Deci puteam sa ma jur ca aceasta masina nu va depasi pretul in cea mai echipata varianta cu mai mult de 14.000 - 15.000 EUR si ca probabil va avea un pret de pornire de vreo 12.500 EUR dar se pare ca nu e asa. De cand a aparut oficial puteam sa ma cert cu oricine ca masina asta va fi o revolutie, ca nu ai nevoie de mai mult de 45 cai pentru urban, ca autonomia este foarte ok, efectiv imi placea masina maaaxim. Dar dupa ce am vazut pretul se pare ca iarasi chestia cu masini electrice e doar o gogoasa, sustinuta prosteste si comunist de guverne prin reducerea de pret sau prin acordarea de granturi (la noi de pana la 45.000 lei!). Asadar, va invit sa facem un calcul, masina aceasta este bazata pe Renault KWID care se vinde in India si stim ca nu are ranforsari sau cine stie ce protectie acolo, insa are un pret de plecare de $3900 pentru varianta de baza cu motor 0.8 55 cai sau pana la $5700 pentru varianta de 1.0 si 67 cai, buuun. Deci sa presupunem ca pentru Europa trebuie ranforsari si niste sisteme in plus de siguranta, airbag-uri, etc. Sa presupunem ca masina pentru europa ar costa $7000 in varianta mai dotata, sa presupunem ca o sa convertim in EUR in defavoarea noastra, deci 7000 EUR, deci, o diferenta de 10.000 EUR doar pentru ca este electrica si atentie, are mai putini cai.
Acum hai sa vedem in cat timp se amortizeaza investitia. La o masina asa mica, consumul urban ar trebui sa fie undeva la 6%, deci pentru 1000 KM mersi consumam 60 litri = 270 RON, pentru a merge 1000 KM electric consumam sa zicem ~ 13 KWh * 0.7 RON/kwh = 91 RON / 1000 KM. Deci o diferenta de 180 RON sau 37 EUR la 1000 KM. Sa mai presupunem ca nu avem costul cu revizia. Daca facem tot calculul, vedem ca abia dupa vreo 250.000 KM masina aceasta electrica isi amortizeaza costul (ajunge efectiv 0) asta in cazul in care bateria are garantie de 8 ani si 120.000 KM.
Iar in discutia asta nu am adus faptul ca cei care o iau pentru taxi spre exemplu, isi pot pune GPL si pot iesi mai ECO si mai ieftin, in plus toate calculele facute de mine au fost facute foarte mult in detrimentul masinii pe benzina. Nu mai aduc in discutie faptul ca in China masina se vinde cu $9000 si bonusul de la stat este de $3000-4000 si in curand se va scoate si acest bonus. Deci pana la 18.000 EUR cat vor ei sa o vinda, e caleee mare.
In concluzie, masina asta realistic nu merita mai mult de 12.000 EUR varianta entry si 14.000 EUR varianta cu dotari, efectiv nu mertia. Este o masina pe care o poti folosi strict in oras si te limiteaza foarte mult, de aici ar trebui sa fie si pretul foarte mic, insa cei de la Renault cred ca 18000 EUR e o revolutie :)), pai mai pun 2000 si iau Skoda, are si motor si baterie mai mare. Ce prosteala...
Se pare ca are un motor de 33kw parca si 30kwh net baterie, suficient pentru vreo 290 km din ce ziceau ei pentru mers in oras WLTP. Chiar si cu 200 km autonomie real, masina va fi un hit. Portbagaj de 300L si de vreo 800 pentru o versiune de carat colete. Daca o sa coste cat ar trebui, adica vreo 11000-12000 EUR varianta de baza chiar va fi o afecere foarte buna pentru cei ce merg in cea mai mare parte in oras. Daca va sari de 15000 nu isi va merita deloc banii. Sa vedem preturile acum.
On topic: Chiar daca vine pe piata cam cu 1-2 ani mai tarziu fata de alti competitori, masina imi place si pare foarte reusita. Iti da senzatia de bine construit, ai spatiu berechet si e si compacta. Dpmdv as face un efort financiar sa cumpar masina asta daca as stii ca o tin vreo 10 ani si ~200.000 km. Desi nu am condus nici o electrica pana acum, imi imaginez ca au un feeling aparte si chiar ofera o senzatie foarte placuta de condus, mai ales prin oras.
Acum off topic: pretul pare cel mult spus decent doar daca punem discount-ul masiv, tipic socialist, dat de la stat, de ~10.000 EUR (ecobonus cu tichet rabla | nu mai stiu daca se cumuleaza).
De altfel, daca ar fi sa cumperi masina la 40.000 euro fara nici un alt benficiu fiscal, nu cred ca ar mai fi asa atragatoare.
Foarte interesant design, clar o imbunatatire majora. Cel mai frumos mi se pare Sandero Stepway. Sa vedem acum cum or sa se prezinte si la interior si la spatiul din interior. Good job, Dacia!
@eu ai dat o comparatie mai proasta de cum nu se putea :)).
1. nu compara mere cu pere, adica masina sh vs noua
2. nu compata masini din clase diferite Lupo (clasa A sau clasa Mini) cu Jazz (clasa B sau clasa Subcompacta)
3. Lupo la vremea lui cand a fost masina noua, versiunea aia de consuma super putin 1.2 TDI sau chiar 1.4 TDI costa cat un Golf! In UK spre exemplu se vindea cu vreo ~10-11.000 GBP sau echivalentul a ~17.000 EUR la vremea aia!
Deci, Lupo masina si mai mica, la fel de scumpa. Nu ai dat bine comparatia :)).
Dar, da, raman si eu la ideea mea ca acest Jazz este scump, mai ales ca acum ceva ani Toyota Yaris Hybrid era pe la 18.000 varianta de top.
@@clique Doar parerea ta, mie tot imi place mai mult Civic :D.
Ultimele comentarii
220 in total