@ @dumber electric, spui așa: „Pe când tu spuneai ce frumoasă-i Tesla eu îți spuneam că ești prost dacă dai pe ea cât nu face.”
Hai să-ți spun ce se întâmplă de fapt și tragi tu apoi concluzia care-i prostul:
Cei care urăsc Tesla preferând BMW la a 4-a mână în fapt iubesc gălăgia și scandalul preferând turația motorului și gazul de eșapament în locul unei vieți liniștite și curate. Nici măcar nu-și dau seama că-și bat joc de propria sănătate.
Din pricina acestor „inteligenți” există alții de-și permit ușor o Tesla și chiar dacă prețul ei e supra-evaluat, oamenii plătesc fericiți acest preț tocmai pentru a întări Tesla în lupta cu producătorii de fosile și a curăța cât mai rapid (10-15 ani) orașele de factorii poluanți.
@Mihai, spui așa: „electricele nu se caută”
Poate printre cei care vor mașini sub 10.000€, în general sh-uri.
Dar în lumea mașinilor noi, să auzi muzică în mașină și nu motor, să nu-ți trepidezi continuu mașina, să nu ai viteze de schimbat, e o senzație care după ce o cunoști cu greu te desparți de ea.
Dar nu senzațiile sunt primul motiv pentru care oamenii și-ar lua electrice. Primul este costul de utilizare. Dacă prețul ar scădea - și se va întâmpla în 2-3 ani - la același nivel cu fosilele, tot ce e după, e mai ieftin și mai bun:
- prețul pe km e pe la 1/3 din cel pe benzină;
- puterea motorului este de diesel;
- întreținerea tinde spre zero.
Apoi, prețurile EV-urilor sunt în scădere pentru că prețul bateriilor este în scădere accelerată. Astfel, după 10 ani, îți vei putea lua o baterie nouă cu sub 5000€. Doar că în 5-8 ani vor apărea baterii care nu se vor mai uza - sunt mai multe astfel de baterii în stadiu de laborator.
Și nu în ultimul rând, studiile - unele prezentate și aici, pe automarket - arată că peste 60% dintre români și-ar dori o mașină electrică. Totul e ca prețul ei să mai scadă puțin (spre 25.000€, nu 35.000€) și se va întâmpla pentru că Tesla nu mai are răbdare cu restul producătorilor: deja vinde Tesla Model 3 la 41.900$. Nu poți da o Puma cu 35.000€!
@ignis, cifrele înșirate de tine sunt reale, dar modul de așezare logic e pe dos.
Îți scapă un parametru esențial din calcul: TIMPUL. Tu compari capacitatea electrică a României ASTĂZI cu mașinile electrice care se vor achiziționa în următorii 15 ani.
Ei, în 15 ani capacitatea de producție și transport a electricității în România, dacă este nevoie, poate crește de câteva ori. Și e nevoie, dar nu din cauza electricilor, ci pentru că nu s-a investit în rețea de 30 de ani, timp în care capacitatea economică a crescut de câteva ori. Și da, rețeaua începe să dea chix.
Există proiecte deja pregătite, trebuie doar să ne punem pe treabă.
Apoi, electricele nu se vor încărca majoritar din rețea. Bateriile se vor ieftini spre jumătate de preț în 3-5 ani. Oamenii își vor lua nu doar mașini electrice, dar își vor dota casele cu panouri fotovoltaice și baterii pentru stocare. Investind astfel, costul deplasării va fi „zero” - rămâne doar să amortizezi investiția.
Lucrul acesta este valabil și la bloc. Să-ți explic cum - culmea este că soluția este oferită ASTĂZI, aici, în România celor care vor să-și alimenteze apartamentele ecologic: vor exista ferme de panouri și stocare electrică care îți vor oferi electricitate la prețuri extrem de bune, local. Nu e nevoie de capacitate de producție sau transport în rețeaua națională pentru așa ceva.
Calculul pe care-l faci tu este valabil aproape exclusiv pentru tranzit, pentru deplasări pe distanțe lungi. Nici măcar camioanele nu intră aici, pentru că și pentru ele vor exista parcări speciale cu panouri incluse, dar în general alimentare lor se va face la unul din capete unde depozitul va fi dotat pentru a oferi producție de electricitate.
Ultimele comentarii
25 in total