• Home
  • ŞTIRI
    • Auto
    • Motorsport
    • Aventour la feminin
    • Aventour la feminin 2023
    • RomanianRoads Luxury Edition
    • ElectricRomânia 2020
    • ElectricRomânia 2019
    • RomanianRoads 2019
    • Cu noul Duster in creierii muntilor
    • Un german in Transilvania
    • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • TEST DRIVE
  • Maşini noi
    • Abarth
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Citroen
    • Cupra
    • Dacia
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Geely
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Isuzu
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Land Rover
    • Leapmotor
    • Lexus
    • Lotus
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • SEAT
    • Skoda
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tata
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Toate mărcile
    Topurile Automarket
    • Topul celor mai economice mașini de oraș
    • Cele rapide masini sub 30000 euro
    • Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
    • Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
    • Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
    • Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
    • Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
    • Cele mai ieftine mașini din România
    • Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
    • Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
    • Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
    • Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
  • RETRO
  • Login
Automarket.ro
×
  • Masini noi
  • Stiri
  • Aventour la feminin
  • Aventour la feminin 2023
  • RomanianRoads Luxury Edition
  • ElectricRomânia 2020
  • ElectricRomânia 2019
  • RomanianRoads 2019
  • Cu noul Duster in creierii muntilor
  • Un german in Transilvania
  • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • Test Drive
  • Topuri
  • Retro
  • Login
  • Termeni si conditii
  • Descarca aplicatie

SaabCuantic

  • Membru din 19.05.2011
  • Varsta 2025
  • Locatie nespecificat
  • Sex Masculin

Ultimele comentarii

 655 in total
  • Vă mulţumesc, băieţi, pentru încurajări! Noroc că m-a ajutat un user mai vigilent, ca să-mi dau seama că giga nu joacă cinstit. Nu cred că vom mai auzi de el, căci i-a sărit în aer toată credibilitatea, deşi lui Dan îi cam plăcea cum scrie :) Era doar un veleitar care s-a muncit să-mi imite stilul, cred că acest aspect te-a cucerit, Dane. Dar, mai devreme sau mai târziu, orice bufon se întoarce la circ dacă a nimerit din greşeală la teatru. Hai gata cu impostorii! De ce am intervenit la un articol cu Dacia? Fiindcă, vă vine să credeţi sau nu, mi s-a făcut dor de Daciile noastre ancestrale, care aduceau un pic cu Saab :) Iar astăzi parcă mi se par tot mai…frumoase, atunci când le mai zăresc ici-colo pe stradă. Nu mă omoram cu ele nici când erau la putere, dar acum, pe fundalul alienării globale a calităţii design-ului auto, o Dacia 1310, de pildă, o consider o reuşită istorică! Sandero…Un nume frumos, rezonant, la fel de atractiv ca sombrero, dar ca maşină…îmi pare rău pentru posesorii ei: n-o înghit deloc! De fapt, dezavuez orice produs actual al Daciei, exceptând oarecum Duster, care, hm, nu arată chiar rău…Oricum, este dincolo de orice dubiu că Renault ne crede prea tâmpiţi, luându-ne drept nişte imbecili fără cultură, altfel nu-mi explic de ce ne rezervă asemenea cutii de cartofi (halal evoluţie!), care şi-au început sinistrul drum “ascendent” cu Nova. De ce nu plămădeşte la Mioveni direct maşini Renault?! Sau să le pună sigla de Dacia, ca în cazul Chrysler-Lancia, dar să-şi păstreze body-style francez. OK, preţurile ar urca ceva mai sus în acest caz, dar se poate ceva pe lume fără sacrificii? Revenind la Dacia, este cumplit ca o naţiune să cumpere maşini autohtone doar fiindcă o măgulesc preţurile amărăştene cu care producătorul local o îmbie, nepăsându-i de faptul că acestea jignesc minimul simţ estetic cultivat de Dumnezeu în fiecare om! Doamne, de ce ne-ai lăsat să decădem în halul ăsta?! PS: Eu, unul, stând de obicei prost cu lovelele, prefer totuşi să aştept până îmi va ajunge barba la glezne, dar să mă reped să-mi iau o ieftinătură “nou-nouţă” doar fiindcă m-ar mânca palmele să conduc ceva contemporan, orice, numai să conduc efectiv…never forever!
    Fără prejudecăţi
  • @tzenu, probabil te referi la “downsizing”…Cele mai performante motoare turbo pe benzină de capacitate mică sunt cele de Saab şi BMW. Statisticile vorbeşte :)
    Fără prejudecăţi
  • Mulţumesc mult, prietene, oricine ai fi! Nu mă aşteptam la un asemenea deznodământ, deci eu chiar am crezut că am pierdut pariul…Acest giga este, într-adevăr, dubios. Mă întreb cum se face că, după ce am părăsit eu AM în august, el a intrat nestingherit şi şi-a făcut de cap…Nu neg, ne arată ceva fosforescenţe corticale, dar caracterul lui lasă de dorit…Cred că scopul lui real s-a învârtit în jurul unei singure fixaţii: discreditarea Saab-ului şi a mea personal…Iată că n-a reuşit! Sau chiar o fi amator de GM? Treaba lui, însă i-am urmărit cu atenţie toate insinuările şi provocările din august încoace şi vă mărturisesc că la toate s-a înşelat! Despre electronismul exacerbat al lui GM s-a pronunţat deja colegul de mai sus. În al doilea rând, în privinţa acuzaţiei că Saab ar fi împrumutat mereu motoare de la alţi constructori, giga ar fi trebuit să înţeleagă că n-ar fi putut să şi le plămădească singură. De ce? Dintr-un motiv foarte simplu, pe care l-am tot repetat anii trecuţi: Saab a dispus întotdeauna de fonduri puţine, fiind un producător de nişă care promovează în mod prioritar şi neabătut calitatea de ansamblu. Deci, constrânsă de situaţie, a trebuit să apeleze la alte mărci, dar preluând numai blocurile cilindrice brute, pe care le-a “îmbrăcat” cu subansambluri proprii şi le-a asigurat output-uri specifice. Aşa s-a întâmplat cu DKW two-stoke, Ford Taunus V4 şi Triumph inline-four, pe care, din nişte ştifturi ce erau la origine, Saab le-a transformat în motoare cu care a speriat la raliuri, acţionând ca un tuner pentru cele trei firme enumerate, ceea ce am precizat de multe ori. Saab 99 a valorificat magistral motorizarea de Triumph (convertită în Saab B engine), dar, odată cu implicarea acerbă a partenerilor de la Scania, lucrurile au evoluat puţin, în sensul că design-ul original de Triumph a fost modificat substanţial, noile motoare (care constituiau Saab H engine) fiind proiectate de Saab Car Division şi executate de Scania (care avea posibilităţi productive superioare), adică fiind realizate exclusiv “in house”, pentru prima dată în istoria Saab, urmând să echipeze emblematicele 900 şi 9000 (chiar sunt suficiente “doar două modele”, dragă giga: 900 pentru treburile de zi cu zi şi pentru adrenalină sport, iar 9000 pentru ocazii deosebite, fiind o limuzină “large size”, excepţională, superconfortabilă şi, desigur, sportivă, cum actuala 9-5 nu este!). În 1990, uraganul GM a găsit-o pe Saab ancorată în motoare 100% autohtone, dar nu “pure”, ceea ce nu poate fi decât o utopie în lumea auto. De pildă, dacă te duci la un dealer Volkswagen şi îţi comanzi o benzinară, la specificaţii tehnice va apărea scris “motor Otto”, adică o licenţă originară Daimler. La fel şi în cazul Diesel-ului, licenţă originară MAN. Dar toată lumea are dreptul să utilizeze astăzi atât MAS, cât şi MAC, astfel că nu reproşează nimeni altor firme decât Daimler şi MAN de ce n-au conceput motoare de la zero absolut. Dar, când vine vorba de Saab, vai ce firmă “leneşă”, cum nu poate ea să facă singură ceva, nu? Mai departe: cică GM a fost pionierul turbocharging la autoturisme…Da, într-adevăr, dar nu prea a “prins” la publicul larg, de atunci, din anii ’60, fiindcă turbo de pe Chevrolet şi Oldsmobile a manifestat probleme de lag. Diletantismul s-a impus drept cauză principală…De fapt, cele mai elogiate companii în privinţa eficienţei turbo au fost două: Porsche la curse şi Saab în traficul obişnuit! La urma urmei, specialiştii de la Garrett i-au deservit pe toţi – GM, Porsche, Saab, Mercedes etc. (mai puţin pe japonezi, care s-au descurcat singuri) – dar turbo nu este o invenţie americană, ci elveţiană, iar primul autovehicul dotat cu turbocompresor a fost tot elveţian: camionul Saurer, în anii ’30. Nici centura de siguranţă nu este o inventie americană, cum s-a hazardat giga să ne informeze; ea a fost născocită de un englez, dar statul american şi-a revendicat patentul, însă era vorba despre varianta cu prindere în două puncte. Volvo şi-a arogat prinderea în trei puncte, cea mai sigură în trafic, dar inginerul care s-a ocupat de problemă fusese iniţial angajatul lui Saab, care, de altfel, a introdus-o prima ca standard, fiindcă i se cuvenea moralmente. Ce mai fabula giga? Că Saab n-ar fi fost originală în acea reprezentaţie acrobatică din ’87 (“Saab Suite Ballet”), adică ar fi copiat manevra “two wheel stunt” (mersul pe două roţi) şi săriturile de pe o trambulină pe alta de la Chevrolet Joie Chitwood Thrill din ’56. În realitate, aceste două procedee spectaculoase au debutat în anii ’20, dar s-au menţinut nereuşite, stângace, inclusiv la show-ul din ’56, iar Saab a fost prima marcă ce a executat mersul pe două roţi în mod impecabil, în ’87, ba cred că nicio maşină GM n-ar fi fost capabilă să se redreseze în mod nesperat, aşa cum un Saab 9000 era cât pe ce să se răstoarne, la aproape 90 de grade cu solul, dar a revenit pe poziţie oblică în ultimul moment! Astăzi, mai toate mărcile se pretează lejer la “two wheel stunt”, dar Cadillac a copiat grosolan (cică “mai dinamic”) la Shanghai, în 2010, mişcările lui Saab Performance Team, fiindcă “trenuleţul” şi “încrucişările” la jaloane sunt caracteristice mărcii suedeze. Cu ce se mai lăuda giga? Cu hipercarul Oldsmobile Aerotech. Însă grila frontală a lui Aerotech I pare inspirată după cea a lui Saab EV1, iar Aerotech II avea un spate similar (tot cu plafon din sticlă) cu cel al aceluiaşi EV1. În plus, eu n-am localizat pe nicăieri o imagine video clară care să ilustreze viteza fantastică de 432 km/h pe care ar fi atins-o Aerotech pe pistă. Da, pare o mare ispravă că americanii au reuşit să stoarcă 900 CP dintr-un motor de 2.3, însă, ulterior, Saab 9-3 Viggen Pikes Peak al lui Per Eklund a ajuns la 850 CP cu un motor 100% Saab de 2.0 (tunat exclusiv în Suedia), capabil să înregistreze 2,3 sec. de la 0 la 100 km/h! O bestie limitată electronic la 250 km/h, care, pe distanţe scurte, se poate măsura, de la egal la egal, cu Veyron şi Agera! Tot în glorioşii ani ’80, Saab a participat la un fel de Formula 1 la scară mai redusă, în speţă Barber Pro Series din SUA, căreia i-a livrat motoare supraalimentate, de calitate şi clasă, dar, după achiziţia Saab de către GM, n-a mai durat mult şi mastodontul din Detroit a oprit samavolnic această colaborare fructuoasă de ambele părţi, care s-a întins pe şapte ani…Ehei, pe GM a râcâit-o pe creier şi ideologia aparte de construcţie a lui Saab, materializată în concepte manageriale inedite, ultramoderne, la fabrica Saab din Malmö între 1989-1991, de aceea a interzis şi această activitate (descriind Malmö ca fiind “odd team building exercise”, adică o ciudăţenie), dar vă rog să căutaţi materiale pe net despre cea mai năstruşnică şi totodată cea mai evoluată filosofie automobilistică, respectiv fabrica Saab din Malmö. Input-ul uman şi pedanţa manuală, duse la extrem, au făcut din modelul 900 realizat acolo cel mai fiabil autoturism din istorie, fără exagerare! Toate modelele Saab au fost fiabile, la superlativ, dintotdeauna, dar Malmö rămâne o cangrenă greu remediabilă în sufletele fanilor loiali…Apropo de fiabilitate, referindu-ne la cea a motoarelor, poate va înţelege şi giga că nu puterea litrică mică o asigură, ci modul cum este turnat motorul, modul cum este instalat pe maşină, modul cum se aplică subansamblurile şi modul cum este întreţinut, punct! Mai zicea el că numai tracţiunea spate inspiră senzaţii sportive...Dar stabilitatea în curbe ?! Tot tracţiunea faţă este cea mai abilă… În rest, tot ce-am scris împotriva GM, de când sunt user AM, nu suferă modificare, rămânând, deci, valabil! Ba să ştii, giga, că GM, neînţelegând şi dispreţuind apetenţa şi predilecţia Saab pentru motoare turbo pe benzină, a urmărit de la bun început să distrugă această marcă-martir, tocmai când micuţa firmă nordică se afla în plină ascensiune şi ameninţa să spargă toate tabuurile. Şi ştii ce mai cred eu? De fapt, sunt ferm convins că, chiar şi dacă ar fi fost uns şef la Saab-Scania un măturător de pe stradă, acesta, oricât de incompetent ar fi fost, tot n-ar fi putut să destrame compania dacă n-ar fi existat un complot din afară…Pus la cale de oameni de ţeapa ta, dragă giga! De obicei, de când lumea, dacă se întâmplă să se găsească pe faţa pământului un om sau un bun cu adevărat valoros, acesta trebuie neapărat călcat în picioare, fără discuţii, cu maximă urgenţă. Altfel, întretimp, de când n-am mai postat aici, mi-am schimbat puţin (ca să nu spun radical!) optica cu privire la Saab în general, adică nu mai mizez deloc pe compromis, ceea ce se traduce prin excluderea “Saab” cu platforme şi motoare GM băgate pe gât cu forcepsul (ceea ce a determinat un recul în privinţa siguranţei la 900 NG şi la prima generaţie de 9-5! ). Cu alte cuvinte, am redevenit purist, dar unul extremist :D , prin urmare noul meu obiectiv personal este achiziţia unui Saab 900 turbo 16, dacă se poate turnat la…Malmö :) Apoi vizez un 9000 Aero (9000 nu este un compromis, cum se iluzionează mulţi, ci doar a fost trasat în schiţe de Giugiaro, ba încă asistat de echipa de design a lui Saab, atât şi nimic mai mult! – nu accept însă o anumită motorizare folosită pe 9000: cea de 3.0 de origine GM). 900 NG, AeroX, 9-3 şi 9-5…categoric nu le mai am la suflet! Or fi fascinante bordul lui 9-5 prima generaţie şi grila lui 9-3 facelift (după 2007), dar nu le consider suficiente pentru a mă determina să (mai) îndrăgesc aceste modele. Iar noul Saab 9-5 mi se pare o insultă – în primul rând, s-a “diluat” de tot grila specifică de Saab, apoi şirul de gafe impardonabile continuă cu: cabluri şi conducte care ies aiurea în relief când salţi capota, schimbător de viteze plasat prea în faţă, aproape lovind panoul cu butoane, bord foarte “boring” (păi la ani-lumină distanţă de tabloul de comandă sofisticat al lui 9000), îmbinări de tot râsul, finisaje slabe, plafon incomod şi lipsă de spaţiu pentru pasagerii din spate, portbagaj cât toate zilele care nu ştiu ce caută atât de voluminos la o limuzină declarată. Acest 9-5 parcă ar fi opera directă a lui GM :) Îl salvează doar siguranţa cvasiperfectă, dar, în acest caz, a intervenit chiar Saab. În schimb, PhoeniX…da, este tentant! Numai că a căzut în mâinile cui nu trebuia, fiindcă NEVS este doar o glumă proastă cu veleităţile ei “electrice”. Dar poporul Saab-ului actual nutreşte aspiraţii mari alimentate de la priză, doar de dragul de a subzista intemperiilor morale ale prezentului! Iată câteva motive care m-au silit să abandonez Saab Club România! Nu mă mai interesează care va fi destinul acestuia; eu i-am “mirosit” pe parcurs că nu sunt fani 100% dedicaţi lui Saab atâta timp cât unii dintre ei declară expres că maşinile lor de suflet sunt altele decât Saab, iar restul încuviinţează sau aplaudă. Nu degeaba a spus cineva odată: “The true idealism of Saab is dead!”…La urma urmei, dacă nu fac parte din vreun club anume, gestul meu şi opţiunea mea echivalează cumva cu o neîncadrare în tabloul tipologic de fan auto?! O grămadă de oameni din toată lumea conduc Saab-uri clasice fără să aparţină de cluburi de pasionaţi sau să participe la întrunirile lor regulate sau să socializeze pe forum. Nu mi se pare a fi, în niciun caz, o poziţie de frondă…A iubi realmente o marcă presupune sentiment sincer, atitudine adecvată şi statornicie necondiţionată! Atât!!! Dar eu pot fi prieten cu alţi saabişti pur-sânge, în numele aceleiaşi pasiuni mistuitoare… În final, ca să fiu on topic, sper din toată inima ca GM să fie depăşită net şi de Toyota, şi de VAG, ba chiar şi de…Saab-Scania, dacă ar fi posibilă reeditarea acestei legendare şi extraodinare familii (a fost mai mult decât o companie! ). Un an plin de sănătate, nădejde şi linişte pentru fiecare user serios de pe AM! Vă pup cu drag, Cuantic
    Toyota a depășit GM și va redeveni cel mai mare producător de auto în 2012
  • Giga,insultele tale nu mă ating câtuşi de puţin...De fapt,nu noi doi ne confruntăm - căci persoanele noastre nu contează - ci două ideologii majore ale lumii auto: GM versus SAAB.Mai precis: automatismul operaţional,producţia de masă,electronismul exacerbat şi imaginea de brand versus pedanţa manuală,producţia de nişă,plăcerea controlului uman şi exclusivismul ca mod de viaţă...Cum s-o defini oare adevărata frumuseţe? Da,o să te fac praf,aşa cum ţi-am promis,dar nu la modul în crezi tu,ci printr-o propunere bărbătească pe care sunt sigur că n-o vei refuza: având în vedere că,în aceste ultime două posturi,amândoi suntem la scorul 0/0, o să-i rugăm pe cât mai mulţi useri să ne voteze până la 1 ianuarie ora zero,iar acela dintre noi doi care va înregistra diferenţa cea mai mare dintre numărul plusurilor şi cel al minusurilor îşi va câştiga dreptul de a rămâne pe AM,celălalt trebuind să dispară pentru totdeauna de pe site pe cuvânt de onoare! În caz de egalitate a valorilor diferenţelor,se va aplica drept criteriu de departajare numărul superior de like-uri.Ce zici,te încumeţi???
    Yema Mustang F16 - clona chinezească după Audi A4 Avant
  • Nţ-nţ-nţ,iată cum gura păcătosului adevăr grăieşte...Chiar mă întrebam,dragă Giga-Motors,cât o să mai dureze mascarada...Bravo,te-ai priceput de minune să induci lumea în eroare cum că tu ai fi Cuantic năpârlit într-un dezertor care a trecut cu arme şi bagaje fix în tabăra duşmanului! M-ai pus în postura ingrată de a fi bănuit de neseriozitate,tocmai eu,care n-aş trăda SAAB pentru nimic în lume,însă te-am lăsat în pace,curios până la ce grad de mârşăvie poţi ajunge...Şi chiar mă cutremur de admiraţie cum de ai reuşit,cu atâta lejeritate,coincidenţă şi cutezanţă,să-mi imiţi stilul alambicat,temele preferate şi predispoziţia cantitativă!?! Ba,ca să sporeşti confuzia bieţilor useri,ţi-ai inserat date personale identice cu ale mele: aceeaşi vârstă,aceeaşi locaţie...Başca faptul că te pretinzi în egală măsură adorator GM şi critic GM,ca să le inoculezi celorlalţi cât eşti tu de interesant...Foarte urât din partea ta!!! Nu te cunosc şi nu înţeleg ce anume te-a motivat să te aventurezi a mă pune într-o lumină proastă,dar asigur comunitatea AM că impostorul Gâgă Motors se va opri definitiv aici,volens-nolens!!! Ei,drăcia dracului,ai profitat de ieşirea mea de adio ca să-ţi faci mendrele,amăgindu-te că nu-mi voi călca vreodată cuvântul de a nu reveni! Şi să nu te împingă "sfântu' " să-mi ripostezi,că te fac praf şi pulbere,te avertizez!!!
    Yema Mustang F16 - clona chinezească după Audi A4 Avant
Pagina
1234567...
  • CE MASINA /MASINI CONDUC in asteptare...
  • CE MASINI AM MAI CONDUS Saab 9-3 SG si 9-5 SG (teste Autoglobus Tm,2008), Saab AeroX (descindere in habitaclu-Augusta Motors,2009),Toyota Corolla D,Audi A8 TDI,Mitsubishi Pajero D,Chevrolet Aveo,BMW 316i,Mercedes E200 CDI,Volkswagen Golf 3 TD si Volkswagen T3 Caravelle Syncro TD
  • MASINA LA CARE VISEZ Saab 900 turbo 16 (160-175 CP), Saab 9000 turbo Aero (225-260 CP)
  • TOP MASINI 1. Saab 900 (doar prima generatie)
    2. Saab 9000
    3. Saab EV1
    4. Saab 99
    5. Saab 90
    6. Saab 96
    7. Saab 93
    8. Saab 92
    9. Ursaab
    10. Saab GT750
    11. Saab Monster
    12. Saab Sonett
    13. Saab Formula Junior
    14. Saab Sport
    15. Saab 95
    16. Saab XWD (ideea)
    17. Saab PhoeniX (conceptul)
    18. Volvo
    19. Scania
    20. Koenigsegg
imedia © 2006-2025 iMedia Plus Group.
Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău