Dacia Spring: 8 lucruri neștiute despre primul model electric al mărcii de la Mioveni

de Mircea Meşter
Duminica, 18.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stații de încărcare pentru clienți, modificări structurale pentru Euro NCAP, deschiderea listelor de pre-comenzi sau momentul apariției mașinii pe străzi: avem toate informațiile legate de Dacia Spring, prima mașină electrică a mărcii de la Mioveni.

Dacia a dezvăluit primele informații oficiale și o fișă tehnică sumară a modelului electric Spring la finalul săptămânii trecute, în cadrul lansării oficiale de la Paris. Transmisă în direct prin internet, prezentarea primului model electric Dacia a fost dublată de un comunicat de presă în care oficialii Renault și Dacia au oferit o serie de informații vitale legate de Spring. Am aflat atunci, pe lângă designul final al modelului Dacia, și informații legate de autonomie, de dimensiuni, de timpii de încărcare, de caracteristici ale motorului, de tehnologie sau de spațiu interior. Am analizat toate aceste informații într-un articol complex dedicat modelului Dacia.

Pentru a săpa și mai mult în secretele lui Dacia Spring, Automarket a luat parte la o discuție virtuală în care un grup de jurnaliști auto români au avut ocazia de le a adresa întrebări oficialilor Renault-Dacia de la Paris. Din partea mărcii au răspuns prezenți Marc Suss, directorul programului Global Access în cadrul producătorului francez (în Europa, este vorba de Dacia) și Mihai Bordeanu, directorul de marketing al mărcii. Informațiile interesante dezvăluite în cadrul discuției sunt:

1. Bateria lui Dacia Spring cântărește 280 de kilograme, iar masa proprie a mașinii e de 955 de kilograme

Motorul de 44 de cai putere și 125 Nm pare depășit de vremuri la prima vedere, însă dezvoltarea fișei tehnice ne dezvăluie o realitate ceva mai ușor de digerat când vine vorba de performanțele mașinii. Aflăm, astfel, că masa proprie a lui Spring este de doar 955 de kilograme, din care aproape o treime (280 de kilograme) este reprezentată de greutatea pachetului de baterii cu capacitatea de 26.8 kWh. Acest lucru se traduce printr-un raport putere/masă de 1 CP / 21.7 kilograme. Chiar dacă vorbim de cel mai slab raport putere/masă de pe piață, senzațiile și performanțele pe distanțe scurte ale lui Dacia Spring vor fi salvate de cuplul de 125 Nm disponibil instantaneu, ceea ce-i va oferi "performanțe bune pentru oraș", spun oficialii Renault și Dacia.

2. Mașina își va face debutul în primăvara lui 2021 ca model de flotă a companiilor de car-sharing. Abia din septembrie va intra în posesia clienților individuali, persoane fizice sau juridice. 

Spre deosebire de toate celelalte modele din gama Dacia, Spring va putea fi văzut pe străzi și testat de oricine înainte să poată să fie cumpărat. Acest lucru se datorează unei strategii interesante de lansare: modelul va intra începând cu primăvara anului 2021 în flota companiilor de car sharing și abia în toamna lui 2021 va intra în posesia primilor clienți. De altfel, Spring a fost "îmbrăcat" la prezentarea de la Paris în "hainele" serviciului francez de car-sharing ZITY. Orice astfel de serviciu interesat de Spring poate să-și îmbogățească flota prin comenzi direct la producător.

3.

Va exista un program de pre-comenzi care va debuta în luna martie 2021. 

Pentru clienții care-și doresc achiziționarea primului model electric Dacia, listele de pre-comenzi vor fi deschise în toată Europa în luna martie 2021. Nu știm încă care este avansul pe care Dacia îl va cere pentru ca un client interesat să intre pe lista scurtă de clienți care vor fi "serviți" începând cu toamna anului viitor. "Lucrăm în acest moment la asta", au declarat oficialii mărcii în discuția cu jurnaliștii.

4. Spring nu e văzută de Dacia doar ca o mașină, ci ca o soluție de mobilitate: trei mașini într-una singură

Dacia Spring este un model electric entry-level, dar Dacia preferă să spună că vorbim de "trei mașini într-una singură". Acest lucru se întâmplă pentru că Spring va fi lansat pe piață în trei variante de prezentare: versiunea dedicată clienților care achiziționează mașina (cu echipări superioare), versiunea dedicată companiilor de car-sharing, la care se adaugă o versiune cargo, dedicată micilor întreprinzători care au nevoie de o mașină electrică de oraș. În versiunea cargo (foto mai jos), Spring nu va avea banchetă, iar spațiul pentru bagaje crește de la 300 la 800 de litri. Încărcătura (sarcina maximă) va fi de 325 de kilograme.

5. Se produce în China pentru că infrastructura de producție a Chinei e mult mai dezvoltată decât cea europeană. Dar "nimic nu e imposibil" când vine vorba de locul producției în viitor

Vestea conform căreia modelul Dacia Spring va fi produs în China a stârnit, așa cum era normal, o mulțime de reacții în piață. Detaliile legate de locul asamblării mașinii sunt deja detaliate de Automarket într-un articol dedicat, iar acestea vizează în special infrastructura de producție și legăturile rapide dintre furnizori și producători care sunt dezvoltate pentru mașinile electrice produse în China. Întrebați de jurnaliști dacă există posibilitatea ca Spring să fie produs și în Europa, oficialii mărcii s-au limitat să spună că "nimic nu este imposibil, dar în acest moment această soluție nu e în cărți".

6. Dacia Spring va fi achiziționată "la pachet" cu bateria

Chiar dacă nu știm încă prețul mașinii, despre care oficialii Renault au declarat în repetate rânduri doar că va fi "cel mai mic de pe piața europeană" și că "va fi anunțat în curând pentru pițele europene", am aflat că modelul Dacia va fi achiziționat "la pachet" cu bateria, deci fără scheme de achiziție care vizează închirierea sau achiziția separată a acesteia.

7. Dacia Spring a primit modificări structurale față de "fratele" Renault K-ZE

Vești bune pentru cei care aveau întrebări legate de siguranța oferită de modelul Dacia. Spring "primește îmbunătățiri structurale importante" în comparație cu Renault K-ZE, modelul electric construit pe aceeași platformă și pe care marca franceză îl vinde exclusiv în China.

Aceste modificări structurale vizează atât ranforsarea părților frontale și laterale, dar și apariția unor sisteme de siguranță activă precum frânarea automată de urgență, element obligatoriu pe modelele vândute în Uniunea Europeană. "Atât noile generații Sandero și Logan, lansate de curând, cât și Dacia Spring oferă un nivel foarte ridicat al siguranței structurale la impact și sunt adaptate la toate cerințele și standardele pieței europene. Când vine vorba de teste Euro NCAP, Dacia se poziționează însă diferit la nivelul siguranței active. Nu vrem să mergem prea departe când vine vorba de sisteme de siguranță active, chiar dacă Spring oferă frânare automată de urgență, de exemplu. Dar mașina a fost îmbunătățită structural pentru a face față implicit la noul test car-to-car pe care Euro NCAP îl va cere de acum", au declarat oficialii Dacia - Renault.

8. Spring are toate avantajele pentru a fi un jucător important pe piața auto electrică din Europa

Deși nu au avansat cifre și prognoze de vânzări, responsabilii proiectului Dacia Spring au încredere în potențialul pe care modelul electric îl are pe o piață în dezvoltare. "Spring poate deveni un jucător important pe piața mașinilor electrice din Europa", a spus Marc Suss în discuția cu jurnaliștii români.

9. Dacia le va oferi clienților interesați stații de încărcare rezidențiale

Dacia va miza pe nevoile de încărcare ale lui Dacia Spring și le va oferi clienților interesați posibilitatea de a achiziționa wallbox-uri și stații de încărcare adaptate la nevoile acestora. Aceste servicii post-vânzare sunt o regulă în zona mașinilor electrice, toate mărcile care oferă modele încărcabile la priză (PHEV sau EV) având astfel de oferte dedicate clienților. Dacia Spring se poate încărca cu maxim 6.6 kW la o stație AC de viteză medie și cu până la 30 de kW la o stație DC rapidă. 

DACIA SPRING - FIȘA TEHNICĂ
Dimensiuni
Lungime 3734 mm
Lățime 1622 mm
Înălțime 1516 mm
Ampatament 2423 mm
Gardă la sol 150 mm
Masă proprie 955 kg
Motor și baterie
Putere motor 33 kW (44 CP)
Cuplu motor 125 Nm
Viteză maximă 125 km/h
Capacitate baterie 26.8 kWh
Greutate baterie 280 kg
Putere maximă încărcare AC 6.6 kW
Putere maximă încărcare DC (port CCS opțional) 30 kW
Autonomie medie mixtă (WLTP) 225 km
Autonomie medie oraș (WLTP) 295 km
Timp de încărcare
Priză domestică normală (2.3 kW) Sub 14 ore pentru 100%
Priză AC de 3.7 kW Sub 8h30m pentru 100%
Priză AC de 7.4 kW sau mai mult
(Spring poate scoate maximum 6.6 kW pe AC)
Sub 5 ore pentru 100%
Priză DC (50 kW sau mai mult)
(Spring poate scoate maximum 30 kW pe DC)
Sub 1 oră pentru 80%

Comentarii (26)

  • Flavius
    Am citit ieri prima data despre afirmatia ca bateria ar cantari 280Kg.Inclin sa cred ca e gresit cu vre-o suta de kile. nu de alta dar o greutate de peste 10kg/ kwh se regasea la bateriile de acum 10-12 ani. In plus , comparativ tot cu renault: bateria de 52kwh a lui Zoe (practic dubla) cantareste 365kg !.Mai mult , pornind rationamentul pe alt traseu- Dacia Spring e derivata din Renault Kze care e derivat din Renault Kwid(model cu motoare termice). Kwid-ul cantareste intre 710 si 755kg.in conditiile in care e facut pentru piata Indiana ,fara ranforsarile suplimentare facute Daciei , fara sistemele de siguranta pasiva de pe Dacia si fara fara 6 airbag-uri care cantaresc binisor( are unul singur si ala doar la versiunile superioare de echipare). daca Scadem din cele955kg ale Daciei 280kg raman doar 675kg pentru tot restul masinii in afara de baterii! Mie imi da cu virgula!
    23 11
  • andrei
    dar tu ce crezi, ca e baterie cu tehnologie de ultima zi? nici gand. de aia si pretul va fi mic, printre altele.
    eu nu inteleg ce versiuni superioare de echipare. sa fiu tampit sa bag mii de euro in dotari la o masina de 40cp. nu neg ca dotarile sunt bune, dar in final cu ea se merge iar aici va fi modesta. a, ca iti pui AC sau chestii chiar necesare inteleg, dar daca ridica pretul masinii cu 20-30% prin pachetele alea, adio.

    partea buna la masina asta nu e ea in sine, ci faptul ca va exista si se va vinde. astfel se vor intampla 2 lucruri:
    - se va impulsiona dezvoltarea de puncte de incarcare.
    - va creste concurenta ceea ce nu poate fi decat bine.
    21 6
  • @Flavius: Da, cu greutatea bateriilor (aia specifică, deci kg/kWh) ai dreptate -- sunt f. grele LG-urile lui Spring, mai grele chiar decât ale Mercedesului EQC (îl iau ca reper fiind o cotoarbă de BEV -- normal, doar e preferata colegului Edikkk. :-))

    Mai clar: 652 kg, deci +8 kg/kWh trage la cântar bacteria de 80 kWh a EQC-ului cu celule tip NMC-622, în timp ce o Tesla Model 3 de 75 kWh are una de *numai* 478 kg.
    ...OK, Dacia e totuși din tagma ieftinache și nu mă așteptam să utilizeze tehnologia NMC-811 Panasonic cu doar 2,8% cobalt în structura catodului, dar +10 kg/kWh tot e cam mult...

    În rest, masa proprie a e-mașinuței (955 kg) nu dă cu vreo virgulă în raport cu a Kwid-ului indian benzinos dacă iei în calcul diferența de kg dintre motorul ICE + cutia de viteze și e-motor + contoller, inversor, căblăraie etc.

    Nu mai am însă timp și nici chef de calcule exacte, că vin iar electro-hipnotizații *specialiști* cu contraziceri aberante gen *încărcare la curent trifazic DC 30 kW*. :-)
    24 7
  • hazard
    Vai ce teapa, direct pe fata :))) Cred ca o trotineta electrica e mult mai avantajoasa, chiar si pe ploaie si frig, noaptea , in urcare.
    Da' fraier e ala care cumpara, nu cel care vinde!
    16 33
  • In afara de Bucuresti nu stiu cat de dezvoltat este serviciul de car sharing in restul țării, insă pentru taxi cred ca este ideală.
    14 10
  • Pc5 e amuzant tare "nimic nu e imposibil"când vine vorba de locul producției în viitor",astept prima fabrica Dacia deschisa pe planeta Marte in viitorul nu foarte indepartat..PS.Poza de la inceputul articolului cu Daciile puse la incarcat e facuta cumva sub pasajul Basarab din Bucuresti? Daca da,nici n-a intrat in paine domnu' Mucusor si se vad deja efectele.
    18 19
  • Danuț Alin Niță
    @hazard ai mare dreptate in comentariul tau.....Urmează șomaj la Mioveni....mulțumim francezilor
    20 14
  • 5. Se produce in China pentru ca este o masina chinezeasca.
    16 9
  • Octavian
    Daca are 955 Kg cu tot cu baterii ar trebui sa asteptam rezultatele Euroncap. E adevarat ca e foarte mica dar imi teama ca e si fragila.
    15 7
  • Gâgă
    Dragi co comentatori, cine nu agreeaza marca Dacia, recte modelul Spring, nu este obligat sa il cumpere. Piata auto ofera destule alternative. Simplu.
    11 15
  • Danuț Alin Niță
    Cu 3 stele NCAP.....???
    12 7
  • Si uite cum China cucereste si ultimul mare domeniu industrial la care nu avusese acces in Europa: industria auto.
    Au asteptat cu rabdare, ca un pradator, schimbarea tehnologica ce se intampla acum, si-au facut temele bine si iata ca in absenta unui raspuns coordonat al UE, producatorii n-au incotro si se arunca in bratele celui mai mare producator de baterii din lume.
    Raspuns coordonat: investitii in R&D in zona electromobilitatii, securizarea de resurse minerale necesare noilor tehnologii, subventii pentru a ajuta dinozaurii auto ce produc in UE sa realizeze conversia pe electrice.
    Unele masuri suna urat gen subventii si nu-s apanajul capitalismului, dar sa respecti niste reguli in timp ce China nu le respecta, inseamna sinucidere sigura.
    17 4
  • Au apărut datele lui Twingo ZE (de la 21.250 € în Franța fără vreun bonus... care la ei e max. 6 mii € cred) și mă miră masa proprie mult mai mare comparativ cu a Daciei Spring (+203 kg, adică 1168 kg) a piticaniei comparabile ca dimensiuni.
    Longueur 3615 mm
    Largeur 1646 mm
    Hauteur 1541 mm
    Volume de coffre mini 219 L
    Volume de coffre maxi 980 L

    Paradoxul bateriei MAI MICI (22 kWh răcită totuși cu lichid vs. 26 kWh Spring) rămâne însă-n picioare, mai ales raportat la puterea de 60 kW (82 CP) a ZE-ului.
    Care bagă 135 la oră și face 0-100 în 12,9 secunde -- nu tocmai fulminant zic eu.

    P.S Dacă veți configura Twingo ZE cu de toate, vă apropiați lejer de 30.000 € -- hâc. :-)
    13 5
  • Erate (am cam lipsit la orele de artimetică :-))
    -- 213 kg în plus are Twingo ZE vs. Spring (și 169 kg mai mult decât versiunea ICE 0.9 TCe aut.)
    -- 21.350 € e prețul de la care pornește... și nu se prea oprește.
    13 4
  • Danuț Alin Niță
    O căruță ieftină...!!!!!
    9 13
  • Oare de la ce vine Spring,de la primavara sau de la arc(electric)?
    6 7
  • @Tatraurs, de la nici una. Vine de la izvor (de apa limpede care susura jucausa pe pietrele rotunde).
    10 1
  • @Tatraurs

    Nu am mai comentat de mult pe Automarket tocmai din cauza cenzurii, dar intervin acum pentru că e lipsit de bun simț să pui ceva pe seama lui Nicușor Dan în condițiile în care nici până acum nu și-a preluat mandatul din cauza legilor stupide din România modificate în 2019 fix de ”partidul iubit al poporului” care permite atât de mult timp ca foștii conducători să-și astupe urmele.

    Și să mă mai scutiți cu străinii voștri. La români mereu e altcineva de vină PENTRU PROPRIA CORUPȚIE și PROPRIA IGNORANȚĂ, LENE ȘI PROSTIE.

    Ne dă UE bani cu basculanta și nu suntem în stare să facem o autostradă prin munți - tot străinii nu ne lasă? Asta e scuza celor care nu vor să vadă adevărata imagine a poporului.

    Conducătorii sunt PRODUSUL POPORULUI, PRODUSUL SOCIETĂȚII ROMÂNEȘTI de zi cu zi. Ei sunt oglinda societății. Aproape toate mizeriile ce au loc în politică, au loc zi de zi în societatea românească, dar la scară mai mică, și asta doar pentru că oamenii de rând nu au acces la aceleași resurse ca politicienii.

    Dacă ar ajunge în politică, îți spun eu că cel puțin 80% din cei din popor ar face aceleași mizerii ca cei de acum.

    De-aia evoluăm atât de greu ca națiune. Că nu ne punem oglinda în față, că mereu e altcineva de vină în toate: străinul, arbitrii, vecinul, reumatismul etc.
    11 5
  • Ne da ue bani cu basculanta.....tu te auzi?ce treaba are ue cu românia?
    Dacă vezi un om al străzii...alcoolic si drogat,nu.l salvezi dacă îi oferi bani.il ajuți dacă îi oferi un viitor..
    Ue cu românia exact asa face arunca un pumn de galbeni pe care noi ne batem sa i furăm primii..marea investiție de la renault se prăbușește...sprint în china sandero în maroc etc
    4 7
  • @moldovan. E o neintelegere,n-am zis niciodata ca romanii sunt sfinti(din contra)iar ue care e "o organizatie de binefacere care nu urmareste doar profitul" vrea doar sa ne umple de bani iar noi nu vrem.Am zis ca toti cei de la putere care au fost,sunt si vor veni sunt niste tradatori de tara,corupti si cozi de topor straine, iar Ro e condusa ca o corporatie,atat. Ps. Eu nu cred in iluzia votului si in partidele politice ,nu dau doi bani pe ele,totusi,pentru bucuresteni,aia care isi mai aduce aminte cum arata zona Matache cu cinematrograful Feroviar in ruina,ce misiuna pe acolo,era misto zona,nu? Ehei,din cauza Nicusorului era sa nu se schimbe nimic acolo,a stiut doar sa faca scandal,nimic constructiv,dar na,o sa aiba timp sa demonstreze ce poate,eu zic ca nimic.
    2 3
  • Așa e, ai arătat și spre români, adevărat și pentru partea asta îți cer scuze. În rest, rămân la părerea că calitatea (cacofonia nu e greșeală gramaticală, ci doar poluare fonică :-) ) conducătorilor are ca problemă a rădăcinii calitatea oamenilor din popor.

    Eu nu cred că o națiune harnică și cinstită cum zic unii că e România poate scoate zeci și sute de ani la rând conducători corupți.

    Și sigur că UE nu e organizație de binefacere, sigur că pentru banii primiți ți se cere înapoi, dar românii abia dacă se ating de banii ăia că, nu-i așa, sunt cam greu de furat, de umflat facturile etc.

    Îmi pare rău, văd calitatea poporului în fiecare zi. Țepari în piețe (te înșală la cântar, la calitate), țepari pe piața auto SH, o mulțime de români care caută să dea conaționalilor lor țepe în cele mai ingenioase moduri cu putință. O grămadă care nu-și declară veniturile (vezi cele gen Dragonul Roșu), lipsă de respect în trafic, nepăsare față de aproapele tău, trotuare luate în mod abuziv ca spațiu privat de către locatari (dacă nu, îți vandalizează mașina - am pățit), șpăgi în spitale, ITP-uri, RAR și multe alte locuri. Toate astea și multe altele le-am pățit sau le-am văzut cu ochii mei - din partea conaționalilor mei, cei harnici, cinstiți, dar pe care nu îi lasă străinii să se ridice.

    La rele românii sunt foarte uniți. La bine, îi dă în cap celuilalt - asta în general, mai sunt și excepții, dar puține.

    M-a șocat oarecum și povestea ta cum că circuli de 3 ani fără filtru de particule. Păi, pe lângă poluare (ok, discutabilă asta), tu cum treci ITP-ul? La o cunoștință sau cu șpagă presupun pentru că în mod normal nu ai putea să treci ITP-ul cu filtru de particule anulat.

    Vezi? De ce nu ne uităm în ograda proprie? Că e mai ușor să dăm vina pe alții decât să ne schimbăm noi.
    10 1
  • @Gica

    Trebuie să te obișnuiești și tu și ceilalți că Dacia nu mai e o marcă a statului român ca să te plângi că îi scade românismul, ci o marcă privată deținută de o companie străină care a scos-o totuși din drumul spre faliment. Atât de buni eram noi că produceam în 2004 o mașină bazată pe un concept din anii 1960 (adică 1310).

    Pe același principiu, s-ar putea plânge și cehii, nu? Că Skoda nu se produce doar în Cehia, ci și în India, China și alte țări. Așa și Dacia, se produce în țara de origine ca și Skoda, dar și în alte țări.

    Dar oare Renault produce doar în Franța? Nu, produce și în India, China, Turcia, Spania etc. Toate mărcile probabil produc și în alte țări.

    Cât despre Dacia chinezească, eu nu voi cumpăra. Pentru că vreau să evit cât pot de mult produsele chinezești (să le eviți total e probabil imposibil). Am și alte variante.

    Ne iese naționalismul pe nas, în timp ce ne scufundăm ca națiune în lene, corupție și prostie.
    10 1
  • Lasati politica pentru site uri de stiri, nu pt Automarket.
    2 6
  • @moldovan. Nu trebuie sa va cereti scuze pentru nimic si nu aveti nici de ce.Am.scos filtrul dintr-un singur motiv,masina clasa mare,vag,4 injectoare schimbate,unul pe banii mei(6000lei atunci sau peste,nu mai stiu exact),cu 3 a facut reprezentanta cinste obligati fortat. Toate cele 4 injectoare schimbate nu sunt in parametri chiar daca au fost noi si schimbate la reprezentanta si recalibrate,din cauza asta,a inceput sa-mi scoata fum doar cand motorul era rece. Mi-au zis ca e normal dar asta mi-a infundat filtrul de particule. Asa,imi trebuia filtru nou(1500e+ fara montaj) + schimbate iar toate injectoarele daca voiam sa nu se mai infunde(l-am curatat chimic,a mers o luna).iar un filtru de particule chiar putin infundat oboseste si turbina.Am zis,aia e,nu eu sunt cel mai mare poluator,l-am eliminat si mi-am si crescut presiunea in turbina cu un cip,doar asa,recunosc, sa fiu roman cocalar pana la capat.ps.Toate masinile mele au fost si sunt usor tunate la motor.(benzina si motorina),am pastrat oricum catalizatoarele inclusiv la benzina chiar daca puteam sa le dau jos,itp-ul il trec la diesel fara spaga,pur si simplu nu scoate fum cand e motorul cald oricat l-as tura,am doar un fasait discret ce se aude dinspre toba..Pentru aia curiosi,impresii inainte de resoftare,fara dpf trage masina mult mai bine,zici c-a mai primit 20cai + consumul cu un litru mai putin (chiar daca nu imi pasa de consum) ca nu mai e esapamentul gatuit de filtru.
    4 3
  • @Tatraurs

    Mulțumesc de context, asta schimbă lucrurile și îmi pare rău că m-am pripit să mă gândesc la șpăgi în acest caz.

    Am avut și eu mașină cu filtru anulat (așa am luat-o, nici nu știam atunci cum arată un filtru de particule sau prea multe de anulare, mi-am luat țeapă) și mă stresa chestia asta. În primul rând că la rece dădea fum și puțea, iar apoi la ITP. Eram hotărât să-i pun filtru, dar am vândut-o (noul proprietar știa toată situația și urma să pună la punct ce mai rămăsese - cel puțin așa a zis el).

    Oricum, nasoală situația. Să dai peste 6000 euro pe filtru și injectoare...
    6 2
  • Asta cu creste concurenta e de noaptea minții. Concurenta nu e data doar de pret , Dacia vine cu un preț mic oare cum reușește să vină cu un astfel de pret ? Tabla proasta subtire fără tratament fără opționale incluse etc . Eu acum ceva timp am cumpărat o mașină adusă din Germania avea la momentul respectiv 4 ani cu opționale pe care Dacia nu le are nici in prezent , de motorizare nici nu mai pomenesc . Asa ca putem fi naționali pana la un punct.
    12 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru