Negocieri cu VW: americanii de la Fisker vor să folosească platforma MEB pentru SUV-ul electric Ocean

de Paul Cosma
Marti, 14.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Start-up-ul american Fisker susține că negociază cu Volkswagen pentru ca viitorul SUV electric Ocean să folosească platforma MEB a grupului german, potrivit informațiilor Bloomberg. Producția lui Fisker Ocean ar urma să înceapă anul viitor, iar SUV-ul ar putea fi comercializat în Europa din 2022.

Ocean, SUV-ul electric dezvoltat de start-up-ul Fisker, a fost prezentat în cadrul Consumer Electronics Show din luna ianuarie.

Prețul anunțat pe piața din SUA este de 37.499 de dolari. Fisker Ocean va fi disponibil atât în versiune cu două motoare electrice, cât și într-o variantă cu un singur motor electric.

Americanii au transmis recent că vor să cumpere componente în “volum mare” de la alți producători, pentru ca viitorul model să fie accesibil.

Potrivit ultimelor informații, Fisker poartă negocieri cu Volkswagen pentru ca SUV-ul Ocean să folosească platforma MEB și baterii de la grupul german.

“Fisker negociază cu VW pentru o sursă de aprovizionare cu baterii, prin care Fisker să beneficieze de unul dintre cele mai mari contracte de aprovizionare cu baterii din lume,” au transmis americanii.

Planul Fisker este ca producția SUV-ului Ocean să înceapă în 2021. Chiar dacă 80% dintre comenzi plasate provin din Statele Unite, Fisker a decis ca noul Ocean să ajungă inclusiv în Europa din 2022, însă pentru început doar în trei țări: Germania, Norvegia și Danemarca.

De altfel, acestea sunt țările europene în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi pentru Fisker Ocean.

Via Bloomberg

Comentarii (5)

  • netam-nissan
    pai stati nitel, nu fisker astia v-au umplut rubrica de stiri cu celebra lor platforma electrică in 33 de variante?
    de fapt ce ma mai mir si eu nu stiu findca escrocul danez are mai mult talent la mangleli si suceli ca la design.
    15 0
  • ce să vezi, doar platforma de n-șpe variante ce era de ei, dar până la urmă nici pe aia nu o au... oare de ce citeam aproape lunar o stire cu ce o sa rupă ei gura târgului? Oare cine o să îi mai bage în seamă în momentul în care chiar o sa fie pe piață o mașină adevărată sub numele de Fisker.
    Ăștia sunt ca Ilie Dobre care cerea sa intre in direct sa anunțe un gol, dar doar el îl vazuse și când chiar era gol nu îl mai lăsau în direct până nu striga: "Gol cu mingea la centru"
    10 0
  • Fisker inca nu joaca la bursa ? Pacat.
    12 0
  • Reply copy-paste că am obosit:
    *"Verde-n față așadar, H. Fisker a fost -- și mai este -- un bun designer, dar ca biznisman una din două... sau chiar trei:
    1. o catastrofă din cauză de hiper-optimism nerealist
    2. un mega-țepar cu bună știință (găurile date de el - chiar dacă a avut abilitatea să nu semneze mai niciun contract -- depășesc 1.200 milioane $...)
    3. un mitoman ajuns să creadă-n fantasmele lui (unic exemplu: declara că firma livratoare de baterii pt ex-Fisker Karma l-a băgat în faliment... după ce chiar el nu-i plătise, falimentându-i. :-p)

    Nu vă mai zic că, acu +15 ani când a invitat jurnaliști la o firmă asociată care pretindea că fabrică graphen en-gros, ăia foloseau un DVD-writer ca să fabrice... fum. Sau rășini. :-)))

    Noua lui gogoriță (e-SUV mai ieftinache decât Tesla-Y cică) e deci și ea doar abur curat-murdar :-) sprijinit pe niște rendering-uri debile.
    Care hai să admitem că s-ar putea transforma într-un e-prototip funcțional cu niște milioane, dar e-producția de serie pretinde cu totul alte premise.
    ...Și mai ales mega-credite implicând un anume grad de încredere - întrebați-l pe Musk."

    Supliment: un anume grad de încredere în Tesle diktat WallStreet-ului de f. sus... ori, mai precis (cu riscul să fiu asemuit cu stimabilul @inexo) -- de f. jos, adică unde mai fierb niște cazane cu hidrocarburi negre. :-)
    14 0
  • @dan_grc,
    Nu inca, dar o sa intre curand, aparent.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru