Off Topic: @Anonim, ca posesor de Honda Civic X hai sa le luam pe rand:
- la interior si finisari iti dau si nu iti dau dreptate in legatura cu asta. Da, alte masini din segment se simt o idee mai bine si au anumite materiale o idee mai calitative, insa masina mea care are 3 ani jumate nu are un greier, nu scartaie nimic, totul este facut destul de trainic si solid. Am mers cu Golf 6 spre exemplu masina veche de vreo 5 ani si avea greieri cand sprijineai piciorul pe consola din fata. Am avut personal VW Polo si masina aia scartaia din toate incheieturile de trebuia sa pun hartii sau carton intre bord si parbriz.
- sistem multimedia, da, este cam invechit, ruleaza pe ceva Android mai vechi, cateodata iti da un feeling ca masina nu e de anii 2017-2018, dar isi face treaba, adica pun Waze prin apple car play, e costumizabil, pot sa schimb chestii pe acolo dar sincer nu prea m-a interesat. Ma intereseaza doar setarile masinii sa le pot accesa si apple car play. Deci da, e invechita dar isi face treaba.
- dilutia de ulei este foarte rara la masinile de la noi din tara, eu personal am fost intr-un grup auto timp de aproape 2 ani. In acel grup eram peste 100 de posesori de Civic X cu diferite motorizari, 1.0, 1.5, nici macar o persoana nu a avut problema cu dilutia, desi stiam toti de asta citind stirile si forumurile din SUA. Mai mult, problema cu dilutia apare doar in anumite conditii si se poate preveni. Nu mi se pare big deal, consider in continuare motorul de 1.5 de la Honda net superior altor motoare de aceeasi cilindree.
- Cutia CVT, intr-adevar cam enervanta uneori, nu are acelasi feeling sportiv ca un DSG sa zicem, dar nici nu penalizeaza timpii de acceleratie, sunt filmulete pe tot yt intre 1.5 manuala si at si at accelereaza mai bine. Dar sunt increzator ca CVT-ul meu va fi mult mai fiabil decat un DSG, sunt 100% convins de asta, in plus revizia la reprezentanta pentru cutie a fost de doar 400 lei, foarte ok.
- Valoarea de revanzare, aici esti total pe langa, in Europa cel putin, marcile care isi pastreaza cel mai bine valoarea sunt chiar cele japoneze urmate de cele nemtesti, te poti documenta si ai sa vezi ca asa este.
Acum On Topic:
Da, asa cum spuneam si comentam si la anuntul cu preturile Hondei Jazz Hybrid, spun si aici. Mi se par exagerate preturile practicate de Honda aici in Europa, de-a dreptul aberante. Din toata oferta lor doar Civic cred ca merita luat cu ceva reducere substantiala, pentru ca o sa apara noul model. Insa, cu aceste preturi, nici nu e de mirare ca nu vand, sunt absolut ridicole preturile.
In 2015 cand iesea la vanzare precedentul model Opel Astra, acesta costa 15600 EUR varianta de baza.
https://www.automarket.ro/stiri/cat-costa-noua-generatie-opel-astra-in-romania-de-la-15600-la-23100-de-67553.html
Asadar, in doar 5-6 ani acest model s-a scumpit cu aproape 45%. Si sa nu credeti ca aceasta scumpire se datoreaza faptului ca au pus ei mai multe dotari pe ea din standard. Nu, aceasta scumpire se datoreaza faptului ca exista o inflatie uriasa la nivel mondial, sau poate asa pare, nu stiu. Dar este foarte straniu cum au explodat preturile masinilor in ultimii 2-3 ani. Si pare ca aici in Europa au exlodat odata cu aparitia lui Golf 8 iar celelalte marci au urmat trendul.
Acum, revenind la electrice, daca masinile acestea conventionale se scumpesc atat de mult avand o tehnologie deja ajunsa la maturitate, ce va face sa credeti ca in viitor vor fi masini electrice la acelasi pret cu cele conventionale? Va spun eu, trendul de acum va fi doar de scumpiri.
@Edikk, in sfarsit un comentariu pertinent, singurul la care am dat like in loc de dislike.
In schimb, ca sa fiu on topic, as pune un astfel de subiect in dezbatere doar si doar daca exista studii serioase in acest sens.
@Edi KK, normal, in ultimul exemplu dat de tine, este comparat si etichetat doar de catre aia spalati pe creier.
Cum de va suportati sa fiti asa propagandisti?
@PMC "NU POT sa inteleg cum ai vrea sa dai 18000 de eur sau mai mult pe asa ceva. Deci NU POT pricepe..."
Asta e si ideea, nu cred ca ar da nimeni 18000 EUR. Insa, in schimb, cu bonusul stangist se va ingramadi lumea. Eu sunt convins ca masina va avea succes, insa este o mare mizerie cum anumiti constructori, in speta asta si Renault, incearca nu numai sa isi minimizeze riscul prin a lansa astfel de masini, ci chiar de a face profit doar din faptul ca statele au acel bonus. Intr-o economie de piata normala, aceasta masina nu ar avea nici o sansa sa faca bani pentru ca volumele ar fi atat de mici incat nu s-ar vinde si nu ar face profit, pentru ca masini pe benzina asemanatoare se vand in alte tari cu $5-7k.
Mai mult de atat, am mai spus si mai sus, fix aceasi masina comercializata in China, este vanduta cu $12-13K (fara subventia de la statul Chinez). Deci, de la $12-13k la ~$20k e cale lunga, dar na, la noi europenii tine, scoate statu bani din buzunar ca sa faca Renault profit.
Nu intru in alte discutii si polemici despre stangisti si non stangisti sau despre incalzirea globala. Mie imi plac cateva din masinile electrice si cred ca ele vor reprezenta viitorul. Realistic vorbind, singurele masini care chiar sunt performante si foarte avansate tehnologic in raport cu modele ICE sunt masinile Tesla. Macar astia de la Tesla cand iti cer $50k pe un Model 3, iti cer atat pentru ca au niste selling point-uri foarte puternice, gen acceleratie de supercar, ieftin de intretinut, etc. Cei de la Tesla chiar pot fi oricand competitivi pe piata fara ecobonusuri, asta e marea diferenta.
Ultimele comentarii
222 in total