In 2015 cand iesea la vanzare precedentul model Opel Astra, acesta costa 15600 EUR varianta de baza.
https://www.automarket.ro/stiri/cat-costa-noua-generatie-opel-astra-in-romania-de-la-15600-la-23100-de-67553.html
Asadar, in doar 5-6 ani acest model s-a scumpit cu aproape 45%. Si sa nu credeti ca aceasta scumpire se datoreaza faptului ca au pus ei mai multe dotari pe ea din standard. Nu, aceasta scumpire se datoreaza faptului ca exista o inflatie uriasa la nivel mondial, sau poate asa pare, nu stiu. Dar este foarte straniu cum au explodat preturile masinilor in ultimii 2-3 ani. Si pare ca aici in Europa au exlodat odata cu aparitia lui Golf 8 iar celelalte marci au urmat trendul.
Acum, revenind la electrice, daca masinile acestea conventionale se scumpesc atat de mult avand o tehnologie deja ajunsa la maturitate, ce va face sa credeti ca in viitor vor fi masini electrice la acelasi pret cu cele conventionale? Va spun eu, trendul de acum va fi doar de scumpiri.
@Edikk, in sfarsit un comentariu pertinent, singurul la care am dat like in loc de dislike.
In schimb, ca sa fiu on topic, as pune un astfel de subiect in dezbatere doar si doar daca exista studii serioase in acest sens.
@Edi KK, normal, in ultimul exemplu dat de tine, este comparat si etichetat doar de catre aia spalati pe creier.
Cum de va suportati sa fiti asa propagandisti?
@PMC "NU POT sa inteleg cum ai vrea sa dai 18000 de eur sau mai mult pe asa ceva. Deci NU POT pricepe..."
Asta e si ideea, nu cred ca ar da nimeni 18000 EUR. Insa, in schimb, cu bonusul stangist se va ingramadi lumea. Eu sunt convins ca masina va avea succes, insa este o mare mizerie cum anumiti constructori, in speta asta si Renault, incearca nu numai sa isi minimizeze riscul prin a lansa astfel de masini, ci chiar de a face profit doar din faptul ca statele au acel bonus. Intr-o economie de piata normala, aceasta masina nu ar avea nici o sansa sa faca bani pentru ca volumele ar fi atat de mici incat nu s-ar vinde si nu ar face profit, pentru ca masini pe benzina asemanatoare se vand in alte tari cu $5-7k.
Mai mult de atat, am mai spus si mai sus, fix aceasi masina comercializata in China, este vanduta cu $12-13K (fara subventia de la statul Chinez). Deci, de la $12-13k la ~$20k e cale lunga, dar na, la noi europenii tine, scoate statu bani din buzunar ca sa faca Renault profit.
Nu intru in alte discutii si polemici despre stangisti si non stangisti sau despre incalzirea globala. Mie imi plac cateva din masinile electrice si cred ca ele vor reprezenta viitorul. Realistic vorbind, singurele masini care chiar sunt performante si foarte avansate tehnologic in raport cu modele ICE sunt masinile Tesla. Macar astia de la Tesla cand iti cer $50k pe un Model 3, iti cer atat pentru ca au niste selling point-uri foarte puternice, gen acceleratie de supercar, ieftin de intretinut, etc. Cei de la Tesla chiar pot fi oricand competitivi pe piata fara ecobonusuri, asta e marea diferenta.
Scumpa, asa cum banuiam, foarte scumpa!
Calcule despre masina asta am mai facut, raman la aceasi parere, masinile electrice ca aceasta exista si pot exista doar cu subventii.
Insa, nu vad unde e marea revolutie promisa de ei. Desi nu sunt vre-un fan Skoda, o compar cu Citygo EV, chiar daca nu cred ca se mai comercializeaza la noi.
Aceasta Skoda are deja un an de cand e pe piata, si a venit la 20k fata de 17k la Dacia, insa cu un motor de 2 ori mai puternic si o baterie mai mare cu 20%.
Deci, unde este revolutia? Aaa, stai, facem masina asta in China cu $ 6-8k, o vindem in China cu $ 11k si punem 6 airbaguri si o aducem si in Europa si o vindem la aia pe $20k :)))), doar pentru ca statele oricum platesc niste sume aberante pentru achizitia de masini electrice. Ce mizerie :)))
Ultimele comentarii
221 in total