Europa, Statele Unite, Brazilia, Mexic, China, Japonia și Africa de Sud. Activitatea TMD Friction este susținută de 5170 de angajați, organizați în 12 fabrici, pe 4 continente. Din cele 12 fabrici, una este în România.

Și chiar e un motiv de mândrie națională, având în vedere că aici se nasc plăcuțe de frână pentru o mare parte din mașinile pe care le vedem astăzi pe stradă. Sunt aproximativ 500 de angajați în România. Dintre aceștia, aproximativ 350 lucrează în uzina de la Caransebeș, în trei schimburi. Aici se produc anual 21 de milioane de plăcuțe de frână. Din acest număr impresionant, 80% din producție este dedicată pieței aftermarket. 20% din producție merge către OE (echipare standard), despre care nu putem oferi informații, pentru că totul este confidențial. De obicei, aflăm că Textar este echipare oficială de serie pentru un model, după ce acesta iese din producție. Cum s-a întâmplat și cu BMW i8.

Printre mașinile celebre care au purtat plăcuțe Textar se numără Dodge Viper SRT 8, Aston Martin DB9, Porsche 911 GT3, Mercedes-McLaren SLR, BMW M5 și, după cum aminteam mai sus, Bugatti Veyron. Nu este exclus ca tradiția să continue și cu actulul model Bugatti, adică Chiron.

Revenind la uzina de la Caransebeș, trebuie spus că sunt cam 2000 de tipuri de plăcuțe de frână construite în România. Deci pentru aproximativ 2000 de versiuni ale mașinilor de pe piață.

CUM SE NASC PLĂCUȚELE DE FRÂNĂ TEXTAR

Pentru crearea unei plăcuțe de frână, TMD are la dispoziție vreo 60 de ingrediente, pe care le amestecă după niște rețete doar de ei știute, compuse de departamentul de cercetare și dezvoltare. Fiecare plăcuță are o anumită compoziție, care este secretă. Înainte de a intra în producție, o plăcuță de frână este testată 1.000 de ore pe un stand special și alți 300.000 de kilometri pe șosea.

Sunt 41 de mașini de test, care parcurg anual vreo 3 milioane de kilometri. Adică de aproape 8 ori distanța de la Pământ la Lună. Textar testează plăcuțele sale și pe virajele celebrului pas Stelvio din munții Alpi. Aici, temperatura frânelor ajunge chiar și la 700 de grade Celsius.

825 DE PRODUSE DE FRÂNARE

Chiar dacă vorbim despre un proces amplu de dezvoltare și creare, Textar reușește să dezvolte constant produse de frânare pentru cele mai noi mașini lansate pe piață.

Așa se face că brandul anunță disponibilitatea unor plăcuțe sau discuri pentru modele care sunt de numai câteva luni pe piață. Acestea sunt dezvoltate după specificațiile de serie.

Spre exemplu, în 2021, în ciuda problemelor de aprovizionare generate de epidemia de Coronavirus, TMD Friction a reușit să lanseze pe piață 825 de produse de frânare pentru mașini din toată lumea. De multe ori, Textar și celelalte branduri din portofoliul TMD Friction, au fost prima alternativă aftermarket pentru frânare, lansată pe piață. Experiența în OE a ajutat mult în acest sens.

PRODUS DE FRÂNARE PENTRU MAȘINI ELECTRICE ȘI HIBRIDE

TMD Friction și Textar nu au neglijat nici explozia de vehicule electrice și hibride lansate la nivel mondial. Prin urmare, portofoliul a crescut și el cu referințe dedicate acestor mașini. În prezent, produsele de frânare despre care vorbim acoperă 99% din flota de vehicule electrice și hibride care circulă în Europa.

Dacă ne uităm în lista mașinilor eletrice sau electrificate, vom vedea că Textar oferă componente aftermarket pentru 453 de mașini. Este o dovadă clară a direcției în care se îndreaptă industria auto. Dacă ne uităm la mașinile care ne însoțesc în Aventour, Textar oferă plăcuțe de frână pentru toate. Și, dacă n-ar fi acordul de confidențialitate, probabil am descoperi că și echiparea de serie este tot Textar.

Aici puteți consulta o listă completă a celor mai noi produse de frânare Textar.

***

Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini premium vândute în România.

6-9 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

CONTINENTAL ANVELOPE

VENUS

Comentarii (5)

  • "Aventour la feminin promoveaza diversitatea la volan", din acest motiv a invitat numai femei...
    8 1
  • E 2022, cuvantul "diversitate" inseamna ce vrea el sa insemne.
    3 2
  • Mircea Badea
    in general, tara in care e produs se cunoaste.

    deci, de ce nu alte firme mai "vestice"?
    3 0
  • “ 99% din flota de vehicule electrice și hibride care circulă în Europa.”...mai nou flota circula pe șosele
    3 1
  • nici una din participante nu îmi este cunoscuta, acum vad prima data ca ele exista!!
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru