Feedback

Imagini cu Dacia Spring: SUV-ul electric apare într-o serie de brevete

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai multe imagini cu SUV-ul electric Dacia Spring au apărut pe internet pe baza unor brevete înregistrate de producătorul român. Noul model va avea autonomie de 200 de kilometri și va fi disponibil din 2021.

Dacia a dezvăluit în primăvara acestui an o versiune de pre-serie a SUV-ului electric Spring, pe care îl va lansa pe piața europeană în prima jumătate a anului viitor.

Producătorul român urmează să prezinte la un moment dat și versiunea de serie a noului model, însă până atunci mai multe imagini au apărut deja pe internet.

Publicația maghiară e-cars a dezvăluit trei fotografii cu Dacia Spring pe baza unor brevete înregistrate de constructorul de la Mioveni, iar acestea oferă o perspectivă asupra designului exterior.

Deloc surprinzător, liniile de design ale versiunii de serie urmează să fie foarte apropiate de cele ale variantei de pre-serie.

Astfel, se observă inclusiv farurile Full LED cu o bandă orizontală în partea superioară și elemente grafice integrate în bara de protecție, dar și stopurile Full LED care generează un efect "dublu-Y".

Dacia Spring va avea la bază SUV-ul electric Renault K-ZE comercializat pe piața din China. Până acum, producătorul de la Mioveni a menționat doar că autonomia modelului electric va fi de peste 200 de kilometri, fără să ofere însă detalii despre capacitatea bateriei.

Înainte de prezentarea lui Spring, Dacia va avea o toamnă bogată: constructorul va lansa noua generație Logan și noua generație Sandero.

Ulterior, în cursul anului viitor, Dacia ar putea prezenta și un model cu 7 locuri care să înlocuiască Lodgy.

Via e-cars.hu, L'Argus, L'Automobile Magazine

Comentarii (35)

  • Scurtissim, două nelămuriri:
    - de ce au ajuns ungurii să aibă informații înaintea noastră?
    - care ar fi cauza intervalului imens de adaptare a KZ-E-ului la cerințele UE-birocrației?

    Bănuiesc oricum, ca și-n cazul Nissan Aryia, că perspectiva umflării profitului odată cu ieftinirea bacteriior (și/sau optimizarea densității lor enegetice) ar fi o explicație.
    E clar deci că autonomia de +200 km WLTP anunțată e imposibil de atins cu acumulatorii *chinezoaicei* (care, pt uituci, pornește de la cca. 7K € pt. gălbiorii săraki) și nici cei 45 CP nu vor fi de ajuns prin zona noastră.

    În fine, vă anunț că -- în ciuda opoziției mele acerbe :-) -- nevastă-mea a decis să mai birjărească Sirionul în așteptarea Spring-ului... dar și a e-pomenii mioritice *minuscule* de 9.300+1.350 €.
    Asta, ca să știți unde vi se duce (destul din) TVA, taxe, impozite etc.:-P
    29 3
  • P.S. După mine, L'Argus plusează *de aiurea* :-) anticipând utilizarea unei baterii de numai 26,8 kWh, adică identice cu a lui KZ-E -- plus a aceluiași e-motoraș de 45 CP.

    Prețul de start ar putea fi însă de 15.000 €, mai ales la noi (dar mai știi? - că Dusterul e mai scump aici ca-n Vest), caz în care e-bonusul (max. 50%) ar fi de 7.500 spre 8.500 pentru o echipare mai puțin chelboasă.

    Om trăi și om vedea când cu Spring ne-om plimba... și multe cafele om bea până s-o reîncărca. :-)
    29 3
  • Poveşti multe, fapte zero.

    Renault spre diferenţă de FCA nu sunt sinceri.

    FCA spuneau clar că nu au bani de electrificare, că poate vor face, şi uite că apare Fiat 500e şi ceva Jeep şi Fiat PHEV

    Dar Renault o tot scaldă cu poveşti an de an şi fapte zero sau cu fooooarte mare întârziere faţă de concurenţă.

    De ce?

    Pentru că dacă ar scoate maşini electrice normale la un preţ normal (o dau cotită cu preţurile exagerate, bateriile nu mai costă atât de mult) nu le-ar mai cumpăra nimeni porcăriile full termice - unde profitul este gros gros (pe spatele mediului şi naturii binenţeles)

    Mda
    10 22
  • netam-nissan
    dle edikkk pina aici cu vaicareala va rog ca dati la gramada si in aliatul reno adica in flebetea mea nissan, virf de lance si el in electrocutarea populatiei banoase si pe impozitele mele de stivuitorist pauperist vai mama mea.

    nu mai zic ca reno face zoe din 2013 cred, deci mult inainte de altii plus alte dracovenii cu stecher ca twizy, e-kangoo e-fluence etc.
    trezirea deci si poate ceva antidepresive.
    30 10
  • Cu bara aia gen ochelari e de toată jena... Sper sa nu fie varianta finală.
    9 17
  • someone
    oare au cautat mult roti asa inguste? cat au oare, 155/75/14?
    10 12
  • Dle tam nesam :)))

    Zoe se produce de multă vreme dar tot răcire cu aer (un ventilator în portbagaj !!!) are şi ultimul model !!!

    Cam bătaie de joc !

    Ce să zic de Tesla Y cu octo-valva care optimizează transferul de căldură între motor, habitaclu şi baterii ???!!

    Măcar Zoe veneau cu răcire cu apă. CARE EGAL ÎNCĂRCARE la viteze mai mari, mai de 2020 !!

    Mercedes şi Porsce preîncalzesc bateria încălzită cu lichid, dar hai poate nu au inovaţia Tesla sau banii Mercedes, dar ZOE puteau măcar să îi facă încalzire / răcire cu apă precum maşinile Peugeot , nu ??

    Apoi porcăria de twizy care au refuzat (din fabrică nu vine niciodată cu portiere!!!) să îi pună portiere şi te plouă ca prostu !!!??!!!?
    12 18
  • SUV? Wtf?! De unde le scoateti, fratica? Nu e si Coupe?!
    17 2
  • Roțile înguste sunt o șmecherie foarte utilizată la mașinile cu ștecher (tare asta, merci nissan!), vezi roțile față de la i3, lățime de Dacie 1310.

    Cauciucuri înguste + coeficient aerodinamic mai bun (o mică explicație pentru care unele sunt urâte ca porcul) + diverse alte mici trucuri cresc o idee autonomiile încă jenante.
    Bine a zis cineva la altă știre, dacă se foloseau aceleași șmecherii la mașinile termice, consumurile scădeau probabil iar diferența de autonomie era mai mare.
    23 5
  • Daca o sa aiba ba(c)terie de 26, n-o sa mearga nici 100 de km in viata reala.

    In rest, sper pentru numele lui Dumnezeu ca n-o sa scoata o asemenea hidosenie pe piata. Arata horror.

    As vedea sensul unei asemenea masinutze cu baterii numai doar intr-o perspectiva "transformatoare". Transformatoare a mijloacelor noastre preferate de transport in jucarii aidoma alora din parcul de distractii. Daca asta se doreste, si eu cred ca asta se doreste, atunci aceasta cutiutza cu roti si baterii e doar un pas mai indraznet in directia aia.

    Masinute fara personalitate, oameni stersi, orase fade cu cladiri de stilca si otel, indepartarea de frumos si imbratisarea uratului ca forma facila a vietii noastre terne si nascatoare de pacienti la psihiatrie pe banda rulanta. Divaghez, dar cam asa arata viitorul, iar tendintele astea n-au inceput de acum, ci de vreo 50 de ani. Ce vedem acum e doar "finalizarea". Patrunderea uratului pana chiar in domeniul auto, care pana acum era o industrie care reusea performante uimitoare, produse care erau model pentru alte industrii, bijuterii mecanice si de design. Porcaria ideologica insa distruge tot, pana in cele mai neinsemnate domenii. Nu scapa nici cel auto se pare.
    19 6
  • Offkap
    Nu e niciun truc.
    Mașinile ușoare cu capacități dinamice modeste nu au nevoie de cauciucuri late.
    12 3
  • @PMC, ştii cât îmi eşti de simpatic şi nu numai atât (te preţuiesc pentru spiritul fin de observaţie, pentru acurateţea gândirii şi pentru temeritatea exprimării), dar, totodată, sper că eşti conştient că faci parte din clubul “select” de pe AM intitulat (de soartă, nu de noi înşine) “Surzii care urlă nonstop în clopote”…
    17 8
  • Potrivit raportului publicat de institutul suedez, pentru fiecare 1 kWhr capacitate de stocare adăugată, fabricarea unui acumulator Li-ion degajează în atmosferă între 150 şi 200 kg dioxid de carbon (CO2). Având în vedere faptul că un acumulator tipic pentru vehicule electrice oferă capacităţi între 30 şi 100 kWhr, rezultă emisii de 5,3 – 17,5 tone CO2 în atmosferă, produse încă dinainte ca vehiculul electric să iasă pe poarta fabricii. Studiul este publicat de: The Swedish Environment Institut. Un amanunt pe care toti il omiteti cand promovati masinile electrice.... Vezi si zonele de pe glob unde se produc aceste baterii, unde polueaza producatorii auto cu noile masini eco....

    https://stiintasitehnica.com/masini-electrice-poluare-conexa/

    per total daca pui si consumul de carburant (nu doar fabricarea) electricele scot cam jumate de CO2 fata de termice, calcule aici: https://youtu.be/G67i_Z8ukD4

    "" @Masinistul:
    33 kg de motorină conțin cam la fel de multă energie ca o baterie de 400 kWh.

    Tesla are acum cele mai mari baterii, de 100 kWh. Pregătesc unele de 120 kWh în curând, care, apropo, cântăresc 371 kg. Chiar și atunci când sunt goale.

    Avantajul mașinilor electrice este un grad foarte mare de recuperare a energiei pe decelerare. Fără pic de regenerare, cu frânare clasică, o baterie de-aia imensă de Tesla ar merge 100-150 km.

    Sursa: un material foarte fain despre combustibili pe care îl veți putea citi în viitorul număr Auto Motor și Sport. ✌
    22 4
  • @McCrysT: Excelent comentariu! Bravo! Asa e, eu am tot spus astea, dar odata ce judeci cu formule prefabricate, nu mai ai nicio sansa sa fii atins de logica si de evidenta.
    17 5
  • Si Renault 8 (Dacia1100) avea roțile înguste. Și nu cred că era așa o problemă.
    11 3
  • Dle McCrys te-ai scremut tare să scrii ce ai scris ?

    Okey la fabricarea bateriilor se emit CO2.

    Orice produs industrial fabricat emite PROCESUL fabricării lui CO2 !!!

    Dăăhhh

    Şi cât echivalent cu 33 litri diesel, adică combustibilul ante covid în medie pe o SINGURĂ LUNĂ.

    MARE POLUARE DOM'LE.


    Întrebarea este la UZUL BATERIEI cât CO2 se emite??? Baterie care poate fi folosită, poate, pe maşină şi 1 milion de km !??!? Şi după poate fi folosită între 10-20 de ani ca power wall ????

    Cât? Vă zic eu : ZERO CO2 !

    ZERO !

    Asta versus 9 MILIOANE DE BARILI DE PETROL ZI DE ZI SCOŞI DIN PĂMÂNT ŞI ARŞI ÎN ATMOSFERĂ !

    ZI DE ZI, AN DE AN, FĂRĂ ÎNCETARE.
    8 18
  • someone
    intr-adevar, si I3 are roti inguste, dar nu pe 14 ci pe 19 sau 20...si spre deosebire de spring, sant mult mai in exteriorul caroseriei. si da, si dacia1100 avea roti inguste, dar era model al anului 1969, nu 2020. pana in anul 2000 si 911Turbo avea roti pe 15, asta nu e argumemnt
    3 12
  • @someone

    Pai pentru ce ai avea nevoie de roti mai late si cu diametru mai mare? Sa nu uitam cui se adreseaza masina asta, se vrea cea mai ieftina electrica de pe piata deci nu cred ca cei ce o vor cumpara vor vrea sa plateasca o avere pe anvelope. Plus de asta anvelope inguste inseamna rezistenta redusa la rulare ceea ce e benefic pentru autonomie
    12 3
  • Da, f. la obiect postarea lui @McCrysT. Nu mai zic nik însă de perenitatea senină, deși calpă, a gică-contrismului edikk-ian.
    Amintesc doar că bateria kick-scooter-ului meu (Li-Ion 52 V / 18,2 Ah, deci aproape 1 kWh) nu m-a ținut nici 2 ani/8.000 km, de milion nici vorbă... și nu era chinezărie, ci orezărie coreeană LG.
    A, să nu uit, și prețul uneia noi e de 600 €. Per 1 kWh. Hâc . :-(

    ...Vreți însă roți lătărețe, spoilere și splittere?!
    https://www.evo.co.uk/news/17327/renault-kwid-racer-concept-budget-hot-hatch-for-emerging-markets

    ...va ieși deci probabil pe țeava hexagonală și un mild-hot-hatch Kwid-Spring-K-ZE GT / RS pentru săraci (f. simpatic zic eu), dar sigur NU electric, că ar hali 30 kWh pe suta de kilometri.

    În rest, rămâne cum am stabilit. :-)
    (Hait, am uitat că-s în concediu -- până oi reveni, drumuri bune și postări *rele* vă urez !).)
    23 3
  • Apropo de baterii, așa... la modul general!

    Azi am fost sa comand o nouă baterie pentru Sirion-ul soției. Mda, acea baterie pe care o are orice mașină pe benzină, motorină, gaz, etc... Cea care și-a dat duhul avea 2 ani și jumătate de când a fost cumpărată... garanția... 2 ani. Am avut la viața mea trei mașini cumpărate de noi. Ciudat, dar bateriile originale au ținut pe fiecare din cele trei mașini mai bine de 10 ani, cam 12 - 13. Odată ce le schimbi, țin un pic mai mult decât garanția, și am luat Varta Premium, închipuindu-mi că sunt mai bune. Este un caz clar de dublu standard. Și nu se întâlnește numai la baterii, dar să rămânem la ele.
    Dacă pentru o mașină clasică este să zicem enervant să tot schimbi bateria, pentru o mașinuța cu baterii asta ar însemna o adevărată tragedie. Închipuiți-va că cumpărați o mașină hibrid SH, este plină piața. Multe cu bateriile abia schimbate. Îți imaginezi că opt ani nu mai ai treabă, că atât au ținut cele originale. Dacă după doi anișori pică bateriile și mașină devine inutilizabilă?

    Apoi, poluarea despre care vorbeam in anteriorul meu comentariu, dată de fabricarea bateriilor se dublează daca vrei sa păstrezi o mașină electrică mai mult de zece ani!!!
    14 5
  • @Kiro: " bateria kick-scooter-ului meu (Li-Ion 52 V / 18,2 Ah, deci aproape 1 kWh) nu m-a ținut nici 2 ani/8.000 km, de milion nici vorbă... și nu era chinezărie, ci orezărie coreeană LG.
    A, să nu uit, și prețul uneia noi e de 600 €. Per 1 kWh. Hâc "

    Am mai comentat la alt articol cum că mă bătea gândul să-mi iau un Ford Escape hybrid... Proprietarul care îl vindea tocmai îi schimbase bateriile, erau proaspete pe mașină. Așa că cel puțin teoretic, 8 ani aș fi fost asigurat. Doar că peste opt ani eu pensionar, soția peste șase. Așa că am căutat să văd cât ar costa sa le schimb din nou la vremea respectivă și dacă ne permitem din veniturile de pensionari... Am găsit în SUA pachetul de baterii original la 3800 $, cam 3200 €... Doar că cei de la Ford România mi-au spus că se pot schimba doar la reprezentanța Ford de unde a fost comercializat. Știind ce adausuri au reprezentanțele la piesele de schimb... l-am întrebat pe olandez cât l-a costat înlocuirea pachetului de baterii. Mi-a trimis o copie după factură și bănuielile mi s-au adeverit: 7800 € pachetul și manopera! Așa că am spus pas...
    ʕ´• ᴥ•̥`ʔ
    14 2
  • Dle McCrys bateriile (plumb) de la maşina termică a dvs este clar că nu este de acelaşi tip de pe Tesla (litiu)

    Aveţi dreptate bateriile care vin din fabrică cu maşina nouă ţin dublu, dacă nu chiar triplu decât cele aftermarket indiferent de marcă.

    Nu ştiu de ce, dar se pare că aşa este.

    Ford are sistemul luat de la Toyota, dar Toyota are sistemul hibrid foarte bun dar de majoritatea au bateriile nichel metal care sunt mult mai proaste decât cele litiu ion

    Păcat, mare păcat

    De aceea sper ca concurenţa Tesla să îi pună pe jar, atât la calitate cât şi la preţuri pe restul producătorilor auto care jecmăneasc clienţii
    3 7
  • Dle Kiro când o să aveţi o Tesla Y cu baterie garantată 1milion de km mai vorbim. Ok?

    Scuterul ce an de fabricaţie?
    Dar bateria?
    3 9
  • Dl. @Inexo am apucat să citesc comentariul dumneavoastră anterior (dispărut între timp) și a fost cam ce i-aș fi transmis eu d-lui Edikk ca răspuns la expresia aia cu "scremutul" - vezi mai sus... Doar că eu nu-mi consum energia și neuronii decât când am cu cine dezbate ceva, civilizat, cu respect și bazat pe dovezi... Când nu se întrunesc aceste condiții, ignor... (◔‿◔)
    15 4
  • @inexorabil,
    Redactia AM n-a fost in stare nici macar sa corecteze tampenia cu SUV din articolul scris intocmai de redactia AM si tu visezi sa modifice comentarii?
    13 3
  • someone
    @ inexo @ mrcrys : TRUE
    13 3
  • Mda, nu mi se lasă alternativă...Iarăşi fac cunoştinţă cu motocositoarea! De data asta chiar nu există motive întemeiate care să mă vizeze.

    Trebuia să vină şi un astfel de moment, recte în care să vă anunţ pe toţi că, începând cu această zi, eu nu mai postez niciodată pe AM. Din consideraţie şi de dragul unor utilizatori (puţini, totuşi – şi pe care nu-i voi ocoli cu voturile cuvenite), voi rămâne însă simplu cititor şi doar al articolelor axate pe M.A.I. sau care denotă substrat educativ pe plan rutier.

    PS. Nu glumesc; sunt maximum serios.
    12 2
  • @inexorabil
    Lasati domnu', va stau la dispozitie peretii holului de la bloc. Sau cand iesiti la aer curat (ma scuzati, n-am vrut sa va injur, inteleg ca preferati mirosul de gaze de esapament), deci cand iesiti prin Ciusmigiu aveti o gama larga de banci pe care sa va inscrieti gandurile intru posteritate.
    7 9
  • @inexo: poi ce facem aici? Ne imputinam, tocmai noi, astia care gandim cu organul dintre urechi? C'mooon! E nevoie de adevar si de judecata clara. Se pare ca e "in short supply", cum zic rusii. :)
    9 4
  • @McCrysT : esti al x-lea pe care-l aud de 'teapa" cu Varta. Dupa atatia ani de condus nu stii ce porcarii de baterii produc ? La noi este total supraevaluata aceasta marca , sunt unele din cele mai slabe baterii de pe piata . Si nu ma refer doar la cele auto , feriti-va si de cele pt. electronice, sunt niste petarde.
    9 1
  • @pipo - n-am știut... De fapt sunt cam șapte ani de când am cumpărat o Varta pentru Ford (între timp Fordul a ajuns la cumnata mea), bateria este încă bună. De atunci, la actuala mea mașină și la a soției, bateriile Varta au ținut puțin peste doi ani. Acum am comandat Bosch, deși unii spun că e aceeași baterie, diferă doar abțibildul de pe ea. Pentru mașinuța soției e o baterie mai atipică, borne mici, polaritatea, dimensiunile, puțini producători o fabrică...
    7 1
  • @McCrysT : fara nici-o intentie de a face reclama pe-aici , eu am descoperit de vreo 10 ani bateriile MOLL (nu are legatura cu benzinariile MOL) . Sunt bune, te tin cel putin 5 ani si pretul este ok (sub Varta oricum din cate imi aduc aminte ). Tot la recomandarea celor de acolo cand mi-au montat ultima data mi-am achizitionat un incarcator auto pt. telefoane/gadgeturi( toata lumea foloseste asa ceva acuma ) cu afisaj al tensiunii si capacitatii de inacarcare. Daca imi arata cu motorul oprit sub 12 V trebuie deja sa am grija, bateria deja a inceput deja sa dea semne de uzura, cand ajunge la 11V deja trebuie schimbata cat mai urgent. Asa scapi de surprize neplacute, in general cand te lasa bateria ,te lasa subit daca masina nu e dotata cu senzori de atentionare in acest sens sau daca nu o verifici periodic ( cum foarte putini o fac).
    3 1
  • McChris,
    Bateria de pe Sirion putea să-și dea duhul și din cauza unei exploatări greșite. În altă ordine de idei, bănuiesc că bateria instalată pe mașinile noi nu sunt depozitate foarte mult de la momentul în care au fost formatate. Mai demult, am văzut și eu pe forumuri destule critici la adresa unor baterii, printre care și Varta. Dar nu știu cât de obiective sunt aceste relatări. În schimb, o baterie aftermarket poate sta mult in depozite și magazine, fapt ce duce la sulfatarea prematură a lor. In mod normal, o baterie Pb-acid trebuie pusă la încărcat (macar o dată la 3 luni) și trebuie ferită de temperaturi extreme, chiar dacă este doar depozitată. Altfel, există riscul să cumpărați o baterie compromisă din start, indiferent de marcă.
    4 1
  • Încă ceva: de 13 ani am avut doar baterii Rombat. Culmea, cea instalată din fabrică, pe automobil nou, a ținut cel mai puțin. Dar am chinuit-o foarte mult, recunosc. Am schimbat-o după 3 ani. De atunci am fost mai atent. Bateria actuală are 6 ani și e într-o stare bună.
    2 1
  • @LR - In cazul bateriei de pe Sirion cam exclud exploatarea necorespunzătoare... Mașina o folosește soția la naveta zilnică, cam 30 km minim dus-intors și până în Februarie (când ne-am luat și o mașină 4x4 de mers la țară) o foloseam și în weekend să mergem la țară, alți 250 km dus-intors. Deci mașina nu stă să se descarce bateria. Are cutie automată, majoritatea timpului turația este intre 2000 - 2200 rot/min și încărcarea este la 14,1 V (am încărcător de telefon cu voltmetru).
    Problema pe care am observat-o este că au început să se oxideze bornele la câteva luni după ce am cumparat-o...
    Tot ce se poate sa fie depozitare mult timp in depozite, timp in care nu se ocupă nimeni de mentenanța lor.
    Ideea este că am observat și la bateriile pentru telefoane că odată schimbată bateria, cea noua (deși originala, cumpărată după cod) își pierde calitățile cam in jumătate din timpul în care s-a întâmplat cu cea din fabrică. Am pățit asta cu trei telefoane diferite. Mie mi se pune pata pe vârfuri de gamă, prețurile pe măsură așa că nu-mi permit să dau cate 1000 și de € in fiecare an, in general le țin între 3 și 4 ani. Și tot de regulă după doi ani trebuie să le schimb acumulatorul. Și sunt mulți care scriu pe forumuri pe tema asta, de aceea eu sunt convins că pentru producători este o calitate, pentru clienți alte "standarde"... •́ ‿ ,•̀
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru