@PMC: Da, am uitat să adaug ”pe nedrept semi-hulitul Golf-8”, că-i reușit de fapt per total.
Consumul minuscul al benzinarului pomenit demonstrează oricum progresul Otto/m.a.s. din ultima vreme (răposatul meu Clio Williams 2.0 tot de 150 CP consuma efectiv DUBLU acum un sfert de secol și era mai ușor cu vreo 200 de kile...)
Aș fi cârcotaș aiurea să neg și vâna TDI-urilor, cu micul disclaimer al unora mai debile la demarajul inițial, chiar dacă după aia trag ca surdu” clopotele, vorba lui @inexo (era să zic ”regretatului”...:-))
Și mă întreb dacă un Golf-8 GTD de 200 CP nu m-ar face să uit de partizanatul meu benzo-japo. :-)
P.S. Nu-mi mai reaminti te rog de troti-controllere a 100 € bucata sau baterii a 500 € kilowattu”. :-)
N-o mărit totuși că-mi place prea mult s-o forjez la semafoare vs. reisări cu beamve (nu-i Xiaomi utilitară), chiar dacă distracția e-n final mai usturătoare la portofel ca la o supersportivă.
@PMC: Subscriu, mai ales de când mi s-a prăjit iar un controller la kick-scooter (electric, normal.) Sper deci să scoată cineva și niște trotinete dizăl. :-)
...Deși nu-s deloc fan m.a.c., mai ales cu toate complicațiile aferente... recente.
Mai clar: uree en-gros de-ți mănâncă și din portbagaj, ”n” filtre de particule, presiuni de injecție astronomice, turbine stricătoare, catalizatoare amețitoare etc.
Pariez deci pe progresul benzinarelor până la egalarea scorului eficienței diesel -- și cu costuri mai mici.
Chiar citeam deunăzi un test italian al (semi)hulitului Golf-8 1.5 TSI 150 CP DSG și m-a surprins plăcut consumul efectiv mediu realmente mic, de 5,74 l/100 km, raportat la performanțe (222 km/h reali și 8,1 s pt 0-100 km/h tot efectiv măsurate.)
P.S Nu mai zic (că-i timp pierdut) de teoria abiotică (și nu sauriană) a originii petrolului, tot mai credibilă din 1001 motive logice.
Erată: 4,9 secunde GLC AMG, vs. 5,1 s. EQC (o cifră lăudabilă pt 2,5 tone și ”doar” 408 CP, dar cine își trage e-SUV pentru dragstereală?!)
P.S. Testul macaronarilor e favorabil mașinii (de 89.000 €, btw), dar reacțiile cititorilor -- deloc.
@Edikkk: Și Nea Nicu promitea un viitor de aur. Mai pe scurt, prezentul comparativ arată cam așa:
EQC = 2.495 kg.
AMG GLC 43 V6 (390 CP) 4MATIC TCT trage la cântar 1.795 kg (am ales versiunea asta comparabilă oarecum ca dinamică (zero-suta în 4,5 s.)... dar nu și-n viraje, unde-i net superioară electricei.
Am fost deci indulgent cu diferența de numai 2-300 kile, care-i în cazul ăsta de fix 700 kg !!! (inexplicabil cumva, bateria de 80 kWh a EQC-ului cântărind ”numai” 652 kg.)
Nu mai zic c-ar fi cazul să schimbi EQC-ul ca lider în lista preferatelor tale, chiar dacă în testul recent de pe AlVolante a scos 5 secunde fix la sprintul 0-100 km/h.
@zărne: Vecinul meu netam-nissan e cam bășcălios, dar a prins ironia, știind și el la fel ca noi că prețurile nu scad în veci odată cu costurile de producție, mereu raționalizate prin diverse tăieri de personal și alte macaroane.
Și cu trasul la cântar ai doar parțial dreptate, variantele BEV din segmentul mega-suvistic fiind cu min. 2-300 kg mai grele decât I.C.E-istele similare.
...Fiindcă minusul de 3-400 kile rezultat din scăpatul de fierătanii mecanice (încă) nu compensează plusul e-motoarelor nu prea ușoare +controllere / cablaje, dar mai ales al bateriilor, (încă) prea grele (6-700 kg.)
Ultimele comentarii
2333 in total