Eu nu văd în articol taman ce-ar fi mai interesant, adică versiunile de transmisie + motorizare.
Ce-i drept, mai toată presa auto a trecut la web-botulism :-) și același comunicat Șkodaq lemnos umple netul.
...Deși nu era greu de găsit informația ”The 162 kW 2WD and the 206 kW 4x4 Superbs will be deployed according to operational requirements.”
(Și diesel cumva?- o să-ntrebe amicul PMC :-P
- niet.)
@PMC: Mă bucur totuși că uppercut-urile la fikați te binedispun. :-)
Ontopic, ai și tu dreptatea ta (punctual, ref. doar la DSG-urile ”umede”, realmente mai fiabile), însă durabilitatea mașinilor, ca medie ponderată, zic io c-a scăzut de 10-12 ani, când a atins apexul.
Simpla adăugare a unei turbine (dacă nu două sau chiar patru) la mai toate căruțele moderne, plus a nenumărate DPF/EGR/AdBlue/etc-uri pe lângă atâtea e-sisteme/senzori de școală ajutătoare :-) nu pot decât să scadă fiabilitatea.
OK, mașinațiunile actuale sunt clar mai sigure la bușeli, dar și mult mai grele (din nou ontopic, Fabia asta nouă sare de 1,2 tone cu 1,5 TSI+DSG... și cred că tot 6 airbaguri are).
Deci băbuța mea are același zvâc cu ”numai” 120 CP ca Skodița cu 150 CP.
(n.b., pe 2DE am luat-o SH la 80K km cu reviziile la zi, fără pic de rugină și cu consumabile p-un cincinal, la 1/3 preț de Sandero nou.)
Fiecare cu stolul lui de păsărele deci - iar al meu include nu doar pasiunea pentru micile japoneze fâșnețe de segment B aspirate cu c.v. manuală, ci și cu doar două uși, specie dispărută deja.
...Că deh, ”așa cere piața” - oare?!
Ca să n-o mai lungesc, cred că cea mai ”eco” poziție e să tragem cât de mult putem de ”vechiturile” noastre.
@mip - Salut transatlantic ! cu adăugirea tip PMC ”Zi de zi, c.v. manuală deasupra tuturor!” :-)
Ceva mai serios, făcui deja cu puricioaica mea 2DE +25K km în 7 luni, deci nu mânc gogoși.
Dar nici nu-s Bolt/Uber-ist, așa că nici ispita comodității urbanEdikkkoide n-are șanse să mă muște.
Subscriu deci la precizările lui @mip (pe scurt, că am mai multe povești DSG-horror dar timp, ioc.)
Pt. curioși, fiabilitatea Mazdei 2DE e cum am stabilit - f. bună, deși i-a picat pompa de apă (cost 35 € și manoperă zero, că am încă știință+putirință la șurubăreli).
Iar 120 cai tunați-adunați peste cei 103 originali mi-s de-ajuns, la vreo 900 kile de la 930 (sfat util: bateria tip LiFePo4 ușurează orice mașină, plus tubulatură eșapament deșteaptă și eventual jante forjate.)
P.S. Vorogheală-n directeală mai la vară! (din motive obiective.)
Drumuri bune să ai, că de proaste ne-am cam săturat... :-)
@PMC: Credeam c-ai intrat ca să vezi dizălul (lipsă) sub capotă. :-)
@someone: Teoretic sunt argumente pro-DSG dar, în ciuda fiabilității în ușoară creștere, costurile de întreținere a c.v.aut. rămân prohibitive.
Dacă-i satisface pe unii recunosc că-s sărac deși nu cu duhul :-) dar, dincolo de plăcerea strunirii mestecăului, kilometrajele mele f. mari m-ar obliga la revizii DSG anuale.
Concluzie: mai aștept (în zadar poate) noua generație Mazda 2 - și aspirată, și manuală.
Până atunci, cei 120 de cai ai bătrânicii mele 1.5 nechează încă sănătos la 105K km deja.
Evoluție fără revoluție - citadină cam prea umflată și impersonală, dar practică și economică (inclusiv de produs - v. interiorul de Polo/Ibiza.)
Totuși, cine caută un simplu ”déplaçoir” cred că-i mai bine servit de noua Sandero.
Surprins (pozitiv) că n-are nici măcar micro-hibridizare, aș fi fost tentat de versiunea 1.5 TSI, posibil de anabolizat spre 190 CP (ABT de ex.), dar asocierea obligatorie cu DSG-ul îmi taie elanul.
Ultimele comentarii
2333 in total