@Flavius: Da, cu greutatea bateriilor (aia specifică, deci kg/kWh) ai dreptate -- sunt f. grele LG-urile lui Spring, mai grele chiar decât ale Mercedesului EQC (îl iau ca reper fiind o cotoarbă de BEV -- normal, doar e preferata colegului Edikkk. :-))
Mai clar: 652 kg, deci +8 kg/kWh trage la cântar bacteria de 80 kWh a EQC-ului cu celule tip NMC-622, în timp ce o Tesla Model 3 de 75 kWh are una de *numai* 478 kg.
...OK, Dacia e totuși din tagma ieftinache și nu mă așteptam să utilizeze tehnologia NMC-811 Panasonic cu doar 2,8% cobalt în structura catodului, dar +10 kg/kWh tot e cam mult...
În rest, masa proprie a e-mașinuței (955 kg) nu dă cu vreo virgulă în raport cu a Kwid-ului indian benzinos dacă iei în calcul diferența de kg dintre motorul ICE + cutia de viteze și e-motor + contoller, inversor, căblăraie etc.
Nu mai am însă timp și nici chef de calcule exacte, că vin iar electro-hipnotizații *specialiști* cu contraziceri aberante gen *încărcare la curent trifazic DC 30 kW*. :-)
Completări: motor de 33 kW înseamnă 44,85 CP, deci mai aproape de 45 CP. :-)
Diametrul de bracare f. mic (9,60 m) e un alt plus, pe lângă portbagajul surprinzător de mare (300 / 600 l cu bancheta rabatată.)
Minusul lipsei încărcării AC la 22 kW (de care dispune Twingo ZE) e compensat de bateria -- culmea -- mai mare ca a Reno-ului (cu doar 22 kWh capacitate pt un e-motor de 60 kW = 81 CP.)
Fără să intru în electro-teorii savante, bateria LG a daco-chinezei ar fi mai durabilă-n timp ca a lui ZE-Twingo (tot LG), din simplul motiv al ratei de descărcare max. de numai cca. 1,5 C versus vreo 3C.
(C-urile astea însemnând multiplii de amperaj nominal supți de motor la puterea maximă -- un Taycan/Tesla de +400 kW cu bacterie de 100 kWh depășește 4C de ex.)
Și să nu uit: îmi auto-administrez în devans un ”sictir, cunoscătorule” :-) ca să nu se mai obosească știți-voi-cine.
Eu așteptam de 4 ani micro-hot-hatchul ăsta Kwid
https://www.evo.co.uk/news/17326/renault-kwid-racer-concept-in-pictures
...cu 144 CP benzinoși, :-) dar nicio șansă de aprobare în vremi auster-electrice (pentru ”normalos”, normal.)
Altfel, mașinuța cu baterii chinezești e reușită estetic, spațioasă și bine echipată la banii ei.
Se vede însă că tabăra chitroșilor a câștigat meciul managerial la Renault, impunând și motorașul, și bateria lui K-ZE (aveam informații de la oameni din interiorul industriei cu care încă mai discut că se optase inițial pentru o putere între K-ZE și e-Twingo, adică vreo 60 CP.)
OK, poate și 44 CP (cât avea răposata Dacie 1100=R8) ajung majorității ”utilitariste”, deși accelerațiile n-or să fie deloc fulminante (și viteza de 125 km/h îmi pare OK pt targetul urban-periurban, mirat fiind oricum de ce la chinezi prinde doar 105 km/h -- limitat probabil.)
Nici autonomia nu e problema după mine, mai ales că bateriile de origine LG vor fi se pare de calitate net superioară celor de pe K-ZE-ul rezervat gălbiorilor.
În fine, om trăi și om vedea
dacă banii dați i-o merita
in timp ce multe cafele om bea
cât timp Spring s-o încărca... :-)
@fain-o-shaggy: Tu ești, Cheloo? Află că și pe mine însumi mă dezamăgesc de multe ori. :-)
Serios acu, încearcă să nu mai fii rogu-te analfabet funcțional -- nici în vis n-am sugerat că G-hiba ar sta în calitatea mașinii, ba chiar am lăudat-o.
...Ci că doar PREȚUL ei e nejustificat de umflat (aș putea să mă lăbărțez cu o analiză minuțioasă dar e vânare de vânt, vorba răposaților poeți.)
Că se cumpără-n draci totuși e cu totul altă discuție, în care s-ar potrivi și profiturile nesimțite de 67-90 mii € per cutie pe roți cu sigla Porsche sau Ferrari.
Oi face-o însă-n episodul aviator poate, ca să te dezamăgesc și mai abitir.
G-Klasse e o lecție vie de cum pot transforma iluzioniștii din marketing un produs util și accesibil (G-Wagen Steyr-Puch-ul W460 originar din 1979, de 102 CP… adică fix cât actualul ”purice” Suzuki Jimny) într-o fiță / rășină de orgoliu oportunist vândută la prețuri (și cu profituri) astronomice, dar cu maxim succes.
Secretul metamorfozei rățuștii urate în obiect cubic de cult pare a fi însă priza la rapperi și alte vedete ale subkulturii, atent stimulată de nemți în ultimii 10-15 ani.
Puteți s-o luați ca părere de invidios pârlit, :-) dar nici cei ”doar” 110K € pentru dieselul 3.0 nu se justifică neam, chiar dacă eficiența mastodontului în offroad rămâne indiscutabilă.
De scorul AMG-urilor ce să mai zic, deși trendul lor pare și mai inexplicabil (rar văd un G-Klasse non-AMG prin deal-valea noastră.)
Regret deci dispariția practică a ”regnului” tot-terenurilor non-luxuriante… dar clar că Sfântului Profit nu-i pasă de părerea unui chibiț AM.
Ultimele comentarii
2333 in total