Adaptarea moderna a vechiului Twingo extrem de reusita. De obicei nu le prea ies designerilor reinterpretari ale modelelor vechi, insa Renault a reusit o treaba extraordinara si cu modelele 4 si 5. Un mare bravo din partea mea.
Pe partea de tehnologie insa, hmmm...am rezervele mele. Inteleg ca Twingo este un model de oras, dar totusi, doar 27.5 kWh marimea acumulatorului mi se pare exagerat de mica pentru zilele noastre. Pe langa asta, incarcarea DC la doar 50kW face sa para ca modelul asta e din evul mediu. Foarte foarte slab. Inteleg ca Renault mizeaza pe faptul ca Twingo va fi incarcat cel mai mult acasa, dar ai nevoie si de optiuni de incarcare rapide, iar 50kW numai rapid nu este.
Audi nu a reusit niciodata sa fie un adevarat rival pentru Clasa S si Seria 7. Dintre cei trei, Audi a fost tot timpul cu un pas in spate, doar poate nu neaparat din perspectiva tehnologica, ci pur si simplu doar a imaginii de model de lux, unde Clasa S a dominat categorit de cateva decenii incoace. Sa ne reamintim ca grupul VW si-a canibalizat propriul segment de lux cu VW Phaeton vs Audi A8.
Probabil Audi se gandeste daca sa mai scoata un model de lux cu motor termic sau vor miza pe o arhitectura pur electrica. Ramane de vazut.
Mie imi aduce foarte mult cu noul Mercedes-Benz Vision Iconic. Daca "fata" noului S-Class va fi la fel, designerii au reusit o treaba excelenta, noul Vision Iconic aratand extrem de bine.
Ca o inovatie foarte interesanta, Vision Iconic este acoperit cu un strat de celule fotovoltaice de doar 5 micrometri grosime, care este acoperit sub o vopsea speciala cu nano-particule care permite sa treaca 94% din energia solara. Oficialii Mercedes spun ca noua tehnologie permite incarcarea masinii pentru a putea parcurge intre 12-20.000 km/an, bineinteles depinzand foarte mult cat de insorita este zona in care este folosita masina + stilul de condus. Cred ca aceasta solutie va fi disponibila si pe S-Class, banuiesc la niste bani de-ti fac ochii sa lacrimeze :-)
Ultimele comentarii
220 in total