@dan: Așa e cum zici, pe felii subiective cum e și designul int / ext.
Un grad de relativitate există însă și ref. la fiabilitate, cu *n* variabile legate de întreținerea mașinii sau chiar de stilul condusului.
Cunosc deci BMW-ist *de clasă compactă* cu 300.000 km rulați fără probleme (n.b. -- ca unic proprietar totuși !!), dar și altul mai *ajuns* cu motorul prăjit pe drumul de întoarcere de la... München.)
...Optimist incurabil convins de părerile că mașinile noi n-au nevoie de rodaj. :-P
Că tot m-am întins cam mult, hai să rezum însă și non-like-urile mele actuale vs. BMW, marcă a cărui fan rămân chiar dacă n-am posedat-o vreodată (suficientă însă testarea unui M5 E60 V10 ca să devii fan :-))
- downsizing-ul, ba și cu tricilindri 1.5...
- plus generalizarea tubocompresoarelor pe benzinare
- dizălizarea lor tot mai complicată, cu 2-4 turbine
- gonflarea dimensiunilor, care nu prea rimează cu sportivitatea
...plus alte câteva, dar țin mai toate de trenduri cumva impuse industriei, așa că mă retrag, nu înainte să-ți urez mulți kilometri *sănătoși* cu F11-le tău !!!
Fiabilitatea e în scădere proporțională cu creșterea complexității mașinilor, mai ales a componentisticii electronice.
BMW nu are cum să ocolească deci trendul (nici măcar Skodele :-)) dar, ca să fim obiectivi, destule statistici le reproșează și unele hibe mecanice pe termen lung.
Ontopic, Seria 5 rămâne chintesența sedanului sportiv mare spre măreț :-P și, din fericire, designerii bavarezi nu au *reușit* să-l desfigureze cu faceliftul.
Nu prea are deci concurenți pt amatorii de lux+dinamică, chiar dacă Mazda are planuri ofensive cu ceva similar (anti Seria 3 totuși.)
P.S. @dan_grc: (pseudo)Hatereala poa-să fie și motivată - de ex. Seria 8 n-o să-mi placă în veci.
(n.b. Totuși, versiunea Gran Coupé cu 4 uși aș accepta-o ca_cadou... :-))
Mda @zărne (&@inexo de fapt)... ca-n orice situație antagonistic-ideatică (și conflictuală-n perspectivă) un pic de detașare fără încrâncenare deci nu strică, zic și eu.
La fel am încercat și eu să privesc direcția designului Daimler-Benz și am ajuns la o... dez-ascuțire a criticii, deși nu totală (gând la gând oricum cu monocultura tip matrionușka.).
Alt exemplu (minor) e cu concursul ăsta TG, pe care îi apreciez din simplul motiv că au sesizat lipsa unei mici sportive (n.b. cu două locuri) din panoplia actualelor BEV-uri, dominată de diverse SUVuri, culmea că unele și de 3 tone.
Fiindcă, în stadiul actual de evoluție a bateriilor, o *jucărie* de genul ăsta îmi pare mult mai rezonabil-logică decât e-mastodonții.
...Cu e-autonomele însă, rămâne cum am stabilit. :-)
Ce se-ntâmplă cu voi BMW, de ați ajuns să copiați jantele lui VW ID.3 ??!!
Hai că albăstrirea eco-simbolică e de înțeles cu valul aberant de mimetism, dar n-o așteptam sub formă de cârpeală.
Măcar o nouă mega-grilă speram să scoateți, dacă nu și altceva. :-)
@zărne (fiindcă sigur intri pe articol c-un Merc :-P) -- sincer, parcă-parcă a început să-mi placă stilul lor, deși tot îmi pare prea *monocultură*.
(offtopic) Mulțam pt intentia de help-desk design, ;-) dar e greu aplicabiă practic.
P.S. Just for fun -- o să particip la un concurs de design TopGear, amatoristic și fără premii, dar util din pmdv ca test al (a)normalității gusturilor din vremile actuale.
Mai ales fiindcă tema e o mică sportivă EV... go figure !!!
Ultimele comentarii
2333 in total