Siguranța de top în „Aventour la feminin”, asigurată de Textar, producătorul de frâne numărul 1 în lume

de Bogdan Mirică
Sambata, 05.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Puțini dintre voi știu că frânele Textar au echipat chiar și legendarul Bugatti Veyron. Cu un asemenea pedigree în spate, Textar susține turul nostru dedicat publicului feminin.

De fiecare dată când auzim sunetul unei frânări violente întoarcem imediat capul. Instinctiv, fără se ne întrebăm de ce. Explicația ar putea sta în instinctul nostru de conservare, gata să sesizeze un pericol iminent. Dar e greșit, pentru că frânarea, cu tot cu sunetul ei violent de anvelope încleștate pe asfalt, ar trebui să ne sugereze încercarea cuiva de a opri în siguranță.

Pentru asta e nevoie de reacții bune din partea șoferului, dar și de un sistem de frânare performant. În „Aventour la feminin” ne dorim ca nivelul de siguranță oferit fetelor implicate să fie la cel mai înalt nivel. Și pentru că siguranța e pe primul plan, Textar este partenerul principal.

CINE E TEXTAR?

Probabil vă întrebați, și pe bună dreptate, cine e Textar? De unde a apărut compania asta producătoare de elemente de frânare? Ei bine, nu a apărut, ieri. Are o istorie de peste 100 de ani în domeniul frânării. Deși câțiva saboți din piele pe o roată de lemn nu se pot numi sistem de frânare, Textar a furnizat o astfel de soluție de oprire pentru celebrul Ford Model T, prima mașină din lume produsă pe o linie de asamblare.

Se întâmpla prin 1908 și, de atunci și până în prezent, Textar a evoluat impresionant, ajungând să fie furnizor pentru 70% din automobilele lumii care folosesc frâne cu tambur și pentru 50% din automobilele lumii care folosesc frâne pe disc.

Textar a ajuns să fie furnizor al elementelor de frânare instalate din fabrică pentru modele premium din Germania, Asia și nu numai. Chiar și Dacia are elemente de frânare furnizate de Textar. Iar printre automobilele vârf de lance echipate se numără nume la care toți am visat și ale căror poze le-am avut atârnate ca postere prin dormitoarele copilăriei: Dodge Viper SRT 8, Aston Martin DB9, Porsche 911 GT3, Mercedes-McLaren SLR, BMW M5, BMW i8 și Bugatti Veyron.

O listă completă a celor mai importante mașini care au fost echipate cu frâne Textar încă din fabrică, poate fi consultată aici.

FRÂNE PENTRU MODELE ELECTRICE CA VOLKSWAGEN ID.3 ȘI ID.4

Sunt modele alături de care Textar a fost încă de la început. Spre exemplu, prima generație Volkswagen Golf a fost echipată cu produse Textar, iar a șaptea generație nu doar că a preluat rețeta, dar a și extins-o către versiunea electrică.

Adică Volkswagen e-Golf a avut elemente de frânare Textar.

Și gama dedicată electricelor nu s-a oprit aici. Pentru că și noile Volkswagen ID.3 și ID.4 primesc încă din fabrică tamburi Textar pe puntea spate. Cârcotașii vor spune că tamburii sunt „old school” pentru o mașină a secolului 21, însă atunci când vorbim despre electrice și când în frânare este implicată și funcția de recuperare a energiei, tamburii sunt suficienți și eficienți.

FABRICA TEXTAR DIN ROMÂNIA

Și acum, haideți să vă povestesc cum se leagă istoria Textar de România. La fix 100 de ani de la înființarea companiei, adică în 2008, TMD Friction, uzina care produce brandul de frânare, a inaugurat prima sa uzină din România, la Caransebeș. Astăzi, la 13 ani distanță, aici se produc, anual, 20 de milioane de plăcuțe de frână. 90.000 de unități iau naștere aici în fiecare zi, iar producția urmează să crească.

Am vizitat recent fabrica și am aflat că se fac ultimele pregătiri pentru o nouă linie de asamblare. Pe ea se vor produce plăcuțe de frână pentru un supercar electric de la Stuttgart. Nu am voie să vă spun numele lui, dar cred că vă dați voi seama despre cine e vorba. Și nu e prima dată când elementele de frânare ale unui supercar electrificat au purtat marca Textar. Spre exemplu, brandul de frânare a fost ales drept furnizor de serie pentru i8 de către BMW.

TESTE DRACONICE ÎN PASUL STELVIO

Ca să ajungi furnizor pentru numele mari din industrie, fie că echipezi modelele din fabrică, fie că ești furnizor recunoscut pentru piața aftermarket, trebuie să îndeplinești niște condiții stricte. Iar la Textar se fac mereu teste draconice. Spre exemplu, fiecare model de plăcuță de frână este testat 2000 de ore pe bancurile de probe. Apoi, urmează partea dificilă. Fiecare model de plăcuță de frână parcurge 300.000 de kilometri de test.

Și pentru că utilizarea în condiții reale este cel mai bun banc de probă, produsele Textar sunt testate și în celebrul pas Stelvio din munții Alpi. Aici, în timpul coborârii și în cazul unei utilizări intense, temperatura plăcuțelor de frână ajunge chiar și la 700 de grade Celsius.

Bineînțeles, fiecare model de plăcuță de frână este gândit pentru un anumit tip de mașină, pentru un anumit tip de motorizare și pentru o anumită greutate a mașinii.

Așa se face că există o combinație secretă de materiale pentru fiecare plăcuță. E ca și cum ai avea o rețetă secretă cu ingrediente pe care le știu doar specialiștii care le-au creat. Un fel de rețeta colonelului Saunders de la KFC. Numărul ingredientelor dintr-o plăcuță de frână poate ajunge până la 43, în funcție de complexitatea ei.

SIGURANȚĂ ȘI EDUCAȚIE ÎN „AVENTOUR LA FEMININ”

În cadrul „Aventour la feminin”, Textar a pregătit o lecție de conducere defensivă pentru femeile influencer. Ea se va desfășura pe circuitul de la Prejmer și va implica, pe lângă o parte teoretică, și o parte practică, de conștientizare.

Invitatele turului nostru vor învăța cum să frâneze corect, folosindu-se chiar de mașinile pe care le conduc. Le vor fi alături instructorii echipei Iceteam, responsabili cu testarea reflexelor, a îndemânării și a dozării corecte a frânelor. Vom avea la dispoziție două ore pe circuit, multe jaloane și indicații prețioase pentru a conduce corect. Iar cele cinci mașini implicate în caravană ne vor demonstra cât de bine se descurcă cu oprirea în siguranță automobilele electrice, plug-in hybrid, mild-hybrid sau convenționale.

***

Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România

8-11 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

RENOVATIO E-CHARGE

SEPHORA

MASTERCARD

DAVIDOFF

tazz by eMag

CARDUL RADIO GUERILLA

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru