Scumpa, asa cum banuiam, foarte scumpa!
Calcule despre masina asta am mai facut, raman la aceasi parere, masinile electrice ca aceasta exista si pot exista doar cu subventii.
Insa, nu vad unde e marea revolutie promisa de ei. Desi nu sunt vre-un fan Skoda, o compar cu Citygo EV, chiar daca nu cred ca se mai comercializeaza la noi.
Aceasta Skoda are deja un an de cand e pe piata, si a venit la 20k fata de 17k la Dacia, insa cu un motor de 2 ori mai puternic si o baterie mai mare cu 20%.
Deci, unde este revolutia? Aaa, stai, facem masina asta in China cu $ 6-8k, o vindem in China cu $ 11k si punem 6 airbaguri si o aducem si in Europa si o vindem la aia pe $20k :)))), doar pentru ca statele oricum platesc niste sume aberante pentru achizitia de masini electrice. Ce mizerie :)))
Ca posesor de Honda Civic X reafirm ca si la Jazz Hybrid, este mult prea scumpa, nu se va vinde. E in gama doar sa mai scada poate emisiile si sa fie acolo. Cred ca ar fi avut mai mult succes cu noul Accord.
@PMC, da, este mare vrajeala asta cu masinile electrice care ne scapa de poluare. Insa este incredibil cum lumea nu vede ca daca este sa cuantifici emisiile de CO2, practic orice actiune pe care o faci emite mai mult sau mai putin CO2. Daca mergi cu avionul emiti CO2, daca mananci carne de vita in loc de mazare emiti mai mult CO2, daca iti comanzi ceva din China in loc de Romania spre ex. emiti mai mult CO2, daca iti schimbi hainele mai des, emiti mai mult CO2, si lista asta poate continua.
Hai sa dam cate 10k de euro la niste oameni privilegiati in loc sa ne gandim realistic la cum putem sa ajutam cu adevarat masele de oameni.
Insa nu ma intelege gresit in privinta masinilor electrice, mie personal chiar imi plac, dar in conditiile de fata majoritatea nu au rost sau cel putin dpdv economic nu isi justifica pretul. Singurii care au construit masini electrice fara sa se gandeasca la faptul ca cererea lor de masini este sustinuta de subventii sunt cei de la Tesla. Acolo cand platesti 45k EUR stii ca aia sunt banii de un seria 3 mai bine dotat insa cu performante poate mai bune si cu autonomie si functii de masina normala.
@Spring, in regula, hai sa raspund punctual.
1. Ideea cu banii este ca tot noi ajungem sa platim pentru acel fond prin achizitiile pe care le facem, fie el cum vrei sa il numesi (Fondul de mediu). Iar, aici ideea principala este, de ce sa acordam 10000 EUR la un numar mic de persoane cand putem sa acordam 1000-2000 EUR la un numar mult mai mare de persoane. Ce faci daca sunt multi care isi doresc masina si se duc fondurile? Asta ma enerveaza pe mine, ca datorita tarilor care au astfel de fonduri mari, companiile auto precum Renault au decis sa umfle grav pretul doar prin prisma aceasta. Iti spun eu ca daca aceste subventii erau mult mai mici in intreaga uniune sau spre 0, si preturile masinilor erau altele.
2. Comparatia mea cu Skoda era ca pentru 2-3k EUR primesti mult mai mutla masina, primesti un motor mai mare, o autonomie mai mare, un brand mai cunoscut. Pretul de 12-14k l-am scos dupa rationamentul cu masina pe benzina. Cand vine vorba de costul masinii putem sa mergem si mai in detaliu sa vezi cat costa de fapt bateriile motorul, etc. eu estimez ca toata masina nu costa mai mult de $8500-9000 cost de productie in China.
3. Dacia cand a lansat masina a spus ca asta va fi o revolutie, in niciun caz la pretul asta. Revolutie a fost logan-ul cand s-a lansat si care costa vreo 6000 eur in varianta cea mai cheala fara aer si servo. Era o masina simpla, te ducea din a in b fara prea mari pretentii si cam atat. Si o puteau cumpara toti, nu stiu cati o sa isi permita Dacia Spring dupa ce se termina fondurile.
4. Cei ce stau in orasele mentionate de tine, cum si eu de altfel stau in Bucuresti, pot sa isi cumpere ca mine o motocicleta/scuter si sa scape de probleme cel putin 6 luni pe an. Nu doar masina este singura solutie.
Acum ca sa concluzionez si sa repet ce am mai spus: masina asta daca va fi oferita la 17-18000 va fi mult prea scumpa pentru ce ofera, va exista in oferta doar pentru acele cateva mii de comenzi atat cat statele isi permit sa mentina aceasta cerere. Daca vrei sa revolutionezi piata, vii cu o masina modesta si ieftina.
Ultimele comentarii
222 in total