Parcă nu mai e la fel de hidos ca înainte de facelift -- șampaniile alea le-au dat cred idei designerilor... nemți.
Ca să nu fiu prea răutăcios, artizanii interioarelor britanice rămân englezi și mai ales greu egalabili.
Altă chestie pozitivă (nu și pt. @PMC însă :-)) e că n-au reintrodus dieselul eliminat acum vreo doi ani.
Ceasul ăla care costa mai mult decât magaoaia a rămas însă sigur în ofertă, mai ales pentru clienții non-berbecalieni care au habar de simbolistica livrată la pachet cu uber-SUV-ul.
Nu mai intru totuși în detaliile simbolistice conexe arhi-sistemului babilonian (efectiv diabolic, fiindcă altfel nu le-ar asigura clienților de Bentley mălaiul necesar), că ajung și eu la glumeți ca celebrul coleg al lui netam-nissan. :-)
P.S. Probabil cel mai complet articol pe tema pomenită mai sus:
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/fonctionnement-d-une-auto/s-1751-amortissement-citroen-advanced-comfort.php
...în care se și compară în detaliu actualul sistem Citroën *Advanced Comfort* cu fosta suspensie hidropneumatică *Hydractive*, net superioară.
...Dar (mult) mai scumpă de produs și necesitând anumite operațiuni de întreținere periodică -- de unde au rezultat unele lăcrimații :-) ref. la fiabilitatea slabă, nejustificate însă (doar poate pentru habarniștii neglijenți.)
Morala: și originalitatea... funcîională costă deseori, dar sacrificarea ei de dragul economiilor e o soluție riscantă, cu rezultate istorice nu tocmai pozitive (și) pentru Citroën.
@Sifor: https://www.automobile-magazine.fr/lexique/297-butees-hydrauliques
...e linkul unde afli mai multe despre *capetele / stopurile hidraulice* ale amortizoarelor Citroën (dar nu numai) care asigură un confort superior, deși greu comparabil cu al fostelor suspensii hidropneumatice la care francezii au renunțat din motive de... ghici ciupercă-ntr-un picior, COSTURI.
...Suspensii care, culmea, asigurau și o ținută de drum f. dinamică (puțini știu că o versiune Xantia haut-de-gamme a fost campioană absolută la *testul elanului*.)
Și AM ar face poate bine să bage un articol dedicat temei, că eu am obosit plus că alde @Marean m-ar *pălmui* și mai roșu. :-)
În rest, un Citroën în stilul ăsta m-ar fi tentat și pe mine doar dacă ar fi avut dimensiuni de C3 (max. 4 m lungime), dar și motorul 1.2 Puretech de 155 CP... plus cutie de viteze manuală.
Fiecare cu fixurile lui deci, amicul @PMC având de ex. unele diametral opuse (diesel + automatică.) Iar @Edikkk cu totul altele. Și de @fan-skoda nu mai zic. :-)
Așa cum prevedeam ochiometric, e mai mare și decât noul Peugeot 2008, aflat la limita superioară a segmentului B (L/amp. 4,36 / 2,67 m vs. 4,30 / 2,60 m) -- apropo de asta, atenție AM că-n rubrica *mașini noi* 2008-ul apare cu datele VECHIULUI 2008 la dimensiuni !!!
Compararea noului C4 cu cele vreo 24 crossovere din tagma B-urilor gen Puma-Juke-Arona-T-Cros etc. nu e deci relevantă.
Fiindcă nu mai e vorba de o subcompactă nici pe departe (C3 și 208 au 2,54 m ampatament), dar din e-autonomia bună deducem că aerodinamica noului C4 e superioară și 208-ului.
În rest, cred că asemănările cu Toyota C-HR se rezumă la faptul că ambele au 4 roți și volan. :-) A, și tabletă, uitasem.
Ultimele comentarii
2333 in total