Nissan pregătește restructurarea radicală: surse interne susțin că vânzările anuale vor fi reduse cu un milion de unități

de Paul Cosma
Sambata, 11.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conducerea Nissan consideră că producătorul japonez trebuie restructurat în mod radical, iar “noua companie” ar putea avea vânzări anuale reduse cu un milion de unități, potrivit surselor “la nivel înalt” din cadrul constructorului.

Renault și Nissan intenționează să ofere la jumătatea lunii mai primele informații despre noua strategie de dezvoltare a Alianței, în ciuda faptului că industria auto traversează în prezent o perioadă dificilă din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

De la începutul acestui an, acțiunile Renault au scăzut cu 58%, iar cele ale Nissan cu 46%, inclusiv pe fondul scăderii vânzărilor și a profitului.

Șeful Nissan a spus atunci că “dacă planul nu este bine explicat și înțeles (…) oamenii nu vor crede că Nissan poate reveni.”

Pe fondul acelor informații, agenția Reuters citează surse “la nivel înalt” care spun că Nissan se pregătește de o restructurare radicală, provocată atât de criza COVID-19, cât și de perioada dificilă începută cu scandalul Carlos Ghosn.

“Noul Nissan” ar urma să devină un producător “mai mic”, al cărui vânzări anuale să scadă cu circa un milion de unități, potrivit surselor din cadrul constructorului nipon.

“Timp de mai mulți ani, Nissan și-a dorit să vândă 7-8 milioane de mașini în fiecare, însă compania nu a reușit niciodată să depășească borna de 5 milioane,” a spus una dintre surse.

O altă sursă susține că “redimensionarea” este un scenariu analizat în mod serios și că ținta de vânzări ar putea să fie chiar sub 5 milioane de unități.

Nissan a refuzat să comenteze informațiile, spunând că va oferi detaliile noului plan în luna mai.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • Vanzarile nu vor fi reduse cu-n milion de unitati, s-au redus de la sine, Nissan este in cadere de mai multa vreme, acum cu pandemia mai primeste cateva suturi in dos, care nu pot fi un pas inainte.
    14 1
  • Nissan,Mitsubishi si chiar si Honda au ajuns niste glume in comparatie cu Hyundai si Kia. Doar daca ma uit la coreeni cate modele diferite de masini vand global si cate motorizari diesel si benzina au ,mai multe decat toate trei la un loc.Si e ciudat,prima Hyundai Elantra avea motorul de 1.8 luat de la japonezii de la Honda.
    11 1
  • Clique
    Hyundai & Kia au succes și sunt în continuă creștere, în special pe piața Europeană fiindcă ei au venit cu următoarea strategie :

    5-7 ani garanție ( nu mai țin minte sigur ) fără limită de kilometri
    Mașini echipate decent la prețuri bune
    Promoții foarte ok, cel puțin la actuala Elantra m-a surprins

    1.6 benzină aspirată, pachet exclusiv + cutie automată cu convertizor de cuplu dacă nu mă înșel ; 20.000 euro, preț promoție 19.451 euro, se mai adaugă Pret Program Hyundai 2020, 17.951 ceea ce nu este rău deloc.

    Nu știu pe termen lung cum se comportă mașinile celor de la Hyundai & Kia astea noi, cele vechi totuși au fost decente și încă le vezi pe străzi chiar și acum.

    Când vrei să te impui pe piață, trebuie să vii cu ceva serios și să dovedești niște lucruri.


    Consider că merită să-ți cumperi o mașină nouă dacă nu intenționezi să o vinzi după 2-3 ani, dacă dorești să o cumperi ca apoi după jumătate de an, un an, doi sau chiar mai puțin de atât cum mai vâd pe OLX și-mi pun mereu niște semne de întrebare, atunci nu merită să-ți cumperi o mașină nouă.

    Mitsubishi mereu a excelat la mașini sportive și la pickup-uri și cam atât
    Nissan producea mașini decente până în 96 cred, apoi când au fost cumpărați de Renault s-a stricat toată treaba, mai ales la cutiile automate.

    Dieselul la ora actuală nu-și mai arată potențialul la mașinile obișnuite, motoarele noi sunt complexe, sensibile, merită doar dacă faci mulți km și mergi doar pe exterior.
    3 0
  • Rudolf D.
    ^^ din pacate (pentru automobilisti) ai dreptate. Asta e o consecinta a politicii eco actuale, a lacomiei si a fugii dupa profit imediat in detrimentul viitorului. Dupa criza asta vom vedea si cine o sa mai pice, din pacate.
    4 0
  • netam-nissan
    va rog eu orice virusi colcaie prin lume totu pina la nissan ca isi revine sigur poate doar la cutiile hidoase skoda sa le pice infestata tabla aia indoita in colturi nasparlii.
    gtr-ul ramine cel mai ieftin monstru chiar daca japii castiga doar 90 euroi la masina vanduta si nu 86 de mii ca fierarii.
    nu mai zic de nissan juke f. durabil desi e asa urat ca nici tata virusilor nu se apropie de el si nici de proprietaru lui.
    de nissan tiida sedan al meu ce sa mai zic ca pune pe goana si ciuma la o adica.
    i-am pus totusi o masca la radiator ca precautie sa nu ia vreun germene in parcare de la skodele vecinilor.
    18 0
  • @netam-nissan.La fiecare 20 de Ferrari vazute pe strada daca vad un Nissan Tiida e bine,sunt atat de rare,n-am mai vazut unul de cel putin 3-4 ani.Stiu ca atunci cand au aparut in Romania,cereau pe ele foarte mult, 20000+euro chiar daca erau construite pe platforma de Logan(asa am aflat,nu bag mana in foc) si imparteau si motoarele,pana si caroseria pare ca e la fel de lata si disproportionata ca la Logan1.In schimb,bag mana in foc ca sunt fiabile,peste Skode.Totusi,parca nu imi vine sa cred ca e facuta de cei care fabrica si Gtr-ul ,e ca un Fiat Tipo cu sigla de Ferrari.
    12 0
  • @Tatraurs: Corect, Nissan ERA o marcă fiabilă -- mai puțin însă după alerea cu Renault și implicit cu măcelarul de costuri Ghosn.
    Tiida vecinului meu netam-nissan a fost și ea fiabilă, nu doar spațioasă, dar candidează cu succes la titlul de cea mai urâtă mașină EVER -- în unele sondaje le *învinge* chiar pe hidoasele Pontiac Aztek ori SsangYong Rodius.
    Predicția scăderii spre milion îmi pare totuși exagerată luând în calcul popularitatea mărcii în Asia, chiar dacă scăderea e evidentă în Europa și mai ales peste Ocean - până și Mazda produce cca.1,5 milioane mașini.
    19 0
  • @Kirotractor. Nu stiu,parca a inceput sa-mi placa Tiida cum arata dupa ce-am vazut in carne si oase noua Toyota Prius.In Asia cred c-au devenit coreenele forte populare.,poate si d'asta e scaderea,habar n-am.Ma uitam pe Wikipedia la marcile de masini si motociclete disparute de-a lungul timpului din Sua,Germania si Franta,sunt mii,au ramas doar alea din marile corporatii care le-au mancat pe paine pe cele mici.Din pacate,pe ce cale a ales sa mearga Nissanul cu "ajutorul" celor de la Renault,sigur o sa ingroase si ei randurile si o sa ajungem sa mancam aceeasi ciorba dar cu alta aroma cum facem in coana Europa,A1-Polo-Fabia,aceeasi masina vanduta de aceeasi corporatie.Puteau alege calea celor de la Suzuki (care si ei erau sa se arda cu vw ,parca),sa ramana independenti si sa nu imparta vreo platforma slaba cu nimeni luata de la altii. In urmatorii ani cred ca o sa asistam la falimente ,Ssang Yong e prima pe lista mea.Partea buna a lucrurilor din puntul meu de vedere,dupa ce nu mai au corporatiile ce sa falimenteze,incep sa se devoreze intre ele si e amuzant de urmarit,o sa ramanem cu 3-4 fabricanti de masini care o sa ne vanda aceeasi mizerie in multe ambalaje diferite.
    11 0
  • Macelar de costuri, dar i-a scos din cacao. Cum nicio fapta buna nu ramane nepedepsita, omul a trecut printr-o corectie corporala si comportamentala serioasa, si acum ce sa vezi? Minunatia de Nissan o ia din nou la vale. Ce surpriza... :)
    9 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru