La o densitate energetică normală, bateria lui Baltazar ar avea vreo 40 kWh (firma a declarat G.baterie=250 kg.) Hai 50 kWh cu bătaie.
Cele 40 min. autonomie pe circuit declarate sunt deci clar umflate (adică doar 60-70 kW putere consumată?), nu mai zic de 600 km urban sau 480 km mixt.
Și-un mic detaliu - prețul: 230K € fără taxe (adică spre 300K € cu TVA și câteva opțiuni, dintre care cea mai importantă ar fi un supliment de neuroni pentru cumpărător. :-))
@Dudu: Go for it dacă-ți place! (ca fiabilitate n-o să ai lăcrimații, zic asta ca ex-posesor de Swift Sport.)
Ignis consumă infim, destul de spațios pt. micimea lui, în plus e f. ușor și d-aia vioi.
L-am probat și e distractiv, chiar dacă nu perfect (puntea-spate mai țopăie pe unele cocoașe, iar direcția e mai ciudățică, dar te obișnuiești cu ea - mai exact, volanul nu prea ”revine” singur după bracări.)
P.S: Eu am renunțat la marcă doar așa, ca protest (care oricum nu interesează pe nimeni :-)) că și-au hibridizat (la mișto) toată gama.
În China, DS a vândut doar 427 mașini în tot anul 2020 (cotă de piață... 0% :-)), deci cele 61 de DS9 măritate-n februarie anul ăsta ar fi o performanță.
Mai ales comparativ cu vreo 43 de mii vânzări totale europene-n anul covrigoid și cca. 100 DS9 tot în febr. 2021 = eșec comercial și relativ, și absolut.
Concluzie (a mea doar poate): Luxul auto franțuzesc și-a cam trâit deci climaxul odată cu ultimul Citroën C6 din cele doar 23.000 fabricate.
(Disclaimer: asta nu înseamnă c-ar trebui uitate mărcile interbelice Delahaye, Delage, Facel Vega sau Panhard).
Inutil să mai repet impresia de ”picătură chinezească” lăsată de interdicțiile/limitările astea insidioase, că discuțiile au derapat exact în direcția bănuită.
Strict aritmetic, și Dusterul de 150 CP e capabil de +200 km/h, dar nu asta-i buba/hiba, ci ansamblul de măsuri tip ”scurtare a lesei” vizibile și pe felia mobilității.
Cvasi-dispariția hot-hatch-urilor (v. Clio RS, Twingo RS/Gordini) nu vă spune deci nimic, în paralel cu umflarea Malus-ului hexagonal spre 50K € și isterizarea pro-electrică?!
Mai pe scurt și doar aparent offtopic: M-am benoclat azi de curiozitate (după mulți ani) pe configuratorul VW și am crezut că am boala vacii nebune: :-)
- Transporter California 6.1 (2.0 TDI 150 CP)... incepand cu 83.753,39 € !!!
Mașina poporului, ce să zic.
Ultimele comentarii
2333 in total