Fiat vrea să revină în segmentul subcompact: italienii ar putea folosi platforma Grupului PSA Peugeot-Citroen

de Daniel Popescu
Luni, 04.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat intenționează să revină în segmentul subcompact, cel mai probabil prin intermediul unor modele bazate pe platforma Grupului PSA Peugeot-Citroen.

Alianța Fiat-Chrysler a anunțat primele măsuri concrete pe care intenționează să le ia în perioada imediat următoare ca urmare a fuziunii cu Grupul PSA Peugeot-Citroen.

În cadrul unei întâlniri cu analiști financiari care a avut loc la sfârșitul lunii octombrie, Mike Manley, CEO-ul Alianței Fiat-Chrysler, a dezvăluit că Fiat va renunța la modelele de oraș și va reveni în segmentul modelelor subcompacte, ca urmare a faptului că acestea generează ai mult profit în Europa.

"În viitorul foarte apropiat ne vom concentra din nou pe acest segment care generează volume și profituri mai mari. Asta implică să ne îndepărtăm de segmentul mașinilor de oraș", a declarat el.

În prezent, Fiat este prezentă în segmentul modelelor de oraș cu 500 și Panda. Chiar dacă declarațiile lui Manley sugerează renunțarea la ambele, este greu de crezut că Fiat va elimina din gamă un model emblematic pentru marcă precum 500.

Pentru moment, Manley nu a oferit detalii despre modelele cu care Fiat ar urma să concureze în segmentul subcompact, în condițiile în care Punto nu mai este disponibil la comercializare de anul trecut.

Totuși, este posibil ca marca italiană să preia platforma CMP de la Grupul PSA Peugeot-Citroen după finalizarea procesului de fuziune. Constructorul francez dezvoltă pe această platformă modelele subcompacte Peugeot 208 și Opel Corsa, iar ambele au și versiuni electrice, un element important pentru un constructor italian care are nevoie de modele electrice pentru a respecta noile norme de emisii din 2021.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • Horea Oltean
    Alfa Romeo trebuie relansata serios cu model din gama executive gen 166 sau 164 cu motoare puternice V6 si V8.Fara aceste detalii nu vad sa fie pe profit.
    5 4
  • E incredibil cat de multa ipocrizie exista in grupul Fiat...
    Au neglijat Maserati...au neglijat Alfa...actualul 500 are 12 ani deja e batran ca istoria(depasit la tote capitolele)....au renuntat la Punto....
    Ma intreb unde merg banii acestei companii.....pe cand ei nu vin cu o masina noua de ani de zile....nu investesc in platforme....in motoare in tehnologi....cum supravietuieste compania asta...
    10 5
  • FCA supravietuieste cu Jeep si Fiat, cam atat.
    8 3
  • FCA e bine-mersi financiar în ciuda aparenţelor-zvonurilor, chiar dacă se uită că 66% din cifra de afaceri şi 92% (!!!) din profit sunt produse peste Ocean, de către Jeep şi RAM în principal.

    Îi cam doare-n pix aşadar de Europa încă de pe vremea răposatului Marchionne -- un bun, adică f. chitros finanţist şi cam atât.
    Pare-n orice caz derutantă schimbarea de macaz-strategie după fuziunea cu hexagonalii, da-i vorba numai de o activare a unor scenarii de rezervă (post-eventuală fuziune cu Renault ar fi fost un pic diferite manevrele.)

    Spre deosebire de PSA însă, unde familia Peugeot nu prea controlează mare lucru, în FCA triliardarii Agnelli-Elkann cântă (fals pt. UE... ei şi ? -- vin chinezii şi coreenii în segmentul A) iar restul dansează.
    Cât despre întrebarea -- retorică bănuiesc -- a colegului tzenu-bmw (sau tzenu-alfa? :-)) "Unde se duc banii?", nu cred să fie nevoie de vreun răspuns.

    Sus-numiţii tartori Agnelli-Elkann au deci famelie mare, taică, şi cheltuitoare tare-n plus.
    Ăsta-i actualul sistem însă (clar că nesănătos), în care corporaţiile şi nu guvernele-demonocraţia hotărăsc absolut tot ce vrea muşchiu lor.
    17 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru