@PMC: Culmea e că ai dreptatE-U.
Ontopic @Dachina, repet -- ca utilitaristă urbană pură nu-i rea, dar ca mașină e. :-)
Mai pe scurt, silențiozitatea lipsă ar scoate-o oricum din lista mea de ”second daily-car”, dar și premoniția unei autonomii și mai slabe după 3-4 ani și 7-800 reîncărcări.
@Miau-Mao: Îți recomand (deși au devenit cam scumpe datorită personalității realmente fascinante) varianta de 350 cmc a Velorex-ului Oskar, mai vioi la 17 CP decât 250-ul de 9 / 12 CP.
Atenție totuși că nu-s ”verzi” și nu au nici ABS, nici airbaguri... :-)
P.S.2: Doar Șkodaq Citigo-e a fost demolată din motive VAG obscure, :-) fiindcă SEAT Mii se vinde bine-mersi (23 070 € în Franța de ex. în versiune Plus), dar și VW e-Up! (23 740 €, culmea că mai slab echipată ca Mii.)
Merită oricum benoclat la primul test-drive Dachina-Spring pe Caradisiac, unde autonomia reală e apreciată la 150 km, ceva mai mult fiind posibil doar în modul ”Eco”, în care puterea deja debilă e redusă la amețitoarea valoare de 31 CP... :-)
(btw, Dacia 1100 avea 43 CP DIN pt o Vmax de 135 km/h, dar și numai 740 kg, sprintul 0-100 fiind absolvit în 16,4 s...)
Mai șocante-s însă diversele zgomote parazite ale interiorului chițcănitor, plus izolarea fonică lamentabilă -- la o electrică, cum vine asta?!
Concluzie (strict personală): ”La petite roumaine”, cum fals o alintă francezii pe chinezoaică,îmi pare un regres al industriei/culturii auto, indiferent cât de utilă ar fi prin înghesuiala urbană.
P.S. Hmm, UE nu e ce părea să fie - adică o ”piață comună”, din moment ce la macaronari versiunea Comfort costă 19.900 € !!! (cei 3.100 € în plus vs. noi+francezi fiind însă diluați de eco-bonusul nesimțit și la broscari, rezultând 9.500 € real dați pe troacă.)
Comfort+ e în cizmă 21.400 € (11.000 cu eco-bogdaproste), dar reacțiile italo-bizonilor (de pe AlVolante de ex.) sunt extaziate... WTF??
Interesant că, la eco-marxiștii hexagonali (tătucii alor noștri ”du Grand Orient”... Moliceanu&Neulander vă pot povesti multe), logica încă nu-i în comă profundă, fiindcă eco-bonusul (nesimțit în sărăkia noastră, clar) e limitat la 27% din prețul electricelor, oricât de ieftinache ar fi ele.
Confort Confort Plus Business
Prix 16 990 € 18 490 € 16 800 €
Bonus 4 587 € 4 992 € 4 536 €
B. déduit12 403 € 13 498 € 12 264 €
Mai intru doar să tratez simptomele AM de virusare acută prin electrocutare cronică. :-)
Nici vorbă deci de ”zero emisii” (adică de fapt echivalent 15 tone CO2 per baterie BEV), ci de o prefigurare a viitoarei Aygo !!!
...Care va fi construită pe platforma GA-B redusă (de la Yaris) și NU va fi nici măcar hibridă, darămite electrică...
Ultimele comentarii
2333 in total