Opel prezintă noul Mokka-e: versiunea electrică a SUV-ului german are 136 CP și autonomie de până la 322 de kilometri

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 24.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a prezentat noua generație Mokka. Pentru moment, oficialii constructorului german au oferit imagini și informații referitoare la versiunea electrică Mokka-e. SUV-ul va fi echipat cu un motor de 136 CP și cu o baterie de 50 kWh.

În urmă cu două luni, Opel a demarat campania de promovare a noii generații Mokka. Acum, producătorul german a publicat primele imagini și informații referitoare la Mokka-e, versiunea electrică a noului SUV.

"Noul Mokka va reuși să stârnească admirația tuturor, iar acest lucru o să schimbe percepția acestora cu privire la brand-ul nostru. Cu Mokka reinventăm Opel și lansăm o nouă filozofie de design", a declarat Michael Lohscheller, șeful Opel.

Oficialii producătorului german nu au oferit detalii complete despre noul Mokka-e, însă au menționat că SUV-ul are un ampatament mai mare cu 2 mm (2.557 de mm) comparativ cu vechea generație, în timp ce lungimea este mai mică cu 125 de mm (4.150 de mm). Noul Mokka este mai lat cu 10 mm, iar consolele sunt mai scurte cu până la 66 de mm.

În ciuda acestor modificări, noul Mokka-e va oferi un portbagaj cu un volum de 350 de litri, valoare apropiată de cea a vechii generații (356 de litri).

Pentru partea frontală, nemții au pregătit un element de design denumit Vizor. Acesta a fost introdus în premieră în 2018 pe conceptul GT X Experimental, un prototip care anticipa viitoarea direcție de design a mărcii din Russelsheim. Farurile, luminile de zi, grila frontală, camerele video și senzorii sistemelor de siguranță fac parte din segmentul de design numit Vizor. În centrul acestuia se află logo-ul Opel. Toate versiunile noii generații Mokka vor fi echipate standard cu faruri cu LED, însă clienții vor putea opta și pentru farurile IntelliLux LED Matrix.

Pentru interior, Opel a pregătit un instrumentar digital de bord "lipit" de ecranul sistemului de infotainment.

Conform oficialilor producătorului german, instrumentarul de bord va putea fi comandat în versiuni de până la 12 inch, în timp ce ecranul sistemului multimedia va avea versiuni de 7 inch sau 10 inch. În materie de sisteme moderne, Opel introduce un cruise control adaptiv cu funcție stop & go. Acesta va transforma noul Mokka într-un vehicul semiautonom în anumite situații de trafic. Tot pe lista noutăților se află și sistemul Active Lane Positioning.

Noul Opel Mokka are la bază arhitectura CMP (Common Modular Platform) și este mai ușor cu până la 120 de kilograme comparativ cu vechea generație. 

Opel Mokka-e va fi echipat cu un motor electric cu 136 de cai putere și 260 Nm, valori identice cu cele oferite de "fratele" Peugeot e-2008. Șoferii vor putea opta pentru trei moduri de rulare (Normal, Eco și Sport), iar viteza de top a fost limitată la 150 km/h.

Motorul electric este alimentat de la o baterie cu capacitatea de 50 kWh, iar autonomia calculată conform standardului WLTP este de până la 322 de kilometri.

Bateria poate fi încărcată inclusiv la stații rapide cu puteri de 100 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează 30 de minute. Alternativ, Mokka-e suportă și încărcare la stații de 7.4 kW și 11 kW.

Conform oficialilor Opel, noile Mokka și Mokka-e vor fi disponibile pentru comandă începând cu vara acestui an, livrările urmând să demareze în prima parte a anului viitor.

Comentarii (30)

  • Sincer, noul Mokka e mai simpatic decât mă așteptam și mult mai reușit ca fostul, dar și ca fratele 2008.
    Designerii Opel au nimerit bine profilul de maxi-Adam și *fața* mai simplificat-elegantă comparativ cu concurența crossoveristă.

    Interiorul nu rupe gura târgului, dar pare ergonomic cu comenzile pt. climă separate (din ce se vede.)
    Standardizarea platformei electrice nu-i vreo surpriză, dar bine că există ca opțiune (poate și mai accesibilă ca preț vs. e-2008.)

    Doar aparent offtopic, la francezi s-a propus recent limitarea vitezei pe autostrăzi la 110 km/h (de către un așa-zis comitet eco-popular cică... mai bine-i ziceau direct iacobin :-)), pe lângă majorarea *malus*-ului deja gigantic spre nelimitat (acu-i max. 20.000 €.)

    Intenția clară (pentru unii ne-talibanizați) e favorizarea BEV-urilor, a căror autonomie se știe că scade alarmant la 130 km/h.
    Întrebarea e câți francezi ar mai fi dispuși să plătească taxele (mari) autostradale în noile condiții.
    38 7
  • Și emblema e puțin modificată. Îngustată, iar numele mărcii apare la baza inelului siglei și nu sus ca până acum.
    18 3
  • ACE - Craiova
    Chiar arata foarte bine, atat in exterior cat si in interiorul autovehiculului.
    Destul de apropiat dpdv tehnic de fratii de grup PEUGEOT 2008, CITROEN e-C4 s.a....

    Apreciez faptul ca are valoarea volumului portbagajului (350 litri) situata intre cea a HYUNDAI Kona Electric (331 litri) si cea a KIA e-Niro (451 litri).

    Este foarte bine ca are posibilitatea incarcarii lente la priza trifazica de 11 kW!

    Personal nu apreciez faptul ca are autonomia electrica mai mica de 400 km WLTP.

    Sa vedem si preturile versiunilor de echipare!

    MULT SUCCES OPEL!!!!
    31 18
  • andrei
    dar ce, asta era masina de drum lung de iti trebuie atata autonomie? problema nu e ca are 300 si ceva, problema e ca daca o incarci doar pana la 80% (cum recomanda ei) si mai e SI f frig sau f cald, ajungi cu atuonomie poate si sub 200. ceea ce devine enervant chiar si doar pt mersul in oras. totul e sa ai unde sa incarci.

    oricum vine o avalansa de electrice pt sunt obligati de la anul sa aiba noxe f mici per flota de modele. si nu poti altfel decat daca vii cu electrice, plugin etc.
    22 7
  • @andrei: E cam așa cum zici, iar cei care visează e-autonomii REALE de +400 km la bani puțini rămân niște visători -- deocamdată.

    Ontopic, nici acum mai micuțul Mokka (și decât Crossland, nu doar vs. 2008-ul de 4,30 m) nu va face excepție de la regula *practica ne omoară*, masa proprie redusă cu 140 kg fiind valabilă, evident, doar pentru versiunile ICE comparabile cu fosta generație.

    Platforma o fi ea CMP; da-n versiunea mai scurtă, identică cu a lui DS3 e-Crossback (4,12 m), care, testată în viața reală (dar nu pe ger) parcurge cca. 250 km în oraș, 190 pe șosea și doar 150 km pe autostradă.

    Repet, mașina-i OK, dar dacă viitoarea Sandero Stepway vine și-n versiune PHEV similată lui Clio-5 și la un preț... de Dacie, pare preferabilă pur-electricelor PSA-Opel. Dar și lui Zoe de fapt.
    30 5
  • " ceea ce devine enervant chiar si doar pt mersul in oras "

    :))))

    Dle Andrei dar mergeţi peste 300 km în cercuri în oraş, până să vă hotărîţi să ajungeţi la destinaţie ?

    :)))

    Cât despre autonomia reală nu e chiar aşa mare diferenţa.. WLTP înseamnă cu AC oprit şi geamurile deschise
    19 28
  • Retro-electro! Imi place. Am vazut de curand un e-2008 si moaca arata oribil fata de acest Mokka.
    Spor la vanzari si mai vioi cu infrastructura!
    22 2
  • Faina masinuta. Ma bate gandul sa-mi iau. Stie cineva cate statii de 100kW sunt in Bucuresti si pe unde?
    16 11
  • ACE - Craiova
    @Gina

    Prietenul oricarui posesor de electrice din lume: www.plugshare.com
    22 9
  • Vanzarile modelului ar trebui sa inceapa din aceasta toamna.
    Preturile anuntate (autobild.de):
    - motoare clasice - de la 21.500 Euro, in Germania;
    - de la 35.000 Euro - varianta electrica.
    21 6
  • Multumesc, nu stiam ca sunt asa de multe statii in Bucuresti.
    19 9
  • 322 km e autonomia maxima in modul (de rulare) Normal. Opel spune ca in modul Eco se poate obtine o autonomie superioara, dar nu precizeaza si valoarea exacta.
    16 5
  • Germania are acum 20.000 de statii electrice de incarcare.

    In anul 2030 si-a propus sa aiba 1.000.000 de statii electrice.

    Viitorul este mai mult decat cert: lumea merge spre instalatii fotovoltaice, ferme eoliene, energie hidro, pompe de caldura, sisteme cu recuperatoare de caldura, combustibilii fosili vor fi evitati din ce in ce mai mult indiferent daca ne place sau nu asta tuturor.
    20 16
  • 136 de CP si 260 Nm. :))) 50 de kwh inseamna maxim 200 de km in utilizare normala. Deci nu de-alea cu vant din spate, pe 21 de grade si la vale. Ci in conditii normale, cu AC sau caldura pornita, cu ploaie, vant, panta, alea-alea. Si cum va spun, autonomia va 180 - 190 de km cu o baterie plina. Sa le uram succes inteligentilor care vor da bani de un A4 nou-nout pe asa ceva. :)

    Am facut in Romania un drum lejer, cu viteza legala si un pic peste (cca 100 de km/h), masina goala, partial cu AC pornit, cauciucuri de iarna ca nu m-am sinchisit sa le schimb inca. Consum? :) 3.6 l/100 de km. :)

    Luati-va voi electrice si stati la cafele pana la infarct ca sa incarcati bateriile de laptop.

    Eu raman la chestiile sigure: Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :D
    15 20
  • recent (iun acest WE) ....340km, trecut muntii de 2 ori, 2 persoane, cateva bagaje, AC 80% din timp, vit medie 68km/h, consum 3.9l%. Benzina turbo. Ce dracu sa fac cu un rht puturos de diesel?

    Dar maine mi-as lua o electrica
    17 8
  • ACE - Craiova
    @Gina
    You are very welcome!

    O veste trista de la Catalin Striblea azi de dimineata:
    In Romania suprafata medie a padurilor scade cu 3 ha/ora, insemnand un total de 72 ha/zi....26.280 ha/an. Este mult sau putin?!
    Eu zic ca este FOARTE MULT!!!!

    Doar 35% din romani au acces la reteaua de gaze naturale in timp ce in Ungaria procentul populatiei cu aceasta facilitate este de circa 90-95%!

    In judetul Dolj de exemplu peste 50% din apa este NEpotabila, in comune, chiar daca de doar cativa ani s-au construit retele noi-noute....

    Ce lasam in urma noastra peste "n" ani?! O tara poluata, secatuita de resurse, plina de datorii, parjolita si (aproape) desertificata?!
    Sau ne dorim - cat mai curand - sa avem o tara CARE STIE CE VREA?! Mai putin can-can si mai multe LUCRURI POZITIVE, CONCRETE: infrastructura (energie electrica, gaze, apa, canalizare), un standard de viata cat mai bun, cu sisteme de sanatate si educational de foarte buna calitate, bun simt pe strazi si autostrazi, paduri MAI MULTE, o datorie publica IN SCADERE etc....

    Acum strict on topic. Modelul OPEL Mokka-e se va produce in fabrica grupului din Franta, de la Poissy (unde se produce si modelul DS3 Crossback)
    16 4
  • #fanel: ce râșniță penibila de motor ai? Cumva 1L in 3 cilindri? :) Cu ce viteza ati mers? 100 de kmph pe coborare, ca sa scoti media aia? :))
    9 12
  • nu, n-am reusit sa ating 100km/h in coborare pe serpentinele de la Toplita spre Bicaz si Toplita spre Reghin. Un alt segment virajat (pentru cei carora le place sa isi foloseasca cutia de viteze),un drum excelent, si asfalt impecabil: Galatii Bistritei - Lechinta - Matei - Morut - Fantanele - Tagu - Sarmasel Gara.

    PS respectat +10km/h limitele de viteza in localitati
    10 2
  • @PMC: Îți spun eu că-s mai istoric-atent -- are un turbo-motoraș tri-, dar decent ca putere (125 CP cred) pe Focus-ul lui domnul fănel... sau mai exact v(i)ănel (prietenii știu de ce.)
    Dar în niciun caz mircel, :-) cum sugera cândva @inexo -- garantez ca analist semantic amator. În fine, pe multi-premiatul 1.0 Ecoboost l-am forjat doar pe Fiesta și-mi place, cu excepția lipsei practic totale a frânei de motor.

    În rest, cu BEV-urile rămâne cum am stabilit -- perfecte pentru fâțâială, dar și livrări prin orașe, dar nici peste 10-15 ani pentru croaziere.
    A, subscriu că și pentru troti-bici-scutere-motociclete merg bateriile de laptop actuale, deși *obosesc* direct proporțional cu micimea lor și nu-s deloc ieftin de înlocuit.
    Zic asta din proprie experiență cu e-scuterul meu, pe care l-am și upgradat recent de face și wheelies, deși cam anemice. :-)

    P.S. Va veni și timpul când lumea se va întreba, în fine, dacă poate supraviețui propriei stupizenii și pe felia e-isteriei impuse acum.
    22 5
  • Sunt putine lucruri de care poate fi omul sigur in viata. In cazul meu, asta e ca nu as cumpara motor de 1 L niciodata. Hai, fie, un Smart cu motor de 1 L as lua, e adevarat, numai ca de-alea nu de mai fac, pentru ca sunt unii destepti rupti de realitate care iau decizii in domenii pe care nu le stapanesc. In fine...

    Un Focus cu motor de 1 L, inseamna practic o masina cu care mergi doar in oras. De pe la 110 - 120 kmph incolo, acceleratia s-a risipit in ceatza serii. Ai pierdut-o pe drum. Nu sunt nu stiu ce vitezoman, dar n-o sa pun niciodata botul la "productiile" industriei auto ideologizate.

    Fiecare pasare pe limba ei piere. Abia astept sa inceapa sa se vada efectele de bumerang ale prostiei institutionalizate pe care minunatii manageri au imbratisat-o cu ochii umezi. Porcaria e ca nu ei vor suferi. Isi vor lua in continuare bonusurile nesimtite, la fel cum si le-au luat si bancherii care au distrus economia mondiala acu' vreo 10 ani. Vor suferi tot cei care trag la banda. Majoritatea nu vor sti niciodata ce i-a lovit.
    10 5
  • EXACT DLE X !

    Dar unii vor tractoare alţii vor nave spaţiale

    Depinde fiecare în ce epocă trăieşte
    12 14
  • Mai ales pentru că mi-este extrem de greu să cred că un Focus ar atinge consumul ăla de 3,9%, dar și pentru că așa reținusem, ecoboost-ul la care vă referiți cred că echipează o Fiesta.
    O mașină fâșneață cu acel motor, comparabilă ca spațiu în portbagaj, însă mult mai echilibrată și care nu constrânge utilizarea doar în oraș.
    Cu Mokka îl compar, de la care probabil se așteaptă să atragă clientele actuale de Corsa, Fiesta și altele.
    11 4
  • absolut infioratoare lipsa franei de motor pe Focus. Dincolo de lipsa placerii utilizarii ansamblului motor-cutie in abordarea agresiva a virajelor in panta, placutele de frana/discurile devin la un astfel de stil de mers materiale de unica folosinta. Bleah !!!! :( Oricat de smecher te poti declara ca umbli fin-finut cu piciorul pe pedala de frana inainte de viraj nu poti suplini aproape deloc frana constanta si sigura a unei trepte de viteze inteligent alese. Asta e.

    @Kap...mi-am revazut comentariul. Ma declar TAMPIT cu acte in regula. Consumul NU a fost de 3,9% ci 4,9%. Iertare tuturor :(

    Consumuri de 3,8-3,9 se pot face dar in conditiile mentinerii unor viteze constante si a cunoasterii foarte bune a traseului.

    revenind la subiectul articolului....MX30 intra in categoria acestui Mokka. Dar ca pret, autonomie si spatiu interior....hmmm, japonezul a cam pierdut startul.
    11 4
  • @fănel: Errare humanum est, deci nu-i bai -- și eu mă cam miram, fiindcă cca. 4 l/100 km pot scoate la drum lung doar cu Sirionul Daihatsu al nevesti-mii (989 cmc și 56 CP :-))

    Back ontopic, MX30 e chiar compactă la 4,40 m lungime vs. subcompacta veritabilă e-Mokka (4,15 m) și plusează mult ca echipare de serie fie și-n versiunea de bază, la un preț cam egal cu cel previzionat pentru un e-Mokka mai haut-de gamme.
    OK, autonomia japonezei e cum e, dar neamțul ăla niponizat bine descusut de Mircea Meșter ne-a (sau m-a) lămurit care a fost filosofia lor.
    15 4
  • @Fanel: nici eu nu credeam nicio clipa acel consum. Dar n-am mai zis aici asta pentru ca si asa ma urasc unii cu spume ca tin cu Dieselache... Dar ma bucur ca ai corectat oroarea. :) Daca un Focus cu motorul ala ar reusi asemenea consumuri, ar face multi prozeliti din tabara Dieselarilor.

    Eu raman la idelie mele putine, da' fixe: There's NO replacement for displacement! (Credeati ca zic iar de Diesel, este? :))
    6 3
  • E cel mai reușit Mokka de până acum. Am urmărit mașinuța asta de când a apărut, mi-a plăcut, dar asta e deosebită. In ce privește varianta electrificată, a apărut un pic cam târziu pentru mine... Dacă acum 15 ani citeam despre mașinuțe pe pile de combustie, acum 10 ani visam încă la o mașinuța pe care și-o încarc noaptea în garaj și să fac zilnic naveta, între timp... se apropie pensionarea, veniturile se reduc și visele se spulberă...
    D-le @Kirotractor "fiindcă cca. 4 l/100 km pot scoate la drum lung doar cu Sirionul Daihatsu al nevesti-mii (989 cmc și 56 CP ". Daihatsu Sirion 2001 - 2005 are cel mai bun consum dintre benzinare... Și a mea soție are un Daihatsu Sirion (1289 cmc, 109 CP la 840 kg masa mașinii) consumul este de neegalat dacă se apasă accelerația cu simț și răspundere. Doar că la varianta Sirion Rally, la un condus sportiv, consumul de dublează pur și simplu. ◉‿◉
    7 2
  • @McCrysT: Confirm, Daihatsu e (sau a fost pentru noi europenii năzuroși de care a fugit in 2014) o marcă mult subevaluată, la fel și Sirion, pe care nevastă-mea îl plânge deja (a împlinit și majoratul britanic la 21 ani :-) și la toamnă ia drumul Rabla că-i mâncat de rugină, deși indestructibil mecanic la +300K km.)
    Pur anecdotic, în cei 8 ani de când îl are nu a trebuit nici să-i reîncarce freonul AC...
    Sper ca mult mai forțosul dvs. Sirion să aibă viață și mai lungă, că-i și mai distractiv.

    Tot offtopic și tot prin prisma aproape-pensionării, eu nu prea am vise electrice, dar mă bate gândul la o altă *ciudățenie* ignorată de mulți, adică un Daihatsu... Copen ! :-P Am de săpat însă, nu glumă, ca să găsesc unul mai recent pe la nemți, unde nu mai e prea abordabil însă că devine cumva *collector*.

    Back ontopic, Mokka ăsta nou concurează (părerea mea doar, evident) cu noul crossover Yaris Cross pt titlul de cel mai reușit design subcompact -- segment în care hibridele (noul Captur inclus) prevăd că se vor vinde mai bine ca electricele.
    11 3
  • @Kiro: ma mira apetenta ta pentru designul asta luat din filmele SF din anii '90. Intr-adevar, Mokka asta arata bine. Si, mai mult decat atat, se pare ca va redefini total linia de design a intregului brand, la fel cum Corsa D a redefinit-o in 2007. Cautarea continua a unei identitati vizuale a fost un mare minus pentru Opel, dupa parerea mea. Faptul ca nu au reusit sa ramana la un tip de design. Pare-se ca niciunul nu a fost de succes. Sa speram ca le iese acum. Si mie imi place f mult cum arata asta nou, dar parerea mea e ca NU e un design care sa fie usor de acceptat de lume in general, nu e un design pt o marca de volum. Mie personal imi place, repet, cred ca e cu totul diferit de tot ce exista acum pe piata. Sa vedem cum o sa fie primit de respectiva piata. :)
    6 3
  • @PMC -- Fiecare cu damblalele lui, așa că rămân adeptul mașinilor cu personalitate - ca stil și nu ca defecte / capricii.
    D-aia am avut doar două mașini *normale* în (prea) lunga-mi viață -- un A4 Avant și un Opel Omega --, și alea cumpărate la presiunile nevestei :-P (dar precizez că nu aș fi cedat kilobarilor casnici :-) dacă ar fi fost unica mașină-n familie.)

    Cu istoria designului Opel cam subscriu însă la ce spui, chiar dacă influențat poate de ceva amintiri neplăcute (în 1990 m-au torturat cu 1001 cereri de proiecte pe când mă bewerbuiam pt job de designer la nemți... ca în final să mă respingă, spre deosebire de VW... dar tot nu le înghit dieselurile VAG trucate, hehehe.)

    Concluzie: mișto noul Mokka, dar -- mai ales după noua alianță Toyota-Suzuki -- tot japonezele vor rămâne desupra tuturor !!! :-)
    10 4
  • @Kiro - Din 2012 de când îl are (Sirion), in afară de filtre și ulei, au trebuit doar o dată schimbare discurile de frână și plăcuțele. Și asta pentru că e cu cutie automată și trebuie ținută din frâne, că accelerează singură. Între timp, i-am luat un Daihatsu și mai rar, un YRV GTti, 1289 cmc, 130 CP. Sirion-ul e la vânzare din ianuarie și probabil îl vom mai folosi multă vreme, pentru că toți care m-au contactat încercau să negocieze nesimțit de mult prețul. Exact vorba dumneavoastră, e o marca muuult subevaluată pe plaiurile mioritice.... ಠ︵ಠ
    Despre Copen, era pe lista de achiziții acum ceva vreme, dar având în vedere că stau într-o zonă de munte în care vara pică într-o Joi, am renunțat la idee.... (◔‿◔)
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru