Atenție la zerouri AM, fiindcă garda la sol nu poate fi mai mică cu 100 mm.
În rest, am văzut unul pe viu (M135i, deci cam la fel de spoilerizat) și nu pare atât de banal ca-n poze... dar nici prea departe d-un Hyundai N-LIne.
Deja testat pe alte meridiane, ar fi mai distractiv ca 4WD-ul de 306 CP, dar, dac-aș mai fi virusat de hot-hatch-izm, aș prefera un ”modest” Megane RS de 300 CP.
...Deloc premium, dar mai performant și mai ieftin cu +zece miare.
Lăcomia rapace pare noua religie -- să fiți sănătoși, adepților, da” vă rog io nu mai băgați pe toată lumea în tiparul vostru de gândire, după care ORICINE dă de bani dă și iama-n viloaie-castele-conace-gipane tot mai opulent-arogante.
(n.b. Hopa, chiar asta-i tematica luxo-turului nostru, binevenit în plandemie asortată cu sărăcie. :-))
...De downshifting n-ați auzit însă? Ori de tiny-houses sau kei-cars preferate și de (puțini, ce-i drept) oameni înstăriți?!
Revenind însă la SUVologia SUVomaniei grandomane, eu cel puțin cred că maximum 5 procente dintre ele au o noimă, fiindcă:
- max. 5% sunt efectiv utilizate și-n offroad.
- tot max. 5% sunt cumpărate din bani munciți.
Și-un pic deraiat de la temă: francezii au în plan taxarea greutății mașinilor (de peste 1,4 tone) -- călcâiul lui Ahile al megaSUVurilor -- dar tot ipocrit-ecologică-i ideea, hibridele PHEV și (mai ales) electricele zdrobitoare de șosele urmând a fi excluse.
@@kiro: Da” ce, ți-am spus eu s-o cumperi ?! :-)
Ba dimpotrivă, dac-ai fi fost atent p-acilea am repetat de m-am săturat că cea mai ecologică abordare după mine e păstrarea cât mai mulți ani a mașinilor clasice -- bine întreținute, evident.
@Flavius: Sorry, n-am voie - dacă-ți zic cresc acțiunile Dacia peste Tesla. :-)
@Manu_Mugurel: ești p-aproape, dar nu tocmai exact (oricum, vor exista două niveluri de echipare.)
@zărne: Calcul bun în principiu, dar ai putea cumpăra Spring la voi (pe bani se semințe) numai dacă Donald Duck Trump ar fi semnat acordul lu Macron.
(n.b.: Bine a făcut că nu.)
Cu o baterie mai mare, puțini s-ar mai arunca la Twingo-e (21,5K € în Fr.) sau chiar la Zoe.
Dacia Spring NU va avea însă bateria lui Smart EQ produsă de Deutsche Accumotive (17,5 kWh), ci alta de origine LG.
Se știe deja la anumite nivele puterea motorului (nu doar 45 CP) și capacitatea bateriei (autonomia de +200 km fiind totuși calculată pe mod ECO), ba și prețul aproximativ al mașinii.
Nu vi le spun însă, că oricum nu mă credeți și voi fi pălmuit până la înroșire.:-)
Mașinuțele-s bune... aprioric fiind Honde, însă cu regret constat (ca fan japoneze) că au ajuns practic inabordabile pentru omu normal, cu oricâte bonusuri incluse în FEATURES.
(n.b. Aici l-ați pierdut pe vecinul netam-nissan, încă nelămurit ce înseamnă secțiunea asta nici știre, nici test-drive.)
În ciuda designului de anii 90 și a prețului *ușor mai piperat* cu vreo 10 mii € :-P comparativ cu predecesoarea, Jazz îmi pare totuși mai digerabilă decât micro-greuceana *e* -- cu vreo 200 kile mai obeză ca Mini SE electric dar și cu 7K € mai scumpă, la baterii comparabile însă cu autonomie mai mică.
Doar inflația de ecrane să fie de vină că-i de 3 ori mai scumpă ca Citigo-e, cu autonomie mai mare și ea ?! - e-pomeni incluse (cehoaica, btw, se fabrică încă bine-mersi.)
Se va vinde însă binișor și la noi unor lifestyle-iști de bani gata e-hipstereala asta -- simpatică, nici vorbă.
Tranziția spre e-mobilitate gradual sustenabil-responsabilă :-) cere însă cu totul alt gen de mașinuțe cu baterii.
Și ștecher.
Ultimele comentarii
2333 in total