Prețul de listă (Franța) e între 40K și 44,6K € (echipare Feel -- Shine.)
Deloc ieftin, dar la modul relativ e convenabil raportat la alte oferte -- ce-i drept și mai mari, și mai *premium* (BMW X5 45e costă exact dublu.)
Lipsa -- ca de obicei -- a oricăror opinii personale, egal dacă critice sau laudative, nu mă surprinde în articolul AM.
Unele omisiuni însă -- da. Cum ar fi faptul că versiunea PHEV a C5 AirCross.nu este, dar nici nu va fi vreodată 4x4, cum mulți se așteptau (doar DS7 va fi, cu e-motor pe puntea spate și cca. 300 CP putere totală).
Ori că cele 3 scaune-spate individual pliabile-culisabile rămân, dar portbagajul are volumul redus cu cca. 25%, din cauza bateriilor.
Pe mine cel puțin mă surprind negativ două detalii:
- motorul ICE turbo de 1.6 l și 180 CP, nici economic și nici fiabil în perspectivă (nu degeaba Toyota apelează la 2,5 l și ciclu Atkinson pt. puterea asta.)
- cutia de viteze EAT optimizabilă doar pt. motoare clasice, și nu una dedicată PHEV.
În rest, rămâne cum am stabilit :-) -- vorbim deci de struțo-cămile himeroide create la presiunea politicului, ca să dea iluzia încadrării în celebrele 95 g CO2/km, dar și să scutească pe cei avuți de plata vreunor taxe
...Clar că și asigurându-le acces liber în centrele orașelor cu *ecologicii* lor mastodonți.
-- Se aude, Firea?? Sau nu-ți stă în fire decât să tragi fire = sfori după cum te trag alții de firele proprii ?? :-)
@Andrei: Chiar nu te-ai prins că vorbea invidia din mine? -- clar că pe ăia cu 95K € în cont pentru M2 CS și nu doar 67K € pt. TTRS, ca mine... :-)
Lăsând acu umorul deoparte (care oricum cam lipsește din echiparea de serie a generației Z), subliniez din nou că-i doar o părere / opțiune ipotetică, plus că pur personală. Incluzând, ce-i drept, și zăpezile prezente totuși pe drumurile noastre toate.
Inutil să mai adaug că Swiftul meu mai valorează cam... 6.700 €, iar pe circuit am fost o dată (la unguri) și credeam că stau pe loc pe lângă alții. :-)))
Chiar dacă l-am *anabolizat* recent la 172 CP de la 136. Distracția e însă majorată la pătrat în viața reală, pe serpentine.
P.S.- tot serios: Spre deosebire de păreri inspirate din CarWow sau DriveTribe, să știi că am condus, ba chiar testat și TTRS-ul, și M2-ul -- ce-i drept fostele declinări (cu TT-ul nu doar mai anemic, ci și mai greu de bot / subvirator).
Și mi-e clar că M2-ul CS de-acum va întrece pe circuit ȘI RS-ul actual, cum îl halea și pe fostul.
Concluzie: și eu visam cândva ca drumul casă-birou să fie un circuit, dar m-am trezit patinând prin nămeți
Tot cu Suzuchiu meu, clar. :-)
Nu ştiu alţii cum sînt, dar eu cel puţin nu mi-am cumpărat vreo maşină cu gândul la următorul proprietar.
Posibil deci să fie valabilă latura "good-investment" sugerată de colegul de chibiţări Andrei, deşi cred că asta funcţionează la serii (mult mai) limitate. Şi oricum profitul e sesizabil la preţuri de ordinul milioanelor
(Btw, n-am vreun respect deosebit pentru pseudo-"pasionaţii" care cumpără maşini de excepţie ca să zacă-garaje ca-n seifuri. :-)).
În fine, şi nemţii văd că-s surprinşi neplăcut de preţul cu +50% mai mare comparativ cu al lui M2 Competition (410 CP şi 61.900 euro la ei... vs. 66.075 la noi, hehe.)
Strict personal-subiectiv însă, dac-aş fi chitit pe sportive de calibrul ăsta, aş prefera un Audi TT RS (cu 28.000 mai ieftinache, de "doar" 400 CP dar mai uşoară+Quattro şi implicit făcând suta-n 3,5-3,7 secunde.)
...Să nu mai zic că, la 2,5 l cilindree, e şi mai ieftină ca impozit... :-)))
În teorie ar fi admirabile toate PHEV-urile, chiar dincolo de complexitatea lor tehnică şi preţul consecvent umflat.
Repet însă că, practic-realist vorbind, mă ia cu ameţeală dubla... sau chiar tripla disonanţă cognitivă indusă de ele.
1. Mmm, perfect consumul de 2 litri în oraş... dar stai, că-n oraş mi-ar trebui o maşină mai mică !
-- Nţţ, răspund în gând marketing-boiii, că marja de profit scade la puricii urbani -- care oricum vor dispărea cu excepţia versiunilor BEV scumpe, dar cumpărabile fiindcă subvenţionate imoral.
2. OK, o fi cam mastodontică oferta şi prea scumpă, dar hai s-o iau fiindcă fac şi drumuri lungi.
-- Bună decizie, fiindcă am uitat să spunem că masa proprie babană a PHEV-urilor duce la consum extraurban umflat... îşi freacă mânuţele aceiaşi dia-bolleini (n.b. pt. novici: din arăbescul dia-bollein, adică "cel care dezbină-înşală" vine cuvinţelul "diavol" :-P)
3. Hmmm, chiar consumă totuşi doar 2+3 litri la sută ?!
-- Crede şi nu cerceta, fraiere, ipocrizia vomitivă a legislatorilor UE, care iau în calcul doar prima sută de kilometri parcurşi. Cu bateria plină, evident.
Ahm, ai dedus deja că similar ar fi calculul consumului unei maşini cu motor ICE aruncată din vârf de munte... sau remorcată ?! :
...HOW DARE YOU ?? :-)))
Ba, eu aș întreba de ce i-au pus PREȚ de camion ?!
Fiindcă un M4 Coupe (431 CP) costa până nu demult 80.000...
În fine, clienți vor fi destui, posibil și la noi, fiindcă destui supra-bănoși nu rezistă ispitei ușurătății cuplate cu motricitatea distractivă pe circuite.
Chiar dacă *prețul halatului* va fi peste cel de la nemți, în reaua -- pardon, buna :-) -- tradiție Automobile Bavaria.
Cât despre oglinzi, nu-s exagerat de mari zic io, dar șochează prin mini-spoilerul cu rol de reducere a vâjâielilor la viteze mari.
...Soluție de optimizarea aerodinamică demult cunoscută, dar rar aplicată -- și oricum fără prea mult sens după mine la o mașină din segmentul M2-ului, fără pretenții de GT-cruiser comod / silențios.
Ultimele comentarii
2333 in total