Să fie primit -- e-bonusul austriac sau nu, că tot pomană injustă e pentru cei care deja *are valoare* de un BEV nou.
Ceva mai eco-justificat îmi pare însă ajutorul lor pentru e-biciclete, de 1.200 € (probabil că și pt. mici e-scutere / trotinete), la noi cei aprox. 700 € (3.500 lei parcă) fiind acordați mai nou doar pentru motociclete electrice din câte știu.
Nu mai repet și de ce *mica* e-mobilitate urbană e mai logică pe două roți decât cu e-SUV-uri, că devin agasant și pentru mine-mă.
F.ragil
O.ricând,
R.ar
D.urabil?
Nu por să cred (împreună cu @ACE-Craiova) se oltenii fabrică așa ceva. :-)
Serios acum, n-am posedat niciun Ford din motive pur subiective, dar proiectarea lor cam... labirintică o pot confirma.
E de dată mai recentă însă hiba, fiind o vreme când Focus de ex. (prima generație) conducea în clasamentele fiabilității... ca să nu mai vorbim de preistorie. :-P
Ontopic @F-150, are calitățile lui tractorașul-sufragerie, dar mă îndoiesc (cu date) că toate jdemilioanele de cumpărători din ultimii 38 de anișori sunt din categoria meseriașilor sau fermierilor din poze. Și nici măcar din a proprietarilor de yachturi.
*Friming-posing* etc. ș.a.m.d. sunt însă psihologii abil induse și apoi exploatate de marketing, într-un peisaj social în care nu doar F-150 e -- pentru destui -- mai mult trend decât necesitate.
@dan_grc: Mă întreb dacă UNII nostalgici ai motoarelor L6 aspirate... și puțin decedate BMW nu vor trece cumva în tabăra dușmană. :-)
Adică nu numai pe motive de garanție extinsă.
În rest, Mazda nu-mi par chiar de plâns ca alți japi (Mitsu-Nissan) și vor avea mereu fanii lor.
Probabil că se mulțumesc cu 1,5 milioane mașini vândute anual, chiar dacă zvonurile privind preluarea lor de alții mai... grandioși circulă de pe când eram (mult) mai tânăr.
(Disclaimer -- e doar o părere de AM-chibiț, deci nu aștept aplauze... verzi. :-))
Erată - Nu X-ul, ci G-ul de 150 CP îmi pare preferabil la vreo 24K, X-ul bazic de 180 CP ceva mai economic fiind chiar mai ieftin (23.590 €), dar mai complex cu compresorul ăla și oarecum riscant de luat la început de carieră.
@nume: Corect, iar datele lui 3-Turbo vor fi oricum confirmate curând, chiar dacă lipsite de interes practic în UE -- o piață nu f. importantă pentru Mazda, dar nici neglijabilă.
(n.b.: Suzuki au început deja să mă enerveze :-) cu noile lor așa-zise hibride *mild* aplicate și Swift-ului Sport castrat acum spre 130 CP, dar se adaptează și ei săracii la eco-obsesiile ne-aleșilor noștri.)
@someone: Da, toate sursele indică un turbo 2.5 *cumințit* cumva, taman fiindcă e rezervat americanilor (și Australiei poate, unde Mazda 3 e încă nr. 1 la compacte.)
@PMC: Îi înțeleg pe yuppies călare doar pe apps că n-au habar de schimbatu vitezelor sus în ture... dar și tu, Brutus ? :-)
Serios acu, am condus *leșinătura* G de 122 CP și e OK dinamic, ca să nu mai repet că tinde spre premium în rest... iar X-leșinatul de 180 CP e chiar prea zglobiu pentru deal-valea mioritică.
De fapt X-versiunea recentă de *numai* 150 CP pare preferabilă, la vreo 23K € preț listă... te-ai gândit cred la Golful-8 cu ăia 30.000. :-)
Personalmente aștept însă o posibilă Mazda 2 Skyactiv-X (1,5 l și 130-140 CP) ca să devin poate clientul lor, că 3-ul e prea mare pentru gusturile (sau hachițele) mele.
Ultimele comentarii
2333 in total