...X5M / RSQ8 killer ?!
Mai degrabă o nouă dovadă a cartelului "celor 3 uber-branduri nemţeşti" -- doar părerea mea poate, clar.
P.S. Aston Martin nu pupă văd versiunile astea forţoase de motor pentru DBX. Normal de fapt -- fiindcă nu nemţii, ci britanicii se pare c-au fost învinşi în WW-II.
at.Edikkk: Corect, dar ai uitat jumatea plină a paharului.
Fiindcă emite destul CO2 cât să crescă 100 de copaci !!! :-)
Acu ceva mai serios, e o aberaţie din start noţiunea "SUV de performanţă", dar noxele emise de benzinare d-astea recente sînt practic zero (şi, subliniez, NU bioxidul de carbon contează -- care nu-i noxă, ba nici măcar "gaz de seră" comparativ cu alte chestii-trestii ca metanul.)
...ŞI oricum, are rost s-o luăm iar de la capăt cu analiza comparativă cap-coadă a "amprentei de carbon" reale ICE-BEV ?!
@Green-Alex: ...Şi totuşi, PHEVuri de genul apropiatului Mercedes GLE 350de Plug-In Hybrid Diesel (99 km e-autonomie WLTP) par să aibă căutare, că altfel nu s-ar mai dezvolta-produce (n.b., în Alabama...).
În ciuda complexităţii şi mai crescute pe lângă turbine, schimbătoare de căldură etc (Adblue-SCR, EGR-DPF-uri fără număr.)
(Btw, bateria de vreo 32 kWh a sus-pomenitului trădează consumul electric REAL al mastodonţilor...)
...Chiar dacă după retrogradul de mine rămân doar o aberaţie destinată exclusiv fentării interdicţiilor pentru "fraieri". Mai clar: asigurării accesului potentaţilor doritori şi de autonomii babane în centrul oraşelor.
P.S. Mai nou, RAV4 ăsta cică ar prinde suta în doar 5,8 secunde !!! Holy cow, la fel ca un Megane RS de 280 CP...
@ACE: Da, în teorie sînt previzibile curând e-autonomii spre 100 km, dar viața bate filmul... fiindcă, de pildă, testerii AlVolante au epuizat bateria de 13,2 kWh a sus-numitului DS7 după doar 31 km (anunțați oficial: 58 km.)
La +1.825 kg de urnit nu-i însă vreo mirare. Sînt curios -- tot la modul teoretic -- cât trage la cântar RAV4 Plug-In. Probabil tot cam p-acolo.
Problema greutății nu-i legată însă doar de dinamism, fiindcă cei 300-306 CP compensează șuncile Li-Ion, cablajele, invertoarele sau magneții e-motoarelor.
Hiba e doar conexă *lestului* rămas de dus după golirea bateriei.
Plus, repet, complexitatea mult sporită a sistemului PHEV în raport fie și cu electricele *pure*.
Personal nu înghit nici măcar motoarele supraalimentate (de unde și *aspirata* mea SSS 1.6, cu o fiabilitate exemplară după 145.000 km).
M-ar tenta deci cel mult un RAV4 cu benzinarul 2.0 de 175 CP, simpluț însă cu randament de 41%.
...Dar vai, într-o ipotetică... și inexistentă versiune mai scurtă c-un metru și cu doar două uși, absentă după primele două generații...
Ultimele comentarii
2333 in total