AM, vă lipsește un ”S” din titlu, că-i zice T.50S sculei destinate exclusiv circuitelor.
A fost dezvoltată în paralel cu T.50-ul ”civil” cu care nu are practic piese comune, nu-i vreo frumusețe (părerea mea doar poate), dar funcția pare să fi creat formele aici.
Supranumele Niki Lauda omagiază marele pilot, dar și faimoasa Brabham F1 BT46B ”fan-car” cu motor Alfa Romeo V12, cu care austriacul a câștigat cursa de debut din Suedia, în 1978... după care a fost imediat interzisă de FOCA.
A rămas însă unicul monopost din istoria F1 cu 100% victorii. :-P
OK, și BT46B pare a fi fost inspirată de revoluționara ”cutie” cu două ventilatoare Chaparral J2 (CANAM) din 1968 (care atingea 65 km/h doar cu ventilatoarele pornite :-)) - și ea exmatriculată :-) rapid.
Forța deportantă a extremistei T.50S a depășit 1,9 tone în teste, dar fiindcă implică un stil de pilotare special n-aș recomanda-o amatorilor cu mai mult bănet decât reflexe. :-)
Da, orice gen de artă dedicat gâdilării orgoliilor bănoase o dă-n și-n kitsch.
Bordul CNC-frezat 3D ar merge deci, dar nu și ledurile azvârlite cu lopata - tot părerea mea.
Totuși, ersatz-ul ăsta galactic le-o aduce poate aminte tartorilor cu chauffeur că:
1. rapacitatea lor e într-adevăr infinită ca Universul...
2. ...dar viețișoarele lor egoiste nu-s.
P.S: Cei 160 Nm torque-boost de la Merțan îmi par și mie cam umflați, starter-generatorul lui C-Klasse având tot cam atâția kW ca al micuțului Ford (12 vs. 11,5) și nici vreo baterie-gigant (cca. 1 kWh vs. cca. 0,5 kWh.)
...Egal dacă MHEV-ul Ford plusează cu 20 sau 50 Nm.
Nu mai zic că Swiftul meu Sport 1.6 avea TOT cuplul max. de 160 Nm... :-)
@pipo: Pentru puțin.
Cu mhev-ul 1.0 Ford însă lucrurile-s mai puțin clare (fiind varză băieții la comunicare), dar important e că boost-ul de cuplu chiar se simte, așa cum ai remarcat și tu.
Datele-s în ceață oricum și arată cam așa pentru cele două versiuni mhev, dar nu mă mai miră nimic în distopia isterică pe care-o trăim:
Horsepower net: 92 kW / 125 PS / 123 hp (ECE)/ 6000
Torque net: 170 Nm / 125 ft-lb/ 1400 - 4500
48 volt MHEV with 11.5 kW Starter-Generator, 10 Ah li-ion battery pack, torque with max e-assist 210 Nm / 1720, max torque overboost 200 Nm / 147 lb-ft / 1750
Horsepower net: 114 kW / 155 PS / 153 hp (ECE)/ 6000
Torque net: 190 Nm / 140 ft-lb/ 1900 - 5500
48 volt MHEV with 11.5 kW Starter-Generator, 10 Ah li-ion battery pack, torque with max e-assist 190 Nm, without it 170 Nm / 125 lb-ft / 1400-4500, max torque overboost 220 Nm / 162 lb-ft
Moș Goagăl tranzleităr zice cam așa despre motorișca derivată di M274:
Starter-generatorul de pornire recuperează maxim 12 kW, în celălalt mod de lucru poate ajuta la propulsia cu 10 kW.
Mai important: acționarea electrică poate contribui cu un cuplu mândru :-))) de 160 de Newton metri, astfel încât motorul pe benzină de doi litri poate concura cu ușurință predecesorul cu șase cilindri din modelul 320. 5,9 secunde pentru zero sute în loc de 6,6 secunde anterioare - este clar. :-P
O nouă dezvoltare este turbocompresorul twin-scroll cu o supapă controlată electric, care garantează performanțe ridicate chiar și la viteze mici (adică turații voia să zică moșu-n scleroza lui. :-))
Cu o putere maximă de 299 CP, motorul este, de asemenea, un adevărat succes în ceea ce privește puterea de litri.
Datorită rețelei de 48 V, acum este utilizată o pompă electrică de apă cu 550 de wați de putere, care poate fi controlată după cum este necesar.
Ceva mai omenește spus, motorul L4 M264 nu-i un hibrid chiar debil (= ”mild”), în ciuda tensiunii de 48V aparent modeste, colaborând cu o baterie mărișoară (cca. 1 kWh), nu ca de laptop, și lucrând la +200 amperi.
V6-ul M256 (care înlocuiește V8-ul de pe S500) e și mai interesant, cu starter-generator tot de 48 V, dar cu stator amplasat fix-posterior între motor și c.v. (și nu în fața motorului, ca ăsta acționat prin curea cu tensionare selectivă de pe C-Klasse.)
Despre el însă, poate într-un episod aviator, dac-oi mai avea net sau doar ”Niet” (la opinii personale care ar putea contrazice celebri oameni de știință ca Bill Hates :-)))
Ultimele comentarii
2333 in total