@ACE: Da, e vorba de 513 l.
Arkana pt Europa e de fapt un Samsung Motors XM3, vândut de anul trecut la coreeni (n.b., cu succes = 24.000 exemplare) și bazat pe platforma mai nouă CMF-B decât a versiunii pt Rusia (=Duster recarosat, deci și cu opțiune 4x4.)
Mai pe scurt: re-bagding en-gros (Samsung-urile fiind ori Nissan-uri, ori Renault-uri re-badged, poziționate ceva mai low-cost decât Kia-Hyundai în Coreea.).
@pipo: Da, pare riscant experimentul, dar cererea prezumtivă e mare - la francezi cel puțin.
Iar la noi nevastă-mea așteaptă încă o Dacia Spring SUV-Coupé, preferabil de performanță. :-)))
Văd (fără surprindere) că palmele roșii pocnesc... și când cifrele vorbesc.:-)
Rar mai citesc oricum argumente logice pe AM în dialoguri deschise (cum corect încearcă @Tavi.p, care a prins ideea decalării UE-e-hibrido-intențiilor cu fezabilitatea.)
E doar o constatare, nu vreun reproș -- convins fiind că eco-fanii ranchiunoși nu-s 100% retardați, ci doar facil hipnotizabili de orice trend umflat la ordin prin media.
...Deși practica îi cam faultează (eu cel puțin circul urban cu o trotinetă electrică, BEV-urile fiind -- încă -- de frații Grimm în viața reală, adică una fără subvenții.)
Și mai tristă e însă evaporarea continuă a simțului umorului și al detectării nuanțelor, simultan cu contaminarea #eco-generației cu o nouă limbă de lemn, că nu mai ai loc de-ntors de atâția gradual-sustenabili care ne arată maimuța -- pardon, ursul polar.
.
Nu înțeleg totuși agresivitatea lor intolerantă, dacă tot proslăvesc demo(no)crația.
Cu ce l-ar deranja oare pe e-deranjatul @Edikkk că prefer să schimb vitezele? Ori pe mârlănoiul @Kiromasinuta c-aș fi *dino-juice addict*. :-)
(n.b. Într-un târziu va ieși la iveală adevărul teoriei ABIOTICE a petrolului, ori al cauzelor reale a încălzirii întregului Sistem Solar.
Va fi însă prea târziu și pentru mine, și pentru voi: retrogradul de mine mirosind florile de jos în sus, :-) iar progresiștii de voi -- ajunși noduri inept-fericite într-o fals-comodă rețea digi-feudală.)
Hai pa și sănătoși să fiți cu toții. Plec acu să-mi reîncarc bateriile după atâția kWh consumați pe vorbărie oricum inutilă.
O să dureze însă mult, că n-am fotovoltaice și wallboxuri la viloi ca-n Povestea Porcului Electric. :-)
Știre doar aparent offtopic: UE (prin trompeta baronesei Ursula Van Der Leyen) a anunțat norme și mai drastice de reducere a emisiilor medii de CO2 / per mașină vândută pt 2030, de la 40% la 55% (în raport cu 1990.)
Mai exact, 61 g în 2025 și 45 g în 2030 -- de la targetul anterior de 81 g, respectiv 59 g.
O decizie care va pune pe butuci industria auto europeană, care oricum nu se simte prea bine.
(Părerea mea, evident, că pe alții poate să-i bucure vânătoarea asta de vrăjitoare... limitată din păcate doar la domeniul auto, fiindcă feliile și mai poluatoare maritimă / aeriană văd că-s ignorate.)
P.S. Nu mai zic că CO2-ul nu-i de fapt agent poluator, că-l incit iar pe stimabilul @Edikkk la 20 de noi postări. :-))
Mda, în ciuda oricăror laude (inexplicabile... sau nu?! :-)), VW ID.3 îmi pare un semi-rateu.
Remember e-Golf-7 -- care, în ciuda unei platforme non-e-dedicate, are/avea un consum specific f.bun:
Rută: Târgu Mureș-Cluj Napoca-Oradea, 265 km
Consum mediu: 11,7 kWh/100 km (!!!)
Viteză medie: 55,2 km/h
Stil de condus: Normal
Climatizare: A/C pornit tot drumul, setat pe 23 grade Celsius
Plecare: Hotel Continental (după încărcare la Kaufland)
Încărcare la destinație: 1 h și 10 min. la Penny Market (la 50 kW, de la 29% la 99%, +22,5 kWh în baterie)
Temperatură ambientală: 27-32 grade Celsius
Cauzele *progresului* stil rac al VW sunt încă la nivel de supoziții, dar timpul le va dezvălui fără dubii.
Frumos design, minimalist și pe o linie de continuitate cu Z-urile, dar nu și privit din față, semi-profil sau orice alt unghi care ar face vizibil dreptunghiul ăla pe post de grilă a radiatorului.
Parcă e tăiat cu flexul -- păcat de restul siluetei.
Probabil că versiunea de serie va apela totuși la alte rezolvări, mai pe placul lui @netam-nissan. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total