@Dan: Așa-i, laud Polestar-2 de parcă aș fi dealer Volvo, dar de fapt mi-a sugerat colegu @Arogantu că dacă-i mai critic suedezele mă trezesc zilnic pe pene... și nu de păun :-)
Serios acum, cererea pentru Polestar-2 e f. mare fiindcă-i relativ convenabil (spre deosenire de hyper-PHEV-ul lor 1 de 600 CP absurd de scump, pornind de la 155.000 €.)
P.S. Și-o să le mai laud chinezăriile suedezilor, că poate-mi fac reducere la o ciozvârtă de baterie nouă pentru kick-scuterul meu... electric, da, însă asta nu înseamnă c-am devenit electrocutat ireversibil. :-P
@ACE & Dan: La francezi costă 73.000 € iX3-ul *bazic* (OK, deloc chel) și 80.000 (!!!) versiunea f. bine echipată.
O Tesla Y va fi comparabilă cu Polestar-2 adică vreo 60.000 în versiunea cu autonomie de 505 km, 0-100 în 5,1 sec. și Vmax 217 km/h.
Recunosc că nu la fel de bine finisată, dar...
Concluzia (mea) rămâne aceeași: greu la deal cu grila mică. ;-)
Reply copy-paste că am obosit:
*"Verde-n față așadar, H. Fisker a fost -- și mai este -- un bun designer, dar ca biznisman una din două... sau chiar trei:
1. o catastrofă din cauză de hiper-optimism nerealist
2. un mega-țepar cu bună știință (găurile date de el - chiar dacă a avut abilitatea să nu semneze mai niciun contract -- depășesc 1.200 milioane $...)
3. un mitoman ajuns să creadă-n fantasmele lui (unic exemplu: declara că firma livratoare de baterii pt ex-Fisker Karma l-a băgat în faliment... după ce chiar el nu-i plătise, falimentându-i. :-p)
Nu vă mai zic că, acu +15 ani când a invitat jurnaliști la o firmă asociată care pretindea că fabrică graphen en-gros, ăia foloseau un DVD-writer ca să fabrice... fum. Sau rășini. :-)))
Noua lui gogoriță (e-SUV mai ieftinache decât Tesla-Y cică) e deci și ea doar abur curat-murdar :-) sprijinit pe niște rendering-uri debile.
Care hai să admitem că s-ar putea transforma într-un e-prototip funcțional cu niște milioane, dar e-producția de serie pretinde cu totul alte premise.
...Și mai ales mega-credite implicând un anume grad de încredere - întrebați-l pe Musk."
Supliment: un anume grad de încredere în Tesle diktat WallStreet-ului de f. sus... ori, mai precis (cu riscul să fiu asemuit cu stimabilul @inexo) -- de f. jos, adică unde mai fierb niște cazane cu hidrocarburi negre. :-)
@adi_10: Prețul e menționat în articol (am prostul obicei să le citesc integral, dar am omis și eu detaliul *fără taxe*.)
...Realitatea e deci mai tristă decât credeam, fiindcă:
*die Preise beginnen bei 68.040 Euro (16 Prozent Mehrwertsteuer) bzw. 69.800 Euro (19 % MwSt.*
Aham, deci cu TVA e cu 10K € mai scump decât Polestar-2, când de fapt suedezo-chinezul trebuia să fie cu 10K € peste iX3.
Concluzie: un BEV născut mort (poate doar părerea mea, normal, că hipnoza siglei poate face minuni... doamne-ajută BMW.)
@Green_Alex: N-ar trebui uitată Lada Niva... ;-)
Nu putem fi oricum 100% exacți în categorisirea strictă a tot-terenurilor în *veritabile* și *wannabe*, destule fiind SUV-urile capabile și-n teren greu (Subaru VX, Nissan Patrol, Mitsu Shogun Sport etc.)
Plus că vin tare din urmă Ineos Grenadier, Bollinger ori electrizantele Rivian și Nikola...
(n.b.-erată: Ultimele două vin de fapt din viitor ca-n SF-uri, dar vin sigur că înghit miliarde fără să fi vândut vreo caroserie măcar. :-P)
Ultimele comentarii
2333 in total