@zărne: Achtung mein Freund, să nu cazi taman în capcana detractorilor tăi de mai sus (recte partizanatul orb pro...orice. :-))
Încerc să nu fiu ”patronising”, darrr, de par exampăl (al relativității oricărei opțiuni, mai ales pe felia auto-mobilă), recunosc că-s de-o vreme adeptul fiabilității japoneze.
...Chiar dacă cea mai bună mașină posedată în (prea) lunga-mi viață a fost un... Audi (A4 Avant - benzinar, luat de nou ce-i drept, chestie care poate modifica percepția statistică prin influența întreținerii riguroase.)
Ontopic, Merțanele NU mai au hiba ruginirii, deși au avut-o - pe lângă multe alte ”serial issues”, de care însă niciun producător, premium sau nu, n-a scăpat în decursul vremii.
...Și nu vorbesc din zvonuri (am avut coleg care, cu p-atunci noul sistem electric CAN-bus al unui la fel de nou C-Klasse deci în garanție, a ajuns în pragul balamucului. :-))
Concluzia: fițoase ori modeste, capricioase sau de încredere, nu prea avem de ales decât să le iubim pe ele-mașinile (aproape) la fel ca pe neveste.
@inexo: Binevenită tranziția la ”per tu”, la fel ca orice exprimare ”ca fapt divers” depășind însă nivelul de simplă rafală verbală. :-)
Nimic nu-i deci întâmplător, inclusiv evoluția (fie ea involuntară) a unor comentarii de la distracție la interacțiune umană serioasă.
...Inutilă ce-i drept când se izbește de carapacea unora deveniți fără să știe ”hackable soulless people” - dar n-am fi oare apostații deșartei măriri crezându-ne prooroci neînțeleși?!
Scurtând-o la maxim, calea de mijloc cred că rămâne ideală (tradus: non-abandonul emiterii de idei, dar fără vreun scop explicit... că-s alții destui și p-aici cu ordine pe unitate. :-))
Ieșind iar din derapaje offtopic, repet că nu-s nici pe departe taliban anti-electrice, ci doar un evaluator cât se poate de onest (sper) al ”contraindicațiilor” soluției ăsteia de mobilitate privite de unii cu prea multă ușurătate drept panaceu.
@zărne: Pe bune acu” (că vecinul/alter-ego netam-nissan e prea bășcălios :-)), m-ar coafa ăla argintiu cu jante-n 5 spițe duble...dacă n-ar fi lung cât o zi de post.
A, uitasem - și dacă n-ar costa cât nu (prea) face. :-) (+100k €)
(btw, e vorba de ediția limitată la 300 exemplare pt Europa a variantei CLS 53 AMG, exclusiv cu motorul L6 3.0 de 435 CP.)
Mai generalizator vorbind, păcat că au tăiat shooting-brake-ul (băgat de Gorden Wagener la a doua generație).
Tot GW a desenat-o și pe asta ultimă, însă prima (autor Michael Fink) îmi pare în continuare greu de egalat ca stil.
Am o țâră de timp mort, așa că trec de la poezie la inginerie.
De ce să mai stârnim deci prafu cosmic cu luptele Sinelui, maestre @inexo, când e pierdută din start lupta cu aritmetica ?! :-)
Pe care mă văd nevoit s-o las în plata Domnului p-acilea, după nenumărate replici în care ACEdikșii îmi arâtau că 1+1=3.
Remember deci: doar trei mii (3.000) de e-Hummers cuplate ipotetic la prizele noastre ar consuma 1.000 MWh, în condițiile unei producții naționale de 7.500 MWh.
Nu mai zic de disonanța cognitivă a asocierii noțiunii ”BEV” cu hiper-sportivele - sau mega-SUVoaiele, tot un drac din p.d.v. al raportului dezastruos putere consumată / energie stocată.
Orice magaoaie cu P=600 kW și baterie de 100 kWh e așadar un afront grav adus logicii.
...OK, nu și pentru Edikkkșii care acceptă drept normală aberația deplasării cu 90 km/h cu Taycanu (a nici nu se accelera deloc!) sau ascensiunea pe trotuarul din fața cârciumii cu e-G-Klasse.
@Edikkk: Nașpa într-adevăr că nu are versiune ștecheruită.
Și un urs poluar (de la poluare, da :-)) mi s-a plâns că a chelit pe banchiza lui fără EGR, DPF și ETC.
Ceva mai serios, te-ntreb: ai condus-o măcar înainte s-o bălăcărești?! Eu, da -- și d-aia GR Yaris îmi pare - repet - cea mai importantă mașină lansată-n 2020, la modul absolut.
De unde și interesul manifest al pasionaților, până și-n Franța zombificată de eco-malus-urile aberante, unde fuseseră prevăzute 70 exemplare stoc pe 2020 și cererile-s înzecite.
Nu mai zic în Japonia, unde tunerii scot deja 475 CP din motorașul de 1,6 l, iar drifterul Daigo Saito i-a implantat deja un 6L Turbo 2JZ de Supra, tip BC de 3.4 l și +1.000 CP micuței.
@Green_Alex: Corect -- la câte mașini vând (mai ales hibride), pe japi nu-i sperie amenzile pt emisii CO2, de unde și producția ne-limitată a mini-bombei rally-car-replica.
Ultimele comentarii
2333 in total