Până nu demult, credeam că AM e accesat - și mai ales comentat - de pasionați auto. La câte palme roșii încasez văd însă (pe lângă stele verzi :-)) că m-am înșelat.
Mă retrag deci la depoul meu retrograd, deși eram tentat să argumentez mai detaliat de ce GR-ul Yaris e atât de important ca (probabil ultim) exponent al mobilității extreme ”clasice”.
Fiindcă GR-ul e esența puterii 4WD perfect controlabile -- adică ceea ce n-a fost, dar trebuia să fie Fordul Focus RS.
Dar e și-un epitaf scris total imprevizibil taman în anul fatidic 2020 pe crucea mașinilor-provocare, îngropate de-acum previzibil și ele în mica-mare resetare a celor 3C-uri edikkiene.
...Care-n niciun caz nu (cred eu că) ne fac să evoluăm -- ba chiar dimpotrivă, ne fac treptat mai retardați în puful falsei comodități electro-autonome.
Liber însă la opinii utilitariste, pe care le respect doar dacă beștelesc ”cutii” strict destinate deplasărilor A-B -- misiune pentru care Yarisul ”normal” e totuși mai bun, preferabil hibrid și cu e-CVT.
Nu de alta, dar unica chestie perfectibilă la GR mi-a părut cutia de viteze, care putea fi mai ”slick”.
Culmea e că c.v. 6man. a japonezei e singura ei piesă... germană (Getrag) :-))).
@@ediKK: haioase înțepături, dar se pare că are carnet Ediqqq-ul nostru, ba chiar și mașină (cel puțin aici s-a auto-denunțat :-) mai demult că posedă un VW Polo -- culmea, nu electric și nici măcar automatic !)
Una prEdikkăm deci și alta... benzinăm.
Back ontopic însă, deși scurtissim: tricilindrul de 1,6 l (1.618 cmc mai exact) al GR-ului Yaris nu merită deloc porcăit, fiindcă...
- nu vibrează (și evident nu bate, troncăne /-))
- are frână de motor zdravănă (spre deosebire de Ecoboost-urile 1.0 Ford)
- trage la orice turații, fără turbo-lag sesizabil
- e chiar ascetic cu benzina când nu-l calci
- e sigur fiabil, dacă japii de la HKS-Shizuoka au reușit să scoată din el 475 CP (!!!) fără alte modificări exceptând turbIna, intercoolerul și alte ”periferice”.
...To be continued (n-ai scăpat încă, Edikkk...)
Mulțam pentru replică, @Edikkk -- fără tine uitam poate de ce m-am lăsat de scribăluit în presa auto-moto-velo. :-)
...Pe când analfabetismul funcțional începea să-și arate, deși timid, colții.
Mai pe șleau: păi băbăiete, taman ce bălmăjești tu contraziceam eu, dar nu percutezi văd neam.
Și mai gros desenat, pentru tine: NU (doar) dinamica GR-ului te lasă mască(impresionantă oricum - am scos zero-suta-n 4,8 s și nu ”doar” alea 5,5 s oficiale, dar, repet, nu asta contează, ci...xyz alte daravele, greu de receptat de către voi, ”the hackable soulless people”.)
Mă oprește o criză crizată (nu de nervi :-)), dar revin... păzea deci.
Cam scumpă premianta (se vinde de fapt doar ca full-hibrid în multe țări europene), dar merită cred titlul - fie și doar prin prisma designului original.
Și f. reușit, după mine cel puțin.
GR Yaris e totuși o dihanie aparte, greu de înțeles dacă n-o și conduci.
Sau, în fine, s-o pilotezi - chestie pe care am avut norocul s-o fac nu demult, deși nu prea mult. :-P
Pe f. scurt, urci în ea cu dinamica cifrelor oficiale-n cap și cobori (mai precis ești smuls) rânjind prostește, obsedat doar de traseul spre cea mai apropiată bancă -- nu din parc, clar.
Ca să n-o mai lungesc aiurea, GR-ul merită de fapt titlul de mașina anului -- ba nu, a deceniului !!!
Ultimele comentarii
2333 in total