Încă una și mă duc -- simțind că-i nevoie de câteva clarificări în plus ref. la justețea sau nu a polarizării sesizate (din nou) și la testul ăsta, între...
- badge-snobismul deseori exagerat
- badge-bashingul... la fel de exagerat
Întâmplător am avut ocazia să conduc recent aceeași motorizare 1.5 DCi și pe A-Klasse 180d 116 CP (hatch, nu sedan, da-i irelevant detaliul) și... Megane, tot hatchback și el, dar cu *numai* 115 CP sub capotă. -- :-))), marketo-abureala să trăiască.
...Ambele, cu nivel de echipare pretențios (dar nu mai psih_analizez asta.)
...Diferența de preț?! -- De la simplu la dublu, și ăsta-i de fapt factorul decisiv al comparației.
Merțanul are, indubitabil, unele plusuri (design mai dinamic, ceva mai silențios înăuntru, mai atent finisat și cu scaune mai sportiv-comode... normal cumva, ca AMG-Line.)
E și mai greu însă -- chestie pozitivă pentru unii prin prisma siguranței pasive, deși ambele mașini au 5 stele EUro-îN-Cap.
D-aia Megane-ul l-am simțit o idee mai vioi, dar clar că nu niște zecimi de secundă contează, ci surpriza unei suspensii superioare A-ului nu doar la capitolul confort (de așteptat vs. AMG-Line cu jante pe 19), ci mai ales ca ținută de drum.
...Inclusiv în viraje era mai puțin subvirator, holy sh.t !
Concluzia -- scurtissimă, că deja m-am lungit nepermis de mult: 3-4.000 € recunosc că ar merita în plus A-Klasse pentru plusurile de stil + calitate percepută, dar nu 20.000. :-P
FCA e bine-mersi financiar în ciuda aparenţelor-zvonurilor, chiar dacă se uită că 66% din cifra de afaceri şi 92% (!!!) din profit sunt produse peste Ocean, de către Jeep şi RAM în principal.
Îi cam doare-n pix aşadar de Europa încă de pe vremea răposatului Marchionne -- un bun, adică f. chitros finanţist şi cam atât.
Pare-n orice caz derutantă schimbarea de macaz-strategie după fuziunea cu hexagonalii, da-i vorba numai de o activare a unor scenarii de rezervă (post-eventuală fuziune cu Renault ar fi fost un pic diferite manevrele.)
Spre deosebire de PSA însă, unde familia Peugeot nu prea controlează mare lucru, în FCA triliardarii Agnelli-Elkann cântă (fals pt. UE... ei şi ? -- vin chinezii şi coreenii în segmentul A) iar restul dansează.
Cât despre întrebarea -- retorică bănuiesc -- a colegului tzenu-bmw (sau tzenu-alfa? :-)) "Unde se duc banii?", nu cred să fie nevoie de vreun răspuns.
Sus-numiţii tartori Agnelli-Elkann au deci famelie mare, taică, şi cheltuitoare tare-n plus.
Ăsta-i actualul sistem însă (clar că nesănătos), în care corporaţiile şi nu guvernele-demonocraţia hotărăsc absolut tot ce vrea muşchiu lor.
@Green_Alex ontopic: Mea culpa, fiindcă în mod sigur vocabularul meu limitat-primitiv de fost jurnalist (scuzabil deci :-)) și/sau lipsa cronică de idei -- de argumente ce să mai zic? -- duc la convingerea că exhibez o hatereală cronică pt BEV-uri, PHEV-uri și alte acronime progresiste.
N-are deci rost să mai repet că merg frecvent prin oraș c-un scuter electric (deși mai călăresc și-un Kawasaki pe serpentine) sau c-o încurajez pe nevastă-mea să-și ia un EV-city-car la anu, 2020 fiind primu de fapt în care devine rentabilă (după mine) electro-fâțâiala -- repet, doar în orașe.
Offtopic, așa oi fi cum presupui -- naiv = gullible la fake-news constipaționiste. :-) Eu ca eu, dar ce ne facem cu coana Merkeloaia, laureată a premiului omonim R. von C.-Kalergi, care ar răsplăti deci UE-epigonii odiosului rasist subliminal nipono-austro-ungaro-americano-francez-etc.??
...Care scria -- citez (întâmplător eu l-am citit în original, dar nu-i bai, că moș Google Tranzleităr ajută):
* den „plutokratischen Demokratismus“ durch die Aristokratie eines neuen Geistesadels zu ersetzen, in der die verschiedenen Völker in einer „eurasisch-negroiden Zukunftsrasse“ aufgehen sollen.*
Serios acu, pari exact tipul omului inteligent și simultan furat de aparențe de care vorbeam mai devreme -- și prea ocupat de carieră ca să mai ai timp sau chef să cântărești semnificația unor coincidențe deloc întâmplătoare.
...Cum ar fi asta a prezenței Dorotheei Angelice Merkel :-) -- rasistă ? - dimpotrivă, cea mai multi-kulti distrugătoare de nație -- la inaugurarea producției VW ID.3.
Clar că tot cu semnul triunghiului illuminant (deși cu bateriile cam pe ducă) format din degețelele ei cârnăcioriforme pe burdihan. :-)
@inexo: Din păcate, la fel de inutile-mi par şi retragerea, şi căpoşenia întru descâlcirea neuronilor unora (greşesc de fapt aici, fiindcă problema n-ar fi palierul strict IQ-conex al "eco-progresiştilor", ci structura lor intim-spirituală deja greu, dacă nu imposibil de scos de sub hipnoza propagandei pro-cyborgice cu #-prefixuri.)
@Edikkk: Vezi că principala direcţie a Chinei e sistemul de "credite sociale"... şi multă, multă puşcăreală ca "recompensă" pentru non-docilitate-n turmă.
Unii zic că vine şi la noi, dar eu nu pot să cred asta. :-) Nici că-n Norvegia se experimentează toate viitoarele verigi ale lanţului anti-crimogânditului planetar:
-- cashless society,
-- cipuirea-n massă,
-- electro-autonomizarea mutării controlate a fizicului nostru graţios de colo-dincolo, cu scopul şi durata vizitelor bine justificate
-- metisarea accelerată cu ADN-idiotizare garantată (cred că everybadea ştie de strategia Coudenhove-Kalergi... Cum, nuu ?? N-a fost la ştiri aseară?? :-P)
-- dispariţiei treptate a proprietăţii private (v.ştirea cu bossul Ford... ce-i drept, au uitat să spună că-i prieten la toartă şi cu mine, şi cu inexo...:-))
-- şi multe alte 3C-uri din partea celor care ne vor binele.
...Ca să ni-l ia, evident. :-)))
@M_Frank: Da, cu precizarea importantă că valabilitatea legală a electro-bonusului expiră anul ăsta (a fost promulgat doar pt 2017-18-19), iar la anu nu se ştie cât va mai fi... dacă va mai fi.
Eu cel puţin presupun că va fi mai mult decât înjumătăţit, de la actualii 9.470 euro la vreo 4.000 (echivalent variabil, că-n lei ERA 45.000 -- o altă aberaţie într-o Românie cu preţuri în euro la maşini-accize-telefoane-etc).
La fel de greu previzibilă e tema subsidiilor chinezești, în scădere continuă cu perspectiva anulării în 2020 (max. 2.300 € aprox. din iunie oricum, adică 18.000 yuani pt BEV-uri cu autonomie între 250-300 km, deci probabil și pt K-EZ-ul Renault-Dongfeng.
...Deși, dac-ar fi luate-n calcul cifrele WLTP, nu mai are bonus deloc nici el... ceea ce ar face şi mai aberant suprapreţul versiunii "europenizate", care doar în visele unora va costa doar 6-7000 euro.
https://equalocean.com/auto/20190329-beijing-cuts-electric-vehicle-subsidies-ev-startups-winter-is-coming
P.S.1 Ştirea asta nu-i oricum vreo noutate, nea demisul recent Bolloré (îl doare-n pix oricum, miliardar fiind) anunţând încă din sept. (IAA Frankfurt) Kwidul Dacia electric la 10.000 euro (cu ecobonusul francez de 6000, clar)... dar pentru 2022.
p.s.2 Nu trebuie uitat nici "micul" detaliu că bateria K-ZE-ului e cam de calitatea a III-a. ;-)
În rest, echiparea e surprinzător de completă, cel puţin în versiunea chinezească de top, la 9.140 euro.
(n.b.: Nişte voci mai distanţate de China şi implicit o ţâră mai răguşite susţin că şi Mercedes-Benz va face un model numit Y-Klasse pe platforma şi cu motorul-bateria Renault -- va arăta super :-P şi va costa doar 39.999 euroi. :-)))
Ultimele comentarii
2333 in total