@zărne: Pe fugă deocamdată, citez ceva-cumva doar raportat la off-topicul co-vidat :-) din comentariul tău (corect în teorie, dar numai când premisele nu-s 100% trucate practic):
”Într-adevăr, a rosti nu, a te împotrivi, implică asumarea unor riscuri grave și o dispoziție spirituală eroică: hotărârea de a-ți hazarda viața mai bine decât a te lăsa ferecat în lanțuri mai mult sau mai puțin vizibile, a-ți «pierde fața», a merge de bună voia ta în piața unde se vând sclavi și suflete moarte.
Căci batjocoritul, «îmblânzitul», călcatul în picioare își păstrează trupul, sufletul desigur nu, sufletul se lasă păgubaș de atare soț."
Nicolae Steinhardt
Ontopic G-Klasse, rămâne cum am stabilit poetic :-) (cu atât mai mult pentru și-mai-aberantul-viitor-EKG-Klasse.)
Cu dedicație deci amicului fan-merțan @zărne fiindcă are simțul umorului (dar și AM-detractorilor mei că și ei are valoare), versiunea scurtă/single de…
Odă tablei teutone
Săracii zic c-ar semăna cu Lada Niva
Că doar invidia le umple tigva,
Dar eu, cu genialitatea-mi absolută
Din tată mega-hoț și mamă hiper-tută
Degeba m-aș mai bate cu cărămida-n piept
De n-aș avea în curte un gipan perfect
Care escaladează cu mine doar trotuare
Și bea cisterne de benzină pân-la mare.
(Refren-1):
Colțos-forțosule G-Klasse AMG,
Acu dacă tot mi-ai golit conturile,
Spune măcar cu ce fermece ai umblat
De ferul tablei tu în aur l-ai schimbat.
Lăsam ieri dâre negre ca mine pe asfalt
Când mă-ntrebă făcând subit un triplusalt
Pe zebră, un gherțoi cam inocent:
„Ai gip de curse nene, ești dement?”
Zic: legea zmekeriei tu n-o s-o înțelegi,
Bă-băiețaș iobag trudit sub alte legi.
Pe Dorobanți suspină piți „OMG!”
Doar când cobori dintr-o cutie AMG.
(Refren-2):
Gipan de vis care accelerezi în draci
Și-i depășești la ralantiu pe tolomaci,
Promit să nu te bag vreodată-n arătură
Nici dacă-mi dă Fiscul un cap în gură.
P.S.-erată: Clar că prima hibă e corectată de motorul 2.4 (versiune N/A a âluia turbo de pe Subaru Ascent de 260 CP, acum cu raport de compresie f. ridicat, de 13,5:1.)
...Fiindcă dezvoltă cuplul max. cu 15% mai mare la numai 3.700 rpm - un salt ...în jos incredibil, de la fostele 6.400-6.600 rpm.
@mircea_badea: Păi taman ăsta-i șpilul, să facă cu okiu ”demodaților” și nu techno-freakșilor.
Nu uita și că Z-ul Nissan are doar două locuri, deci compari mere cu pere. Iar cei ”doar” 200 cai ai duo-ului nipon, atât de unanim jeliți de presa auto, te asigur că erau ultra-destui, evident că nu și pentru vreo victorie la Le Mans. :-P
Strict ontopic, acum nu mult timp am fost chiar pe punctul (ca retrograd ce mi-s) să-mi trag o/un GT86 - post-facelift, adică MY 2016 - dar, în ciuda unor calități evidente, m-au sucit câteva minusuri.
Primul: cuplul motor f. anemic al boxerului până la jumatea turometrului (erau 205 Nm max, dar la 6.400-6.600 rpm !!!... cu Pmax spre 7.000.)
Aspirat-aspirat, dar nici chiar în halul ăsta :-)
Secondo tempo: distractiv GT86-ul nici vorbă pe viraje, dar ”semnele” intrării-n derapaj sunt mai imprevizibile decât - să zicem - la o Mazda MX5 (vb. de aspiratul 2.0 / 184 CP, mai omogen și la capitolul cuplului.)
Noua motorișcă (de fapt tot vechea, re-alezată de la 86 la 94 mm) se pare că a corectat hiba asta, deși a rămas cu sistem de injecție ”mixt” (indirectă/directă.)
În fine, și mai multe v-aș zicea, dar mă tem că s-o-nsera. ;-)
P.S. Cum era de așteptat, e ȘI MAI camion ăsta.
https://www.motor1.com/news/453820/gmc-hummer-ev-weight-class/
(datele-s pentru pickup, care-i ceva mai ușor se pare decât SUVulețul...)
Nu mai zic că trei e-mamuți GM cuplați la prize rapide halesc un megawatt - curat ecologici, parol.
Slăbuț - cu mai puțin de 1.000 eco-cică-CP amerlocii nu-și pot căra copiii (obezi ce-i drept) la școală. :-)
Serios acu”, lipsește un mic detaliu: cât trage la cântar dihania? Nu cumva peste 3,5 tone cu sarcina admisă?
Că pentru ”terminatorianul” lui predecesor ICE aveai nevoie de permis pentru camioane.
Ultimele comentarii
2333 in total