Cifre oficiale cu scăderi la BEV-uri față de plan pe 2024 și estimări de la producători:
În 2024: BMW -14%, Mercedes -30%, Volvo -32%, Stellantis -46%, VW -15%.
2025 (estimare): BMW -30%, Mercedes -40%, Volvo -36%, Stellantis -35%, VW -20%.
2030 (estimare): BMW -20%, Mercedes -17%, Volvo -30%, Stellantis -14%, VW -17%.
Mai am și de la alții dar cred că-i clar că nu merge așa cum s-a vrut și planificat.
Mă întreb când termină focile cu diesel-ul, se pare că au băut efectiv diesel. Acest tip de combustibil a fost folosit pe scară largă în principal în Europa și doar excepțional în restul planetei. Evident mă refer la mașinile “mici”. Deci, dragi obsedați, Europa a introdus și a încercat să promoveze “trancanitorile” iar unii sunt mulțumiți de soluție.
Da știm, poluează… cocalari, marlani, filtre anulate, ITP furat etc. să nu uit BMW-urile se rup în două la 50 km/h și noaptea se duc singure la ski să bată pârtia. ;)
Am o întrebare totuși… acei “aventurieri” care-și bagă mașinile prin drumuri forestiere, noroaie… adică prin pădure, prin natură și sunt mulți. Ăștia nu poluează? Acele mașini (Toyota, Suzuki, Jeep etc) nu poluează? Nu sperie animalele? Cum dreq cu așa ceva nu avem nici o problemă? Nu am văzut un link o opinie… nimic!!! Idem cu moto de off road, ATV-uri… aia nu sunt niște cocalari îngâmfați?
PS nu zicea Volvo 100% electrici? Și ei mint că toți restul? Toată lumea minte și se minte… zilnic!!!!
Clar au și aceste SUV minusuri, dar asta se cumpără, iar cel care dă banul vede plusurile. Folosesc SW, coupe uși SUV… fiecare cu treaba lui, dar cei mai mulți km îi parcurg cu SUV-ul. Desigur la drumuri lungi prefer SW, dar nefiind 4X4 în unele situații nu se potrivește. Poți să alegi să “mori” cu sedanurile nevândute sau să încerci să oferi ce se cumpără.
Alfa este într-o situație complicată pentru că încearcă să fie premium, ori în zona respectivă oferta este mult excedentară.
Îmi place în general designul de la Alfa, au reușit și pe dinamica să iasă din plutonul mărcilor de volum, din păcate fiabilitatea și mai ales renumele nu-i ajută să fure cote de piață de la ceilalți. Altfel spus nu prea au de ales, trebuie să încerce cu SUV-uri. Eu sper să supraviețuiască.
Și eu care credeam că mai durează… Cei din China știu cum să producă în Germania la un cost competitiv și VW nu știe. Chiar abia aștept să producă chinezii în Germania să vadă și ei unde duce prea binele în EU.
@Sorinel, conduc Volvo (a fost nou) de 3 ani XC60 T6… nu-i rău, service acceptabil, dar nu-i nici 70% față de un X3. Este ce am avut înainte și ce o să vină în locul XC60-lui. Nu am nici o problemă notabilă cu Volvo (în afara de 2 seturi de discuri față ondulate, suport motor schimbat, ștergătoare cu duze integrate schimbate de 2 ori pe an, foarte bănoasă treaba), dar Volvo este zero la feedback și pe mine unul mă obosește mult față de BMW. La insonorizare este din o mare diferență, din nou avantaj BMW. Pe unde stau BMW-urile sunt apreciate și nu reprezintă un simbol pentru cocalari și mârlănie, deci este “doar” o mașină foarte bună (pararea mea).
Ultimele comentarii
3546 in total