@PMC -- Fiecare cu damblalele lui, așa că rămân adeptul mașinilor cu personalitate - ca stil și nu ca defecte / capricii.
D-aia am avut doar două mașini *normale* în (prea) lunga-mi viață -- un A4 Avant și un Opel Omega --, și alea cumpărate la presiunile nevestei :-P (dar precizez că nu aș fi cedat kilobarilor casnici :-) dacă ar fi fost unica mașină-n familie.)
Cu istoria designului Opel cam subscriu însă la ce spui, chiar dacă influențat poate de ceva amintiri neplăcute (în 1990 m-au torturat cu 1001 cereri de proiecte pe când mă bewerbuiam pt job de designer la nemți... ca în final să mă respingă, spre deosebire de VW... dar tot nu le înghit dieselurile VAG trucate, hehehe.)
Concluzie: mișto noul Mokka, dar -- mai ales după noua alianță Toyota-Suzuki -- tot japonezele vor rămâne desupra tuturor !!! :-)
Salut și eu revenirea la ...hai să-i zicem *normalitatea inexorabilă*, deși nu prea e (prietenii știu de ce. :-))
Tot offtopic (adică #elektrikk), nu-s așa sigur ca tine,stimabile @zărne deci, că listele fiabilității vor fi prea zdruncinate în *viitorul luminos*.
Și vorbesc din surse concrete, adică din gura câtorva proprietari de electrice europene vs. ale altora... coreene (amici posesori de e-Nissan Leaf n-am totuși, iar Taiota :-) sau noii lor parteneri Suzuki au avut motive solide să nu se fi aruncat... încă în e-trendul ăsta -- repet, forțat deocamdată.)
Ca să nu mă lungesc însă prea mult, și BEV-urile au probleme de fiabilitate !!! Preponderent electronice, evident... dar și majoritar *europene* (nomina odiosa -- nu dau nume de mărci că poate-i vorba de *lămâi* fabricate lunea / vinerea).
Unele f. săcăitoare, te asigur, chiar dacă rezolvabile-n garanție.
Back ontopic, prima hibă a noului Defender prin prisma standardelor de offroader *autentic* îmi pare... gigantismul, cu corolarul lui inevitabil -- greutatea de tanc, în ciuda structurii din aluminiu a caroseriei monococe, f. rigide ce-i drept (n.b.: la fel de *aluminizat* era și vechiul Defender, deci nu rugina acuzată de cineva mai sus era problema lui, ci altele.)
Repet, poate-s eu cârcotaș ca *ne-bine-crescut* la doar 1,70 m și altora mai spre 2 m le-o pica perfect interiorul de catedrală, dar ca pasager eu m-am simțit piedut în spațiu. :-)
Pur teoretic deci, m-ar tenta doar ceva similar Defender-ului 90 *scurt*, dar redus și el cu 10% în toate dimensiunile (cca. 4 m lungime și 1,80 lățime / înălțime).
Păcat că nici Taiota nu mai fabrică așa ceva (gen RAV4 generația 1+2), iar suvulețele subcompacte actuale sunt orice, numai off-roaders NU.
@McCrysT: Confirm, Daihatsu e (sau a fost pentru noi europenii năzuroși de care a fugit in 2014) o marcă mult subevaluată, la fel și Sirion, pe care nevastă-mea îl plânge deja (a împlinit și majoratul britanic la 21 ani :-) și la toamnă ia drumul Rabla că-i mâncat de rugină, deși indestructibil mecanic la +300K km.)
Pur anecdotic, în cei 8 ani de când îl are nu a trebuit nici să-i reîncarce freonul AC...
Sper ca mult mai forțosul dvs. Sirion să aibă viață și mai lungă, că-i și mai distractiv.
Tot offtopic și tot prin prisma aproape-pensionării, eu nu prea am vise electrice, dar mă bate gândul la o altă *ciudățenie* ignorată de mulți, adică un Daihatsu... Copen ! :-P Am de săpat însă, nu glumă, ca să găsesc unul mai recent pe la nemți, unde nu mai e prea abordabil însă că devine cumva *collector*.
Back ontopic, Mokka ăsta nou concurează (părerea mea doar, evident) cu noul crossover Yaris Cross pt titlul de cel mai reușit design subcompact -- segment în care hibridele (noul Captur inclus) prevăd că se vor vinde mai bine ca electricele.
@fănel: Errare humanum est, deci nu-i bai -- și eu mă cam miram, fiindcă cca. 4 l/100 km pot scoate la drum lung doar cu Sirionul Daihatsu al nevesti-mii (989 cmc și 56 CP :-))
Back ontopic, MX30 e chiar compactă la 4,40 m lungime vs. subcompacta veritabilă e-Mokka (4,15 m) și plusează mult ca echipare de serie fie și-n versiunea de bază, la un preț cam egal cu cel previzionat pentru un e-Mokka mai haut-de gamme.
OK, autonomia japonezei e cum e, dar neamțul ăla niponizat bine descusut de Mircea Meșter ne-a (sau m-a) lămurit care a fost filosofia lor.
Karma AM e salvată cu așa un test-drive (și bine scris de B.M.), după o lună jumate de *secetă*.
Am comentat însă destul la tema Defender ca să mai plusez cu ceva -- poate doar desemnarea mastodontului 110 LWB ca ideal *pentru celibatari* nu prea merge, când există și 90-ul cu două uși lung de numai 4,30 m.
A, și nici Vmax de 191 km/h nu pare limitată de aerodinamica de șifonier, că-i aceeași și pt benzinarul de 2.0 l / 300 CP.
Concluzie (strict personală): dac-aș avea bani mai mulți decât pentru eugenii (și mai rar șaorme :-)) mi-aș trage cel mai simplu-rustic (dar cam prea electronico-asisto-complex deja) Defender 90 de 300 CP benzină, nemetalizat, neaccesorizat și cu roți de tablă.
Să nu uit: și cu discount de minim 20%, că merge sigur... :-)
Ultimele comentarii
2333 in total