P.S. După mine, L'Argus plusează *de aiurea* :-) anticipând utilizarea unei baterii de numai 26,8 kWh, adică identice cu a lui KZ-E -- plus a aceluiași e-motoraș de 45 CP.
Prețul de start ar putea fi însă de 15.000 €, mai ales la noi (dar mai știi? - că Dusterul e mai scump aici ca-n Vest), caz în care e-bonusul (max. 50%) ar fi de 7.500 spre 8.500 pentru o echipare mai puțin chelboasă.
Om trăi și om vedea când cu Spring ne-om plimba... și multe cafele om bea până s-o reîncărca. :-)
Scurtissim, două nelămuriri:
- de ce au ajuns ungurii să aibă informații înaintea noastră?
- care ar fi cauza intervalului imens de adaptare a KZ-E-ului la cerințele UE-birocrației?
Bănuiesc oricum, ca și-n cazul Nissan Aryia, că perspectiva umflării profitului odată cu ieftinirea bacteriior (și/sau optimizarea densității lor enegetice) ar fi o explicație.
E clar deci că autonomia de +200 km WLTP anunțată e imposibil de atins cu acumulatorii *chinezoaicei* (care, pt uituci, pornește de la cca. 7K € pt. gălbiorii săraki) și nici cei 45 CP nu vor fi de ajuns prin zona noastră.
În fine, vă anunț că -- în ciuda opoziției mele acerbe :-) -- nevastă-mea a decis să mai birjărească Sirionul în așteptarea Spring-ului... dar și a e-pomenii mioritice *minuscule* de 9.300+1.350 €.
Asta, ca să știți unde vi se duce (destul din) TVA, taxe, impozite etc.:-P
@CiprianBi: Ce depășri visați? Ale TIR-urilor poate, că pe autostrăzi (inclusiv alea vestice) majoritatea posesorilor de BEV-uri rulează cu 100-110 km/h ca să nu li se evapore autonomia.
Altfel sunt de acord cu punctarea slăbiciunilor tipic electrice, fără să mai repet aberația ideii de SUV + electric.
Nu includ totuși presupusa lentoare a încărcării la *doar* 130 kW (în cca 30 minute pt. o baterie mărișoară), majoritatea BEV-iștilor din principiu solvenți/potenți încărcând lent acasă ori la birou, chestie care prelungește și viața bateriilor (există statistici clare.).
După mine problema va fi deci (pentru ăia mai sărachi de la bloc :-)) coada de așteptare cu Citigo-iV-uri ori Dacii Spring-KZE la prize odată cu înmulțirea BEV-urilor, dar și suprasolicitarea sistemelor energetice.
Reciclarea problematică a (actualelor) baterii, producerea deseori ne-ecologică a curentului ori *amprenta de carbon* babană la producerea BEV-urilor rămân alte e-hibe.
...Dar nu neg c-ar fi posibilă rezolvarea lor cu timpul (asta, ca replică a unora care ne reproșează *ura anti-e*, când de fapt ei se arată opaci la orice dialog argumentat.)
Un pas înainte evident față de Leaf -- și stilistic, și tehnic. Chiar dacă pare mai mare decât 4,60 m din cauza arhitecturii de semi-van dictată de dorința creării unui maxim de spațiu interior, profitând de propulsia electrică.
Nu-s fan SUVuri (e-SUVuri nici atât), nici fan Nissan, dar e de-ajuns să privesc pozele alăturate Ariya-iX3 ca să aprob calea japo-inovației vs. cea a e-cârpelii reciclate bavareze.
E f. bine că Tesla Y (un pic mai mare, dar muuult mai urâtă int./ext.) va avea încă un rival serios -- pe care eu cel puțin îl așteptam de la nemți.
P.S. Mă surprinde doar prezentarea prematură a mașinii (un an înainte de vânzarea-n Japonia și chiar mai multă așteptare pentru europeni), dar poate că nissan-san mai așteaptă o ieftinire a bateriilor?! ;-)
@pipo: No hard felings man, n-am bodyguarzi și de fapt nici mașină nu mai am de-o vreme. :-)
E așa de relaxant cum nu poți crede (exagerez un pic, că nevastă-mea are încă.)
Și de Suzuki m-am distanțat însă de când s-au aliniat la hibridizarea la ordin, deci nici gând de vreun Ignis.
...Care, repet, are un profil similar XC40-ului -- sau viceversa dacă vrei (și nu le scot din burtă, ca ex-ex-designer auto *pro* la VAG dominanții nemți, pe vremea când Skoda cea mai luxoasă era Felicia :-))
Ultimele comentarii
2333 in total