Da, politica Ford s-a contaminat văd de la Kia-Hyundai cu discounturile "de lansare" care rămân permanente (v. Kona cu 12.727 euro + rabla.)
Nu mai zic de aberaţia lansării comenzilor înainte de comunicarea datelor complete ref. la performanţe, emisii sau consum. Sau or exista poate, dar AM a uitat de ele ?...
Ca şi de Vitara de fapt la vreo 14.000, care ar fi avut loc în tabel.
În rest, maşina pare OK ca stil şi dotări trendy -- mai ales comparativ cu hidosul EcoSport -- dar tot Duster cred că se va vinde mai mult.
at.someone: Sistemul e 99% acelaşi şi nu doar... VAG similar, crede-mă că l-am studiat cu atenţie. În 3D adică.
Nu depinde oricum de platformă la modul radical (şi Passat GTE are portbagaj redus din cauza bateriei cu 50% mai puternică, dar la fel de voluminoasă comparativ cu versiunea 2015 de cca. 9 kWh -- doar sist. de asistare conducere conectate cu GPS-ul + infotainmentul diferă la noul GTE MY 2019.)
Nu mai zic că-i extrem de complex, cu multiple sisteme de răcire, motorul turbo pretenţios cu ungerea dar şi DSG6-ul cu întreţinere-vidanjare periodică. Şi scumpă. ;-)
...DSG în care-i cumva integrat e-motorul, amplasat pe extrema dreaptă după ambreiaj, f. complex şi el (ICE-ul 1.4 TSI e pe extrema stânga.)
În fine, m.am lungit deja prea mult şi cred că nu comentatorii-chibiţi ci AM ar fi dator cu articole pe teme d-astea.
D-aia m-am sucit şi nu mai fac un bilanţ real-economic al întreţinerii unui PHEV... şi al reparării lui eventuale nici atât.
P.S. Mă-ntreb de ce oare Passat-ul GTE (218 CP şi basta) nu are şi el două versiuni PHEV, ca Octavia asta nouă -- şi Golful 8, clar.
Implicit, ce rost are inflaţia de plug-ins.
În orice caz, eco-entuziasmul generalizat văd şi la noi nu va fi reflectat şi-n vânzări, din cauza factorului decisiv până la urmă -- preţul.
Prin Vest, peste 80% din PHEV-uri se vând oricum la firme-întreprinderi, motivaţia fiind pur fiscală.
N-au rost detaliile, dar statutul de "maşini-alibi" se confirmă taman prin asta.
P.S. Posibil să n-am dreptate şi comentariile pro-PHEV să aparţină unora pentru care 45-50.000 euro sunt mărunţiş.
La fel de posibil e să am totuşi deducţii logice -- caz în care le sugerez să aştepte lansarea unui Matiz Plug-in. :-)
Subscriu la părerea majoritară: arată super(b). :-) ...Păstrând avantajul spațiului interior, dar și al hayonului.
Va continua deci să aibă vînzări-record -- nu degeaba-i lider de piață în Cehia (normal), dar și-n Elveția, Finlanda, Austria, Ungaria, Polonia sau Bielorusia.
Plus cel mai vândut model importat la nemți (și la noi parcă, dar nu se compară cifrele.)
Că-i prea mare pentru mine sau alții la 4,69 m nu contează / interesează, la fel că va fi sensibil mai scumpă ca actuala.
Alte detalii: motorașul de 86 CP nu pare să mai fie-n ofertă, 1.0 TSI-ul de 110 CP fiind acum baza.
Interesant e că, la același ampatament, și pe banchetă e spațiu ceva mai mare pt. picioare (5 mm, dar sînt...)
Și bateria PHEV-urilor reduce totuși cu 25% volumul portbagajului, inclusiv la break. Clar însă că asta nu-i va descuraja pe eco-freaks -- poate doar prețul pe unii mai estici. :-P
@PMC: Pt un orizont de timp previzibil, dieselul se va stabiliza cred la un 20-25% din piață -- preponderent la mastodonți gen XC90, cât timp va exista cerere pentru ei.
E și logic de altfel, alte soluții fiind fals-ecologice pentru mașini atât de grele și cu aerodinamică de dulap. Deocamdată cel puțin -- egal dacă PHEV sau BEV (nu mai repet argumentele-n detaliu, că m-am plictisit... inclusiv de lipsa contra-argumentelor, compensată-n neuronul singuratic al unora de tsunami-ul uzual de pălmuțe roșii. :-)
@Cătălin (offtopic, evident): Îți recomand un test serios cu Jimny (cu măsurători efective, lipsă total în deal-valea noastră -- reprize, accelerații, consum efectiv, distanțe frânare, rază bracare etc.)
https://www.alvolante.it/prova/suzuki-jimny-2
Dincolo de Vmax surprinzătoare (aproape 163 km/h real măsurați), pot confirma restul opiniilor macaronare, chiar ieri reușind să-l probez în orașul meu (cu greu, că-i bătaie pe el... singurul de altfel.)
Nu-i nici de mine, clar (deși mai demult am avut un Jimny SH... adictiv de distractiv), însă ca a doua mașină ar fi realmente tentant și ăsta noul.
...Idee concretizabilă însă de cei cu resurse de XC90 (preț 5 x Jimny.)
În fine, un micro-4x4 strict specializat ca Jimny nici n-are rost să-l comparăm cu XC90. Poate doar cu *semi-offroaders* gen Panda Cross 4x4 ori Swift Allgrip, mai polivalente dar cu limite-n teren greu.
P.S. Nu mă miră micro-consumul Swift-ului tău (care rămâne o mașină mult subevaluată-n Europa.) Să-l forjezi sănătos !!!
Ultimele comentarii
2333 in total