N-am susţinut vreodată că producţia de curent românească ar fi preponderent "carboniferă", fiindcă avemm destule surse hidro- şi nucleare.
...Doar că-i mult prea mică pentru un procent serios de BEV-uri în perspectivă. Să mai repet a mia oară că vorbim de numai cca. 7.500 MWh, suplimentaţi prin importuri (mai ales vara) de 1.300--1.500 MWh ??
Adică echivalentul încărcării cu doar 7,5 kWh zilnic (30-40 km rulaţi) a cca. 6-7% din parcul auto actual (spre 8 milioane maşini) absorbind JUMĂTATE din curentul produs...
Nu mai zic că trecerea pe centrale nucleare atât de lăudată nu doar p-aici e total anti-ecologică, fie doar dacă ne gândim la Cernobâl sau Fukushima.
Şi fără accidente însă, centralele nucleare rămân "bombe cu ceas" -- asta dacă nu cumva Greta Thunberg a descoperit printre răcnete :-) vreo metodă de neutralizare a deşeurilor nucleare.
@ignis: Mare răbdare ai, prietene ! Eu mi-am cam gătat rezervele pe AM, da-i bine că puținele minți limpezi nu dispar la *ordine pe unitate* planetar înghițite pe nemestecate.
Mă miră doar că n-ai încasat și mai multe mânuțe roșii. Fiindcă nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită prin deal-valea noastră. :-P
...Nu doar a noastră de fapt, premizele de bază ale mega-eco-disputei actuale fiind sărite cu replici teatral-emoționale atent regizate, tip: *How dare you ??!!*
Și aproape nimeni nu se prinde că profitorii *schimbării de paradigmă* sînt... tot ăia. Adică cei 1.600 tartori veniți la Davos cu Learjet-uri fumegânde ca s-o pupe-n eșapament :-) pe Greta Thunberg.
La 2,8 tone gol, Berbecali mi-e teamă că trebuie să-şi ia permis de camion (peste 3,5 tone probabil cu pasageri rotofei, mătănii masive, bodyguard culturist şi bagaje pentru Monte Carlo.)
Chiar urât cu flăcări n-ar fi, că-i un GLS în definitiv. Interioru-i cam pompos, dar merge. Grătarele alea frontale cromate -- şi sigur aurite pentru petro-şeici -- îl schimbă însă total. În rău.
Neaşteptat în orice caz tsunami-ul ăsta de noi mastodonţi Mercedes, care nu prea rimează cu presupusa lor criză financiară. ...Ori chiar asta să fie cauza?
...Zic să nu le le ducem totuşi grija.
Lol, rofl etc., ca să fiu în trend cu #-epoca... Norman ăsta nu-i deci cumva reîncarnarea comicului britanic f. haios c-o gură cât o şură ? :-)
Aşa pare din declaraţiile lui absolut paralele cu realitatea -- deloc surprinzător de fapt din partea unui marketing-boss fără vreo noţiune tehnică-n tărtăcuţă.
...Fiindcă hopul decisiv pentru "punctul de inflexiune BEV" (ăla real în perspectivă, adică... în jos după o creştere artificial stimulată) nu va fi "legat de infrastrutura de încărcare", ci de limitele producţiei de curent.
Asta bineînţeles dacă se va fi rezolvat până atunci un alt factor limitativ, legat de resursele necesare mega-producţiei de baterii.
Mai vorbim în orice caz "la concret", că 2025 nu-i aşa departe...
Sincer, nu cred că Maserati va putea ieşi din criză cu genul ăsta de hiper-sportivă extremistă cu motor central.
...Care se poate vinde doar în cantităţi confidenţiale, cum a fost cazul Alfei Romeo 4C (deşi aparent mai frumoasă decât prototipul ăsta care, deşi camuflat, exhibă stil-proporţii de cursieră pentru Le Mans mai degrabă.)
Poate doar dacă Tavares-PSA impune FCA să facă o versiune ieftinache cu motor 1.2 Puretech. :-)
...Hai de 1,6 cu ceva hibridizare trendy.
Ultimele comentarii
2333 in total