M-ar interesa de câți inci avea ecranul. :-)
Ce va mai serios, interesant e că cele mai reușite mașini clasic-germane (după mine doar poate, clar) au fost desenate de un... francez -- genialul Paul Bracq (care încă trăiește - n. 1933.)
Adică primele *serii* BMW (3,5,6,7 -- E21, E12, E24, E23) și, înainte de bavareze, Merțanele SL 230/280 *pagodă*, 600-le ori W111 SE Coupe / Cabriolet.
Nu mă întrebați însă de ce nu mai au mașinile moderne nume *de alint* gen ursuleț / pisicuță / pagodă / bot de cal / cobra etc.
Fiindcă răspunsul îl bănuiți și voi. :-P
Da, f. la obiect postarea lui @McCrysT. Nu mai zic nik însă de perenitatea senină, deși calpă, a gică-contrismului edikk-ian.
Amintesc doar că bateria kick-scooter-ului meu (Li-Ion 52 V / 18,2 Ah, deci aproape 1 kWh) nu m-a ținut nici 2 ani/8.000 km, de milion nici vorbă... și nu era chinezărie, ci orezărie coreeană LG.
A, să nu uit, și prețul uneia noi e de 600 €. Per 1 kWh. Hâc . :-(
...Vreți însă roți lătărețe, spoilere și splittere?!
https://www.evo.co.uk/news/17327/renault-kwid-racer-concept-budget-hot-hatch-for-emerging-markets
...va ieși deci probabil pe țeava hexagonală și un mild-hot-hatch Kwid-Spring-K-ZE GT / RS pentru săraci (f. simpatic zic eu), dar sigur NU electric, că ar hali 30 kWh pe suta de kilometri.
În rest, rămâne cum am stabilit. :-)
(Hait, am uitat că-s în concediu -- până oi reveni, drumuri bune și postări *rele* vă urez !).)
@CiprinaBi: Te-am prevenit... :-) QED.
@Edikkk: linkul ăsta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
...e doar unul din cele care ar trebui să vă trezească din e-halucinații, fiindcă realitatea nu-i chiar atât de electrizant-mirifică -- așa cum însă vă induce-n eroare... sau mai exact în Oroare :-) toată propaganda asta în final abjectă prin dupicitate.
...Dar și prin scopuri (nu doar a taxării și-a CO2-ului expirat... dar nu intru-n detalii, că o să le simțiți pe prropria piele curând.)
Conform prezumției de nevinovăție :-P te consider deci inocent, fiindcă bănuiesc că plutești pe norișorii roz ai unei realități virtuale.
Mai clar -- în China de ex, *marea electrocutată planetară*, procentul PHEV-urilor (inclusiv hibrizi plug-in) e de SUB 1% !!!
...Iar în Statele Unite, sub 0, 5%...tot din parcul auto circulant, evident.
Cum reaku să aibă deci probleme de producere-distribuire a energiei electrice?! Să-i văd la 7-8-10%...
Iar cu Norvegia (singura cu cca. 10% din parcul auto PHEV-BEVuri, chiar dacă țărișoară minusculă irelevantă statistic la nivel de planetă) e o altă mangleală, pe care nu am acu timp să ți-o... desenez.
Am totuși convingerea că România va deveni cea mai dinamică electro-mobilă țară din Univers, cu 50% electrice după o înzecire rapidă a producției de curent... doar din voltajul postărilor voastre amețite :-P
P:S. Mi-s în concediu prenatal de azi (nasc alte idei, însă nu pe AM :-)) deci nu aștept răspuns -- inutil oricum.
@CiprianBi: Nu-ți mai irosi timpul cu argumente logice -- am încercat și eu de jde.ori, dar și aritmetica s-a electrocutat la e-hipno-fani.
Un exemplu la-ntâmplare: să luăm în calcul alimentarea simultană a NUMAI 50.000 BEV-uri la 150 kW și hop ! - sistemul energetic național e pus pe butuci... în ipoteza că n-ar mai fi nici măcar un bec aprins concomitent.
...Fiindcă media puterii instalate operaționale e de 7.500 MW (mai importâm ce-i drept 1.300-1.500 MW în vârfurile de sarcină, mai ales vara.)
OK, să presupunem că doar 1 din 7 BEV-uri existente într-o utopică e-Românie ar fi cuplate la priză în același timp, dar tot ne dă cu virgulă, dacă nu cu două. :-)
De ce? C-ar rezulta un parc *electric* de 350.000 BEV-uri alimentabile din 7.500 MW, adică... doar 5% din parcul auto românesc !!!
Concluzia de nivel grădiniță: pentru 5% electrificare a mobilității mioritice ar fi nevoie de DUBLAREA producției de curent.
...Ca să nu mai disecăm problematica distribuirii lui, a multiplelor transformatoare necesare etc. etc.
(Rant final :-)) Ești mai nou văd p-aici, așa că te previn să nu ai vreun șoc la citirea reply-urilor unora (se știu ei) de tipul: *No problemo, fraiere, doar în capu tău retrograd nu se găsesc rezolvări.* :-P
@Edikkk: Mai sunt și retrograzi ca mine care preferă *mestecăul* unei c.v. automate devenită piesă consumabilă-n ultima vreme, ca să nu mai zic de întreținerea periodică exorbitantă a DSG-urilor.
De acord doar cu ideea ipocriziei soluției mild-hybrid, dar nu și a eco-marxisto-birocrației UiE care a impus-o volens-nolens producătorilor.
Ca să n-o mai lungesc, parcă mi-ar face cu okiu o Fiesta MHEV de 155 CP... decât un nou Suzuki Swift *hibridizat* de la 140 la 130 CP, mai înghesuit dar și mai scump printre altele.
Ultimele comentarii
2333 in total