Opel Mokka GSE Rally: prototip dezvoltat pentru regulile eRally5

de Silvian Irimia
Miercuri, 21.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a dezvăluit noul Mokka GSE Rally. Compania germană dezvoltat un prototip pentru prima mașină electrică de raliu construită conform specificațiilor FIA. Modelul este proiectat pentru a respecta reglementările eRally5 recent introduse.

Opel va prezenta publicului primul vehicul construit conform acestor specificații la ELE Rally Eindhoven din această săptămână – deși sub formă de prototip și nu într-un context competitiv.

Cu seria sa ADAC Opel Electric Rally Cup, bazată pe modelul Corsa-e, Opel era deja principalul susținător al trenurilor de rulare electrice în raliuri.

Versiunea de raliu are un tren de rulare mult mai puternic decât Corsa-e, cu 276 CP și 345 Nm de cuplu generați de un motor electric amplasat frontal. Merită menționat că aceasta este aceeași putere disponibilă la modelele Alfa Romeo Junior Veloce și Abarth 600e, care împart aceeași platformă și sunt destinate drumurilor publice.

Fiind o mașină de raliu omologată de FIA, asta înseamnă și un interior complet golit, echipat cu o cușcă de protecție și două scaune tip scoică. Mașina renunță la ABS, controlul stabilității, controlul tracțiunii și alte sisteme de siguranță.

Opel are ținte ambițioase cu noua sa mașină eRally5: susține că noul model va promite performanțe comparabile cu cele ale unei mașini Rally4, cu două îmbunătățiri majore față de predecesorul său Corsa-e provenind din reglajul nou al software-ului motorului și managementul bateriei.

O dată specifică pentru omologarea Mokka GSE nu a fost confirmată, dar Opel a sugerat că aceasta ar putea fi utilizată la nivel global în multiple competiții din 2026.

Bateria mașinii este complet încapsulată și dispune de protecție a șasiului pentru partea inferioară; un sistem de avertizare vizuală și acustică va porni în caz de defecțiune.

Opel a mai afirmat că întregul sistem de înaltă tensiune al mașinii se va dezactiva automat în câteva zecimi de secundă dacă senzorii de forță G de la bord detectează o decelerare rapidă în cazul unui accident.

via Stellantis

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru