Constructorul de la Mioveni a vândut 521.387 de mașini noi la nivel mondial în ultimele 9 luni. Asta înseamnă o creștere de 4.1% față de același interval din 2024. Dintre numărul total de mașini vândute, 449.634 de vehicule au fost comercializate în Europa, fiind o creștere de 5.3% pe această piață față de primele 9 luni din 2024.
Cu aceste rezultate, Dacia se află pe locul 9 în clasamentul mărcilor la nivel european și este pe locul 2 în clasamentul european al vânzărilor de mașini către persoane fizice.
În cel de-al treilea trimestru din acest an, care cuprinde perioada iulie – septembrie, Dacia a vândut 165.451 mașini noi, o creștere de 16.2% față de același trimestru din 2024. În această perioadă, mașinile hibride au reprezentat 20.9% din vânzările totale ale mărcii.
La final, Dacia mai spune că vânzările de mașini cu motoare hibride au crescut cu 170% în ultimele 9 luni, însă fără să spună câte mașini cu acest tip de motor au fost vândute.
via Dacia










In plus, masinile diesel nu vor putea fi vandute SH in interiorul UE tot asa peste 3 ani
Completez eu pentru tine ca vad ca te fastacesti.
Actualii posesori de diesel inchisi in lagare de concentrare si observati si evaluati timp de 3 ani pentru a vedea daca se dezic sincer de diesel. Procentaje de sub 90% dezicere, echivaleaza cu munca fostata 5 ani. Procentaje sub 60% munca fortata 10 ani. Procentaje sub 40%, cei mai reactionari, inchisoare pe viata.
Daca ai optiunea sa alegi hibride la 20000 euro si marlanii aleg diesel la 30000, atunci undeva e o problema si ar trebui rezolvata.
Daicea, vânzările de conseve de fasole cu boabe albe au crescut cu 170 in 9 luni și am intrat sa vad daca le da degeaba.
Când colo comentarii de diesel , poluare, de parcă Dacia noua cu motor hibrid și preț de 30 de mii de euro nu poluează mai mult decât o Dacia Solenza cu gpl. Bineînțeles.
Dar na industria trebuie să meargă iar prostii sa arunce cu banii
Acum si la diesel sunt 2 perioade inainte de AdBlue si dupa, cea de dupa introducerea AdBlue, nu este ceva minunat. Pe fanul diesel, nimic nu-l poate convinge, ca nu are dreptate. Bine nu prea sunt convins ca exista argumente solide (inafara ca pe strazi in Romania, multe din aceste masini fumega, pentru ca nu au bani sa le intretina cum trebuie). Pe de alta parte daca fanul diesel se cramponeaza la un consum mai mic cu 1,5% la masina lui, mai bine merge cu taxiul. Argumentul ca, autonomia este mare la diesel este stupida, sa nu inceapa vreunul pe aici cu chestia asta (asta este un argument de retardat, un astfel de om nu poate avea dreptul la permis de conducere)
Revenind la subiect: 170% este irelevant fara alte cifre (exemplu in 2024 s-au vandut 100 masini si in 2025 170!!!)
de ce?
parti pozitive:
+ cel mai mic pret pe km parcurs, nu poate fi batut decat de electice
+ retea extinsa de statii GPL in Romania si in general bunicica in estul Europei, spre vest, un pic mai slaba, dar cu putina grija si informare prealabila merge
+ instalatia GPL nu salta mult pretul masinii (la Dacia) si daca o montezi aftermarket pe alta masina, se amortizeaza repede
+ ardere completa, noxe si co2 mai mici ca la benzina sau diesel, fara particule si funingine
+ fara particule si funingine si fara resturi nearse de hidrocarburi inseamna un motor curat fara depuneri de calamina, un catalizator curat, un filtru de particule curat, totul va merge in parametri mult si bine
+ nu face dilutia uleiului, asta inseamna ungere buna, protectie pe termen lung a motorului
+ uleiul, fiind necontaminat, va rezista un numar mai mare de km pana se va cere schimbat si nu se face pasta/magza prin motor
+ prin urmare, durata de viata mai mare a motorului decat la benzina, similar cu dieselul
+ motorul se incalzeste mai repede decat cand merge pe benzina, si muuult mai repede decat dieselul, asta inseamna ca ar fi ok-ish de mers si pe distante relativ scurte (oricum, nu sub 5 km, asta e de bun simt)
+ putere si cuplu cu circa 10% mai mari decat pe benzina, datorita cifrei octanice mai mari.
puncte negative:
- nu ai acces in acele parcaje subterane/inchise care nu sunt dotate cu senzori de detectie GPL, deci vina nu este a masinii, ci a operatorilor parcarilor, care in loc sa investeasca in senzori specifici, prefera sa tranteasca semnul de interzis GPL, desi masinile au protectii multiple si sunt absolut sigure la scapari de gaz
- in iernile cele mai geroase, la pornirea la rece va dura mai mult pana se incalzeste cum trebuie vaporizatorul, astfel ca, comutarea pe GPL va necesita chiar si pana la 10 minute la -30 grade. vara intra instant pe GPL.
- reviziile trebuie sa ia in calcul si instalatia de gaz, deci un supliment de cost (nimic de speriat, dar el exista), iar la un anumit numar de ani se schimba butelia de gaz si niste furtunuri (din nou, nimic de speriat, la acel moment sunt amortizate cu varf si indesat).
daca mai trebuie adaugate alte plusuri sau minusuri, mai las si pe altii. e bine sa avem o imagine cat mai cuprinzatoare ca fiecare sa decida dupa nevoi, mofturi si buzunar.
La mici costuri suplimentare de preferință ar fi nevoie de niște bujii o idee mai bune, sau dacă nu schimbate mai des, pentru că gazul le uzează mai repede.
Asta dacă utilizatorul dorește să păstreze performanțele și aprinderea bună și să nu se alăture corului bocitoarelor care acuză GPL de diferite gogorițe după ce ei nu-și întrețin corespunzător mașinile.
Poate daca tot crește importul de gpl in Europa iar se răzgândește Germania și virează tot pe gpl.
Instalațiile proaste sau prost montate, operarea inadecvată sau neîntreținerea poate au dus la defecte la unele mașini.
Dar concluzia de mai sus e la fel de nocivă cu a da vina pe metan pentru explozia din Rahova.
GPL e unul din produsele rezultate din rafinarea petrolului, motiv pentru care prețul e bun de exemplu în România, unde n-avem nici un motiv să importăm, mai ales GPL rusesc.