Dacia Spring, informații și imagini oficiale: prima Dacia electrică are autonomie urbană de aproape 300 de kilometri și se încarcă în mai puțin de o oră

de Daniel Popescu
Joi, 15.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a publicat primele imagini și informații tehnice despre Spring. Primul model electric Dacia are autonomie urbană de 295 de kilometri și se încarcă în mai puțin de o oră cu până la 30 kW. Spring va fi produs în China.

Dacia a prezentat joi seară primele imagini cu Spring, primul model electric al mărcii de la Mioveni. Bazat pe modelul Renault K-ZE comercializat pe piața din China, Dacia Spring este o mașină de oraș cu elemente specifice unui crossover.

Modelul are o lungime de 3734 mm, o lățime de 1622 mm și o înălțime de 1516 mm. Ampatamentul este de 2423 mm, în timp ce garda la sol ajunge la 150 mm.

Din punct de vedere estetic, Spring se remarcă prin bara de protecție generoasă, farurile LED și o serie de elemente 3D, în timp ce trapa de acces pentru portul de încărcare este poziționat în partea din față și se deschide din interiorul mașinii.

Jantele din oțel au un aspect elegant datorită tehnologiei Flexwheel, în timp ce spatele iese în evidență prin luneta ușor bombată și bara de protecție robustă. Stopurile beneficiază de noua semnătură luminoasă în forma literei Y, la fel cum se întâmplă în cazul noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Ediția de lansare a noului model va avea unele detalii exterioare vopsite în portocaliu, cum ar fi carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului.

Standard, Dacia Spring este echipată la interior cu un ecran cu diagonala de 3.5 inch care suportă inclusiv sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple prin apăsarea unui buton poziționat pe volan.

Opțional, clienții pot alege un sistem multimedia Media Nav cu ecran touch cu diagonala de 7 inch, sistem de navigație, bluetooth și port USB, la care se adaugă compatibilitate cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.

Conturul ecranului central și al aeratoarelor beneficiază de ornamente albastre, iar selectorul rotativ cromat, care înlocuiește schimbătorul de viteze, are 3 poziții: D, N și R.

Printre echipamentele suplimentare disponibile în serie sau opțional se numără direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistemul de aer condiționat manual sau reglajul electric al oglinzilor retrovizoare.

Chiar dacă dimensiunile exterioare sunt reduse, Dacia afirmă că pasagerii din spate au un spațiu generos deasupra capului, în timp ce distanța de la genunchi la spătarul scaunelor din față este de 100 mm.

În total, spațiile de depozitare pentru ocupanții locurilor din fata totalizează 23.1 litri și sunt disponibile la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale.

Dacia susține că Spring oferă de asemenea cel mai mare portbagaj din segment: 300 de litri sau aproximativ 600 de litri prin rabatarea banchetei din spate.

MOTORIZARE ȘI AUTONOMIE

Din punct de vedere tehnic, Dacia Spring are un motor electric de 44 de cai putere și un cuplu maxim de 125 Nm, iar viteza maximă este de 125 km/h.

Modul de condus ECO are ca efect limitarea puterii la 31 de cai putere și a vitezei maxime la 100 km/h.

Bateria Li-Ion are o capacitate de 26.8 kWh care asigură o autonomie mixtă de 225 de kilometri, în timp ce autonomia în regim urban este de 295 de kilometri.

Autonomia crește cu aproape 10% în cazul utilizării modului ECO. Bateria lui Dacia Spring poate fi încărcată în mai puțin de o oră la utilizarea unui stații de încărcare cu curent continuu (DC) cu până la 30 kW.

De asemenea, bateria poate fi încărcată și la stații de încărcare cu curent alternativ (AC) cu până la 6.6 kW. Prin urmare, încărcarea la un wallbox de 7.4 kW (caz în care bateria "trage" curent cu 6.6 kW), încărcarea până la 100% durează mai puțin de 5 ore.

Timpul necesar încărcării complete crește la 8 ore și jumătate la un wallbox de 3.7 kW și la circa 14 ore la utilizarea unei prize standard de 2.3 kW. Bateria este garantată timp de 8 ani sau 120.000 de kilometri.

SISTEME DE SIGURANȚĂ

Dacia Spring oferă numeroase echipamente de siguranță, printre care se numără limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență (AEB), activă la viteze de peste 7 km/h.

Opțional, Spring oferă și sistem de asistență la parcare datorită unor senzori cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și a unei camere de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.

Nu în ultimul rând, Dacia oferă și aplicația mobila My Dacia pentru smartphone, care permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real.

Atunci când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea acesteia.

VERSIUNI SPECIALE

Dacia Spring va primi și două versiuni specifice. Prima dintre ele este o versiune specială pentru serviciile de car-sharing, care este echipată suplimentar cu sistem GPS și permite deschiderea ușilor prin utilizarea telefonului. Această versiune va avea o caroserie albă și gri deschis cu scaune din imitație de piele, sistem de navigație, cameră de marșarier și senzori spate.

În plus, va exista și o versiune Cargo cu spațiu de încărcare suplimentar în locul banchetei din spate. În acest caz, lungimea de încărcare este de 1033 mm, volumul de încărcare de 800 de litri, iar sarcină utilă de 325 de kilograme.

Echiparea de serie include sistem de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 inch.

Comenzile pentru Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021, iar livrările vor începe în toamna anului 2021. Pentru moment, Dacia nu a anunțat prețurile de comercializare, însă Spring va fi "cea mai accesibilă mașină electrică din Europa". În plus, Dacia menționează că vor exista două nivele de echipare, fără să ofere detalii concrete despre acestea.

Dacia Spring va fi produs în China, la uzina din Shiyan, Hubei care produce "fratele" Renault K-ZE. 

Via Dacia

Comentarii (95)

  • Masini electrice
    Iar turba fanii fosilelor!!!

    Ne napadesc progresistii care ne baga evolutia pe gat cu forta!!! Noi vrem in pestera sa iasa fum si foc....

    :)

    Sa inceapa festivalul:
    44 41
  • Springtime
    Mă gândesc serios dacă să o cumpăr sau nu, parcă înclin mai mult spre "da"
    34 13
  • Am ras zgomotos fara sa vreau cand am vazut puterea maxima si viteza maxima pe care o poate prinde trotineta asta,se uita oamenii la mine si nu inteleg ce am,in fine,cica pretul o sa fie intre 17000 si 19 000 euroi. Puteam sa jur acu' 10 ani ca-n 2020 o sa avem masini zburatoare,"misto"involutie auto Hai,sa am pofta c-am inghitit cu noduri.psAzi fac 3 ani de cand circul cu filtrul de particule anulat.
    26 103
  • Pentru Dacia este evolutie, acest Arc poate fi ok in oras, mai ales la un pret de maxim 15.000 euro, jumatate iti mai da statul, deci cu 7500 te lipesti. Bai Edikk, daca nici acum, atunci cand ?
    33 7
  • @Tatraurs
    "Azi fac 3 ani de cand circul cu filtrul de particule anulat."- din punctul meu de vedere ai merita 3 ani de pușcarie.

    Esti un ....nu știu cum să te numesc?!
    76 20
  • Clique
    Mi-am dat seama de la primul zvon că vor aduce Kwid-ul în Europa prin Dacia. ( cu toate că mi-au sărit în cap mulți pe atunci că nu era adevărat, că vorbesc aiurea)

    Pentru o mașină de oraș-navetă, e ok.
    Nu înțeleg ce atâta agitație din pricina vitezei maxime, oricum viteza maximă legală este de 140.

    Când te gândești că sunt mașini electrice de aceeași categorie la alți producători mult mai scumpe și cu autonomie mai mică sau similară.

    iar în legătura cu caii putere ai mașinii... când vă băteați pentru un trabant sau pentru o dacie refuzată la export cum era ?

    Nu mai comenta nimeni pe atunci că aveau cai puțini sau că erau mici sau că erau "nașpa" ca design.

    Dacă prețul va fi cel promis, adică sub 20.000 euro (parcă așa era, nu mai rețin bine) atunci posibil că vor fi și destui cumpărători români.
    49 4
  • @numeste-ma cum iti vine pe limba,nu e panica,eu nu ma supar si oricum AM ma cenzureaza doar pe mine sau pe prietenul Inexorabil care d'aia cred ca nu mai apare de mult sa comenteze aici.Hai,spune ce-ai pe suflet.
    @dan_grc. E o jmecherie si cu ecobonusulul,cica nu primesti jumatate daca are masina o anumita valoare.Doar daca esti saracan si ai sa dai 100 000 euro pe o Tesla,atunci statul,in marinimia lui,sare cu cascavalul de 10 000coco pentru ca nu mai exista nicio scoala cu buda in curte iar din spitale poti manca de pe jos.
    24 41
  • Anul 1894 a fost un an de cotitura in istorie. Pe fondul poluarii provocate de balega de cal in orase s-a facut tranzitia catre vehiculele fara cai - masinile cu combustie. (https://99percentinvisible.org/article/cities-paved-dung-urban-design-great-horse-manure-crisis-1894/)
    Ne-a trebuit mai mult de un secol sa facem o noua revolutie tot pornind de la poluare.
    Istoria este cel mai bun glob de cristal pentru a putea vedea in viitor.
    35 7
  • Valoarea bonusului nu trebuie sa depaseasca jumatate din valoarea masinii, bonusul este 10.000, dar daca masina costa sub 20.000, vei primi maxim jumatate, nu 10.000, mi se pare logic, dar cel mai logic va fi cand va disparea bonusul.
    39 7
  • Flavius
    Marele minus nu e nici puterea, nici cuplul, nici autonomia , nici viteza maxima. Marele mnus e lipsa incarcarii la 22kw trifazic. Prizele de Tip2 care permt incarcarea cu 22kw la curent trifazic sunt de 10 ori mai numeroase decat cele care permit incarcarea la curent continuu.
    37 5
  • Românache cu bmw
    Cum? Nu mai are schimbător de viteze, ci doar un buton (și două pedale în loc de trei)?
    Haoleo! Și eu cum mai simt mașina?...

    ...nu ie bună, dom`le!!
    40 17
  • @Clique
    Absolut corect, exact asta ma pregateam sa zic si eu.
    Stai asa ca or sa apara imediat "specialistii", Ca e asa... Ca e pe dincolo.
    Este o masina de oras sau de naveta si punct. Fara pretentii, fara abtibilduri si nu-stiu-ce dotari.
    Cred ca majoritatea dintre soferi folosesc masina, in principal, pentru oras sau naveta zilnica pana in 50-80 km. Iar pentru asta nu-ti trebuie Tesla sau AMG. Pentru astea scoti banul gros, nu 16.000 de euroi.
    35 4
  • Asta e un Renault K-ZE. In China se vinde cu aprox 9000 Eur. Nu cred ca va fi mare diferenta de pret la noi. Pentru o masina de oras eu zic ca merita dar trebuie sa-ti pastrezi masina actuala pentru drumurile din afara orasului.
    25 2
  • @Tatraurs
    Mai stai jos si mananca-ti borsul in liniste. Ne-am saturat pana in gat de porcariile tale. Nu iti convine, mars si latra la gardul vecinilor. Nu te obliga nimeni sa-ti iei masina electrica asa cum nimeni nu e obligat sa-ti citeasca prostiile zilnice.

    Tu n-ai o viata de dus, copii de crescut, o slujba ceva, bai mucea?
    36 23
  • Bravo Dacia-Renault!

    Si ce daca este un model vandut deja in China? La trotinete electrice nu facem atâta scandal si e deja plin Bucureștiul de ele. Te impiedici de ele si unde nu vrei.

    Sper sa se umple orasele de electrice si biciclete si sa scapam de fum si de zgomot.

    Cand o sa tragem linia si vedem ca un consum mediu cu încărcare acasa la priza este echivalentul unui litru de benzina la 100km n-o sa ne mai suparam asa tare.

    Ce mai vrei române?
    41 7
  • Ruşine bă Renault !!!!

    RUŞINE !!!

    45 de cai putere??? Cred că şi un motor de lift era mai puternic!

    125 km/h viteza maximă....

    Păi dacă intră pe o autostradă, nu mai iese !!!

    FOARTE BUNĂ IDEEA, frumoasă exterior şi interior dar o bătaie de joc crasă a Renault la adresa siglei Dacia - care ne crede un fel de urangutani !

    Megane, Clio au parte de normalitate iar Dacia ca scalvii...

    Nişte nemernici.

    Pune domnule 400km wltp şi un 300 km reali, şi viteza maxima 150 km/h

    Chiar dacă preţul se ducea la 20.000€

    Aşa cine cumpără maşină doar de oraş?

    VW ia făcut Skoda ditamai SUV electric... şi Renault face Daciei 44 cai-putere
    24 42
  • @Automarket
    V-ati grabit sa numiti ID3 Golful electricelor cand nu exista niciun argument pentru o titulatura cu o astfel de "greutate"

    In schimb, ar fi fost logic ca acest Spring sa-l fi botezat Loganul electricelor.

    Nu credeti
    38 5
  • @tatra. Stii vorba aia,nu iti place,nu mananci,asa ca daca te-ai saturat,mars si sari peate comentariile mele si nu ma mai citi,bivolule.
    18 41
  • 3700 lungime?! Mai mică decât un Punto sau Sandero?
    4 5
  • Arata foarte bine, mult mai bine decat multe modele electrice cu pretentii. Pentru ce a fost gandita are performante si pret excellent. Daca as trai in Romania as cumpara una pentru oras (si nu numai) fara probleme. Pentru Romania este o revolutie mica asa ca astept viitoarele modele.
    41 6
  • Respect Rudolf D.
    7 6
  • “Pe fondul poluarii provocate de balega de cal in orase”... acum este BIO s-o folosim in grădina... legumele sunt evident mai gustoase...bine ca am scăpat de poluare...
    13 6
  • Devorattor
    Pare a fi cea mai interesanta masina Dacia de pana acum. Sincer sa fiu, azi a fost prima data cand marca Dacia a inceput sa ma intereseze. E un pas inainte si nu exclud sa cumpar si eu un exemplar in 2021.
    21 4
  • Alin Nită
    45 cai .....o adevărată căruță....made in CHINA
    21 36
  • Alin Nită Pitești
    Oare cine va cumpăra această căruță din plastic ieftin care după 5 ani de folosință o duci la remat ....nu se poate repara
    14 38
  • Manu mugurel
    @alin ai dreptate
    11 26
  • Angajat Dacia
    @ Manu mugurel ....doar mama ta este mare director financiar in DACIA, cum îți permiți să comentezi
    17 2
  • Incercati toti sa-i gasiti scuze cand vedeti ce performante are,cica masina de oras:)),daca sunteti atat de verzi,nu aveti ce sa cautati cu masina in oras,mai ales in cele relativ mici cum sunt: Brasovul,Sibiul,Clujul,etc care sunt cam cat un cartier mai mare al Bucurestiului.In Europa de V nici nu mai zic,acolo chiar ai mijloacele de transport foarte bine dezvoltate. Ok,va luati Dacia asta sa faceti ce cu ea? Sa va duceti la supermarket la 3 strazi departare sa va luati doua baxuri cu apa? La banii astia,mai bine luati un taxi.A,sa faceti naveta 10km dus-intors pana la serviciu? Luati metroul,fatarnicilor,fiti eco pana la capat.Sper sa se poata conduce de la 16 ani cu b1 ca altfel nu ii vad niciun viitor.45 de cai in 2021,cica masina,ce gluma.
    17 43
  • @Tatraurs- de cand trebuie cineva sa-ti explice tie ce face cu masina asta daca vrea sa o cumpere? Esti vreo somitate pe aici si nu stie nimeni? Fatarnicilor? Mai nesimtitule , dupa caricatura aia intelectuala care folosea apelative fata de toti ai inceput si tu sa jignesti pe cei care isi exprima o opinie? Asta e un forum unde posti sa iti spui parerea despre ce este in articol nu despre parerea altora.
    42 18
  • @Tatraurs- de cand trebuie cineva sa-ti explice tie ce face cu masina asta daca vrea sa o cumpere? Esti vreo somitate pe aici si nu stie nimeni? Fatarnicilor? Mai nesimtitule , dupa caricatura aia intelectuala care folosea apelative fata de toti ai inceput si tu sa jignesti pe cei care isi exprima o opinie? Asta e un forum unde posti sa iti spui parerea despre ce este in articol nu despre parerea altora.
    28 15
  • Angajat Dacia
    @Mugurel oare ce zice mămica ta este de acord cu tine ???
    18 5
  • Chinezul
    Mama prostilor ramane permanent cu burta la gura si scoate debili pe banda rulanta de numai sunt nume proprii in dictionar sa-i mai boteze. Parca revad comentariile cretine de pe vremea cand s-a lansat prima generatie de Logan. Ba ca n-are putere, ba ca e tabla proasta, ba ca e plin de plastice, ba una, ba alta.

    Nu-i asa @Tratraurs junior?
    33 14
  • Japonezu
    Rusine .....Renault......Dacia motor electric de 44cai putere.... si la Renault electric 214cai putere.......Rusine Rușine
    22 25
  • @edikk ...
    la mine-n sat au adus anul asta primele taxiuri chinezesti BYD e6 ...
    pretul era de vreo 65.000 $ ... inainte de tva ...
    dezavantaje :
    - pret de Tesla M3 !!!
    - performantele ... de nivel Dacia Spring aproximativ daca-l raportam la M3 ca e acelasi pret de achizitie ...
    - autonomia ... 3-400 km ... nu impresioneaza !

    https://wattev2buy.com/electric-vehicles/byd-electric-vehicles/byd-e6-ev/

    https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_e6

    avantajul major ?
    - garantat din fabrica 4.000 cicluri de incarcare ...
    bateria e cu o compozitie diferita care permite incarcari rapide si numeroase ...

    dadea importatorul un soi de orar de utilizare si ziceau ca daca taxiul lucreaza 16 ore pe zi, atunci e fff avantajos pt companie ... adica se mai fac si bani cu asta !!!

    la pret de Tesla M3 dar cu performante fff mici ... fata de M3 e fff departe ...
    avantajul cum l-am numit sus: nr f mare de cicluri de incarcare ...

    no, io te intreb, daca in orase vit medie e mica, f mica, la ce ai nevoie de 150-200 cp ?
    la ce-ti trebuie sa fuga cu 200 km/h cind in oras limita e de 50-60 km/h si afara 100-130 km/h ...
    in oras stai in trafic ... mergi la pas ...
    sarcina utila e de 325 kg parca ...
    chiar ca nu pricep ...
    Renault a zis ca e special conceputa pt oras !!!

    drumuri bune sa ai !

    PS:
    - da, dpmdv, incarcarea la 22 kwh trebuia pusa pe masina, cum e la Zoe ...
    - o baterie de 34 kw ar fi fost mai utila/indicata ...
    - pt inceput nu e rau mai ales daca pretul e jooosss !

    PPS:
    - alura ei parca imi sugereaza un Nissan Micra pus pe catarigi ...
    - si totusi, e mai fain ca Micra asa ca aspect dpmdv ...
    bine ca nu l-au folosit ca model de pornire pe Tiida lui @netam-nissan ...:)) !!!
    33 5
  • Dle mip Dacia Spring este o maşină foarte frumoasă exterior, foarte frumoasă interior, ok, DARRRRR

    44 CAI ???!!??!!
    Dacia 1300 din anii '70 avea 54 de cai !!!
    Şi tigaia care a cărat România, frumoasa de ea, 1300 - era uşoară şi prindea 130 km/h (teoretic 144 km/h)

    Maşina de oraş dar totuşi să poţi să o cari şi în alt oraş

    RUŞINE RENAULT !!

    La ei la franţuzi şi-au pus 217 cai putere şi nu au fost în stare să pună un minim 100 cai putere pe Dacia.

    Nişte jigodii, nişte nemernici.

    Low cost, low cost, dar parcă prea ne cred urangutani.

    Să fie ei siguri bre că nu le suflă Dacia vânzările modulelor lui Renault !
    25 22
  • @alpine77. Nu e o jignire sa le zici unora care se vor eco ca-s fatarnici,in fine,de ce trebuie sa mi se explice si mie? Iti spun acum,minipocnitoarea asta facuta in China ( pe care toti o vad ca pe o masina romaneasca si nu e) o sa fie subventionata si din banii mei iar mie nu imi place asta,ca eu inca locuiesc in tara asta bogata care are bani de aruncat pentru harfele ecologiste de 45 de cai.Hai,subventionati toti un produs chinezesc s-o ardeti eco in orasele aglomerate bare la bara,ca in autobuz va pute,verzilor.
    24 22
  • Aceasta mașina e făcută doar pentru ca Dacia sa respecte media noile norme de poluare din 2021...
    16 4
  • Eu așteptam de 4 ani micro-hot-hatchul ăsta Kwid
    https://www.evo.co.uk/news/17326/renault-kwid-racer-concept-in-pictures
    ...cu 144 CP benzinoși, :-) dar nicio șansă de aprobare în vremi auster-electrice (pentru ”normalos”, normal.)

    Altfel, mașinuța cu baterii chinezești e reușită estetic, spațioasă și bine echipată la banii ei.

    Se vede însă că tabăra chitroșilor a câștigat meciul managerial la Renault, impunând și motorașul, și bateria lui K-ZE (aveam informații de la oameni din interiorul industriei cu care încă mai discut că se optase inițial pentru o putere între K-ZE și e-Twingo, adică vreo 60 CP.)

    OK, poate și 44 CP (cât avea răposata Dacie 1100=R8) ajung majorității ”utilitariste”, deși accelerațiile n-or să fie deloc fulminante (și viteza de 125 km/h îmi pare OK pt targetul urban-periurban, mirat fiind oricum de ce la chinezi prinde doar 105 km/h -- limitat probabil.)

    Nici autonomia nu e problema după mine, mai ales că bateriile de origine LG vor fi se pare de calitate net superioară celor de pe K-ZE-ul rezervat gălbiorilor.

    În fine, om trăi și om vedea
    dacă banii dați i-o merita
    in timp ce multe cafele om bea
    cât timp Spring s-o încărca... :-)
    43 2
  • Angajat Dacia
    @Manu Mugurel....Rușine.....Rușine....Rușine te faci de ras
    13 3
  • ACE - Craiova
    Are cate putin din fiecare:
    - design destul de modern de SUV intrat destul de bine la apa - dar pastreaza garda la sol de 15 cm (superioara RENAULT Zoe - 12 cm ) numai buna pentru zapezile dintre blocuri - iarna si drumurile noastre (NE)impecabile, de toate zilele ;
    - AC - e drept manual - dar EXISTA;
    - cateva sisteme de siguranta, inclusiv butonul SOS - nu ma astept insa sa obtina mai mult de 3-4 stele la testele EURONCAP;
    - este si electrica - eu as vedea aceasta masina foarte utila in varianta cargo pentru firmele destul de mici - sa faca deplasarile zilnice din oras (aprovizionare, carat de materiale pentru meseriasi etc);
    - are motor electric, baterii si sistem de incarcare - toate la un nivel acceptabil - aceasta masina NU este gandita pentru raliuri - ea este (doar) destul de practica pentru mediul urban si metropolitan astfel incat, dupa o noapte de incarcare, o zi intreaga, de dimineata pana seara, slujeste - cu strasnicie - soferul de cursa ...lunga;
    - autonomia este una bunicica, nu te da pe spate - dar egaleaza o HONDA sau o MAZDA electrica ce costa dublu sau (poate) triplu ca pret;
    - pretul va fi - probabil in zona 16-17.000 Euro si va reflecta exact ceea ce reprezinta aceasta masina, in ansamblul ei: cate putin din fiecare, la o valoare (probabil) destul de accesibila.

    Ceea ce ar fi putut insa sa monteze - si cred ca va apare la generatia facelift - un sistem de incarcare mai puternic.

    MULT SUCCES DACIA - speram sa o produceti (SI) in Romania!!!!
    45 7
  • Alin Nită
    Totuși este made in CHINA
    16 10
  • Din ckd uri trimise de la Pitești... Hahaha
    8 5
  • Angajat Dacia
    @Manu Mugurel oare cîtă șpagă mai ia mama ta mare Director financiar in DACIA, la o angajare ???????
    10 3
  • Toti astia care va plangeti de puterea ei, v-ati uitat la cuplu? Ai 125 Nm disponibili instant, e mai mult decat 1.0 sce, cel mai probabil va avea o dinamica foarte apropiata daca nu chiar peste (clar la vitezele de oras) de 0.9 tce-ul de 90 cp. Pentru un om simplu care are nevoie strict de o masina pentru a se deplasa e strict ce trebuie.
    34 10
  • Interesanta propunere. Pe mine ma duce cu gandul la masinutele din parcurile de distractii.

    Deci "chestia" (ca "masina" nu-i pot zice) e minuscula. Puterea si viteza maxime sunt de ras, si asta nu pentru ca ai nevoie musai de 200 CP, ci pentru ca pur si simplu e un regres absolut evident pentru orice om cu mintea intreaga. Sa fie mica, proasta, sa nu te duca decat vro 150 de km si sa fie mai scumpa decat o masina infinit mai comoda si mai utila, apai asta e o contraperformanta remarcabila.

    Dar, dupa cum am mai spus, cand ideologia ia locul traditionalului si sanatosului principiu de cerere-oferta, in momentul ala se ajunge la șobolanoarici de genul celui din imagine ("strutzocamila" nu-i pot zice - camila si strutul sunt mari).

    Sa fie sanatosi cei care vor da o caciula de bani pe asa ceva. Tare ma tem insa ca pana si cei mai electrificati fani vor face niste pasi inapoi la vederea minunii cu 4 rotile...

    In rest, nu pot sa nu remarc interesul. Este totusi ceva, chiar daca greu de inteles pentru mine. Cred ca motivul e ca e vb de o Dacie. Nu pentru ca e o dacie mica si urata cu baterii...

    Luati-va voi masinutze cu baterii. Eu stiu ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)

    @Kiro: m-am distrat la aia cu "chitrosi". Nu mai auzisem demult cuvantul. :))))
    16 33
  • Eu inca incerc sa imi dau seama de ce as alege Spring in loc de Skoda Citigo iV. Pare tot acolo ca dimensiuni si ca pret, dar cu o baterie mai mare si un motor mai puternic.
    16 7
  • Citigo nu de mai fabrica
    23 1
  • @Tavi.p, da, cam pe acolo va fi, pe la dinamica unui 0.9 TCE - 90 cp. Dar "specialistii" n-au de unde sa stie...
    16 5
  • @Edikkk
    Stimate domn, daca vrei sa compari Dacia Spring cu ceva, compara-l cu modelele echivalente, cum ar fi Skoda CityGo IV sau VW iUP, spre exemplu.
    Si ia sa ne uitam la viteza maxima si la autonomia celor doua modele luate ca referinta:
    Autonomie WLTP: 265 km
    Viteză maximă: 130 km/h
    Amândouă sunt în zona de preț de 20kE.
    Pentru Spring ai autonomie WLTP 225 km si viteză maximă 125 km/h.
    Ti se pare o mare diferentă?
    In schimb, poate că cei care vor să cumpere o masina electrică o să aprecieze diferenta de pret de cel putin 7-8.000 de euro in favoarea modelului Dacia.

    PS: Cât despre argumente de tipul „Renault lansează Megane de 217 CP si Dacia, Spring de 44 CP”, seamănă cu tăvăleala pe jos a unui puști răzgâiat pentru că nu îi ia mămica mașinuța cu sclipici...
    32 7
  • @hunter. Tu o sa ii iei locul lu' Doru Octavian Dumitru la glume proaste.Sunt si ale tale la fel de inteligente cum esti si tu probabil si sigur ai si tu tot mecla de p@#st.
    6 31
  • @Tatraurs
    Un loser cu gura mare doar aici. In viata reala un vierme de gunoi.
    21 19
  • In fond este o masina cu putin mai mare decat un Matiz. Cu 23 cm mai lungă, 13 cm mai lată si doar 3 cm mai înaltă. Are doar patru locuri. Cam ce pretenții aveți de la mașina asta? Să rupă asfaltul, sau cum?
    27 4
  • Flavius
    @ds Noi astia mai batrani avem alt termen de comparatie: E cat un Oltcit. Aceeasi lungime , acelasi portbagaj , are patru locuri si in spate intra doi adulti sau trei copii inghesuiti, ca la Oltcit. Cautati pe net dimensiunile si capacitatile si faceti comparatia.In schimb , fata de Oltcit , are patru portiere , nu doua si are garda la sol mai mare. Si aia era cica "masina de familie" nu doar de oras
    38 3
  • @alin88
    Si eu mi-as lua anul asta citigo iV, dar nu mai sunt si nu se mai fabrica.
    12 5
  • Atata ura pentru un produs, arata totusi faptul ca a atras atentia.
    Nu inteleg de ce deranjeaza pe unii faptul ca cineva ofera un produs cu specificatii slabe si un pret pe masura specificatiilor.
    Ne raneste orgoliul de urmasi ai dacilor, "cei mai viteji si drepti dintre traci", ca are doar 44 de cai?
    Doreati neaparat sa cumparati un produs cu sigla Dacia si sunteti suparati ca nu are specificatii de Zoe macar?
    Nici macar prin prisma patriotismului n-o inteleg, deoarece la modelul acesta nici macar nu ajutati cumparandu-l uzina de la Mioveni (cel mai probabil in prima etapa va fi adus din China).
    "Lipsa de respect la adresa romanilor" - pai te opreste Renault sa-ti iei Taycan?
    Din aceeasi categorie era problema unora ca exista in oferta Logan fara AC si servodirectie -> esti nemultumit ia-ti orice masina vrei cu AC si servodirectie, ce treaba ai cu cei care opteaza pentru o masina fara?
    34 7
  • Feisbuceala La Max
    PIZZA car !
    12 6
  • Feisbuceala La Max
    PIZZA car !
    45 CP , 225 KM autonomie, 4 locuri, 3.7 m lungime ...
    "Ce mai vrei romane ?!"
    10 8
  • On-topic acum: treaba cu car-sharing-ul devine game-changer, ca sa umplu propozitia de englezisme.
    In Bucuresti, e plin de Zoe ZE40 (adica versiunea entry-level) si tind sa cred ca ar fi mers si pe ceva mai ieftin (gen Citigo iV) dar nu exista pe piata.
    Nu mai zic de Europa de Vest.
    Concluzia e ca Spring vine ca o manusa in piata prezenta.
    Ce nu-mi place e timpul maricel de punere in vanzare, time-to-market e esential in competitia acerba din ziua de azi.
    24 3
  • Terminati cu egocentrismele gen "Ce mai vrei romane?".
    Nu vad asocierea intre Spring si romani, alta decat ca poarta numele unui stat antic care a existat in zona geografica a Romaniei de azi.
    Va comportati de parca Renault are monopol pe Romania si va obliga sa-i cumparati masinile nedemne de voi.
    E suficient sa fiti mandrii de voi ca v-ati prins ca vroia sa va fraiereasca. :))
    24 3
  • Firicel
    Acum vine si ALLVIEW la Brasov cu o masina ELECTRICA !!! :)))))

    Pe viitor si Carrefour Discount, ARO (Metro), K-classic (Kaufland) .... etc, vor veni cu masini electrice :)))

    Dacia MADE IN CHINA !!!
    10 10
  • Adrian
    Masina asta e inca o dovada clara a ceea ce sunt romanii in fata UE. Niste sclavi care trebuie sa ramana sclavi, dar trebuie sa se viseze europeni si sa voteze cu lumina venita din UE.
    Si sa nu uitati ca rusii sunt inspaimantatori si se pregatesc sa ne invadeze !
    Vai !
    17 33
  • Vad ca discutiile o iau f tare razna... Pacat...

    Voiam sa adaug o chestie: cred ca Renault a identificat corect tipul de produs pe care il permite tehnologia bateriilor disponibila la momentul asta.

    Asadar asta e tipul de masina care poate fi produsa la ora asta cu bateriile pe care le avem. O masina mica, foarte limitata ca si utilizare (aproape exclusiv in urban). Urata n-ar trebui sa fie, dar e si urata. Chiar si asa, limitata puternic in ce priveste performantele, pretul e mare. Raportul pret-calitate e dezastruos, si daca se va vinde masina asta, o sa fie numai gratie campaniilor fulminante din media si gratie bonusurilor total nedrepte si nejustificate din banii din taxele contribuabililor. Si din cauza pedepsirii prin taxarea dementiala a masinilor clasice. Pe termen mediu si lung va rezulta o pierdere masiva de locuri de munca si un export de bunastare spre India si China.

    Asta se intampla cand nu lasi piata libera, cand fortezi niste impelementari de norme care nu sunt sustinute stiintific. Asa se intampla cand religia ecologista ia locul masurilor decente si cand autoritatile se baga in domenii care ar trebui lasate sa functioneze liber.
    16 19
  • Danuț Alin Niță
    Ps: NU VA CUMPĂRA NIMENI ...MAȘINI PRODUSE IN CHINA
    16 19
  • Dar e e normal sa dea statul roman bonus de 10k pentru o masina produsa in China? Mie nu mi se pare ok.
    18 11
  • Imi place dezinvoltura cu care decretezi: „prețul e mare!”, desi nu a fost anuntat inca.
    „raport pret/calitate dezastruos”
    Tu ai dubii vreodata in viata ta, sau doar STII? Te rog, spune-ne si noua pretul, sau măcar televiziunilor, pentru breaking news!
    18 8
  • @Dănuț Alin Niță
    Ai dreptate ....CHINA....?????
    10 5
  • @Adrian de la #P$D

    Nu, corpurile alea de armată din estul Ucrainei, nordul Georgiei sau Transnistria s-au dus la schimb de experiență cu localnicii, să le arate prietenia cizmei rusești.

    Sigur are legătură are mașina asta cu românii... poate nu s-a observat că Renault folosește în UE marca Dacia pentru mașinile mai accesibile?
    Așa a ajuns Nissan-ul Sandero să fie adus ca Dacia în Europa și la fel este adus și Renault K-ZE din China. Cu ce știrbește asta mândria ta de dac liber și independent, mai ales că acest model nu e oferit exclusiv pieței românești?

    N-ai decât să nu fii supusul ”asupritorilor” din UE și să rămâi sclavetele P$D sau/și al mujicilor.
    Vezi caută ceva neaoș, ARO sau Lăstun, au avut grijă de ele cei pe care-i tot aperi.
    24 17
  • Bravo Dacia, felicitari pt lansarea unui produs care prezinta un compromis optim intre valoare de utilizare, pret si performante ! Sunt convins ca masina va avea mare succes intr-o Europa tot mai 'verde' si nu m-ar mira ca in doi ani sa depaseasca cifrele de vanzari ale Tesla Model 3. Evident ca nimeni nu-si ia masina electrica sa mearga cu ea iarna la schi in Austria … iar pt oras Spring e f. utila .. desigur daca ai unde s-o incarci. N-am vazut nicaieri 'masa proprie' dar cu bateria minimalista, motorul micut si tabla mai subtire nu m-ar mira sa se incadreze in 1400-1500 kg. As zice ca e prima masina electrica pe care si-o pot permite chiar si saracii vestului sau clasa medie locala.
    19 2
  • @kap. Bun asa,deci cum zice cineva ceva care deranjeaza stapanii,repede e catalogat psd-ist,comunist,cu rusii,dac liber...Spune-ne si de cizma muricana,nu te opri doar la rusi,ca sunt o groaza de tari care au "gustat si inca gusta" din democratia lor.In sfarsit,la subiect acum,ce garda la sol are coaja asta electrica chinezeasca? Mi se pare cam inalta mai ales de spate,sigur e strict pentru oras?
    12 25
  • Ps. Sa las pentru unii si o zicala romaneasca sa se gandeasca la ea mai ales cand se hlizesc in fata strainilor
    "Capul plecat prea mult incepe sa pasca"!
    12 23
  • @@PMC: S-a vehiculat pretul de 20.000 de eur. E un pret realist avand in vedere bateriile de la LG. Avand in vedere ca bateriile sunt extrem de scumpe, chiar daca sunt calcaiul lui Ahile pt masinutzele cu baterii.

    PS: vad ca deja am chibitzi. :) Nu stiu cine esti, desi am niste banuieli, dar ma bucur ca ma citesti cu atentie. Sper ca-ti iei si notitze. :-P
    10 19
  • @Tatraurs
    tu nu iei pauza niciodata?
    vezi ca vine veterinarul sa puna belciug porcului si te striga prin curte
    20 18
  • @Edikk

    "La ei la franţuzi şi-au pus 217 cai putere... parcă prea ne cred urangutani."

    Cum adica la ei si la noi? Sa inteleg ca in Franta nu se vinde Dacia, iar in Romania nu se vinde Renault? Daca vrei 217 cai, ia-ti Renault. Ce treaba avem noi cu francezii, ca ambele sunt marcile lor. Ei au doua marci, una de buget, una mai putin de buget.

    Te incalzea cu ceva daca Megane avea 44 de cai si costa 18 mii, iar Dacia 217 cai si costa 30 mii?
    24 4
  • Daca stau la bloc si lucrez intr-o cladire de birouri undfe o incarc?
    Stau sa pierd timpul pe la Kaufland, mega etc.
    Momentan nu cred ca suntem pregatiti pt electrice - cel mult un plug-in hibrid ar merge
    12 17
  • Workingformyliving
    Foarte dezamagit ca se produce in china. Inclinam pt ea, dar spun nu. Voi alege alte oferte care se produc in Romania.
    8 8
  • Flavius
    :Adi Stau la bloc la etajul 4 si la birou nu o pot incarca. de un an si jumatate am un Smartforfour cu incarcare la 22kw. Am facut 24.000 km atinsi ieri. Incarcat exclusiv in timp ce fac cumparaturile. pentru . De la 20 la 80% sunt suficiente 25-27 minute. de la 80la 100% mai are nevoie de inca 25 minute-reduce viteza de incarcare pentru a nu obosi bateriile.
    26 3
  • Per total masinuta e interesanta insa trebuie sa ai intr-adevar nevoie de ea. Sa faci multi km urban, sa poti s-o incarci acasa, sa faci naveta, sa nu ai nevoie de spatiu mai mare in spate si sa ti-o permiti.
    Masinuta asta ar putea sa acapareze 60-70% din tichetele rabla destinate electricelor, insa fara Rabla, nu vad sa vanda mai mult de 1-200 bucati la noi chiar si la .

    Puterea e suficienta, cuplul il depaseste de 2 ori pe cel de la 1.0SCe din viata reala (adica cel de pe la 2-3000 rpm) si per total se va misca mai bine in oras decat orice masina cu motor de 1 litru aspirat. Ca o paranteza, din punct de vedere dinamic, masinile pe benzina arata bine pe hartie dar se comporta rau in viata reala, cele diesel arata decent pe hartie si se comporta decent spre bine in viata reala si cele electrice arata rau pe hartie dar se comporta foarte bine in viata reala.

    Lipsa incarcarii la trifazic e un mare minus. Nu ca mi-as lua maine dar din cauza lipsului astuia, nu-mi mai iau. Dar eu pentru incarcare trifazica sunt pregatit. Si cand/daca o fi sa-mi iau electrica/plugin o sa ma orientez spre asa ceva.

    Treaba cu fablicatul in China e un minus pentru cumparatorul european insa cred ca e doar o solutie temporara. Momentan nu cred ca cererea unei asemenea masini electrice justifica sa se faca in Europa si nu cred ca ar putea fi facuta la acelasi pret. Insa daca conditiile o vor permite, productia se poate muta la noi in viitor. Cu alte cuvinte cererea s-ar putea sa nu justifice deocamdata o linie de productie prin Europa sau apropiere.

    Nu in ultimul rand masinuta ajuta Dacia cu emisiile la nivel de flota.
    19 2
  • Sunt unii pe aici care felicită Dacia pentru acest produs... ma întreb oare Dacia are vreun merit?
    12 13
  • @Adi... îți iei un generator diesel
    11 7
  • Completări: motor de 33 kW înseamnă 44,85 CP, deci mai aproape de 45 CP. :-)
    Diametrul de bracare f. mic (9,60 m) e un alt plus, pe lângă portbagajul surprinzător de mare (300 / 600 l cu bancheta rabatată.)

    Minusul lipsei încărcării AC la 22 kW (de care dispune Twingo ZE) e compensat de bateria -- culmea -- mai mare ca a Reno-ului (cu doar 22 kWh capacitate pt un e-motor de 60 kW = 81 CP.)

    Fără să intru în electro-teorii savante, bateria LG a daco-chinezei ar fi mai durabilă-n timp ca a lui ZE-Twingo (tot LG), din simplul motiv al ratei de descărcare max. de numai cca. 1,5 C versus vreo 3C.
    (C-urile astea însemnând multiplii de amperaj nominal supți de motor la puterea maximă -- un Taycan/Tesla de +400 kW cu bacterie de 100 kWh depășește 4C de ex.)

    Și să nu uit: îmi auto-administrez în devans un ”sictir, cunoscătorule” :-) ca să nu se mai obosească știți-voi-cine.
    36 7
  • Repetati dupa mine: Dacia Spring nu este pentru romanii plini de aere si basini in cap!!!
    Dacia va vinde 98% din productia de Spring in vest, unde cetatenii acelori tari "e prosti", nu ca noi, experti in toate...
    3 1
  • ACE - Craiova
    @alex
    In ceea ce priveste incarcarea trifazata pur si simplu te inseli.
    DACIA Spring se incarca trifazat, de la prize electrice cu puterea electrica de 30 kW, in curent continuu!!

    Peste puterea electrica de 7,2 kW se utilizeaza doar sisteme electrice trifazate:
    - in curent alternativ (11, 22 sau 40 kW) sau
    - in curent continuu, peste 50 kW (50, 100, 125, 150, ...300 kW).

    Referitor la dimensiunile masinii:
    - aceasta este perfect comparabila cu SUZUKI Ignis (care are un portbagaj ceva mai mic, de 204 litri fata de 300 litri la Spring dar care are o garda la sol cu cativa centimetri mai mare, respectiv 18 cm fata de 15 cm in cazul modelului DACIA Spring).

    In ceea ce priveste masa DACIEI Spring se pare ca aceasta va fi usor sub 1.000 kg, probabil 950 kg (SUZUKI Ignis are masa de 910 kg).

    La modul cel mai practic, DACIA Spring va releva clar democratizarea masinilor electrice care erau - in viziunea generala de pana acum - apanajul bogatilor....
    12 11
  • "Trifazat în curent continuuu" UAU !!!!!! NOAPTEA MINTII!!! Ai luat bacu' ?
    17 10
  • ACE - Craiova
    @Sile

    Eu mi-am luat BAC-ul demult....pe vremurile "odioase"
    Te invit sa citesti mai mult - NU AM GRESIT cu nimic in ceea ce am scris.
    Scrie si in articolul cu DACIA Spring daca citesti, cu atentie, 30 kW in curent continuu (DC)
    12 14
  • Sile,
    Ai auzit de redresare? Știi ce este și cum funcționează? Poți descrie schema electrică a unui redresor trifazic? Dar despre invertoare, știi ceva? Ai idee cât curent poți absorbi dintr-o priză de 220V/50Hz? Ai habar despre cum se dimensionează circuitele de energie electrică într-o clădire?
    8 16
  • Danuț Alin Niță
    O căruță vine din CHINA
    cu plastic ieftin !!!!!
    10 12
  • Danuț Alin Niță
    Urmează aceeași strategie și la Mioveni.......șomaj !!!
    8 11
  • Angajat Dacia
    @Manu Mugurel.....ai facut avere cu mama ta luînd șpagă la angajare în Dacia ...știm mulți colegi incompetenți ca tine
    8 2
  • @ACE Exact ! In curent continuu!!!!. E VORBA DESPRE CUM INTRA CURENTUL DIN STATIE IN MASINA , NU IN BATERIE!!!!! E LA MINTEA COCOSULUI CA BATERIA NU POATE FI ALIMENTATA DECAT CU CURENT CONTINUU!!!! In discutie era existenta posibilitatii de alimentare de la statiile cu prize Mennekes Type2 care livreaza curent trifazic de 22kw si care sunt cele mai raspandite ,mult mai numeroase decat cele care livreaza max.50 kw curent continuu care au prize de tip CCS . Asta se intampla nu doar in Romania ci in intreaga Europa.Am intalnit oameni cer aveau Kona si se alimentau de la statia Type2 pentru ca priza CCS de 50kw era ocupata si regretau ca masina nu poate absorbi decat 11kw din cei 22 disponibili.
    @LR-Esti pe langa subiect si bati campii cu gratie . Nu era vorba nici de circuitele dintr-o casa , nici de inexistenta(?!?) redresorului si a invertorului.
    Redresorul care transforma alternativul fie el monofazic sau trifazic in curent continuu este IN MASINA!(ON BOARD). Era vorba de ce fel de statii pot fi accesate si cat curent se poate absorbi de la ele. degeaba cuplezi masina la o priza tYpe2 de 22 kw daca ea nu poate absorbi decat 6.6kw , precum Dacia, incarcarea va dura o vesnicie si singurii care vor putea utiliza aceasta masina sunt cei care locuiesc la casa si o pot tine in priza peste noapte. Incarcarea la 30kw la prize CCS care livreaza curent continuu este doar ocazionala si da bine doar pe hartie. In realitate prizele alea sunt vanate de mai toata lumea care are masini cu baterii de peste 40kwh , sunt mult mai putine dacat Mennekes Type 2 care livreaza 22 kw trifazic si nesansa foarte des se va intampla sa gasesti statia ocupata. Ba de un Zoe , ba de un Kona ba de o Tesla , Up , Citico si care or mai fi. dacia doar va turna gaz pe foc si va mari coada la aceste statii.
    18 10
  • in plus , nu ca ar conta prea mult dar totusitrebuie mentionat , pretul Kilovatului livrat de la o priza CCS curent continuu este cu 35-40% mai mare decat pretul kilovatul;ui livrat de aceeasi companie la o priza Type 2 de 22 kw trifazic indiferent daca vorbim de Renovatio , EnelX sau Conect , chiar daca din cei 50kw disponibili nu poti absorbi decat 30.
    17 7
  • Un"plin"de la CCS30KWcosta intre 48lei(EnelX) si 52.26lei (Renovatio) fara a lua in calcul pierderile din timpul incarcarii, lierderi pe care le platesti. Curentul consumat la incarcare este INTOTDEAUNA mai mult decat cel incarcat in baterii si e normal sa fie asa. Laind in calcul si pierderile ajungi la 50-60lei/200km. La trifazic in loc de 48 costa 34 de exemplu la EnelX( aia ceva mai ieftini)
    9 1
  • bla bla
    dan_grc sunt deacord sa dispara bonusul pentru electrice atunci cand va fi taxata aspru cele pe combustie. Gen un 200-300 de euro pentru fiecare gram de CO2 ce trece pest o anumita valoare(100 de g).Vanzarea de masini diesel noi interzisa. Iar cele existente prinse fara filtru de particole, confiscare si plata unei sume de cel putin 10k euro
    8 7
  • @blala
    Ce amenda,eu zic sa-i impuscam direct.
    2 3
  • 45 de cai... :))
    Uite cat ''nationalism'' a trezit o masina indiana, produsa in china, de o firma frantuzeasca
    9 2
  • bla bla
    Pentru muppeti care au dat manuta rosie. Traiti intr-o societate unde anumite alegeri( eliminarea DPF spre exemplu) au un impact asupra celorlalti. Nu traiti bai in jungla sa faceti ce doriti. Cine isi cumpara masina electrica nu o face doar de fitza. Alegerea lui are si un impact pozitiv asupra celorlalti. Si anume eliminarea noxelor in orasul/zona in care circula cu acel autoturism. De aia sunt aceste bonusuri pentru electrice. Bonusuri care apropo sunt platite si din taxele celor care si le cumpara.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru