@PMC: Îți spun eu că-s mai istoric-atent -- are un turbo-motoraș tri-, dar decent ca putere (125 CP cred) pe Focus-ul lui domnul fănel... sau mai exact v(i)ănel (prietenii știu de ce.)
Dar în niciun caz mircel, :-) cum sugera cândva @inexo -- garantez ca analist semantic amator. În fine, pe multi-premiatul 1.0 Ecoboost l-am forjat doar pe Fiesta și-mi place, cu excepția lipsei practic totale a frânei de motor.
În rest, cu BEV-urile rămâne cum am stabilit -- perfecte pentru fâțâială, dar și livrări prin orașe, dar nici peste 10-15 ani pentru croaziere.
A, subscriu că și pentru troti-bici-scutere-motociclete merg bateriile de laptop actuale, deși *obosesc* direct proporțional cu micimea lor și nu-s deloc ieftin de înlocuit.
Zic asta din proprie experiență cu e-scuterul meu, pe care l-am și upgradat recent de face și wheelies, deși cam anemice. :-)
P.S. Va veni și timpul când lumea se va întreba, în fine, dacă poate supraviețui propriei stupizenii și pe felia e-isteriei impuse acum.
@andrei: E cam așa cum zici, iar cei care visează e-autonomii REALE de +400 km la bani puțini rămân niște visători -- deocamdată.
Ontopic, nici acum mai micuțul Mokka (și decât Crossland, nu doar vs. 2008-ul de 4,30 m) nu va face excepție de la regula *practica ne omoară*, masa proprie redusă cu 140 kg fiind valabilă, evident, doar pentru versiunile ICE comparabile cu fosta generație.
Platforma o fi ea CMP; da-n versiunea mai scurtă, identică cu a lui DS3 e-Crossback (4,12 m), care, testată în viața reală (dar nu pe ger) parcurge cca. 250 km în oraș, 190 pe șosea și doar 150 km pe autostradă.
Repet, mașina-i OK, dar dacă viitoarea Sandero Stepway vine și-n versiune PHEV similată lui Clio-5 și la un preț... de Dacie, pare preferabilă pur-electricelor PSA-Opel. Dar și lui Zoe de fapt.
Sincer, noul Mokka e mai simpatic decât mă așteptam și mult mai reușit ca fostul, dar și ca fratele 2008.
Designerii Opel au nimerit bine profilul de maxi-Adam și *fața* mai simplificat-elegantă comparativ cu concurența crossoveristă.
Interiorul nu rupe gura târgului, dar pare ergonomic cu comenzile pt. climă separate (din ce se vede.)
Standardizarea platformei electrice nu-i vreo surpriză, dar bine că există ca opțiune (poate și mai accesibilă ca preț vs. e-2008.)
Doar aparent offtopic, la francezi s-a propus recent limitarea vitezei pe autostrăzi la 110 km/h (de către un așa-zis comitet eco-popular cică... mai bine-i ziceau direct iacobin :-)), pe lângă majorarea *malus*-ului deja gigantic spre nelimitat (acu-i max. 20.000 €.)
Intenția clară (pentru unii ne-talibanizați) e favorizarea BEV-urilor, a căror autonomie se știe că scade alarmant la 130 km/h.
Întrebarea e câți francezi ar mai fi dispuși să plătească taxele (mari) autostradale în noile condiții.
@Green_Alex: Subscriu... fără să mai repet că nu suntem p-aici ca să avem neapărat dreptate. Iar diverse teorii -- fie ele logice --, dacă-s expuse cu intenția de impunere, n-au vreo șansă de a convinge pe cineva.
Având destui neuroni în dotarea de serie, :-P te vei convinge însă singur cu timpul de adevărul unor aparente *aiureli*.
P:S. Fiecare vârstă cu drumurile ei -- la anii tăi și eu căutam drumuri ne_bune. :-) Tot pe două roți, dar și pe una de fapt.
Back ontopic, acu m-ar tenta un Defender, dar la bănetul cerut aștept ca JLR să scoată un ATV. :-P
@mip+zărne+inexo: Salve @all-of-you guys, așa-i cu gaura asta de covrig care strică planuri și local, darămite trans-continental...
Mai *vorbim* însă p-aici deocamdată în așteptarea unui 2021 mai bun, chiar dacă semne nu prea sunt pt mine cel puțin (deși unul cu x în nick-name :-) e cam fantomatic de pare că vorbesc singur când mai apuc să-i răspund) .
Mulțam oricum din nou pt invitația *în club* -- când și dacă m-oi limpezi cu hopul actual om comunica și mai direct.
Ref. la hălăduit (auto)mobil în natură, HYMER-e de genul celor din clip rămân chiar himere pt mulți din cauza prețului.
Iar majorarea artizanală a gărzii la sol cu mai mult de 2-3 cm presupune și amortizoare noi mai lungi, nu doar înălțătoare (preferabile-s seturi complete incluzând și alte arcuri.)
Și mai ontopic adică strict @Defender, curios fiind am avut chiar ieri ocazia să dau o mică tură într-unul, deși doar ca pasager (n-am simulat că am portofelu prea gros amicului care mi-a aranjat plimbarea.)
Oricum, am fost doar pe asfalt -- teritoriu pe care din păcate și majoritatea viitorilor apropitari vor rămâne cu monstrulețu.
Era un 110 diesel de 240 CP (normal la noi, unde versiunea scurtă și/sau pe benzină n-o să aibă mult succes) și hiper-dotat ca mai toate showroom-ispitele. :-P
Pe scurt, e f. mare nu doar pe dinafară, dar și surprinzător de vioi + extrem de silențios pentru un *tractor*. Ergonomic nimic de reproșat interiorului, dar spartan înseamnă cu totul altceva.
Copacii lui @Edikkk sigur îl vor adora.:-)
Ultimele comentarii
2333 in total