Copiii moșului, nu dau verdicte că nu-s inamovibil. Doar chibițez și eu p-acilea ca voi toți, unde nu scriem verzi&uscate ca să avem musai dreptate (cu 3 mil.€ în cont sigur aș avea însă drept la hachițe concrete vs. Gordon Murray, care sigur mi-ar face un volan în opturi sau colțuri. :-))
Continui deci datul cu părerea, fie și-n gard, repetând a mia oară că excepțiile confirmă regula.
Mai exact, F1-urile speculate (pardon, licitate) pe la Bonhams ori Christie's au rulaje microscopice, pornind de la 148 mile în 25 de ani, adică fix testarea mașinii post-producție (cca. 250 km).
Media e în orice caz de 7-800 km/an.
Evident că există și (puține) excepții gen F1-ul lui Mister Bean, rulat *enorm* după specialiști, adică 41.000 mile (66,6K km :-)) în două decenii, plus bușit zdravăn de două ori -- mic detaliu insignifiant pentru investitorul care l-a luat cu de 15X prețul de nou.
P.S. Și cu volanul de Clio-5 rămâne cum am stabilit. :-) (aici nu vorbește totuși chibițul ci designerul, strict pe tema formei și nu a funcției.)
O jucărie fenomenală, taman fiindcă oarecum *retrogradă* -- poate doar cu excepția volanului prea descentrat, luat parcă de pe un Renault Clio-5. :-P
Și probabil ultimul supercar clasic-aspirat cu c.v. manuală înainte de previzibilul -- fiindcă obligatoriul -- tsunami electric (sau cel puțin hibrid).
Obsesia lui Gordon Murray pentru fiecare gram câștigat e și ea lăudabilă, chiar dacă cele 100 T-50-uri n-o să prea vadă circuitele și vor soili în garajele climatizate ale colecționarilor rapaci -- scuze, voiam să zic *norocoși*, cum e politically-correct.
Hai să-mi dau și eu cu părerea pe seceta asta de test-drives -- chiar cu riscul să încasez un nou *sictir cunoscătorilor*. :-)
Tesla a trimis deci recent o scrisoare către CARB-California,
https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-medium-duty-ford-f-250-class-carb-letter/
unde prevede includerea orătaniei în clasa *medium-duty trucks* în care-i și mamutul Ford F-250.
Asta se traduce într-o masă totală de până la (adică f. aproape) 10.000 lbs, deci 4 tone jumate grosso-modo, sarcina utilă fiind de cca. 3.500 lbs (1,6 tone = 6 gorobeți + bagaje... în valize de plumb cred :-)).de unde deducem o masă proprie de cca. 6.500 lbs la gol, adică aproape 3 tone.
Date care depășesc cu mult limita europeană de 3,5 tone (gross weight) permisă pentru posesorii de permis categoria B.
...De unde și necesitatea stringentă a unui mini-Cyberdrac adaptat bătrânei Europe, dac-o fi să fie (eu sincer cred că NU.)
P.S. @e-Edikkk: Le zici bine cu aroganța, dar te oprești la suprafața fenomenului.
...Păi n-am fi și noi aroganți știind SIGUR că băncile știm-noi-cui o să ne pompeze continuu cu jde-miliarde, iar bursa (și ea știm-noi-a-cui :-)) ne va supraevalua veșnic, indiferent de bilanțuri contabile și alte *nimicuri* doar pentru Tesla-Musk ?!
Mă opresc însă și eu aici, să nu fiu iar acuzat de conspiraționism de partizanii ideilor utopice de *capitalizm korekt*, piață liber-concurențială etc.
@dan: Mai ai de așteptat. :-) Cât despre cumpărarea vreunui BEV SH, îmi pare o decizie extrem de riscantă chiar și la juma de preț.
Văd însă anunțuri de Smart-uri EQ la mâna a doua cu 14-15K € (adică mai scumpe ca unu nou calculând e-pomana) și mă întreb cine ar fi fraierul care ar marșa la *oferte* din astea, mai ales cu baterii minuscule de cca. 18 kWh.
Fiindcă și ultimul e-novice știe deja că durata de viață a bateriilor e direct proporțională cu capacitatea lor (cu cât mici, cu atât mai multe cicluri de încărcare la același rulaj.)
P.S Șpilul cu folosirea bateriilor vechi ca wall-box e real, dar nu-i vreun panaceu în toate cazurile particulare (și ale mele de mega-trotinetă... dar de numai 1 kWh mai aveau 65-70% din vâna inițială după vreo 600 cicluri complete însă tot o să-și dea duhul, utilizate la niște jucărele RC.)
Subscriu la previziunile voastre, cu excepîia prețurilor BEV-urilor -- care în cel mai bun caz vor stagna la nivelul de acum.
Fără actualizarea cu inflația, clar.
Asta, în cazul păstrării e-bonusurilor actuale (repet, exagerate și injuste), că altfel se vor scumpi la modul real = efectiv plătit.
P.S. Panasonic par într-adevăr cei mai avansați în R&D-ul bacteriilor, dar nici coreenii nu dorm.
Și nu vorbesc prin somn :-) ca alți colegi e-fani din zonă -- abia am schimbat bateriile Li-Po LG pe kick-scooter-ul meu și noul pachet e mai performant ca fostul, tot LG dar MY 2018.
...Să mai repet a mia oară că (deocamdată) electrificarea e rentabilă exclusiv pentru mobilitatea urbană?!
Nțțț, ar fi timp pierdut aiurea.
Ultimele comentarii
2333 in total