@LEE: Vezi că libianul Carlos e libanez... dar de fapt și brazilian cu pasaport francez de nici el nu mai știe cu cine votează. :-)
De Meo nu e totuși confruntat cu vreo reală catastrofă la Renault (cărei mărci îi merge însă bine acum?) și sigur va descurca unele ițe ca meșter în PR_marketing și *burete multicultural* care este, vorba vanghelionului.
Salariul e mai complicat de calculat pentru upper-management, dar +6 milioane € anual ia sigur, mai mult ca Bollore dar și decit lua Ghosn (4,8 mil.).
Măcelarul de costuri cânta însă la mai multe țambale în concern și încasa +15 milioane... care tot nu-i ajungeau, da-i altă discuție asta, despre rapacitatea egoistă pentru sine versus chitroșenia austeră pentru alții.
Nu mai repet că-i de admirat croatul cu gene de Tesla (ăl pe bune) dar și restul de veritabili inovatori din firma care-i poartă numele.
Nu degeaba bagă-n ei capital de la Audi la Pininfarina (primii joacă la mai multe BEV-capete de fapt, inclusiv cu Hyundai.)
Interesantă mi-a părut însă declarația simpaticului Mate Rimac toamna trecută, când l-a șocat pe omu de la TopGear spunându-i că el nu își permite să-și tragă un Rimac C-Two !!! (sau cum l-or boteza si re-machia, că are chiar nevoie.)
Trecând peste detaliul că Mate nu-i vreun mare acționar al propriei firme (deși aproape doar cu numele a lui), rămâne plutind undeva într-un ocean de minciună găunoasa promisiune a *celui mai bun sistem dintre cele rele* -- știu mai ales haștagiștii care.
...Aia cu recompensa creatorilor de plus-valoare inventivi și bla-bla cu hălăi-șa.
Copy-paste de la prezentarea prototipului:
*Preţul prea mare (încă) rămâne problema electro-europenismelor şi pe felia moto.
Fiindcă şi scuterul ăsta "spaniol" (sanchi... inutil să vă zic unde vor fi fabricate componentele), deşi reuşit, are un preţ estimat de 6.500-7.000 euro.
Bani de-o Dacie în UE -- mai cheală ce-i drept --, dar şi f. aproape de al unui Renault K-ZE... în China.
...Unde viitorul nostru orwellian-global e într-adevăr experimentat incipient, aşa cum bine zicea și colegul @Moldovean, dar asta-i altă poveste, la care merită totuşi revenit periodic.*
P.S. Bateria eco-scuterului o fi ea amovibilă, dar cântărea (la prototip) +30 kg... Poate au mai ușurat-o pt versiunea de serie, da-n caz contrar nu strică un abonament la sala de fitness.
Din toată daravela asta mai încurcată ca nodul gordian am reținut că un anume Hari Nada i-a întins de fapt NADA lui Carlito. :-)
P-o notă ceva mai serioasă, îmi par inutile orice paralele între filosofii de viată ale unor societăți trecute și prezente, fiindcă nici japonezii n-au fost scutiți de influențele bune sau rele aduse de reîmpărțirea planetei post-deranjul WW-II.
Influențe impuse cu succes majoritatea, dar care nu le-au *dresat* total naționalismul, și grefate pe destule fixuri nipone rămase imuabile, au dat *peisajul* lor psiho-social care e destul de alienat și aberant, pentru noi cel puțin.
Fără să generalizez totuși, nici măcar unul dintre japonezii pe care i-am cunoscut personal (și nu-s puțini... ce-i drept, mulți din aria artelor marțiale) nu s-a dovedit a fi un om de... anti-onoare, precum nissan-iștii pomeniți.
@andrei: Ba da, e-fanii își cumpără BEV-urile ȘI PE BANII TĂI -- uiți văd de âia 45.000 lei = cca. 9.300 € e-pomană din taxele tuturor.
N-are rost să-mi mai risipesc... kilovați din energia propried :-) repetând că de fapt SUNT fan electrice, dar și al liberei concurențe -- inclusiv între produse care ar trebui să fie competitive primordial prin prețul lor... și nu-s în cazul electrocutării ăsteia forțate.
Strict ontopic, VW o zbârcește grav cu pseudo-lansările lor de tip plan cincinal, dublate evident și de anunțuri fanteziste ref. la prețuri -- care clar nu pot rămâne valabile după ani de zile.
...Dar nimeni nu pare să fie vexat de asta (și de multe altele.)
Latura pozitivă e că VAG nu-s la fel de amatori-începători ca alții pe felia BEV -- în ciuda unor opinii contrarii, *vechiul* e-Golf are de ex. un bun randament energetic și puține hibe -- și implicit ID-urile astea n-au cum să fie niște rateuri.
Pe de altă parte, citeam azi o altă știre... grotesc de amuzantă, conexă politicilor stranii ale marketingului VW: cumpărătorii de e-Golf au posibilitatea să participe efectiv (adică manual, pe benzile de montaj) la fabricarea viitoarei lor mașini.
Micul detaliu că tre-să plătescă 215 € pentru câteva ore de muncă (!!!) trece și de data asta neobservat.
Ultimele comentarii
2333 in total