...Măcar de-ar fi frumoase inutilitățile astea (nu doar funcțional vorbind, fiindcă exclusivitatea exclude din start criterii d-astea plebee.)
În rest, numai de bine vă urez într-un ocean de rele crizate. Egal dacă de origine naturală sau induse cu schepsis, principiul *nu lăsa nicio criză fără să profiți de ea* rămâne de bază în anumite cercuri.
Altfel nu ar fi crescut indicele Dow-Jones la cote record, simultan și doar aparent surpinzător în contextul apariției a 16 milioane de noi șomeri peste Marea Băltoacă.
P.S: @inexo &Green_Alex: Subscriu la opiniile voastre, fie ele direct îintite ori subtil-ironice. Nu mă mai întind totuși la analize exhaustive ale rapacității *colecționarilor de elită* ca simptom al golurilor interioare, că-s inutile
@Tatraurs: Corect, Nissan ERA o marcă fiabilă -- mai puțin însă după alerea cu Renault și implicit cu măcelarul de costuri Ghosn.
Tiida vecinului meu netam-nissan a fost și ea fiabilă, nu doar spațioasă, dar candidează cu succes la titlul de cea mai urâtă mașină EVER -- în unele sondaje le *învinge* chiar pe hidoasele Pontiac Aztek ori SsangYong Rodius.
Predicția scăderii spre milion îmi pare totuși exagerată luând în calcul popularitatea mărcii în Asia, chiar dacă scăderea e evidentă în Europa și mai ales peste Ocean - până și Mazda produce cca.1,5 milioane mașini.
2008 nu a fost și nici nu e o mașină rea în noua declinare. Va fi deci un succes chiar dacă acu e mai scumpă decât concurența generalistă pe lina noii poziționări Peugeot cică *entry-premium*.
Zic de versiunile normale fiindcă electricele rămân niște cazuri aparte, mult lăudate / discutate dar de puțini cumpărate fie și cu injustele stimulente, din motive inutil de repetat a mia oară.
În orice caz, prețul mai mare, autonomia (teoretică oricum) cu 10% redusă și greutatea cu 100 kile peste a lui e-208 par argumente solide... anti-e-2008.
Se va vinde însă bine taman fiindcă pică exact pe linia trendului *mehr Schein als Sein*, adică aparențele înaintea substanței -- de unde și lipsa f. explicabilă a măcar unei versiuni 4x4.
Mai concret, interiorul tip Star Trek e realmente inovator și chiar îmi place.
Ergonomic vorbind e însă un dezastru -- părerea mea, dar numai după ce am condus efectiv așa ceva, cu ceasurile bordului parțial ascunse de volanul ăla simpatic altfel ochiometric, dar inevitabil așezat pe genunchi, ca la o mașinuță-jucărie Luna Park.
Stilul exterior e bineînțeles discutabil și n-am de gând să-i contrazic pe cei cărora le place. După mine însă noul 2008 e un rateu monumental și greu explicabil în raport cu noile 208 sau 508.
Când/dacă oi avea timp vă pot argumenta și de ce. Acu mi-s ocupat să-i explic doamnei Tirca Maria că AM nu trimite Skode Fabia proaspete pe mail.
Și vecinul netam-nissan mă întreabă ce-s alea 20 de BUTACI :-) măști și de ce costă 147 lei când la chinezi le iei cu 14, plus fiu-su Costel fan F1 nu înțelege cum și cînd tot revine p-aici Robert Kubica.
Trăim vremi interesante, clar.
Clio-5 are fix 2005 mm lățime cu oglinzi incluse.
Iar capacitatea real utilizabilă a portbagajului e 250 litri -- cei 391 l oficiali (măsurați prin metoda umpleri cu apă chioară :-)) ar fi fost un truc magic la dimensiunile mașinii.
Garda la sol e de negăsit, dar din poze pare bunicică pt. drumuri cu gâlme.
Nivel zgomot interior -- 68,5 dBA la 130 km/h, valoare medie spre bună, la fel ca distanța de frânare de la 100 km/h = 35,8 metri.
Reprize -- 60-100 (v. a IV-a) cca. 11 s, iar 80-120 în a V-a cca. 19 s, relativ vioaie pt masa proprie efectivă la gol de 1.160 kg (cu șofer conf. normelor ar fi 1.235 kg, deci peste datele din cartea tehnică.)
Dincolo de datele astea nemțești merită pomenită însă o valoare sigură, deși aparent subiectivă -- ținuta de drum impecabilă, confirmată nu doar de *elanul* spaniolilor de la km.77.
(Puțini știu că, în anii 90, Clio Williams conducea în clasamentul accelerațiilor laterale *g* al *Car & Driver*, la egalitate cu... Porsche 911 Turbo !!!)
Mă minunez iar amintindu-mi că un BMW Seria 5 (E39 - lansat acu două decenii ce-i drept) era lat tot de 1,80 m ! Iar primul Clio avea doar 1,62 m.
Chiar și-așa... expandat însă, masa lui proprie îmi pare cam mare (+100 kg vs. Clio-4 0.9 TCe și +200 kg vs. Mazda 2 1.5 -- care, btw, a consumat doar 5,4 l/100 km în ultimul test-drive AM.)
Altfel, mașina pare OK în ciuda relativei lentori, taman bună totuși ca să... stai mai mult p-acasă -- a nu se uita însă avantajele motorașului 1.0 TCe cu injecție indirectă de benzină, implicit cu șanse mici spre nule de cocsare a supapelor.
La prima citire mi se părea și cam scumpă, dar m-am sucit comparând cu prețurile altora, echivalente dar c-un segment mai jos. Ca să nu mai vb. de discounturile tipice Renault, cu perspective de dublare în contextul actual.
PS / disclaimer -- a se lua ce zic drept păreri de frustrat de către voi, băbăieți realmente frustrați din moment ce nu acceptați decât opiniile voastre și/sau ale bătrâneilor rătăciți prin parcări.
(btw, am condus ȘI un DS7 - concluzia mea... de frustrat: cei 225 CP de pe hârtie se simt mai anemici ca 180 CP pe un Peugeot 508, preferabil de departe gogoașei de marketing DS nu doar ca preț.)
Ultimele comentarii
2333 in total